Ruiskun säätö
Ruiskun säätö
Pystyykö ruiskua säätämään mekaanisesti tai töpselin avulla? Kulutus ollut 10-18l/100km koko ajan. Vikoja löytynyt rikkinäisista kateista lähtien mutta kulutus on ja pysyy.
MB 240E -98 Autom (w210)
Re: Ruiskun säätö
Ei sinne ecun sisään tartte mennä vaan kyllä se hoitaa säätönsä itse.
Voisiko jokin lämpötila anturi olla mykkä tai antaa väärää tietoa esim.ryyppytys aukioloja kun toi kulutus on aika kova.
Voisiko jokin lämpötila anturi olla mykkä tai antaa väärää tietoa esim.ryyppytys aukioloja kun toi kulutus on aika kova.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Ruiskun säätö
Eipä toi kulutus valitettavasti ole ihan mahdoton että olis kunnossakin... kaverilla oli ihan samanlainen eikä sillä ainakaan päässy ikinä alle kympin... ja kaupungissa meni se 15l helposti... siihen vaihdettiin kaikki lambdat ilmassamittaria lämpöanturia jne jne...
Re: Ruiskun säätö
Mulla on ollut nyt 3v. Jotkut on puhuneet jostain 8.5l/100 kulutuksesta. Ilmeisesti liirumlaarumia? Tehoa tuntuu olevan ja toimii tosi herkästi,vastaa kaasuun eli olen tyytyväinen. Soppa vaan maistuu mut siitähän se voima tulee.
MB 240E -98 Autom (w210)
Re: Ruiskun säätö
kyllä tollaset kulutus lukemat on ihan normaalia maybachille. vai mikä peli tässä olikaan kyseessä?
auton ja moottorin ilmottaminen auttaa kummasti näissä asioissa.
auton ja moottorin ilmottaminen auttaa kummasti näissä asioissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskun säätö
MB 240E -98 Autom (w210) ihan siltä varalta ettei osaa lukea alhaalta
MB 240E -98 Autom (w210)
Re: Ruiskun säätö
En minäkään pääse tuolla 230 automaatti Farkulla alle 10l/100km kyseessä W124 -92.
Osataan lukea mitä siinä alla lukee, mutta missään ei mainittu että kysymys koskee ko. autoa. Elikkäs aina kun jotakin kysytään niin selventävänä tietona ajoneuvon merkki, malli ja tarkentavat tiedot mukaan ja vastauksia alkaapi tippumaan herkemmin. Eikä tämä ole v...uilua vaan ihan vaan yleinen neuvo.
Osataan lukea mitä siinä alla lukee, mutta missään ei mainittu että kysymys koskee ko. autoa. Elikkäs aina kun jotakin kysytään niin selventävänä tietona ajoneuvon merkki, malli ja tarkentavat tiedot mukaan ja vastauksia alkaapi tippumaan herkemmin. Eikä tämä ole v...uilua vaan ihan vaan yleinen neuvo.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Ruiskun säätö
Jos katit on saanu raakaa bensaa, niin on sitä saanu myös lambda. Eli onko happianturi missä kunnossa. Sen uusiminen ei paljoa maksa.jps112 kirjoitti:Pystyykö ruiskua säätämään mekaanisesti tai töpselin avulla? Kulutus ollut 10-18l/100km koko ajan. Vikoja löytynyt rikkinäisista kateista lähtien mutta kulutus on ja pysyy.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: Ruiskun säätö
Onkohan allekirjoituksen autosta vaikea käyttää lambdat pöydällä. Lähinnä tuo irroitus ehjänä kiinnostaa. Saakohan tällä irti?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... lsy-10244/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos!
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... lsy-10244/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos!
MB 240E -98 Autom (w210)
Re: Ruiskun säätö
siinä jossain pakarin alkupäässä lambda(t) taitaa olla. jos vaan tilaa on, niin tolla saa hyvinkin. voihan sitä kokeilla ihan normi kiintoavaimellakin. lähtee, ellei ole juminu kovasti kiinni.jps112 kirjoitti:Onkohan allekirjoituksen autosta vaikea käyttää lambdat pöydällä. Lähinnä tuo irroitus ehjänä kiinnostaa. Saakohan tällä irti?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... lsy-10244/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos!
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskun säätö
se auton malli ja merkki ja moottori on hyvä mainita, niin tulee selkeitä vastauksia, eikä tarvitse arpoa. (ei herneitä nenukkaan.)
sitä polttoaineen ruiskutusta ohjaa ecu, mikä saa sitten tarvittavasta ruiskutusmäärästä monesta eri paikasta. ilmamäärämittari, tps anturi, lambda, moottorin lämpötila anturi yms. joku noista on viallinen, tai väärissä säädöissä, jos lämpöselläkin koneella kuluttaa noin paljon. en tiedä tosta staarista mitään, mutta mahtaakohan se kertoa, jos siellä on viallisia antureita? helpointahan se on tietokoneen kautta alkaa korjaan, eikä vaan summan mutikassa vaihdella kalliita osia, kunnes säkällä tärppää ja tulee kuntoon.
sitä polttoaineen ruiskutusta ohjaa ecu, mikä saa sitten tarvittavasta ruiskutusmäärästä monesta eri paikasta. ilmamäärämittari, tps anturi, lambda, moottorin lämpötila anturi yms. joku noista on viallinen, tai väärissä säädöissä, jos lämpöselläkin koneella kuluttaa noin paljon. en tiedä tosta staarista mitään, mutta mahtaakohan se kertoa, jos siellä on viallisia antureita? helpointahan se on tietokoneen kautta alkaa korjaan, eikä vaan summan mutikassa vaihdella kalliita osia, kunnes säkällä tärppää ja tulee kuntoon.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E