Ulkolämpötilan mittari sekä vaihdelaatikon öljy
Ulkolämpötilan mittari sekä vaihdelaatikon öljy
1997 E 220 - kuukausi sitten mittaristossa näkyvä ulkolämpötilan lukema rupesi elämään omaa elämää. Nyt näyttää -4 kelissä +7 astetta. Onko mitään tehtävissä?
Sanokaa samalla mikä kyseisen vehkeen automaattilaatikon öljynvaihtoväli on? (olen ajanut 456 000 -> 694 000 km ja luottanut ohjekirjaan "jos laatikko ei toimi, ota yhteys huoltoon - hyvin on toiminut)
Susiraaja
Sanokaa samalla mikä kyseisen vehkeen automaattilaatikon öljynvaihtoväli on? (olen ajanut 456 000 -> 694 000 km ja luottanut ohjekirjaan "jos laatikko ei toimi, ota yhteys huoltoon - hyvin on toiminut)
Susiraaja
Re: Ulkolämpötilan mittari sekä vaihdelaatikon öljy
60000-100000 tainneet pitää rajoina, mieluummin ennen sataatuhatta.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Ulkolämpötilan mittari sekä vaihdelaatikon öljy
On tehtävissä. Lämpömittarin anturi vaihtoon. Näissä w124:n seuraajissa on kuulemani mukaan mahdollista vaihtaa pelkkä anturi, lankussa joutuu vielä ottamaan piuhoineen päivineen.Susiraaja kirjoitti:1997 E 220 - kuukausi sitten mittaristossa näkyvä ulkolämpötilan lukema rupesi elämään omaa elämää. Nyt näyttää -4 kelissä +7 astetta. Onko mitään tehtävissä?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Ulkolämpötilan mittari sekä vaihdelaatikon öljy
Te ootte vissiin päivystäjiä...
Kiitos nopeasta vastauksesta.
Tekeekö vaihteistoöljyn vaihtoja muut kuin merkkiliikkeet: päivää(159e) ja mitä saisi olla (100e) ai öljynvaihto..katsotaan paljonko nyt 259e oleva lasku siitä lisääntyy...?
Susiraaja

Tekeekö vaihteistoöljyn vaihtoja muut kuin merkkiliikkeet: päivää(159e) ja mitä saisi olla (100e) ai öljynvaihto..katsotaan paljonko nyt 259e oleva lasku siitä lisääntyy...?
Susiraaja
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Ulkolämpötilan mittari sekä vaihdelaatikon öljy
Susiraaja kirjoitti:merkkiliikkeet: päivää(159e) ja mitä saisi olla (100e) ai öljynvaihto..katsotaan paljonko nyt 259e oleva lasku siitä lisääntyy...

Tottahan toki niitä muutkin tekee. Tuon ikäistä autoa ei itseasiassa olekaan mitään järkeä viedä marmoritiskille. Jostain asuinpaikkasi lähettyviltä etsit ehjäämön, jossa tietämystä Mersuista, niin varmasti onnistuu. Siinole mitään...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Ulkolämpötilan mittari sekä vaihdelaatikon öljy
Kiitos tiedoista - olen ollut vähän siinä luulossa, että vain merkkiliike tekee noita kun mittatikkuakin panttaavat.
Muutamasta ehdin jo kysyä, eikä taida olla ihan jokapäiväistä. Toivottavasti seuraava tärppää.
Susiraja
Muutamasta ehdin jo kysyä, eikä taida olla ihan jokapäiväistä. Toivottavasti seuraava tärppää.
Susiraja
Re: Ulkolämpötilan mittari sekä vaihdelaatikon öljy
Uudempiin malleihin (w211/219) irtoanturi liittimineen maksoi 20€ paikkeilla kl:ssä, toivottavasti w210:een saa saman anturin.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Ulkolämpötilan mittari sekä vaihdelaatikon öljy
Ohjasivat Vantaalla automaattilaatikoiden huoltofirmaan. Nimeä ei varmaan saa mainita. Arvelivat, että teettää 200-250 euroa. En tiedä onko halpaa vai kallista, mutta jos leipätyönään automaattilaatikoita hoitelee, niin ei varmaan ainakaan huonoa jälkeä kehtaa tehdä.
Sori, että olen tyhmä mutta laiska...jos joku vielä viittis kertoa, että missä tuo ulkolämpömittarin anturi sijaitsee - edes suunnilleen - niin ei tarttis koko autoa purkaa.
Sori, että olen tyhmä mutta laiska...jos joku vielä viittis kertoa, että missä tuo ulkolämpömittarin anturi sijaitsee - edes suunnilleen - niin ei tarttis koko autoa purkaa.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Ulkolämpötilan mittari sekä vaihdelaatikon öljy
Rekisterikilven alla edessä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Ulkolämpötilan mittari sekä vaihdelaatikon öljy
Siis mersun automaattilaatikon öljynvaihto? No esim. Koskelon Autofit. Ikänsä rassannet mm. sprintereitä.
Re: Ulkolämpötilan mittari sekä vaihdelaatikon öljy
Riittävän tarkka...ei ainakaan voi edempää lähteä etsimään. Kiitokset.Pakardinen kirjoitti:Rekisterikilven alla edessä.
Re: Ulkolämpötilan mittari sekä vaihdelaatikon öljy
Anturi löyty Motonet 15,90e. Pitääkö siinä purkaa jotain (entisen poisotto/uuden paikalleenlaitto) ja missä kohdassa menee pieleen?
Re: Ulkolämpötilan mittari sekä vaihdelaatikon öljy
Johto irti, vanha pois, uusi tilalle ja johdot kiinni. Anturi saattaa olla hieman tiukassa, kannattaa hieman heilutella irroitettaessa. Napsahtaa paikalleen aika helposti.Susiraaja kirjoitti:Anturi löyty Motonet 15,90e. Pitääkö siinä purkaa jotain (entisen poisotto/uuden paikalleenlaitto) ja missä kohdassa menee pieleen?
MB E 230 Avantgarde -96
Re: Ulkolämpötilan mittari sekä vaihdelaatikon öljy
Anturin vaihto for dummies...
Mun vehkeestä anturi löytyi etumaskista vasemman sumuvalon vierestä. Käsiksi pääsee konehuoneen puolelta sokkona koukkaamalla koteloiden välistä. Anturin ja johdon sai näkyville yhdessä paketissa. Isokätinen saa juuri ja juuri molemmat kädet työkohteeseen, eli anturin irrotukseen. Irtoaa painamalla johdossa olevan kappaleen keskellä olevaa lukituksen aukaisijaa (karhennus). Uusi ei mennyt jostain syystä paikalleen ja tässä vaiheessa tietysti huomaa, että kiinnityskannasta on johto poikki siten, että katkennut pää on kannan sisällä. Ei ihan mahdoton korjattava, mutta kun paikka ahdas ja auto kotopihalla, niin tässä vaiheessa keskeytin lisävahinkojen välttämiseksi.
Vaihtoehtoina ovat johdon katkaisu pidemmältä (liittimet siihen) ja johdon juottaminen kantaan takaisin tai uuden kannan osto (jos myyvät...). Niin tahi näin, haastetta tuo johdon hentous. Voi olla syytä selvittää minne koko paketti jatkaa matkaansa ja hommata koko linja.
Että tämmöstä
Mun vehkeestä anturi löytyi etumaskista vasemman sumuvalon vierestä. Käsiksi pääsee konehuoneen puolelta sokkona koukkaamalla koteloiden välistä. Anturin ja johdon sai näkyville yhdessä paketissa. Isokätinen saa juuri ja juuri molemmat kädet työkohteeseen, eli anturin irrotukseen. Irtoaa painamalla johdossa olevan kappaleen keskellä olevaa lukituksen aukaisijaa (karhennus). Uusi ei mennyt jostain syystä paikalleen ja tässä vaiheessa tietysti huomaa, että kiinnityskannasta on johto poikki siten, että katkennut pää on kannan sisällä. Ei ihan mahdoton korjattava, mutta kun paikka ahdas ja auto kotopihalla, niin tässä vaiheessa keskeytin lisävahinkojen välttämiseksi.
Vaihtoehtoina ovat johdon katkaisu pidemmältä (liittimet siihen) ja johdon juottaminen kantaan takaisin tai uuden kannan osto (jos myyvät...). Niin tahi näin, haastetta tuo johdon hentous. Voi olla syytä selvittää minne koko paketti jatkaa matkaansa ja hommata koko linja.
Että tämmöstä