Kaivataan hyviä neuvoja W202 230K Moniurahihnojen vaihtoon
Kaivataan hyviä neuvoja W202 230K Moniurahihnojen vaihtoon
Osaisko joku kertoa, miten noi hihnakiristimet toimii ja mitä pitää purkaa edestä pois että pääsee vaihtamaan? Hihnojen pujotus näyttäis olevan ihan iisi, mutta miten saan löysälle?? Käsittääkseni itse "pää" hihinassa on jousikuormainen linkku mitä pitää vain vääntää jollain, mutta ensin pitää purkaa tuo kompuranhihna edestä ja sen kiristys mekanismin toiminta ei oikein selvinnyt pienellä tuijotuksella. Tilaakin näyttää olevan niin "älyttömästi"
Joka tapauksessa pitää olla mersu, vaikka vähän vanhempikin!
W638 230 TD V-klass -98
W202 230 KOMPRESSOR -98
W638 230 TD V-klass -98
W202 230 KOMPRESSOR -98
Re: Kaivataan hyviä neuvoja W202 230K Moniurahihnojen vaihto
Tuo pätee ainakin aika moneen malliin:
http://www.youtube.com/watch?v=X5U2wS9uSvE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=X5U2wS9uSvE" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Kaivataan hyviä neuvoja W202 230K Moniurahihnojen vaihto
Tossa videossa oikeanpuoleisena oleva kiristin näyttää samanlaiselta kuin mulla ahtimen remmissä. Se on se isompi rulla siin ahtimen vieressä. Siit rullan keskellä olevast torxist vääntää kevyesti niin hihna löystyy sit törkkää naulan kiristimen lukitus reikään ja hihna pois. Hihnojen vaihdos riittää kun otat tuulettimen kotelon irti se on yläreunast kahdel klipsul kiinni ja alhaalt irtoo nostamalla hiukan. Jos kiristimiä alkaa vaihtamaan niin syylärin ja propellin irrottaminen antaa ainakin kunnolla tilaa, mut jos on pienet kädet niin onnistuu varmaan ilmankin.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"