W222 ässä ja C217 S-Coupé
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Kestänee...
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Uusi Ässä miellyttää omaa silmää muuten paitsi ratin osalta: ainakin kuvissa se on kuin Citikasta.
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift

ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
W222 ja w212:seen tulee saataville liikennemerkkien tunnistukseen ja navigaattorin karttatietohin perustuva järjestelmä, joka estää ajamasta moottoritietä väärään suuntaan. Lisäksi järjestelmä tuntee kielletyn ajosuunnan merkin, ja varoittaa äänellä ja tärinällä, jos sitä ei tottele
Toistaiseksi nämä toimii vain Saksassa.

E350CDI&A180CDI
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
S-sarjan virallisten kuvien ensiesittelyä (26.3.) odotellessa voidaan spekuloida jo myös siitä johdetun S-coupén ulkonäöstä. Maskattuja testiyksilöitä on jo kuvailtu maailmalla, taiteilijan näkemys näyttää tältä:


ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Huhut enteilevät että CL-mallinimi jäisi historiaan ja uusi iso coupé tunnettaisiin jatkossa nimellä S coupé. Mutta tähän ei kai ole saatu mitään ihan virallista varmistusta.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
E-sarjassahan mentiin jo käytäntöön että sedanin ja farkun lisäksi nyt myös coupe ja avokas ovat E-nimellä (vaikka pohjautuvatkin C-alustaan kuten aiemmin ollut CLK). Veikkailen siis että myös ässän osalta tulevat coupe ja avokki ovat S-nimellä kulkevia. Ja avomallihan on ihan uutuus tässä kokoluokassa, tokihan on SL mutta S-avo tulee olemaan nelipaikkainen.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
S xxx Coupe on parempi. CL kuulosti jo silloin 1993 minun korvaani kuin joltain Golf CL:ltä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Miten olisi SEC 

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Erittäin SECsikäs nimi.Hage kirjoitti:Miten olisi SEC

Uudistunut E-sarjan Mercedes ei vaihda pimeässä lähivaloille, vaan muodostaa varjon vastaantulijan ylle.

Valokeila muotoutuu vastaantulijan mukaan ja ohi, kuten piirros kuvaa. Koeajotilaisuudessa valojen toimintaa demottiin hämärässä huoneessa ja tältä se näytti.
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2013 ... 9_at.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Ja tähtitoimittaja Rönkkö jälleen kirjoittaa soopaa hinnoittelusta. Nuo täysledisysteemit tulevat PB:n mukana, niistä tarvitse pulittaa mitään lisähintaa. Tuommoiset kahteen suuntaan halkeavat valot on ollut jo jonkin aikaa mm. VW Touaregissa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Tuon jutun mukaan diesel-koneita olisi kahdeksan. Mitähän sillä oikein tarkoitetaan, kun Veho tuntee vain: 200, 220, 250, 300 ja 350?
E350CDI&A180CDI
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Uudistetun E-sarjan moottorivalikoimaan on tulossa uusi mielenkiintoinen bensiinimoottori, tuplaturbo-V6, mallimerkinnältään M 276 DE 30 AL. Strategiset mitat: 2996 cm³, 245 kW (333 PS) @ 5250–6000/min, 480 Nm @ 1600–4000/min. Tässähän ei vielä sinänsä mitään ihmeellistä, mutta huhut enteilevät että tämä moottori tulee vuoden sisällä korvaamaan aiemman M278 tuplaturbo-V8:n. Eli veekasi jää E-mallistosta pois. Jälleen osoitus downsizing-ilmiöstä moottoriteknologiassa. Veekuutosella ei tietenkään ylletä ihan samoihin suoritusarvoihin kuin kasilla mutta ilmeisesti riittävän lähelle kuitenkin, ja pienemmin päästöin.
Suomalaisiahan ei tuon kokoluokan bensamosat ole kiinnostaneet enää aikoihin, joten mitä uutta dieselrintamalla sitten? Eipä juuri mitään. Vanha sotaratsu OM 642 (esitelty jo 2005) jatkaa versiolla OM 642 LS DE 30 LA, stragisilla mitoilla 2987 cm³, 185 kW (252 PS) @ 3600/min, 620 Nm @ 1600–2400/min. Mallimerkintä on saanut nyt peräänsä muotitermin BlueTEC. Kovasti on huhuiltu vielä tehokkaammasta, mahdollisesti useammalla turbolla varustetusta moottorimallista, mutta mitään varmistusta ei ole saatu.
Se mikä on huomioitavaa on että kaikissa tutkimuksissa ja tyytyväisyyskyselyissä bensamoottorit ovat huomattavasti paremmin menestyneitä sekä luotettavuuden että asiakastyytyväisyyden suhteen. Dieseleien toistuvat suutinongelmat ja öljyvuodot (nimenomaan tuo V6) lienevät rokottaneet niiden mainetta. Ja lisäksi bensamoottoreiden taloudellisuus on huomattavasti parantunut takavuosista.
Suomalaisiahan ei tuon kokoluokan bensamosat ole kiinnostaneet enää aikoihin, joten mitä uutta dieselrintamalla sitten? Eipä juuri mitään. Vanha sotaratsu OM 642 (esitelty jo 2005) jatkaa versiolla OM 642 LS DE 30 LA, stragisilla mitoilla 2987 cm³, 185 kW (252 PS) @ 3600/min, 620 Nm @ 1600–2400/min. Mallimerkintä on saanut nyt peräänsä muotitermin BlueTEC. Kovasti on huhuiltu vielä tehokkaammasta, mahdollisesti useammalla turbolla varustetusta moottorimallista, mutta mitään varmistusta ei ole saatu.
Se mikä on huomioitavaa on että kaikissa tutkimuksissa ja tyytyväisyyskyselyissä bensamoottorit ovat huomattavasti paremmin menestyneitä sekä luotettavuuden että asiakastyytyväisyyden suhteen. Dieseleien toistuvat suutinongelmat ja öljyvuodot (nimenomaan tuo V6) lienevät rokottaneet niiden mainetta. Ja lisäksi bensamoottoreiden taloudellisuus on huomattavasti parantunut takavuosista.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Sallinet pienen lisäyksen, eli suutinongelmat koskevat ainoastaan 4-sylinterisiä malleja. V6 cdi:ssä en ole kuullut olevan ongelmaa suuttimien kanssa. Öljyvuodot onkin sitten V6:n specialiteetti...Eldorado kirjoitti:Dieseleien toistuvat suutinongelmat ja öljyvuodot (nimenomaan tuo V6) lienevät rokottaneet niiden mainetta.

Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Juuri noin. OM651 moottoreissa (4-syl.) on myös jakopääongelmia.RikuK kirjoitti:Sallinet pienen lisäyksen, eli suutinongelmat koskevat ainoastaan 4-sylinterisiä malleja. V6 cdi:ssä en ole kuullut olevan ongelmaa suuttimien kanssa. Öljyvuodot onkin sitten V6:n specialiteetti...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Ei paha tuo uusi tuplaturbo-bensa-V6. Erittäin asianmukainen vääntökäyrä vaikuttaisi olevan. Lähtee vetämään dieselmäisen alhaalta, mutta veto vaan jatkuu ja jatkuu. 

S204
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Uusin E-malli edeltäjiensä seurassa:








ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Tulevien mallien aikatauluja:


- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Tässäkö se on . Aika lähgellä ainakin http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Tuo autobildin photoshoppaus taitaa olla jo jostain vuoden-parin takaa...
Virallisia ensikuvia voidaan odottaa aikataulun mukaan 26.3. eli jo puolentoista viikon kuluttua.
Virallisia ensikuvia voidaan odottaa aikataulun mukaan 26.3. eli jo puolentoista viikon kuluttua.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
W222 XL-versiokin on bongattu:



Uuden S-sarjan mallivalikoima on etukäteistietojen perusteella varsin kattava. Sedaneita on neljää eri versiota, normaali, L-versio, XL-versio (kuvissa) ja vielä Pullman. Lisäksi sitten coupé ja cabriolet.



Uuden S-sarjan mallivalikoima on etukäteistietojen perusteella varsin kattava. Sedaneita on neljää eri versiota, normaali, L-versio, XL-versio (kuvissa) ja vielä Pullman. Lisäksi sitten coupé ja cabriolet.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
-Missä W211?Eldorado kirjoitti:Uusin E-malli edeltäjiensä seurassa:
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/1531_2048_13c176_037_1.jpg ]
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/1531_2048_13c176_038_1.jpg ]
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/1531_2048_13c176_043_1.jpg ]
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/1531_2048_13c176_077_1.jpg ]

Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
W211 lienee liian uusi taksiksi Marrakeshissa.
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... rasenbild/
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... rasenbild/
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Tässä se nyt on, peittelemätön W222:












ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Takaosasta tulee mieleen kovasti Maybach
Hienon näköinen on mutta kuka on tallonut pakoputkenpäät melkein umpeen?

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Mun mielestä keula sais olla himppasen massiivisempi. Onhan se nytkin melko pitkä, mutta muuten ku olis vähän jytkympi niin avot. Mutta kyllä tuolla kelpais ajella..
E350CDI&A180CDI