617a moottorin hinta??

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
jjruutiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
Paikkakunta: JURVA
Viesti:

617a moottorin hinta??

Viesti Kirjoittaja jjruutiainen »

Millaista hintaa voisi pyytää / mitä maksetaan , ollut S mallissa uutena ja nyt G mallissa johon kunnostettu (rengastettu, laakeroitu, jakopää sekä kansi tehty vaparista ) ajettu 5000km sekä G,een vaihteisto 5 v . Moottorin takapään karva stefa vuotaa vähän.
On vaan niin laiska tuo gee joten jos näistä jotain saa niin ehkä laittaisi toisenlaisen koneen.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: 617a moottorin hinta??

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Pistä myyntiin niin selviää. Multa saat 500 e jos todistetusti on kunnostettu
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: 617a moottorin hinta??

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

tuli mieleen että mistä näköö että se moottori on a tai b
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: 617a moottorin hinta??

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Siihen lohkon kyljessä olevaan A/B-merkkiin ei ainakaan voi luottaa...mulla ainaki aidon turbolohkon kyljessä on B-merkki. Luotettavimmin sen eron toteaa ku ottaa ylemmän öljypohjan irti nii näkee onko sielä öljysuihkut...niin no jaa ja periaatteessa alemman öljypohjan irrotuski kertoo jotain, turbossa öljypumppua pyörittää ketju. Ulkoisista tuntomerkeistä oon huomannu turbokoneesta löytyvän kampuran nokasta tasapainotuslimpun siivapyörän alta, mut en tiedä onko tuo mikään sääntö vaparin ja turbokoneen välillä.

Ja kyllähän tuostaki voimaa saa...riippuu toki tavotteista...mutta pumppuun isommat elementit ja vähä paineita lisää nii muuttuu kyllä jo selkeästi ja sitte jos alkaa enempi tekee nii luonnollisesti alkaa enempi tulla voimaaki.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 617a moottorin hinta??

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Erottaa ihan päältäpäin katsoen.

Vaparissa on öljypumpun käyttöakselin yläpään holkki näkyvillä kannentiivistetasolla syöttöpumpun etupuolella (aika iso pulttikanta) Turbossa sitä ei ole.
Avatar
jjruutiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
Paikkakunta: JURVA
Viesti:

Re: 617a moottorin hinta??

Viesti Kirjoittaja jjruutiainen »

Siis 500e no kannattaa sitten vielä yrittää saada tehoa , kuitenkin kaikki uudet osat jota asennettu oli jo yli 500e .
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: 617a moottorin hinta??

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

On tuommosesta otettu yli 300 kaakkia ulos, luulis että sillä nyt alkuun pääsis vaikka kori on raskas :roll: . Syöttöä tuohon pitäis saada reilusti lisää niin alkas kulkemaan paremmin, mulla olis ylimääräisenä mynädieselin säätämä MW pumppu jos kiinnostaa siis orkkis turbon pumppu. Sillä sais jo jonkun verran enempi hönkää, paras tulee tietysti jos vaihtaa vaparin pumpun ja siihen isommat elementit.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
jjruutiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
Paikkakunta: JURVA
Viesti:

Re: 617a moottorin hinta??

Viesti Kirjoittaja jjruutiainen »

Juu on kyllä isommat elementi olemassa ja vapari pumppu mutta se on niin hankala laittaa kun auto on niin korkea , sitten turbokin varmaan jää pieneksi ynm lisä laitteet :)
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: 617a moottorin hinta??

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

No nii, ei muutaku isompi elementtinen pumppu kiinni sitte vaan, painetta nostat jonneki 1,3-1,5bar hujakoille ja syöttöä riittävästi muttei liikaa nii alkaa varmasti jo kääntää suupieliä hymyyn ja kestääki järkevällä käytöllä. :) Ja pakolämpömittaria suosittelen erittäin lämpimästi, siitä on helppo lukea millon alkaa saada liikaa soppaa ja kone uhkaa sulaa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: 617a moottorin hinta??

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Ei kai vakioahtimella kuitenkaan 1,3-1,5 bar.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: 617a moottorin hinta??

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Mulla oli kkk24 ahtimella nii ajelin n.1,3bar, mut hiipi ne ahdot siitä ylemmäski ku vedätti, ei tullu ongelmia. Nimim. Linttaracing joskus päästeli hukkaportti kiinni menemään eikä silläkään ongelmia ollu, mut sillä oli vakiona garretti (vissiin pikkuriikkisen kkk:ta suurempi tai ainaki näyttää siltä). Mutta pakolämpömittarin ku laittaa nii ei tarvi arvailla.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: 617a moottorin hinta??

Viesti Kirjoittaja HMK »

7mm pumppu, 320cdi:n turbo ja kuuleri niin sillä saa ainakin 200 heppaa 0.8 paineilla. Ja toimii läpi kierrosalueen ihan asiallisesti, eikä savuta alkutupsahdusta lukuunottamatta täyskiihdytyksessä, vaikka pumpusta oli otettu kaikki irti :thumbup:
T: Nimim. kokemusta on :D
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Vastaa Viestiin