w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: mannelavetti om606 st

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Juu ei välttis kovin pitkä ikänen ratkaisu tuo rst putki ku se ei jousta juuri yhtään koneen liikkumista..
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: mannelavetti om606 st

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

juu, jotainhan tuolle kyllä tarvii tehdä ja todennäköisesti se on tuo ratkaisu että hitsaa mutkan ylävesiletku lähdöksi. rosteria noi vesiletkut jokatapauksessa tulee oleen ja silikoniletkun pätkillä kiinnitykset. mitään über rumia kumiletkuja ei jää yhtäkään tähän konehuoneeseen.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: mannelavetti om606 st

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jos sinne ei tule yhtään joustavaa kumi/silikoniletkua niin pulttaa kone kiinni koriin.
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: mannelavetti om606 st

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Voihan vitulla päähän kun ei tullut älyttyä ite tehä imusarjaa tuolle orkkispainekotelon pohjalle. PRKL. olis paljon helpommalla päässyt. Noh eipä malttanut silloin konetta kasata että olis nähny miten mahtuu putket kulkemaan tehostimen ohi yms, noh jos seuraavan imusarjan tekis sitten maltilla.

Hyvältä näyttää
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: mannelavetti om606 st

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

voi jessus toi alaspiippu tuotti taas päänvaivaa :evil: kyl se sit pikku kiroilun jälkeen suttaantu mut runkopalkkiin teen väistön jokatapauksessa että on sit halpompi sitä irrottaa ja laittaa takas jos sattuu tarve tuleen.
Viimeksi muokannut lassi-s, Su 27.01.2013 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: mannelavetti om606 st

Viesti Kirjoittaja jeemu »

lassi-s kirjoitti: mitään über rumia kumiletkuja ei jää yhtäkään tähän konehuoneeseen.
Siniset silikonit ko sitte o uber hienot?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: mannelavetti om606 st

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

jeemu kirjoitti:
lassi-s kirjoitti: mitään über rumia kumiletkuja ei jää yhtäkään tähän konehuoneeseen.
Siniset silikonit ko sitte o uber hienot?
huomattavasti paremman näköiset kuin mustat kumiletkut. mut täähän on taas makuasia. kiilloitettua rosteria tai alumiinia sen pitää olla ja liitokset sit silikoneilla.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: mannelavetti om606 st

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

savupiippu http://aijaa.com/wznVEY" onclick="window.open(this.href);return false; lämpösuojanauhaa käänsin ympärille varmuudenvuoks ja vaimentaahan se vähän ääntäkin...kai :|
Viimeksi muokannut lassi-s, Su 27.01.2013 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: mannelavetti om606 st

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

laineracing kirjoitti:Jos sinne ei tule yhtään joustavaa kumi/silikoniletkua niin pulttaa kone kiinni koriin.
runkonaulaimella sen illanratoks täräyttelin koriin kii :lol:
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

mistäs mahtaa saada kunnollisia puslia tähän farkkukoriin. samoten jouset pitäis hommata. iskarit on hyvät mut takaa jouset on näköjään poikki
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja j.a »

takimmaisessa sylinterissä ilman saanti taattu tolla imusarja ratkaisulla,jos ei sisällä ole railoa tai joitain muuta ohjausta...
Diesel on puhtaampi
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

tuli 30 rivinen öljynlauhdutinkin. mahtaakohan tuo 19 rivinen riittää laatikolle vai tarttiskohan sekin isommaks vaihtaa. alkaa vaan tuon tilan puolesta oleen veemäistä ruveta isompaa ritilää tonne änkee.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
four-matic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 20.07.2007 19:13
Paikkakunta: Tornio

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja four-matic »

Komiaa jälkeä näyttää olevan ja hyvä tulee,ei mitään talvilomaa ole tiedossa niin saatas vähän" korkinnarskautus"jännitystä tähän hyvään kerrontaan :shock: Jatka vaan samaan malliin :thumbup:
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

four-matic kirjoitti:Komiaa jälkeä näyttää olevan ja hyvä tulee,ei mitään talvilomaa ole tiedossa niin saatas vähän" korkinnarskautus"jännitystä tähän hyvään kerrontaan :shock: Jatka vaan samaan malliin :thumbup:
ajoin tuon viinanperkeleen pois talosta joten tulee nykyään selvinpäin touhuiltua. ei läheskään yhtä hauskaa ja huoletonta mutta tuntuu jäävän rahaa rakenteluun ihan eri tavalla kun ei kippaa sitä kurkusta alas niin ahkerasti :lol:

pomo sano tänään että rakentele huomenna autoos, mä lähen viroon villisika jahtiin eli on pikkusen edes pidempi viikonloppu tän parissa. tuli ny illanratoksi sit tehtyä väistö runkopalkkiin jotta saa tilaa downpipelle, ettei pärise koria vasten. veemäinen homma toi on tehä kun kone on paikallaan. 4mm vahvusesta levystä mankeloin sopivan palan pois-leikatun tilalle. sähkötyöt vois olla tänäviikonloppuna valmiit.

letkut ja putket tuli otettua irti ja huomenna käyn paikallisessa hydrauliikka puulaakissa sit teettämässä tilalle teräspunos ja silikoni letkut, prässätyillä päillä. en halua konehuoneeseen yhtäkään abe klemmari patenttia. ylä ja alavesiletkujen liitokset on ainoot mitkä ny klemmareilla tulee mut nekin klemmarit on tällaiset http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?k=1273575368" onclick="window.open(this.href);return false;
ei tarvi sit miettiä pysyykö kiinni, eikä ainakaan niiden puolesta tarvi sit hävetä jos joutuu konepeltiä joskus raottaan muiden nähden.

korin väristä maalia tarvii kans huomenna hakee että saa alkaa konehuonetta maalaileen.

toosa hommat meni ny sit uusiks. 5v sähköloota tulee kun toveri sellaista mulle asialliseen hintaan kaupitteli.

tällästä ny tälläkertaa. kuvia laitan taas kun tulee jotain mistä kehtaa jotain räpsästä.
Viimeksi muokannut lassi-s, La 09.02.2013 02:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tuntuu noita 5v sähkötoosia olevan kohta joka nurkalla niitäkin :roll:

Tuleeks tähän enemmän antureita ja oikea D? Vai kuten mullakin että true manual vaan eikä ylimääräsiä antureita. Kallis purkki hyötykäytössä :lol:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

tulee oikea D ja sähköohjatusti sit pakkopykälät kun rattivaihteet kummittelee mielessä.

vähän väärä värisävy tuli maalikaupasta mut eipähän tuo häiritte juurikaan kun on toi paremman näkönen kun se mustalla sprayllä sotkettu epämääränen tuhru. ensvuonna puran kuitenkin tän atomeiks, puhallan hytin ja ajattelin tollasta samanlaista väriä pintaan mikä petehrin farkussa on.

parit räpsyt:
http://aijaa.com/2OZg8n" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v9Y6kQ" onclick="window.open(this.href);return false;

paskalla on tekijänsä

huhhuh että kirpasee lompakkoa noi kunnolliset öljyletkut. mut ei auta muu kuin tehdä kuten laineracing sano. ottaa tuppo taskusta, maksaa ja laittaa tuppo takaisin taskuun, tosin mulla ei jää sitä tuppoo mitä laittaa takaisin kun noi on hakenu. öljyntulo ahtimelle tulee teräspunoksesta. öljyn kierto suodattimelta lauhduttimelle ja takaisin tulee alkuperäisiin teräsputkiin silikonista prässätyillä liitoksilla. laatikon öljynkierto tulee tietysti taas alkuperäisillä teräsputkilla laatikolta koneen jakopäähän asti ja jakopäästä lauhduttimelle ja lauhduttimelta paluuseen sit joko teräspunoksella tai silikonilla. riippuu ny miten sen paremmin saavat tehtyä. polttoaine letkuja en edes vielä ole vieny kun tätytyy eka noi isot linjat tehdä tankilta konehuoneeseen ja kattoo millasilla sit totetuttaa. ainakin siihen tarpeisiin löytyis just passelia teräspunosletkua johon sit prässäyttää vaan sopivat liittimet, mut se ny selviää tässä lähitulevaisuudessa kun holleyn saan hankittua siirtopumpuksi

ps: jos muuten joku tarvii teflon teräspunosletkuja niin multa löytyy ihan helvetisti niitä. sopivien päiden prässäyttäminen ei montaa euroa maksa. 45 euroa metri tää mitä mulla on. mä luovun 10 euroa metri
Viimeksi muokannut lassi-s, Su 10.02.2013 13:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

no ny on ahtoputket valmiit ja kiiltääkin vielä. ahtimen kompurapesä pitäis jollain konstilla saada kans kiiltään.
http://aijaa.com/e0LNns" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/klhcg1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/MfSwyg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/jZLxvd" onclick="window.open(this.href);return false;

jos tän ny sais siihen kondikseen ees että sais tonne acs:ään viedä. jos tää ny sitä tasoa edes on että kehtaa, ettei ihmiset vaan sit naureskele että kaikenmaailman ripulikiikkuja ihmiset tännekkin raahaa :D
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mites toi syylärin vesiputki? jääkö se tollaseks, vai laitatko letkulla, tai jollain muulla? jos moottori on ihan normi kumityynyillään, niin voisin kuvitella, että eläminen on sitä luokkaa, että irtoo koko syläri, tai jostain muualta menee rikki. mutta sittenhän sen näkee, että toimiiko, vaiko ei, kun saa laitteet tulille.
W201 250DT 20V
w201 190E
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

pera8x kirjoitti:mites toi syylärin vesiputki? jääkö se tollaseks, vai laitatko letkulla, tai jollain muulla? jos moottori on ihan normi kumityynyillään, niin voisin kuvitella, että eläminen on sitä luokkaa, että irtoo koko syläri, tai jostain muualta menee rikki. mutta sittenhän sen näkee, että toimiiko, vaiko ei, kun saa laitteet tulille.
kyllä noita rosterisia vesiputkia on näyttäny olevan vaikka kuinka monessa vehkeessä ympäri muailmaa ja kyllä niillä on putket kii pysyny. kuten huomaat niin onhan tuossa ny silikonit millä putki kiinnitetään. mut joo, sithän sen näkee kun vehkeet käy ja kukkuu. en kyl ajatellu noita vakio kumityynyjä tohon jättää kun on aika lörpsöt. mitkäköhän mahtais olla passelit jämäkämmät tyynyt tohon jotka sopis suoraan paikalleen, kun en viitsis lähtee konetta pois repiin sen takia että sais modailla erilaisille tyynyille paikat. mustaa kumiletkua tuohon ei kuitenkaan tule. se on aivan varma :D olishan yks vaihtoehto ostaa silikoni mutkat ja laittaa rosteriputki väliin, ja sen teenkin jos tuo ei kiinni pysy
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Siis ongelmahan ei ole materiaalissa ei liitos letkujen eikä jäykän yhdysputkenkaan. Ei myöskään värillä ole väliä, laita vaikka pinkit letkut , mutta jos 90 asteen kännös tehään jäykällä putkella noin että liitos letkut ovat noin lyhyet, ratkeaa nämä hienot pinkit letkut moottorin liikkuessa. Jos letku on kestävää saattaa pahimmillaan hajota syyläri. Mutta jos tahtoo kokeilla niin ei muutakos, en ole sponsori :lol:
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

sepulaakeri kirjoitti:Siis ongelmahan ei ole materiaalissa ei liitos letkujen eikä jäykän yhdysputkenkaan. Ei myöskään värillä ole väliä, laita vaikka pinkit letkut , mutta jos 90 asteen kännös tehään jäykällä putkella noin että liitos letkut ovat noin lyhyet, ratkeaa nämä hienot pinkit letkut moottorin liikkuessa. Jos letku on kestävää saattaa pahimmillaan hajota syyläri. Mutta jos tahtoo kokeilla niin ei muutakos, en ole sponsori :lol:
olen kyllä alusta asti ymmärtänyt mitä tarkoitatte :lol: ei ny vängätä tästä asiasta sen enempää.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

ihan oem miehille v*ttuillakseni tein valoluomet konepeltiin :twisted: sähkötkin alkaa oleen redi. öljyletkut kun saa haettua niin voip lyyvvä tulille. ajoon ei vielä tule kun ei ole 722.6:sta vielä eikä sitä ohjainboxia, kunnon vetareita eikä holleytä+isompia linjoja. tää persaukisuus vähän hidastaa tuota valmistumista. niinjuu...kuppijakkaratki pitäis tilailla. kolmisen tonnia vielä :evil: v*ttu tää on kallista, tai no...kaikille saman hintaista. persaukisille kallista. mut ei viittis sekundaakaan tehdä kun sit joutuu tehä monta kertaa.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja Choke »

Kuvaa keulasta tarvitaan niin kiusaat oem miehiä vielä enempi!! :clap:
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

Choke kirjoitti:Kuvaa keulasta tarvitaan niin kiusaat oem miehiä vielä enempi!! :clap:
jos tänään hallilla käväsen niin räpsäsen kuvat.

tää viikonloppu meni ny ihan muissa hommissa ku mannelavetin parissa, mut jos ny paalua piisais sen verran että sais noi öljyletkut haettua teetätyksestä niin vois ensviikonloppuna varmaan tulille pistää. sit on vaan viimeistelyjä taas hetken kun rahaa koitan haalia että sais ny sen 722.6:n haettua kaverilta ja holleyn siirtopumppua yms hankittua.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

öljyletkut tuli haettua ja rosteriseen paisuntasäiliö pönttöön jäähdytinhuolto vuorisella juottivat korkinjalan kiinni ja 1bar korkin hommasivat mulle. vielä vähän rosterisia pikkuputkia tuli haettua jäähdytinnestekiertoa varten. hukkiksen screameri putki on ny mustasta 42mm putkesta tehty enkä kehdannu sitä sinne jättää joten muutama rosterikurvi ja putkee tuli haettua sitäkin varten. jos tulevana viikonloppuna ny on aikaa niin pääsee laittaan kokonaan nippuun koko paskan.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja tomant »

lassi-s kirjoitti:...rosteriseen paisuntasäiliö pönttöön jäähdytinhuolto vuorisella juottivat korkinjalan kiinni ja 1bar korkin hommasivat mulle...
Mersun alkuperäinen korkki aukeaa 1,4 barissa, miksi pudotat avautumispainetta yhteen bariin?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

tomant kirjoitti:
lassi-s kirjoitti:...rosteriseen paisuntasäiliö pönttöön jäähdytinhuolto vuorisella juottivat korkinjalan kiinni ja 1bar korkin hommasivat mulle...
Mersun alkuperäinen korkki aukeaa 1,4 barissa, miksi pudotat avautumispainetta yhteen bariin?

tomant
ai :problem: no, eipä ny mahda enää mittään kun tuo korkinjalka on huomattavasti isompi kuin mersun paisarissa joten ei käy enää mersun korkki. jäähdytinhuollon kautta se korkki siihen tuli ja tarjolla oli 0.5 bar ja 1 bar korkkia. otin 1 bar korkin kun oletin että vakio on varmaan jompikumpi noista. no tuskin tuosta ny haittaa silti on, vai?
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja pera8x »

lassi-s kirjoitti:
tomant kirjoitti:
lassi-s kirjoitti:...rosteriseen paisuntasäiliö pönttöön jäähdytinhuolto vuorisella juottivat korkinjalan kiinni ja 1bar korkin hommasivat mulle...
Mersun alkuperäinen korkki aukeaa 1,4 barissa, miksi pudotat avautumispainetta yhteen bariin?

tomant
ai :problem: no, eipä ny mahda enää mittään kun tuo korkinjalka on huomattavasti isompi kuin mersun paisarissa joten ei käy enää mersun korkki. jäähdytinhuollon kautta se korkki siihen tuli ja tarjolla oli 0.5 bar ja 1 bar korkkia. otin 1 bar korkin kun oletin että vakio on varmaan jompikumpi noista. no tuskin tuosta ny haittaa silti on, vai?

ei kait. toi mersun 1,4 baarin korkki tarkottaa käytännössä, että koneen lämmöt on jotain yli 120 astetta, tai sinne päin. jos ei päästä lämpöjä karkaileen, niin tolla uudellakin korkilla pärjää vallan mainiosti. enemmän painetta = suurempi jäähynesteiden lämpötila.
W201 250DT 20V
w201 190E
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

pera8x kirjoitti:
lassi-s kirjoitti:
tomant kirjoitti:
lassi-s kirjoitti:...rosteriseen paisuntasäiliö pönttöön jäähdytinhuolto vuorisella juottivat korkinjalan kiinni ja 1bar korkin hommasivat mulle...
Mersun alkuperäinen korkki aukeaa 1,4 barissa, miksi pudotat avautumispainetta yhteen bariin?

tomant
ai :problem: no, eipä ny mahda enää mittään kun tuo korkinjalka on huomattavasti isompi kuin mersun paisarissa joten ei käy enää mersun korkki. jäähdytinhuollon kautta se korkki siihen tuli ja tarjolla oli 0.5 bar ja 1 bar korkkia. otin 1 bar korkin kun oletin että vakio on varmaan jompikumpi noista. no tuskin tuosta ny haittaa silti on, vai?
enemmän painetta = suurempi jäähynesteiden lämpötila.
ja matalampi kiehumispiste
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja make280s »

lassi-s kirjoitti:
pera8x kirjoitti:
lassi-s kirjoitti:
tomant kirjoitti:
lassi-s kirjoitti:...rosteriseen paisuntasäiliö pönttöön jäähdytinhuolto vuorisella juottivat korkinjalan kiinni ja 1bar korkin hommasivat mulle...
Mersun alkuperäinen korkki aukeaa 1,4 barissa, miksi pudotat avautumispainetta yhteen bariin?

tomant
ai :problem: no, eipä ny mahda enää mittään kun tuo korkinjalka on huomattavasti isompi kuin mersun paisarissa joten ei käy enää mersun korkki. jäähdytinhuollon kautta se korkki siihen tuli ja tarjolla oli 0.5 bar ja 1 bar korkkia. otin 1 bar korkin kun oletin että vakio on varmaan jompikumpi noista. no tuskin tuosta ny haittaa silti on, vai?
enemmän painetta = suurempi jäähynesteiden lämpötila.
ja matalampi kiehumispiste

Ei kun korkeampi 1,4 barin korkilla !
MB W-210 200cdi vm 99
Vastaa Viestiin