W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Eli mistä alkaa vikaa etsimään kun auto starttaa kovalla pakkkasella ja käy muutaman sekunnin ja sammuu. Tämän jälkeen kauheella starttaamisella lähtee käymään jos vaan akussa on paukkua. -20c tuntuu olevan raja kun näin tapahtuu.
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Kirkkaissa polttoaine putkissa ilmaa o-renkaat noissa kaput. Katso kulkeeko niissä ilmaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Kirkkaat letkut löytyy. Auton seisoessa siellä saattaa kyllä kupla näkyä. Mikä sen ilman sinne sitten vain kylmällä ajaa?
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
o-renkaat rupee falskaamaan kylmänä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Meinaatko niitä löpö suodattimen jalassa olevia o-renkaita? Saako niitä tarvikkeena jostain vai onko marmoritiski kamaa?
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Uusin kaikki letkut hiljattain 300td 124:een. KL-varaosat myy letkuja liittimineen ja lankun paketti oli postikuluineen alle 60 euroa. Tosin meikäläisellä letkujen uusiminen ei poistanut ongelmaa...
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Veholta kaikki 3kpl kirkkaita letkuja n. 120e
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Onko kukaan laittanu klemmareita niihin liittimiin että onko niistä mitään riemua?
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Eikö ongelma kannattaisi korjata uusilla putkilla kertaheitolla eikä kokeilla mitään virityksiä ? 

wiimax.fi
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
ek170 kirjoitti:Uusin kaikki letkut hiljattain 300td 124:een. KL-varaosat myy letkuja liittimineen ja lankun paketti oli postikuluineen alle 60 euroa. Tosin meikäläisellä letkujen uusiminen ei poistanut ongelmaa...

Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Toinen ongelmapaikka on pumpun päällä suutinputkien lähtöjen juuressa olevat tiivisteet. Varmaan useampaan kuin kymmeneen 300:n olen vaihtanut ne ja samalla em. putket ja o-renkaat sammuttimeen sekä suodattimet ja niiden tiivisteet; loppuu käynnistysongelmat jotka johtuvat ilmasta polttoainejärjestelmässä.
wiimax.fi
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Voisko "dealer" valoittaa tyhmemmälle, että mitä kohtaa meinaat nuilla suutinputkien lähdöillä ja millä nimellä ko. tiivisteet? Mulla ihan samanlainen auto ja täysin sama ongelma.. Olen vaihtanut kaikki kirkkaat polttoaineletkut, suodattimen ( alkup. ) sekä polttoaineen esilämmittimen.. Sama meno jatkuu, mutta jos auto seisoo lämpimässä tallissa ei mitään ongelmaa eli ilmenee minullakin ainoastaan pakkasessa..
Toinen homma on että kaverini sanoi, että aja auton takarenkaat ajosiltojen päälle silleen että perse on ilmassa ja jätä siihen parkkiin.. En uskonut olevan merkitystä, mutta kokeiltuani huomasin olevani väärässä.. Voi seistä vaikka viikon "pukkien" päällä ja lähtee kerralla käyntiin, mutta jos perse ei ole ilmassa niin saa sahata käymään.. Estää vissiin polttoaineletkua tyhjenemästä tankille asti, ei mikään lopullinen ratkaisu mutta säästää ainakin starttia siihen asti kun vika löytyy.
Toinen homma on että kaverini sanoi, että aja auton takarenkaat ajosiltojen päälle silleen että perse on ilmassa ja jätä siihen parkkiin.. En uskonut olevan merkitystä, mutta kokeiltuani huomasin olevani väärässä.. Voi seistä vaikka viikon "pukkien" päällä ja lähtee kerralla käyntiin, mutta jos perse ei ole ilmassa niin saa sahata käymään.. Estää vissiin polttoaineletkua tyhjenemästä tankille asti, ei mikään lopullinen ratkaisu mutta säästää ainakin starttia siihen asti kun vika löytyy.
W210 300tdt -98
Vito W638 112cdi -99
Vito W638 112cdi -99
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Syöttöpumpun päällä on sellainen nippa johon tulee suutinputket niin kun sen nipan poistaa on siellä sisällä ensinnäkin takiskuventtiiili eli jousitulee ulos ja nipan ulkokehällä orengas joka pitää vaihtaa.
Yleensä sen ulospäin oleva kosteus on merkki vaihtaa niitä.
se millainen on avain käypä siihen kun on erilaisia ..tiheä boorinen jota voi tehdä nipan lukitus levystä hitsaamalla se esim.bensa koneen tulpanhylsyyn.Kiristyskin on takaisin laitossa tärkeää.
Yleensä sen ulospäin oleva kosteus on merkki vaihtaa niitä.
se millainen on avain käypä siihen kun on erilaisia ..tiheä boorinen jota voi tehdä nipan lukitus levystä hitsaamalla se esim.bensa koneen tulpanhylsyyn.Kiristyskin on takaisin laitossa tärkeää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Unohdin listasta ton, että se pumpulla oleva "takaiskuventtiili" mitä "atlas" ilmeisesti tarkoitti ja siinä oleva tiiviste on myös uusittu.
W210 300tdt -98
Vito W638 112cdi -99
Vito W638 112cdi -99
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Tähänkö ei löydy kenelläkään lisätietoa? 

W210 300tdt -98
Vito W638 112cdi -99
Vito W638 112cdi -99
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Tarkoitin tuota mitä atlas edellä tarkensikin, eli jokaisen suutinputken juuressa olevan osan tiivisteitä, siis 6 kpl.
Kun ne on vaihdettu, ja kaikki polttoaineputken ja sammuttimen o-rengas, suodattimet ja niiden tiivisteet, ei ongelmia enää ole noin 95% tapauksista.
Sitten on vielä mahdollista että suodattimen jalka on halki tai sammutin vuotaa, tai lämmitin.
Kun ne on vaihdettu, ja kaikki polttoaineputken ja sammuttimen o-rengas, suodattimet ja niiden tiivisteet, ei ongelmia enää ole noin 95% tapauksista.
Sitten on vielä mahdollista että suodattimen jalka on halki tai sammutin vuotaa, tai lämmitin.
wiimax.fi
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Pe 22.03.2013 12:58
300d 12v "ST"itte
Oli pakko osallistua tähän keskusteluun eli. Minun mersussa on semmoinen ongelma että ei lähe käyntiin kylmänä. Viikko sitten otin auton työn alle ja Kokeilin käyntiin ja normaalisti lähti käyntiin. Sitten ajoin auton pihalle yöksi ja seuraavana aamuna koitin laittaa uudestaan käyntiin pakkasata oli noin 20 astetta. Akkua tuntu olevan huonosti annoin toisella autolla lisä virtaa eikä lähtenyt. Annoin akkubuusterilla virtaa ei lähtenyt PERKL!! Sitten LYKKÄSIN!! auton talliin lämpeämään ja koitin hetken päästä uudestaan ei lähe... Sitten sumautin vähän starttipilottia niin sitten hörähti käyntiin. tällä hetkellä moottori tuntuu pyörivän laiskan olosesti vaikka on täys akku paikallaan. MISTÄ ALA TUTKIMAAN VIKAA!!
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Osaisko joku valottaa mitä helv.... teen seuraavaksi? Päivitän nyt vähän listaa mitää oon mersuun vaihtanu ja ilmat ei häviä, käynnistys ilman ongelmia vain jos perse ilmassa yön yli ajoramppien päällä. En varmaan ees kaikkea muista mitä vaihdettu.
- Kaikki kirkkaat polttoaineletkut ( olikohan 6 kpl. )
- Kaikki tulo- ja paluupuolen letkut konehuoneeseen ja tankille.
- pumppuun se "overflove valve" ( takaiskuventtiili )
- Polttoaineen esilämmitin
- Suodatin ja suodattimenjalka.
- Suuttimien ylivuotoletkut.
- Kaikki kirkkaat polttoaineletkut ( olikohan 6 kpl. )
- Kaikki tulo- ja paluupuolen letkut konehuoneeseen ja tankille.
- pumppuun se "overflove valve" ( takaiskuventtiili )
- Polttoaineen esilämmitin
- Suodatin ja suodattimenjalka.
- Suuttimien ylivuotoletkut.
W210 300tdt -98
Vito W638 112cdi -99
Vito W638 112cdi -99
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Sen unohdin vielä laittaa, että yön jälkeen jos kurkkaan ensin pellin alle niin ilmaa näkyy korkeintaan pari pikku kuplaa letkuissa, mutta kun aloittaa starttaamisen niin johan rupeaa ilmaa löytymään..
W210 300tdt -98
Vito W638 112cdi -99
Vito W638 112cdi -99
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Tutkipa auton alta ettei ole tuloputki mistään märkä joka kielii pienestä reiästä josta voisi tulla se ilma .
Jokatapauksessa jostakin tulee ilmaa että olisiko se sitten siirtopumppu itsessään?
Voit tieten eliminoida paikkoja eli ohittaa lämmittimen..no suodinta ei kannata ohittaa.
Oli tapaus että tärinä oli aukaissut suotinta vähän ja siitä ilma...oli vaan pientä kosteutta.
Jokatapauksessa jostakin tulee ilmaa että olisiko se sitten siirtopumppu itsessään?
Voit tieten eliminoida paikkoja eli ohittaa lämmittimen..no suodinta ei kannata ohittaa.
Oli tapaus että tärinä oli aukaissut suotinta vähän ja siitä ilma...oli vaan pientä kosteutta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Itellä loppu kylmäkäynnistysongelmat siihen, kun vaihdettiin sammutinventtiili. Kuulemma alkaa siitä ajanmittaan vuotamaan. Paikallinen mersuguru vaihtoi sen, kun muut tiivisteet oli vaihdettu eikä ongelma korjaantunut. Sama auto meikäläisellä kuin sinulla ja siihen se osa maksoi muistaakseni noin 200€.
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Katsoin eilen nuo letkut koko matkalta ja en löytänyt märkää kohtaa mistään. Onko tuo "solen" mainitsema sammutinventtiili missä kohtaa ja onko sille jotain muuta nimeä vai löytyykö se ihan sammutinvennttiilin nimellä? Täytyy varmaan sitä kokeilla seuraavana, toivottavasti ei tuossa siirtopumpussa vika olisi ku taitaa olla aika kallis..
W210 300tdt -98
Vito W638 112cdi -99
Vito W638 112cdi -99
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
siirtopumppu pitääkin etsiä käytetty jostain...kauhiankalllis on uusi...toisaalta se kielii että niitä harvemmin menee rikki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Osaako kukaan sanoa, että että kun perä ilmassa parkissa pitäminen auttaa asiaan ja sitte jos auto on tasaisella niin ilmaa ei näy letkuissa
vaan sitä alkaa tulemaan vasta kun aloittaa starttaamisen niin viittako nämä 2 piirrettä mihinkään tiettyyn paikkaan vai ei..?
vaan sitä alkaa tulemaan vasta kun aloittaa starttaamisen niin viittako nämä 2 piirrettä mihinkään tiettyyn paikkaan vai ei..?

W210 300tdt -98
Vito W638 112cdi -99
Vito W638 112cdi -99
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Siis onko autoon vaihdettu diilerin yllämainitsemat suutinputkien paineventtiilien O-renkaat. Pumpun lähdössä. Menevät nekin aivan koppuraksi... Jos menee kovin epätoivoiseksi niin itse laittasin sinne linjaan sähköisen polttoainepumpun tekemään painetta...sitten saattaisi vuotokohta alkaa hikoilla...Äijä-79 kirjoitti:Osaisko joku valottaa mitä helv.... teen seuraavaksi? Päivitän nyt vähän listaa mitää oon mersuun vaihtanu ja ilmat ei häviä, käynnistys ilman ongelmia vain jos perse ilmassa yön yli ajoramppien päällä. En varmaan ees kaikkea muista mitä vaihdettu.
- Kaikki kirkkaat polttoaineletkut ( olikohan 6 kpl. )
- Kaikki tulo- ja paluupuolen letkut konehuoneeseen ja tankille.
- pumppuun se "overflove valve" ( takaiskuventtiili )
- Polttoaineen esilämmitin
- Suodatin ja suodattimenjalka.
- Suuttimien ylivuotoletkut.
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Nyt on vaihdettu ne paineventtiilien o-renkaat ja siellä olevat kuparitiivisteet kans. Ei muuta vaikutusta ku tuntuu et entistä enemmän ilmoja liikkuu, onko se silleen et ku paikat menee visummaksi ni sieltä mistä vuotaa tulee ilmoja peliin enemmän.. en tiijä..
Miten tuo paineistaminen käytännössä toteutetaan.
Miten tuo paineistaminen käytännössä toteutetaan.
W210 300tdt -98
Vito W638 112cdi -99
Vito W638 112cdi -99
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Eli kaasari koneisen autoon tarkoitettu sähköinen pumppu joka maksaa noin alla 50e ja tankilta tulevan metalli putken ja syöttöpumpun väliin siihen kumiletkun väliin ja virta silleen että virrat päällä pumppaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Olettaisin että remontissa on nyt liikutettu osaa joka vuotaa ja se paheni siksi. Oletko irrottanut uudelleen kirkkaat muoviletkut ja tarkistanut uudelleen O-renkaat, O-renkaat leikkautuu rikki helposti asennettaessa jollei niihin laita öljyä tms. Samaten voisi varmistaa sen esilämmittimen ja karkeasuodattimen vuotamisen, ohita ne, eli vedä lokasuojan liitoksesta suoraan letku sammuttimelle.Äijä-79 kirjoitti:Nyt on vaihdettu ne paineventtiilien o-renkaat ja siellä olevat kuparitiivisteet kans. Ei muuta vaikutusta ku tuntuu et entistä enemmän ilmoja liikkuu, onko se silleen et ku paikat menee visummaksi ni sieltä mistä vuotaa tulee ilmoja peliin enemmän.. en tiijä..
Miten tuo paineistaminen käytännössä toteutetaan.
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Listasta puuttuu mainittu sammuttimen o-rengas, onko vaihdettu ? Onko sammuttimen sähköpistokkeen sisällä polttoainetta ?Äijä-79 kirjoitti:Osaisko joku valottaa mitä helv.... teen seuraavaksi? Päivitän nyt vähän listaa mitää oon mersuun vaihtanu ja ilmat ei häviä, käynnistys ilman ongelmia vain jos perse ilmassa yön yli ajoramppien päällä. En varmaan ees kaikkea muista mitä vaihdettu.
- Kaikki kirkkaat polttoaineletkut ( olikohan 6 kpl. )
- Kaikki tulo- ja paluupuolen letkut konehuoneeseen ja tankille.
- pumppuun se "overflove valve" ( takaiskuventtiili )
- Polttoaineen esilämmitin
- Suodatin ja suodattimenjalka.
- Suuttimien ylivuotoletkut.
Ellei vikaa löydy siitä olet kirkkaita putkia vaihtaessasi laittanut siirtopumpulle putket vääriin paikkoihin.
wiimax.fi
Re: W210 300tdt käynnistyy kovalla pakkasella ja sammuu?
Kirkkaista polttoaineputkista muutama tuntui liitokseltaan väljältä joten vaihdoin niitäkin uudelleen 4kpl. ja ovat varmuudella oikeissa paikoissa, tarkistin kaaviosta ja olen irroittanut vain yhden kerrallaan.
Tuosta sammuttimesta niin tarkoitatteko sitä siihen sähköjohdon liitokseen tulevaa o-rengasta sillä se on vaihettu. Siellä muuten taisi olla polttoainetta silloin kun vaihdoin sen. Jos tuon sammuttimen vaihtaa niin onko se muuten kiinni kuin yhdellä torxilla kun en muuta nähnyt kuin toisessa reunassa sen ja muualla ei mitään, tuntuu oudolta, että vain yhdellä olisi.
Tuosta sammuttimesta niin tarkoitatteko sitä siihen sähköjohdon liitokseen tulevaa o-rengasta sillä se on vaihettu. Siellä muuten taisi olla polttoainetta silloin kun vaihdoin sen. Jos tuon sammuttimen vaihtaa niin onko se muuten kiinni kuin yhdellä torxilla kun en muuta nähnyt kuin toisessa reunassa sen ja muualla ei mitään, tuntuu oudolta, että vain yhdellä olisi.
W210 300tdt -98
Vito W638 112cdi -99
Vito W638 112cdi -99