Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
Niin, arvauksia/tietoa, miksiköhän tehdas päätti laittaa lippulaivan (AMG) moottoriksi takaisin 5,5 litrasen, olisko ollut E 63:ssa ongelmia ...?
(kiinnostaa siksi, kun kesän suunnitelmissa E-sarjan AMG:n hankinta)
(kiinnostaa siksi, kun kesän suunnitelmissa E-sarjan AMG:n hankinta)
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
Eikös se uuden E63:n moottori ole ahdettu, eli riittää pienempikin iskutilavuus. Vanha 6,2 litrainen oli vapari.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
Onhan se uusi ahdettu, mutta se uusi E 63, on 5,5 litrainen, miksi...?Eldorado kirjoitti:Eikös se uuden E63:n moottori ole ahdettu, eli riittää pienempikin iskutilavuus. Vanha 6,2 litrainen oli vapari.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
No luulisin että ahdetusta saa riittävän tehon pienemmälläkin tilavuudella... mutta vaikea tässä on arvailla syytä, pitää kysyä MB:n/AMG:n insinööreiltä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
Juu, tuli vaan mieleen, että olisko toi 6,2 litranen, ns. räjähdys herkkä tupla turbon kanssa...ja aika harvoin tehtaat moottorin iskutilavuuksia pienentää...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
Onhan AMG:llä olemassakin jo 6-litrainen tuplaturbo V12 jossa yli 600 hv ja 1000 Nm (S65/SL65/CL65). Ei kai nekään ole mihinkään räjähdelleet käsittääkseni...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Re: Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
Samalla tavalla uusi m5 on pienempi tilavuus ja ahdettu. Varmaankin tulee taloudellisempi ja jotai..
Aufrecht Melcher Grossaspach
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
En tiedä faktoja seuraaviin mutta joitakin syitä ehkä.
Paino
Jäähdytys
Ulkoinen koko
Hyrrävoimat, kierrosherkkyys/nopeus....
Voisiko näistä löytyä jotain selityksiä ?
.
Paino
Jäähdytys
Ulkoinen koko
Hyrrävoimat, kierrosherkkyys/nopeus....
Voisiko näistä löytyä jotain selityksiä ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
Nämä kuulostaa ihan järkeviltä syiltä.LopenUupunut kirjoitti:En tiedä faktoja seuraaviin mutta joitakin syitä ehkä.
Paino
Jäähdytys
Ulkoinen koko
Hyrrävoimat, kierrosherkkyys/nopeus....
Voisiko näistä löytyä jotain selityksiä ?
.
Nimenomaan niin päin se kehitys-suunta on, että tilavuudet pienenee. Koko ajan esitellään vaan pienempiä koneita (Ford 1 litrainen, VAG 1,2l, Fiat 0,9l jne.). Autoyhtiöt kutsuu sitä nimellä "downsizing", tavoitteena on, mikäpäs muukaan, kulutuksen pienentäminen. Ahtimilla sitten saadaan tehoa pieneistä koneista.kari v kirjoitti:ja aika harvoin tehtaat moottorin iskutilavuuksia pienentää...
E350CDI&A180CDI
Re: Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
Juurikin näin. Tuskin Mersu vapaaehtoisesti valmistaa kalliita ahdettuja koneita kun vaihtoehtona olisi ollut maailman parhaaksi tehokoneeksi (international performance engine of the year) palkittu M156. Taustalla tässä muutoksessa on varmasti kansainvälisten yhteisöjen (mm. EU:n) lainsäädäntö, jossa autonvalmistajia velvoitetaan rakentamaan energiatehokkaampia moottoreita, ja ne ovat alle miljoonan euron autoissa käytännössä välttämättä pienempitilavuuksisia turbomoottoreita.ssuvik kirjoitti: Nimenomaan niin päin se kehitys-suunta on, että tilavuudet pienenee. Koko ajan esitellään vaan pienempiä koneita (Ford 1 litrainen, VAG 1,2l, Fiat 0,9l jne.). Autoyhtiöt kutsuu sitä nimellä "downsizing", tavoitteena on, mikäpäs muukaan, kulutuksen pienentäminen. Ahtimilla sitten saadaan tehoa pieneistä koneista.
Viimeksi muokannut Juha_M117, Ma 11.03.2013 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
Nonniin, tulihan sieltä asiaa, taidan sitten " uskaltaa" ostaa E 63:sen, 6,2:lla vaparilla, kun kerran todettu parhaaksi... 

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
Dieselpuolellahan MB luopui jo V8-moottorista, ja bensapuolellakin 5,5-litran M278 V8 antaa vuoden sisään paikkansa 3-litraiselle V6-tuplaturbomoottorille. Eli downsizing jyllää vahvasti Mersun moottorivalikoimassa. AMG-tuotteissakin tämä näkyy juuri esimerkiksi tässä iskutilavuuden pienemisessä ja ahtimien käytössä.
Ja kohta kaikki koneet on hybridinelosia...
Ja kohta kaikki koneet on hybridinelosia...

ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
Vähän off topic, mutta jos haluaisi kohtuuhintaisen uudehkon henkilöauton (ei siis välttämättä mersu) esim. V6-bensamoottorilla, niin eipä niitä juuri enää ole. 10-15 vuotta sitten joka kotteroon sai hyvin varustellun V6-vaihtoehdon jopa suht edullisesti (mondeo, 406/407 pösö, citroen C5, mazda 626, nissan maxima yms. ). Nykyään ne on vain audi, bmw ja mersu johon isompia koneita saa kun puhutaan "perhe"autoluokasta (eivätkä ole edullisia). Ja puhumattakaan siitä, että näidenkin valikoimasta yli V6-moottorit ovat katoavaa kansaperinnettä. Toisaalta ikävää tämmönen pikkukoneiden pakkosyöttö, toisaalta toki ymmärtää kun pitää maailma "pelastaa" ja tälle linjalle on nyt sitten lähdetty sen sijaan että kehitettäisiin esim. liikenteen joustavuutta tiestöä parantamalla ja ruuhkia vähentämällä (=parempi polttoainetalous).
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Re: Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
No ei todellakaan. Päästöjen ja polttoaineen kulutuksen pienentäminen on pääasiallinen syy. Kyllähän tuon 6.2 vaparin voi ahtaa. Katso esim. http://www.vaeth.com siellä ovat tehneet C63sta 756 hepan version.kari v kirjoitti:Juu, tuli vaan mieleen, että olisko toi 6,2 litranen, ns. räjähdys herkkä tupla turbon kanssa...ja aika harvoin tehtaat moottorin iskutilavuuksia pienentää...
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Miksi tehdas palasi AMG:ssä takaisin 5,5 litraseen ?
Kyseessä on puhtaasti kulutuksesta/päästöistä. Vuonna 2015 on EU:n tavoitteena, että keskimääräisesti uusien autojen päästöt tulisivat olla 130g co2 / km tai vähemmän. Jostain on tingittävä, että saadaan keskiarvo tavoitteiden mukaiseksi.
Pitkän ajan tähtäimessä keskiarvo on 2020 95g co2 /km.
M156 on muuten ensimmäinen AMG:n suunnittelema moottori. Tätä ennen kaikki AMG:n tekemät koneet perustuivat Mercedeksen moottoreihin.
Pitkän ajan tähtäimessä keskiarvo on 2020 95g co2 /km.
M156 on muuten ensimmäinen AMG:n suunnittelema moottori. Tätä ennen kaikki AMG:n tekemät koneet perustuivat Mercedeksen moottoreihin.