722.3 Vahvistus
- Stiffmeister
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27
722.3 Vahvistus
Mikäköhän kumma on kun ei näköjään "laatikkovelho" Siekkiseen saa yhteyttä vaikka yritin soitella useempaan otteeseen. Hälyttää mutta ei vastaa Onko kellää tietoo mitä laatikon vahvistus nykyään kustantaa. Alkoi pikkasen lipsumaan 2-3vaihto liian pitkäksi. Jousisarja on jo tilauksessa ja uudet öljyt, mutta jos ei parannusta niin sit se on vahvistukseen laitettava.
Re: 722.3 Vahvistus
1700-1900e väliin taitaa olla, joitakin kuukausia sitten kyselin asiasta..
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: 722.3 Vahvistus
Jm-kone kalajoella tekee kans, veikkaan että saat halvemmalla vaikka et omaa lootaa veis ollenkaa!!Sultzi kirjoitti:1700-1900e väliin taitaa olla, joitakin kuukausia sitten kyselin asiasta..
- Stiffmeister
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27
Re: 722.3 Vahvistus
Mites kärsiikö tuota mag1 type-f öljyä laittaa tuonne vakio lootaan st käytössä?
- Stiffmeister
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27
Re: 722.3 Vahvistus
Onko tietoo tä?
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Re: 722.3 Vahvistus
Vai ei se retku vastannu?
On saattanut olla näpit öljyssä pitkin päivää niin aina ei oo pystynyt tonkimaan luuria taskusta.
Type-F ei välttämättä toimi vanhassa vakiolaatikossa, muistelen Danskun testanneen tuota aikoinaan?
On saattanut olla näpit öljyssä pitkin päivää niin aina ei oo pystynyt tonkimaan luuria taskusta.
Type-F ei välttämättä toimi vanhassa vakiolaatikossa, muistelen Danskun testanneen tuota aikoinaan?
Re: 722.3 Vahvistus
Itsellä pyörii mag1 type-f öljyt vahvistamattomassa 722.3:ssa, en oo huomannu mitään erikoista et miks ei toimis.. Mielenkiinnolla lukisin kyllä, jos jostain juttu löytyisi missä ko. öljyä on testattu, hakua koitin käyttää mutta ei tärpännyt..
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Re: 722.3 Vahvistus
Ääh, siis tarkoitus oli sanoa enempi että vanhassa lootassa tuosta öljystä ei saa samaa hyötyä, kuin vasta rempatusta.
Toimiihan se toki öljynä ihan normaalisti.
Nooh, josko tuo hallimuuton jälkeen alkaisi tulla selkeämpiä vastauksia
Toimiihan se toki öljynä ihan normaalisti.
Nooh, josko tuo hallimuuton jälkeen alkaisi tulla selkeämpiä vastauksia
Re: 722.3 Vahvistus
ei ole tullut perehdyttyä kyseiseen tuotteeseen niin mitä etuja tuolla mahdollisesti haetaan?
w201 om605
- Stiffmeister
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27
Re: 722.3 Vahvistus
No mulla se vaihtoisto on rempattu tässä muutamanvuoden sisään Mr. Siekkisen toimesta. Edellinen omista oli sen huollattanu, muistaaksen pumppu, pakkoja uusittu, jne... näin ainakin kuitista ilmeni. Edellisen omistaja käyttö on ollut todella rauhallista kunnes sen ostin. Hieman on saanu vääntöjä sinne lisää omistajanvaihdoksen jälkeen.
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Re: 722.3 Vahvistus
Laitoin yyveetä.
Re: 722.3 Vahvistus
Tais olla niin että jos dexron III askiin type-F mehut laittaa niin vaihdot muuttuu kovemmiksi/ nopeemmiksi. Tätähän sitä sinäkin varmaan haet F öljyllä. Kaipa se myös preppaamattomassa askissa saman tekee kuin prepatussa, tai ainakin suunta on sinnepäin.
[OT]Taispa olla niin että jos type-F askiin dumppaa dexron III mehut niin sillon palaa kitkalevyt. Tästä tosin ei ole varmaankaan huolta mesen tomaattien kanssa, taitaa olla muutenkin aika harvassa ne ford AOD/FMX/C4/C6 askit nykyään tässäkin maassa joihin ei ois kitkalevyjä vaihettu mercon/dexron öljyille kelpaaviks.[/OT]
[OT]Taispa olla niin että jos type-F askiin dumppaa dexron III mehut niin sillon palaa kitkalevyt. Tästä tosin ei ole varmaankaan huolta mesen tomaattien kanssa, taitaa olla muutenkin aika harvassa ne ford AOD/FMX/C4/C6 askit nykyään tässäkin maassa joihin ei ois kitkalevyjä vaihettu mercon/dexron öljyille kelpaaviks.[/OT]
Nykyinen
S213 220dT OM654 4matic '18
Nippeleinä
W201 190E 2.0 M102 '88
Dodge Coronet STW '76 360+A999+9 1/4
Entiset
W211 320CDI OM648 '04
W210 200CDI OM611 '99
Monenlaista paaliin päätynyttä peliä
Lada 1200 '86
S213 220dT OM654 4matic '18
Nippeleinä
W201 190E 2.0 M102 '88
Dodge Coronet STW '76 360+A999+9 1/4
Entiset
W211 320CDI OM648 '04
W210 200CDI OM611 '99
Monenlaista paaliin päätynyttä peliä
Lada 1200 '86
- Stiffmeister
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27
Re: 722.3 Vahvistus
jenkkari kirjoitti:Tais olla niin että jos dexron III askiin type-F mehut laittaa niin vaihdot muuttuu kovemmiksi/ nopeemmiksi. Tätähän sitä sinäkin varmaan haet F öljyllä. Kaipa se myös preppaamattomassa askissa saman tekee kuin prepatussa, tai ainakin suunta on sinnepäin.
[OT]Taispa olla niin että jos type-F askiin dumppaa dexron III mehut niin sillon palaa kitkalevyt. Tästä tosin ei ole varmaankaan huolta mesen tomaattien kanssa, taitaa olla muutenkin aika harvassa ne ford AOD/FMX/C4/C6 askit nykyään tässäkin maassa joihin ei ois kitkalevyjä vaihettu mercon/dexron öljyille kelpaaviks.[/OT]
Jep, niitä ominaisuuksia sillä öljyllä haetaan. Eli jos nyt esim laatikko menee luiston rajalla mitä ei esim. persedynolla huomaa nii ajatuksena olis se, että sillä jämymmällä öljyllä säästäisi sitä laatikkoa. En tiedä onko siinä mitään järkeä, mutta mennessä näkee. Se on varmaan totta ettei sillä öljyllä pysty pelastamaan jo luistavaa laatikkoa.
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Re: 722.3 Vahvistus
Niin siis kitkaahan sillä Type-F:llä saa lisää, eli pitoa.
Kuluneilla levyillä sitä hyötyä ei saa niin paljoa kuin uusilla kamppeilla.
Kuluneilla levyillä sitä hyötyä ei saa niin paljoa kuin uusilla kamppeilla.
Re: 722.3 Vahvistus
kohta tulee pari vuotta laatikon laitosta jolloin uusittiin kaikki kitkalevyt yms. paitsi pannat kun olisi kahdesta pannasta tullu muistaakseni 700€ lisää
venttiilikoneisto on vakio ja niin edes päin. vaatiiko miten suuren huuhtelun jos tuota meinaa käyttää normi atf.n jälkeen?
venttiilikoneisto on vakio ja niin edes päin. vaatiiko miten suuren huuhtelun jos tuota meinaa käyttää normi atf.n jälkeen?
w201 om605
Re: 722.3 Vahvistus
Mä soittelin Siekkiselle viime kesänä muutaman päivän ajan, ei vastausta. Hermostuin ja soitin vanhalle Siekkiselle, joka vastasi puhelimeen. Se otti homman itse haltuun ja teki mulle lootan.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
- Stiffmeister
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27
Re: 722.3 Vahvistus
jekku90 kirjoitti:kohta tulee pari vuotta laatikon laitosta jolloin uusittiin kaikki kitkalevyt yms. paitsi pannat kun olisi kahdesta pannasta tullu muistaakseni 700€ lisää
venttiilikoneisto on vakio ja niin edes päin. vaatiiko miten suuren huuhtelun jos tuota meinaa käyttää normi atf.n jälkeen?
En meinannut huuhdella mitenkään. Tosin itselläni ei ole kuin ehkä 15 000km ajetut öljyt sisällä. Antaa vaan valua niin pitkään pois kun sitä vanhaa vaan tulee, uusi suodatin ja jousisarjan vaihto. Eiköhän tuo riittäne. Viisaammat kertokoot jos perseelleen menee.
- Stiffmeister
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27
Re: 722.3 Vahvistus
Löysin täältä forumilta sen numeron. Haulla löytää kun jaksaa etsiä, mutta voin laittaa iltasella kun pääsen kämpille.
Re: 722.3 Vahvistus
Tätä topikki lainaten niin onko mimmonen homma vaihtaa nuo jouset ja missäne on siellä?meinaa itelläkin luistaa vähän jo liikaa 2-->3 vaihto.Öljyt+suodattimen vaihdoin noin.3000km sitten,mutta eipä tullut paljoo kateltu sillon et missä ne jouset vois ees olla siellä lootassa,joku kansi siellä oli laatikon päädyssä onko ne jouset sit siellä kannen alla?
-w124 300dt/om606st
-w201 200d
-w201 250dt
-w201 200d
-w201 250dt
Re: 722.3 Vahvistus
Jos se toi setti oli ni tossa lontooksi ja kuvaki. Foorumillaki on useemmas topiikissa toki tosta selitetty.
http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S124 & W124
Re: 722.3 Vahvistus
Multa löytys 1 ylimääräinen sift kit sarja tuohon laatikkoon jos kiinnostaa H:120e
w124 300td
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
Re: 722.3 Vahvistus
Heräsi askarruttava kysymys tätä topiccia lukiessani. Mulla on nyt Mobil ATF 220 öljyt JM-koneen vahvistamassa laatikossa ja nyt on syöttöpumppu menossa tällä viikolla mynälle elementtien vaihtoon niin tulee ruutia vähän lisää... max 400 hv. Eli kannattaako vaihtaa suosiolla nuo MAG1 ATF Type-F öljyt sisään ennen kun rupee laatikkoa rasittamaan, ettei luistaisi heti paskaksi? Alipaineletku pumpun ja laatikon väliltä kannattaa vissiin nypätä ens alkuun kans irti ni vähentää luistamista.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
- Stiffmeister
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27
Re: 722.3 Vahvistus
Mitäs tää sarja tarkalleen sisältää?sammy79 kirjoitti:Multa löytys 1 ylimääräinen sift kit sarja tuohon laatikkoon jos kiinnostaa H:120e
Re: 722.3 Vahvistus
Laita ainakin Dex III -laadun täyttävät.Elkku_ kirjoitti:Heräsi askarruttava kysymys tätä topiccia lukiessani. Mulla on nyt Mobil ATF 220 öljyt JM-koneen vahvistamassa laatikossa ja nyt on syöttöpumppu menossa tällä viikolla mynälle elementtien vaihtoon niin tulee ruutia vähän lisää... max 400 hv. Eli kannattaako vaihtaa suosiolla nuo MAG1 ATF Type-F öljyt sisään ennen kun rupee laatikkoa rasittamaan, ettei luistaisi heti paskaksi? Alipaineletku pumpun ja laatikon väliltä kannattaa vissiin nypätä ens alkuun kans irti ni vähentää luistamista.
Ei sitä letkua pois tarvi ottaa. Varmistua vaan että se alipaine katkiaa oikiasti ja tarpeeksi aikasin.
- Stiffmeister
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27
Re: 722.3 Vahvistus
Elkku_ kirjoitti:Heräsi askarruttava kysymys tätä topiccia lukiessani. Mulla on nyt Mobil ATF 220 öljyt JM-koneen vahvistamassa laatikossa ja nyt on syöttöpumppu menossa tällä viikolla mynälle elementtien vaihtoon niin tulee ruutia vähän lisää... max 400 hv. Eli kannattaako vaihtaa suosiolla nuo MAG1 ATF Type-F öljyt sisään ennen kun rupee laatikkoa rasittamaan, ettei luistaisi heti paskaksi? Alipaineletku pumpun ja laatikon väliltä kannattaa vissiin nypätä ens alkuun kans irti ni vähentää luistamista.
Laitat sitä öljyä mitä laatikon vahvistanut suosittelee. Himpun terävemmäks vaihtui mulla vaihdot, muusta en osaa sanoa vaikutusta.
Re: 722.3 Vahvistus
Onko kellään kokemusta Repcon oy:yyn vahvistamasta mersun laatikosta?Tuossa olis yks semmonen nyt tarjolla,mut uskaltaakohan sitä ostaa kun en ole itse ainakaan koskaan kuullut sen tekemistä mersun laatikoista.
-w124 300dt/om606st
-w201 200d
-w201 250dt
-w201 200d
-w201 250dt
Re: 722.3 Vahvistus
Itse vein torstaina oman 722.3 lootan vahvistukseen siekkiselle, ja vastasi kyllä heti Nyt vain odotellaan tuomiota mitä sieltä on mennyt.
S124 OM606 ST
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD