Kojelaudan diskantit
Kojelaudan diskantit
Elikkä sellasta asiaa kyselisin ku oon laittamassa toisia diskantteja meseen ja sitte ku aloin irrottamaan alkuperäisiä, että saan uuden liitettyä niin huomasin kaiuttimelle menevässä johdossa http://www.google.fi/imgres?q=kondensaa ... ,s:0,i:346" onclick="window.open(this.href);return false; Jotakuinki tollasen osan, mutta noita piikkejä tulee molemmista päistä yks ja se on niinku yhteen johtoon laitettuna välille. Mikä tuon tehtävä on siinä? ja tartteeko sitä siinä vai voiko ottaa pois, koska ei uusien diskanttien mukana tullu sellasta? Ja sitte vielä, että voiko uudet diskantit kytkeä vanhojen diskanttien kanssa samaan kantaan?
Re: Kojelaudan diskantit
Jos sulla on niille uusille diskanteille omat jakosuotimet niin sitten kaikki ylimääräiset tingeltangelit pois.
Ja jos ei ole niin sitten vaan suoraan sinne vanhojen tilalle.
Epäilen kyllä suuresti että pelkällä diskantin vaihdolla saavuttaa muuta kuin liian hiljaisen tai kovaäänisen diskantin.
Ja jos ei ole niin sitten vaan suoraan sinne vanhojen tilalle.
Epäilen kyllä suuresti että pelkällä diskantin vaihdolla saavuttaa muuta kuin liian hiljaisen tai kovaäänisen diskantin.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: Kojelaudan diskantit
Juu ei ole jakosuotimia. Osaatko sanoa mitä nuo sitten ovat ja mikä niiden tehtävä siinä on? Ja kysyin tuossa vielä sitä, että voiko nuo kytkeä vanhojen diskanttien kanssa samaan, että ei tarvitsisi niitä ottaa pois ollenkaa?miksalo kirjoitti:Jos sulla on niille uusille diskanteille omat jakosuotimet niin sitten kaikki ylimääräiset tingeltangelit pois.
Ja jos ei ole niin sitten vaan suoraan sinne vanhojen tilalle.
Epäilen kyllä suuresti että pelkällä diskantin vaihdolla saavuttaa muuta kuin liian hiljaisen tai kovaäänisen diskantin.
Re: Kojelaudan diskantit
Nuo ovat elektrolyyttikondensaattoreita. Ne päästävät läpi vain vaihtovirtaa, ei tasavirtaa.Stikidiki kirjoitti:Juu ei ole jakosuotimia. Osaatko sanoa mitä nuo sitten ovat ja mikä niiden tehtävä siinä on? Ja kysyin tuossa vielä sitä, että voiko nuo kytkeä vanhojen diskanttien kanssa samaan, että ei tarvitsisi niitä ottaa pois ollenkaa?miksalo kirjoitti:Jos sulla on niille uusille diskanteille omat jakosuotimet niin sitten kaikki ylimääräiset tingeltangelit pois.
Ja jos ei ole niin sitten vaan suoraan sinne vanhojen tilalle.
Epäilen kyllä suuresti että pelkällä diskantin vaihdolla saavuttaa muuta kuin liian hiljaisen tai kovaäänisen diskantin.
Tässä tapauksessa ne toimivat ylipäästösuodattimina ja estävät alimpien taajuuksien
pääsyn kaiuttumille. Se suojelee kaiuttimia ja vahvistimia turhalta sähköteholta, joka
ei kuitenkaan kuuluisi kaiuttimesta. Eli kyseessä on yksinkertaisin mahdollinen jakosuodatin.
Jätä se paikoilleen.
Tuo toinen kysymys ei oikein aukea, mutta ehkä aiot tuplata diskanttikaiuttimien määrän
kahdesta neljään kappaleeseen, ja haluaisit tietää, voiko ne toiset kaiuttimet kytkeä
ensimmäisten rinnalle (plussat yhteen, miinukset yhteen).
Parempi olisi poistaa vanhat ja laittaa uudet tilalle. Jos haluaa tuplata diskanttikaiuttimien määrän,
ne uudet voisi tässä tapauksessa minusta kytkeä vanhojen rinnalle. Riskinä on kuitenkin
vahvistimen hajoaminen, kun rinnankytkentä pienentää impedanssia ja vahvistin ei
ehkä enää jaksa ajaa kaiuttimia. Tuntematta kaiuttimia ja vahvistimia on mahdoton
ottaa tarkemmin kantaa. Lisäksi diskanttien taso nousee, koska kaiuttimia on enemmän ja
niihin ajetaan enemmän sähköä.
Sarjakytkentä (kaiuttimet peräkkäin kuin patterit taskulampussa miinus ja plus vuorotellen)
olisi turvallinen, mutta vastaavasti diskanttien taso voi laskea, koska impedanssitaso
nousee ja kaiuttimiin menee aiempaa vähemmän sähköä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Kojelaudan diskantit
Kiitoksia selvästä vastauksesta! Kaiuttimet eivät ole minulla vahvistimeen liitettynä vaan pelkästään soittimessa. Voikohan tuo soitin rasittua rikkoutumiseen asti koska kytkin kaiuttimet sillä lailla yhteen?JarkkoN kirjoitti:Nuo ovat elektrolyyttikondensaattoreita. Ne päästävät läpi vain vaihtovirtaa, ei tasavirtaa.Stikidiki kirjoitti:Juu ei ole jakosuotimia. Osaatko sanoa mitä nuo sitten ovat ja mikä niiden tehtävä siinä on? Ja kysyin tuossa vielä sitä, että voiko nuo kytkeä vanhojen diskanttien kanssa samaan, että ei tarvitsisi niitä ottaa pois ollenkaa?miksalo kirjoitti:Jos sulla on niille uusille diskanteille omat jakosuotimet niin sitten kaikki ylimääräiset tingeltangelit pois.
Ja jos ei ole niin sitten vaan suoraan sinne vanhojen tilalle.
Epäilen kyllä suuresti että pelkällä diskantin vaihdolla saavuttaa muuta kuin liian hiljaisen tai kovaäänisen diskantin.
Tässä tapauksessa ne toimivat ylipäästösuodattimina ja estävät alimpien taajuuksien
pääsyn kaiuttumille. Se suojelee kaiuttimia ja vahvistimia turhalta sähköteholta, joka
ei kuitenkaan kuuluisi kaiuttimesta. Eli kyseessä on yksinkertaisin mahdollinen jakosuodatin.
Jätä se paikoilleen.
Tuo toinen kysymys ei oikein aukea, mutta ehkä aiot tuplata diskanttikaiuttimien määrän
kahdesta neljään kappaleeseen, ja haluaisit tietää, voiko ne toiset kaiuttimet kytkeä
ensimmäisten rinnalle (plussat yhteen, miinukset yhteen).
Parempi olisi poistaa vanhat ja laittaa uudet tilalle. Jos haluaa tuplata diskanttikaiuttimien määrän,
ne uudet voisi tässä tapauksessa minusta kytkeä vanhojen rinnalle. Riskinä on kuitenkin
vahvistimen hajoaminen, kun rinnankytkentä pienentää impedanssia ja vahvistin ei
ehkä enää jaksa ajaa kaiuttimia. Tuntematta kaiuttimia ja vahvistimia on mahdoton
ottaa tarkemmin kantaa. Lisäksi diskanttien taso nousee, koska kaiuttimia on enemmän ja
niihin ajetaan enemmän sähköä.
Sarjakytkentä (kaiuttimet peräkkäin kuin patterit taskulampussa miinus ja plus vuorotellen)
olisi turvallinen, mutta vastaavasti diskanttien taso voi laskea, koska impedanssitaso
nousee ja kaiuttimiin menee aiempaa vähemmän sähköä.
Re: Kojelaudan diskantit
Periaatteessa kyllä, käytännössä en usko. Vahvistimella tarkoitan juurikin sitä soittimeenStikidiki kirjoitti:Kiitoksia selvästä vastauksesta! Kaiuttimet eivät ole minulla vahvistimeen liitettynä vaan pelkästään soittimessa. Voikohan tuo soitin rasittua rikkoutumiseen asti koska kytkin kaiuttimet sillä lailla yhteen?JarkkoN kirjoitti:Nuo ovat elektrolyyttikondensaattoreita. Ne päästävät läpi vain vaihtovirtaa, ei tasavirtaa.Stikidiki kirjoitti:Juu ei ole jakosuotimia. Osaatko sanoa mitä nuo sitten ovat ja mikä niiden tehtävä siinä on? Ja kysyin tuossa vielä sitä, että voiko nuo kytkeä vanhojen diskanttien kanssa samaan, että ei tarvitsisi niitä ottaa pois ollenkaa?miksalo kirjoitti:Jos sulla on niille uusille diskanteille omat jakosuotimet niin sitten kaikki ylimääräiset tingeltangelit pois.
Ja jos ei ole niin sitten vaan suoraan sinne vanhojen tilalle.
Epäilen kyllä suuresti että pelkällä diskantin vaihdolla saavuttaa muuta kuin liian hiljaisen tai kovaäänisen diskantin.
Tässä tapauksessa ne toimivat ylipäästösuodattimina ja estävät alimpien taajuuksien
pääsyn kaiuttumille. Se suojelee kaiuttimia ja vahvistimia turhalta sähköteholta, joka
ei kuitenkaan kuuluisi kaiuttimesta. Eli kyseessä on yksinkertaisin mahdollinen jakosuodatin.
Jätä se paikoilleen.
Tuo toinen kysymys ei oikein aukea, mutta ehkä aiot tuplata diskanttikaiuttimien määrän
kahdesta neljään kappaleeseen, ja haluaisit tietää, voiko ne toiset kaiuttimet kytkeä
ensimmäisten rinnalle (plussat yhteen, miinukset yhteen).
Parempi olisi poistaa vanhat ja laittaa uudet tilalle. Jos haluaa tuplata diskanttikaiuttimien määrän,
ne uudet voisi tässä tapauksessa minusta kytkeä vanhojen rinnalle. Riskinä on kuitenkin
vahvistimen hajoaminen, kun rinnankytkentä pienentää impedanssia ja vahvistin ei
ehkä enää jaksa ajaa kaiuttimia. Tuntematta kaiuttimia ja vahvistimia on mahdoton
ottaa tarkemmin kantaa. Lisäksi diskanttien taso nousee, koska kaiuttimia on enemmän ja
niihin ajetaan enemmän sähköä.
Sarjakytkentä (kaiuttimet peräkkäin kuin patterit taskulampussa miinus ja plus vuorotellen)
olisi turvallinen, mutta vastaavasti diskanttien taso voi laskea, koska impedanssitaso
nousee ja kaiuttimiin menee aiempaa vähemmän sähköä.
sisäänrakennettua vahvistinta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Kojelaudan diskantit
Huomioi myös se että tuon kondensaattorin (bipolaarinen elektrolyyttikonkka) mukainen jakotaajuus muuttuu aina kun lisäilet sinne miten sattuu lisää elementtejä.
Rinnankytkennässä jakotaajuus nousee ja sarjaan kytkennässä laskee, jos/kun konkan arvoa ei muuteta.
Ja "lisädiskanttien" asennuspaikasta riippuen vaiheistus joko pluskarva orkkiksen plussaan tai pluskarva orkkiksen miinukseen.
Paras lopputulos olisi kyllä ihan omalla erillisellä suotimellaan.
Rinnankytkennässä jakotaajuus nousee ja sarjaan kytkennässä laskee, jos/kun konkan arvoa ei muuteta.
Ja "lisädiskanttien" asennuspaikasta riippuen vaiheistus joko pluskarva orkkiksen plussaan tai pluskarva orkkiksen miinukseen.
Paras lopputulos olisi kyllä ihan omalla erillisellä suotimellaan.
Re: Kojelaudan diskantit
Kiitoksia vastauksista! Eiköhän tämä tällä selvinnytMika.T kirjoitti:Huomioi myös se että tuon kondensaattorin (bipolaarinen elektrolyyttikonkka) mukainen jakotaajuus muuttuu aina kun lisäilet sinne miten sattuu lisää elementtejä.
Rinnankytkennässä jakotaajuus nousee ja sarjaan kytkennässä laskee, jos/kun konkan arvoa ei muuteta.
Ja "lisädiskanttien" asennuspaikasta riippuen vaiheistus joko pluskarva orkkiksen plussaan tai pluskarva orkkiksen miinukseen.
Paras lopputulos olisi kyllä ihan omalla erillisellä suotimellaan.
Re: Kojelaudan diskantit
Muistaakseni Mersu käytti ihan tavallisia polaarisia elektrolyyttikondensaattoreita eli elkoja.Mika.T kirjoitti:Huomioi myös se että tuon kondensaattorin (bipolaarinen elektrolyyttikonkka) mukainen jakotaajuus muuttuu aina kun lisäilet sinne miten sattuu lisää elementtejä.
Rinnankytkennässä jakotaajuus nousee ja sarjaan kytkennässä laskee, jos/kun konkan arvoa ei muuteta.
Ja "lisädiskanttien" asennuspaikasta riippuen vaiheistus joko pluskarva orkkiksen plussaan tai pluskarva orkkiksen miinukseen.
Paras lopputulos olisi kyllä ihan omalla erillisellä suotimellaan.
Niissä on siis napaisuus merkitty plussalla ja miinuksella, toisin kuin bipolaareissa, joissa
molemmat navat ovat samanlaisia ja jotka voi kytkeä kummin päin vaan.
Jakotaajuus tosiaan muuttuu, jos piiriin kytkentää muutetaan. Elkot pitäisi vastaavasti tuplata,
joko kummallekin kaiuttimelle omansa tai sitten myös elkot rinnankytkentään. Tuommoiset
elkot tuppaavat kuivumaan vanhemmiten, joten ne voisi vaikka uusia samalla. Jos ei
käytä bipolaareja, niin miinusnapa tulisi kytkeä aina runkoa (miinusta) kohti riippumatta
kaiuttimien vaiheistuksesta.
En kyllä oikein jaksa uskoa, että elkojen tuplaus juurikaan vaikuttaisi kuultavaan ääneen,
kun tuo laitteisto ei muutenkaan ole mitään ihan huippua.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Kojelaudan diskantit
No nyt ilmes diskanttien kans sellane ongelma, että ku laitoin auton käyntii ja musiikin soimaa ni soitti sillain pätkittäin ja samalla rätisten... ja välillä ei kuulunu ollenkaa, mutta basso kuuluu kylläkin. Sitte laitoin soittimen pois ja myöhemmin koitin uuestaa ni basso soi edelleen ja sitte toimi ne diskantikki sellasilla ns. tavallisilla kappaleilla, mutta ku laitto bassokappaleen soimaa ni rätisee iha pirusti, eikä tohtinu kuunnella enää. Myöskään ovien kaijuttimista ei kuulunut mitään sillon kun ei diskanteistakaa. Että johtusko jostaki kosketushäiriöstä vai voiko johtua noista diskanteista kun olen kytkenyt "sarjaan" ne kojelaudan diskantit, että ovienkaan kaiuttimet eivät soi? Aattelin kysyä mitä mieltä täällä ollaan ennenku alan purkamaa koko paskaa... Kiitokset etukäteen!
Re: Kojelaudan diskantit
Viimeistään tässä vaiheessa täytyisi tietää tarkalleen, mikä auto on kyseessä.
Laittaisitkos rekisterinumeron tai valmistusnumeron esiin tai sitten tarkat tiedot auton
mallista, iästä ja audiovarusteista.
Onko auto alkuperäisessä kunnossa, lukuunottamatta diskanttien tuplausta?
Onko radio alkuperäinen, onko Sound System (SA 810)? Toimiiko keskikonsolin etu/takasäädin?
Onko lisävahvistimia jälkiasennettu? Montako kaiutinta autossa on ja missä ne ovat?
Laittaisitkos rekisterinumeron tai valmistusnumeron esiin tai sitten tarkat tiedot auton
mallista, iästä ja audiovarusteista.
Onko auto alkuperäisessä kunnossa, lukuunottamatta diskanttien tuplausta?
Onko radio alkuperäinen, onko Sound System (SA 810)? Toimiiko keskikonsolin etu/takasäädin?
Onko lisävahvistimia jälkiasennettu? Montako kaiutinta autossa on ja missä ne ovat?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Kojelaudan diskantit
Jos saan kysyä ennenku alan selittämää, että mitä noilla tiedoilla teet? Auto on siis toiminut asennetuilla kaiuttimilla sun muilla jo pitemmän aikaa... Ja mainittakoon nyt että, itse luulisin että siellä on joku johto löysällä, ku ajaa kuopista ni sillo musiikki pätkii, mutta ei esim. paikalla ollessa (paitsi bassokappaleella, koska tulee sitä tärinää tietysti). Nuo "oireet" alako sen jälkeen ky yks päivä liimasin diskantteja kiinni (olleet huonosti kiinni aiemmin). Oisinko jossaki vaiheessa kiskonu niistä johoista? Mutta sitä en sitte ymmärrä että miks kaikki kaiuttimet lakkaa toimimasta samalla aikaa?JarkkoN kirjoitti:Viimeistään tässä vaiheessa täytyisi tietää tarkalleen, mikä auto on kyseessä.
Laittaisitkos rekisterinumeron tai valmistusnumeron esiin tai sitten tarkat tiedot auton
mallista, iästä ja audiovarusteista.
Onko auto alkuperäisessä kunnossa, lukuunottamatta diskanttien tuplausta?
Onko radio alkuperäinen, onko Sound System (SA 810)? Toimiiko keskikonsolin etu/takasäädin?
Onko lisävahvistimia jälkiasennettu? Montako kaiutinta autossa on ja missä ne ovat?
Re: Kojelaudan diskantit
Olis varmaan vähä helpompi antaa sulle neuvoja, jos kertoisit auton mallin ja mitä musiikkivermeita sulla on siellä paikoillaan.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: Kojelaudan diskantit
Auto: Mercedes Benz C220 D vm. -97. Kaijuttimina JBL joku erillissarja. Soitin Pioneerin joku en muista mallia yhtäkkiä. Subbarina Ground zero gznw nuclear 12" ja vahvarina pelkälle subille Ground zero joku en muista, muttei oo kai olennaista ku ei johu luultavasti subista tai vahvarista ku erillissarja ei oo vahvaris kii. Kysykää, jos tarvitta lisätietietoja ja mitä.
Re: Kojelaudan diskantit
Joku kailotinpiuha siellä todennäköisesti räpsii oikoseen/runkoon ja soitin sammuttaa vahvistimensa yrittäessään säästää sitä kärähtämästä.
Ei me voida täällä tietää miten olet vetänyt/ kytkenyt johdot. Eli ei kun itse henk.koht tutkimaan johdotukset läpi.
Stikidiki kirjoitti:Ja mainittakoon nyt että, itse luulisin että siellä on joku johto löysällä, ku ajaa kuopista ni sillo musiikki pätkii, mutta ei esim. paikalla ollessa (paitsi bassokappaleella, koska tulee sitä tärinää tietysti). Nuo "oireet" alako sen jälkeen ky yks päivä liimasin diskantteja kiinni (olleet huonosti kiinni aiemmin). Oisinko jossaki vaiheessa kiskonu niistä johoista?
Ei me voida täällä tietää miten olet vetänyt/ kytkenyt johdot. Eli ei kun itse henk.koht tutkimaan johdotukset läpi.
Re: Kojelaudan diskantit
No kun ei täällä meedioita olla. "Mesen" vakiokuntoinen audio on aika laaja käsite ja tilanne muuttuuStikidiki kirjoitti:Jos saan kysyä ennenku alan selittämää, että mitä noilla tiedoilla teet?JarkkoN kirjoitti:Viimeistään tässä vaiheessa täytyisi tietää tarkalleen, mikä auto on kyseessä.
Laittaisitkos rekisterinumeron tai valmistusnumeron esiin tai sitten tarkat tiedot auton
mallista, iästä ja audiovarusteista.
Onko auto alkuperäisessä kunnossa, lukuunottamatta diskanttien tuplausta?
Onko radio alkuperäinen, onko Sound System (SA 810)? Toimiiko keskikonsolin etu/takasäädin?
Onko lisävahvistimia jälkiasennettu? Montako kaiutinta autossa on ja missä ne ovat?
ihan oleellisesti, jos autossa onkin jälkiasennettu audio. Valmistusnumeron perusteella näkisi
vakiokuntoisesta autosta kytkentäkaavion ja siitä olisi paljon apua. Kysyjä käyttäisi 15 sekuntia
enemmän aikaa ja vastaaja arvailisi tunnin vähemmän.
Nyt kun autossa on jälkiasennettu audio, niin tilanne on erilainen. Mika T.:n veikkaus kuulostaa oikealta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Kojelaudan diskantit
Joo pitää kattella... Tänää kyllä kuulu ihan normaalisti o.o että kait johtuu johoista. Joista puheen ollen niin ne on kytketty kyllä ihan niinku pitääki.Mika.T kirjoitti:Joku kailotinpiuha siellä todennäköisesti räpsii oikoseen/runkoon ja soitin sammuttaa vahvistimensa yrittäessään säästää sitä kärähtämästä.
Stikidiki kirjoitti:Ja mainittakoon nyt että, itse luulisin että siellä on joku johto löysällä, ku ajaa kuopista ni sillo musiikki pätkii, mutta ei esim. paikalla ollessa (paitsi bassokappaleella, koska tulee sitä tärinää tietysti). Nuo "oireet" alako sen jälkeen ky yks päivä liimasin diskantteja kiinni (olleet huonosti kiinni aiemmin). Oisinko jossaki vaiheessa kiskonu niistä johoista?
Ei me voida täällä tietää miten olet vetänyt/ kytkenyt johdot. Eli ei kun itse henk.koht tutkimaan johdotukset läpi.
Re: Kojelaudan diskantit
Kyllä ketuttaa... Taas alako sama vaiva noitten kaiuttimien kaa... Mut oon kattonu johdotukset ja kaikki oli iha hyvi kiinni. Mikäs neuvoksi?
Re: Kojelaudan diskantit
Kokeile toisella mankalla. Jos et ole jo kokeillut.
Jos meinaat tuolla että bassot kuuluu subbarista joille on oma vahvistin,
niin silloin on luultavasti sun mankan oma vahvistin kärähtänyt tai kärähtämässä.
Jos meinaat tuolla että bassot kuuluu subbarista joille on oma vahvistin,
niin silloin on luultavasti sun mankan oma vahvistin kärähtänyt tai kärähtämässä.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: Kojelaudan diskantit
Joo pitää kokeilla... Mutta mää ihimettelen vaa sitä ku se rätisee sillon ku tärisee (esim. kova basso tai kuopista ku ajaa), ni jotenki aattelis et viittais johonki johtoihi, mut en tii sit, ku ei niis näkyyn mtn.miksalo kirjoitti:Kokeile toisella mankalla. Jos et ole jo kokeillut.
Jos meinaat tuolla että bassot kuuluu subbarista joille on oma vahvistin,
niin silloin on luultavasti sun mankan oma vahvistin kärähtänyt tai kärähtämässä.
Re: Kojelaudan diskantit
Oletko tutkinut etuovien kaiuttimien piuhat?
Itselle laitoin vanhaan autoon uudet etukaiuttimet oviin niillä sovite adaptereilla.
niitä käyttäessä piuhat jäivät sen adapterin ja oven pellin väliin. Jonkin aikaa toimi ihan normaalisti kunes rupesi pätkimään.
sinne väliin jäänyt piuha olikin sitten kulunut puhki huonon suojauksen takia ja otti maihin.
Itselle laitoin vanhaan autoon uudet etukaiuttimet oviin niillä sovite adaptereilla.
niitä käyttäessä piuhat jäivät sen adapterin ja oven pellin väliin. Jonkin aikaa toimi ihan normaalisti kunes rupesi pätkimään.
sinne väliin jäänyt piuha olikin sitten kulunut puhki huonon suojauksen takia ja otti maihin.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: Kojelaudan diskantit
Pitää muutes kattella neki.miksalo kirjoitti:Oletko tutkinut etuovien kaiuttimien piuhat?
Itselle laitoin vanhaan autoon uudet etukaiuttimet oviin niillä sovite adaptereilla.
niitä käyttäessä piuhat jäivät sen adapterin ja oven pellin väliin. Jonkin aikaa toimi ihan normaalisti kunes rupesi pätkimään.
sinne väliin jäänyt piuha olikin sitten kulunut puhki huonon suojauksen takia ja otti maihin.
Re: Kojelaudan diskantit
Nyt on katottu ovienki kaiuttimet ja kaikki johot kunnossa mut aina vaan pätkii ja rätkii.
Re: Kojelaudan diskantit
Ongelma ratkaistu. RCA kaapeli oli saanu siipeesä jotenki ja ku otti irti ni meni hajalle se pää, eli jotenki otti häiriöö sitte.
Re: Kojelaudan diskantit
Ei taida mennä tehtaan takuun korvattavaksiStikidiki kirjoitti:Ongelma ratkaistu. RCA kaapeli oli saanu siipeesä jotenki ja ku otti irti ni meni hajalle se pää, eli jotenki otti häiriöö sitte.

Re: Kojelaudan diskantit
Iha sama mullejysi kirjoitti:Ei taida mennä tehtaan takuun korvattavaksiStikidiki kirjoitti:Ongelma ratkaistu. RCA kaapeli oli saanu siipeesä jotenki ja ku otti irti ni meni hajalle se pää, eli jotenki otti häiriöö sitte.
