CLK:n ilma-alusta hyväksynnällä

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.05.2007 12:33

CLK:n ilma-alusta hyväksynnällä

Viesti Kirjoittaja Sway-bar »

Ongelma: autoni on niin matala, etten pääse kesäisin kesähuvilalle ja automarkettien hidastetöyssyt ottavat pohjaan kiinni sekä katsastuksessa on vaikeata ajaa pukille ilman erityisjärjestelyitä :oops:

Ratkaisu: ilma-alusta tai jokin vastaava ratkaisu, jolla saan autoni maavaran hetkellisesti nousemaan. Auto on saatava kuitenkin muutoskatsastettua :sick:

En aio laittaa vakioalustaa enää takaisin milloinkaan, vaikka kaikki palikat ovat tallella, joten sitä on turha käsitellä. Käyttöauto ja maasturi ovat erikseen.

Olen tiedustellut Lowtoysilta, mutta katsastettavaa ilma-alustaa ei löydy ainakaan heiltä. Static+ voidaan asentaa etupäähän, mutta pelkään takapään oleva kuitenkin liian matalalla. K-Sportin ilma-alustan katsastettavuudesta ei ole mitään tietoa.

Onko ehdotuksia tai hajatelmia? Ajattelin tiedustella näin julkisesti, jos joltakin saisi jonkun hyvän vihjeen tai kokemuksen. 8)
Avatar
Diodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.02.2013 19:07

Re: CLK:n ilma-alusta hyväksynnällä

Viesti Kirjoittaja Diodi »

Onko kyseessä w208 vai w209 clk? mites tommonen http://www.modificars.fi/tuotteet/merce ... z-CLK-W209" onclick="window.open(this.href);return false;
ainakin olisi säätö varaa ja helppo muutoskatsastaa ei tosin yhtä näppärä kun ilma-alusta mutta halvempi ja yksinkertaisempi rojekti.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: CLK:n ilma-alusta hyväksynnällä

Viesti Kirjoittaja aziz »

Diodi kirjoitti:Onko kyseessä w208 vai w209 clk? mites tommonen http://www.modificars.fi/tuotteet/merce ... z-CLK-W209" onclick="window.open(this.href);return false;
ainakin olisi säätö varaa ja helppo muutoskatsastaa ei tosin yhtä näppärä kun ilma-alusta mutta halvempi ja yksinkertaisempi rojekti.
Meinasitko, että hidastetöyssyn kohdatessaan sway-bar nousee autosta, tunkkaa auton ilmaan, mahdollisesti joutuu ottamaan pyörän pois, putsaa korkeussäädön kierteet, rasvaa ne ja alkaa ruuvaamaan muttereita nostaakseen autoaan? Ei kovin kätevää minusta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.05.2007 12:33

Re: CLK:n ilma-alusta hyväksynnällä

Viesti Kirjoittaja Sway-bar »

Täysin ideaali alustajuttu olisi, kun alustan maavara olisi säädettävissä kaukosäätimellä, vieläpä etu- ja takaosa erikseen. En ole etsimässä mitään coilover-juttuja, ellei niissä ole jotain KW:n kaltaista HLS sysyteemiä (hydraulic lift system).
Avatar
Diodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.02.2013 19:07

Re: CLK:n ilma-alusta hyväksynnällä

Viesti Kirjoittaja Diodi »

aziz kirjoitti:
Diodi kirjoitti:Onko kyseessä w208 vai w209 clk? mites tommonen http://www.modificars.fi/tuotteet/merce ... z-CLK-W209" onclick="window.open(this.href);return false;
ainakin olisi säätö varaa ja helppo muutoskatsastaa ei tosin yhtä näppärä kun ilma-alusta mutta halvempi ja yksinkertaisempi rojekti.
Meinasitko, että hidastetöyssyn kohdatessaan sway-bar nousee autosta, tunkkaa auton ilmaan, mahdollisesti joutuu ottamaan pyörän pois, putsaa korkeussäädön kierteet, rasvaa ne ja alkaa ruuvaamaan muttereita nostaakseen autoaan? Ei kovin kätevää minusta.

Varmaan tiesit etten meinannut ihan sitä? Olisipa ainakin helpompi käydä katsastamassa jos ei muuta..
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: CLK:n ilma-alusta hyväksynnällä

Viesti Kirjoittaja aziz »

Diodi kirjoitti:
aziz kirjoitti:
Diodi kirjoitti:Onko kyseessä w208 vai w209 clk? mites tommonen http://www.modificars.fi/tuotteet/merce ... z-CLK-W209" onclick="window.open(this.href);return false;
ainakin olisi säätö varaa ja helppo muutoskatsastaa ei tosin yhtä näppärä kun ilma-alusta mutta halvempi ja yksinkertaisempi rojekti.
Meinasitko, että hidastetöyssyn kohdatessaan sway-bar nousee autosta, tunkkaa auton ilmaan, mahdollisesti joutuu ottamaan pyörän pois, putsaa korkeussäädön kierteet, rasvaa ne ja alkaa ruuvaamaan muttereita nostaakseen autoaan? Ei kovin kätevää minusta.

Varmaan tiesit etten meinannut ihan sitä? Olisipa ainakin helpompi käydä katsastamassa jos ei muuta..
Sway-bar hakee ensimmäisessä kirjoituksessa ratkaisua, jolla saa hetkellisesti nostettua auton korkeammalle.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Vastaa Viestiin