Äänestän ylempää rattia, sopii paremmin.
w123 vanhuksen twinturbo piristys
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Onko tuohon 340 km/h mukaan laskettu myös Mersun reippaasti suurempi ilmanvastuskerroin kuin mitä Supralla on? Vai onko vain välitysten ja kierrosten mukaan laskettu? Tod.näk. alustan ominaisuudet loppuu siinä ~220 km/h kun autosta alkaa muistuttamaan lentokonetta 
Äänestän ylempää rattia, sopii paremmin.
Äänestän ylempää rattia, sopii paremmin.
-
Ylermiraita
- Vakiokalustoa

- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Woee han Hashiwokakero mikä pel
Wuan kuinka sujjuu Jaappanin kiel?

Wuan kuinka sujjuu Jaappanin kiel?
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Pakardinen kirjoitti:JTY kirjoitti:nykyisellään tuon auton huippunopeus olis laskelmien mukaan yli 340km/h![]()
Millanenhan olis vanha manne tuossa vauhdissa ajaa...?
Varmasti aivan hirvee
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Kipsu kirjoitti:Onko tuohon 340 km/h mukaan laskettu myös Mersun reippaasti suurempi ilmanvastuskerroin kuin mitä Supralla on? Vai onko vain välitysten ja kierrosten mukaan laskettu? Tod.näk. alustan ominaisuudet loppuu siinä ~220 km/h kun autosta alkaa muistuttamaan lentokonetta
Äänestän ylempää rattia, sopii paremmin.
Niinkun aikasemmin kirjotin niin laskettu (välitysten ja kierrosten mukaan), tarvis aika paljon lisää voimoo et pystyis tommosta hirviöö kiihdyttää niihin nopeuksiin
Nykyisellä alustalla en lähtis paljoa yli 200km/h kokeilemaan
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
KiitoksiaJuhnus kirjoitti:Todella hatun noston arvoinen projekti!Onko siellä päin halvempaa rakennella,osien hinnat?
Euro autot on todella kalliita, vanhojen mersujen osat kiven alla ja hinnat sen mukasia
Mut kaikki muu onkin sitten halpaa, varsinkin JDM kamat ja viri palikat on todella halpoja
Vähänajetun (50-90tkm) 1JZ täydellisen tekniikan loota+motti+sähköt (halfcutti) saa jollain tonnilla.
Viimeksi muokannut JTY, To 17.07.2014 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Sopiiko kysyä missäpäin mualmaa me ollaa?
On kyllä komia mannelavetti, hieman omaakin turbokuumetta lisää
On kyllä komia mannelavetti, hieman omaakin turbokuumetta lisää
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Malesia on lokaatio.nj^ kirjoitti:Sopiiko kysyä missäpäin mualmaa me ollaa?
On kyllä komia mannelavetti, hieman omaakin turbokuumetta lisää
Kiitoksia, ei muuta kun turboa pellin alle
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Hitaasti etenee, en saanu jarru hilpeittä kun kiinalainen uusi vuosi iski päälle nyt on kaikki seis ja kiinni seuraavat 14päivää
Mut tässä odotellessa osia niin ruuvasin PLX SM-AFR widebandin ja PLX DM-6 touchscreenin kiinni.
Väliaikainen paikka ennenkuin saa loput mittari osat, mut sopii
aika hyvin tohon väliin nyt kun mersun oma ratti ei oo häiritsemässä:


Mut tässä odotellessa osia niin ruuvasin PLX SM-AFR widebandin ja PLX DM-6 touchscreenin kiinni.
Väliaikainen paikka ennenkuin saa loput mittari osat, mut sopii
aika hyvin tohon väliin nyt kun mersun oma ratti ei oo häiritsemässä:


w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Nyt jarrut päivitetty eli "big" brake konversio tehty 
Vakiona tuossa on ne umpinaiset 278mm joilla jarrutusvoima hävis jo parin jarrutuksen jälkeen ja tuntuma oli hyvin heikko. Asensin tilalle uudemman 560 ässän jäähdytettyihin jarruihin, levyn paksuus nousi 10mm -> 28mm ja halkaisija 300mm. Aluksi isoa eroa ei huomannu, mutta sisäänajon jälkeen alkoi isompia jarrujen purevuus tuntua ja nyt tuolla uskaltaa jo päästellä kun pysähtyy kuin seinään.
Kokonaisuudessaa konversio oli kannattava, uudemman ässän jarru osat on halvempia ja löyty kaikenlaisia aftermarket levyjä ja paloja.
Jarrujen vertailu kuvia (jäähdytetty 278mm ja isompi 300mm), omat kuvat tulee myöhemmin:


Vakiona tuossa on ne umpinaiset 278mm joilla jarrutusvoima hävis jo parin jarrutuksen jälkeen ja tuntuma oli hyvin heikko. Asensin tilalle uudemman 560 ässän jäähdytettyihin jarruihin, levyn paksuus nousi 10mm -> 28mm ja halkaisija 300mm. Aluksi isoa eroa ei huomannu, mutta sisäänajon jälkeen alkoi isompia jarrujen purevuus tuntua ja nyt tuolla uskaltaa jo päästellä kun pysähtyy kuin seinään.
Kokonaisuudessaa konversio oli kannattava, uudemman ässän jarru osat on halvempia ja löyty kaikenlaisia aftermarket levyjä ja paloja.
Jarrujen vertailu kuvia (jäähdytetty 278mm ja isompi 300mm), omat kuvat tulee myöhemmin:


w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5747
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
mites se 560:sen jarrutehostin, sehän taitaa olla kaks kalvonen peli ja sopis hyvin ton vanahan paikalle, saisit sellaset "varvas jarrut" 
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Joo sitä oon pohtinu vanhan tilalle kun olis bolt-on päivitys, ainooa vaan et jostain semmosen sais edukkaastitouhottaja kirjoitti:mites se 560:sen jarrutehostin, sehän taitaa olla kaks kalvonen peli ja sopis hyvin ton vanahan paikalle, saisit sellaset "varvas jarrut"
Olis se komeeta kun vähän koskee poljinta niin niskat menee nurin
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Jarruihin tuli uutta osaa koska käytetyt satulat on aina käytettyjä.
Sopivia jarrukilpiä ei löytyny joten orkkikset moddattu jotta levyt menivät paikoilleen



Sopivia jarrukilpiä ei löytyny joten orkkikset moddattu jotta levyt menivät paikoilleen



w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5747
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
olishan tuohon känyt 420:sen jarrukilipi, ei olis tarvinu pientä kilipee leikellä 
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Mistä löysit aftermarketti levyjä kaupan? Ite katellu sellasia uritettuja ja rei'itettyjä, mut ei oikein pikaisella etinnällä oo kohtuuhintaan tullu vastaan...rapakon takaa löysin yhen paikan ja muistaakseni sinne mailailin, mutten saanu vastausta.JTY kirjoitti:uudemman ässän jarru osat on halvempia ja löyty kaikenlaisia aftermarket levyjä ja paloja.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Joo olisin laittanu jos olis ollu 420:n käytettyjä osia tarjollatouhottaja kirjoitti:olishan tuohon känyt 420:sen jarrukilipi, ei olis tarvinu pientä kilipee leikellä
Täällä kun noita jarrukilpiä ei tarvii koskaan vaihdellat toisin kuin suomen suolateillä niin ei niitä myöskään
oo hylly tavarana
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Antti M. kirjoitti:Mistä löysit aftermarketti levyjä kaupan? Ite katellu sellasia uritettuja ja rei'itettyjä, mut ei oikein pikaisella etinnällä oo kohtuuhintaan tullu vastaan...rapakon takaa löysin yhen paikan ja muistaakseni sinne mailailin, mutten saanu vastausta.JTY kirjoitti:uudemman ässän jarru osat on halvempia ja löyty kaikenlaisia aftermarket levyjä ja paloja.
Muutamia firmoja on jotka noita tekee, jenkeissä pari ja aasiassa myös.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Aika hurja laitos..
Kelpaa ajella? Olisko hieman kiukkuisempikin kun vakio 230e
Kelpaa ajella? Olisko hieman kiukkuisempikin kun vakio 230e
ON kalustoa jos jonkin laista..
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5747
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
nyt kun kattelin tuota kuvaa etujarru satulasta, onko siinä erilliset kitinänvaimennus levyt, kun näyttäs olevan rosteriset kitinä levyt
tälltä taas ei saa sellasia kaiketi ollenkaan 
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
touhottaja kirjoitti:nyt kun kattelin tuota kuvaa etujarru satulasta, onko siinä erilliset kitinänvaimennus levyt, kun näyttäs olevan rosteriset kitinä levyttälltä taas ei saa sellasia kaiketi ollenkaan
On sulla tarkka silmä
Semmosethan ne on, täältä noita saa hyllystä johtuen ilmastosta ja liikenne kulttuurista johtuen, ilman noita ei tulis mitään
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
KiitosClubKRP kirjoitti:Aika hurja laitos..![]()
Kelpaa ajella? Olisko hieman kiukkuisempikin kun vakio 230e
Kyllä kelpaa, ei tarvii enää muodostella jonoja vuoristo teillä.
Tommonen tekniikka näissä olis pitäny olla vakiona, ihmettelen vieläkin miten pärjäsin sen w123 200D niin monta vuotta
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5747
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
mitähän nuo mahtas siellä maksaa ja hommaisikko mulle niitä muutaman sarjan eteen ja taakseJTY kirjoitti:touhottaja kirjoitti:nyt kun kattelin tuota kuvaa etujarru satulasta, onko siinä erilliset kitinänvaimennus levyt, kun näyttäs olevan rosteriset kitinä levyttälltä taas ei saa sellasia kaiketi ollenkaan
On sulla tarkka silmä![]()
Semmosethan ne on, täältä noita saa hyllystä johtuen ilmastosta ja liikenne kulttuurista johtuen, ilman noita ei tulis mitään
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Olisko siinä nyt mersun ja toyotan parhaat osat?JTY kirjoitti:KiitosClubKRP kirjoitti:Aika hurja laitos..![]()
Kelpaa ajella? Olisko hieman kiukkuisempikin kun vakio 230e
Kyllä kelpaa, ei tarvii enää muodostella jonoja vuoristo teillä.
Tommonen tekniikka näissä olis pitäny olla vakiona, ihmettelen vieläkin miten pärjäsin sen w123 200D niin monta vuotta
ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Heh taitaa ollaClubKRP kirjoitti:
Olisko siinä nyt mersun ja toyotan parhaat osat?
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
erittäin mielen kiintoinen rojekti sulla!aina kiehtonnu kun muutetaan toisen merkkistä tekniikkaa autoon mitä kori on..!itellä meni toiste päin,eli toyotaan meni mesen tekniikka.
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Ei tahdo rättinivelet ja kardaani kestää, taas meni rätti
Orkkis perä meni jo kerran ja tilalle tuli facelift w126 perä modatulla apurungolla joka on toistaiseksi kestäny.
Tietäjät kertokaa kuinka paljon isommat rätit ja kardaani oli 123 300 turbodieselissä versus 230E, itellä oli semmosia
kätösissä vuosia sitten en muista enää koko eroja muuta kun et isommat oli
Onko 280 isompi kuin pikku bensassa
Orkkis perä meni jo kerran ja tilalle tuli facelift w126 perä modatulla apurungolla joka on toistaiseksi kestäny.
Tietäjät kertokaa kuinka paljon isommat rätit ja kardaani oli 123 300 turbodieselissä versus 230E, itellä oli semmosia
kätösissä vuosia sitten en muista enää koko eroja muuta kun et isommat oli
Onko 280 isompi kuin pikku bensassa
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5747
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
tartteepas käyvä tallista kattoo koko 
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Itsellä oli kardaanin keskitys holkki entinen, ja rättejä meni 1 per viikko. Nyt vakio 90mm reikävälillä oleva motonetin rätti ja hyvin kestänyt, vaikka vääntöäkin ihan kohtalaisesti menossa mukana (777nm)
Kannattaa se tarkistaa ensmäisenä.
Kannattaa se tarkistaa ensmäisenä.
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
C124 ?
C123 230
S210 24v
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Okei kiitos vinkistä, pitää holkki tarkistaa. Tänään heitin uuden vakio 123 rätin paikoilleen, kattoo kauan kestää.aniemiko kirjoitti:Itsellä oli kardaanin keskitys holkki entinen, ja rättejä meni 1 per viikko. Nyt vakio 90mm reikävälillä oleva motonetin rätti ja hyvin kestänyt, vaikka vääntöäkin ihan kohtalaisesti menossa mukana (777nm)
Kannattaa se tarkistaa ensmäisenä.
Eli sulla on siell se paksumpi kiekko ?
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
w123 280E :ssä on ainakin jytkympi keppi ja voi olla myös orkkis TDT:ssä, mutta rättikumit on samaa kokoa aina 200D:stä 280E:hen. Onhan perä varmasti samassa linjassa kardaanin kans, jos kerran apurunkoa on modattu? Jos ei oo suorassa niin ei varmasti kestä minkäänlainen kumirätti kun vääntää jokasuuntaanJTY kirjoitti:Ei tahdo rättinivelet ja kardaani kestää, taas meni rätti![]()
Orkkis perä meni jo kerran ja tilalle tuli facelift w126 perä modatulla apurungolla joka on toistaiseksi kestäny.
Tietäjät kertokaa kuinka paljon isommat rätit ja kardaani oli 123 300 turbodieselissä versus 230E, itellä oli semmosia
kätösissä vuosia sitten en muista enää koko eroja muuta kun et isommat oli
Onko 280 isompi kuin pikku bensassa
IG: @pyrytakkunen
Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys
Turbodieselissä on kanssa isompi kardaani, ero on huomattava normi dieselin putkeen.PTracing kirjoitti:w123 280E :ssä on ainakin jytkympi keppi ja voi olla myös orkkis TDT:ssä, mutta rättikumit on samaa kokoa aina 200D:stä 280E:hen. Onhan perä varmasti samassa linjassa kardaanin kans, jos kerran apurunkoa on modattu? Jos ei oo suorassa niin ei varmasti kestä minkäänlainen kumirätti kun vääntää jokasuuntaanJTY kirjoitti:Ei tahdo rättinivelet ja kardaani kestää, taas meni rätti![]()
Orkkis perä meni jo kerran ja tilalle tuli facelift w126 perä modatulla apurungolla joka on toistaiseksi kestäny.
Tietäjät kertokaa kuinka paljon isommat rätit ja kardaani oli 123 300 turbodieselissä versus 230E, itellä oli semmosia
kätösissä vuosia sitten en muista enää koko eroja muuta kun et isommat oli
Onko 280 isompi kuin pikku bensassa
Kyllä se suorassa on mittausten mukaan, mutta kardaani tuntuu vatkaavan vääntöpiikin aikaan joten uskon sen olevan
rätille kohtalokasta.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki


