Tuohon kulkineeseen on tainnu sattua kaikki nivelet rasvattomina tai sit on ajettu mukulakivillä. Sunnuntaina vaihtuu narinat. Sitä ennen laitan rasvaa niihin
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Jari Ke kirjoitti:Noniin tänään alko kaamea valitus vuorostaan etupäästä kuskinpuolelta kun rattia punoi. Piikitys kaikkiin suojakumeihin (myös apparinpuolelta) ja valitus poistui samontein. Peeveli kun olis aiemmin alkanu niin olisin tilannu alapallotkin. Nehän ei paljoa maksa ja vaihto on helppo homma. Mielestäni valitus on merkki siitä että tuho on jo tapahtunut. Ollu pitemmänaikaa ilman voitelua ja loppu onkin helppo arvata.
Tuohon kulkineeseen on tainnu sattua kaikki nivelet rasvattomina tai sit on ajettu mukulakivillä. Sunnuntaina vaihtuu narinat. Sitä ennen laitan rasvaa niihin
Mulla on tuossa Vitossa (110D OM.601 Turbo) kans alipaineella ohjattu hukkis. Egr:n tulppauksen kans itekki taistelin hyvän aikaa ennenku alko pellaan. Ainaki vitossa on imusarjaa ennen ahtoputkessa läppä joka menee ilmeisesti pienemmälle kun egr-venttiili avautuu. No nyt jos tulpataan vain egr-venttiili, niin moottorin ohjaus edelleen luulee, että ilmaa tulee pakosarjastakin ja pienentää ahtoputkessa olevaa läppää kun egr-venttiilin on avautuvinaan ja näin ollen moottori uupuu ilman puutteeseen. Omassani ratkaisin tämän ongelman siten että pakotin imusarjassa olevan läpän auki asentoon. Mutta se, että oli tulpattuna egr- putki ja imusarjan läppä oli auki, ei vielä mulla poistanut vikatilaan menoa. Yks aamu sitte kokeilin semmosta, että irroitin ilmamassa mittarin johdon ilmamassa mittarista ja kappas peijoonaa alkoi ahtopaineet pysyä. Vitossakin on mekaaninen rivipumppu niinkuin tässäkin niin tuo ilmamassamittari ei vissiin paljon muuta ohjailekaan kuin exhaust gas regulaattoriai. Ite tein siten, että otin katkaisin sivareilla ilmamassamittarilta johdot ja laitoin kutistesukalla johtosarja ''kiinni'' ja liittimen paikalleen niin näyttää konehuone alkuperäiseltä ja säästyy katsastusmiehen uteluilta.Jari Ke kirjoitti:Ehdotuksia tuolle kierrätyksen torppaamiselle?
minuutin ohjeTape kirjoitti:Anteeksi offtopic, mutta saisiko pienet neuvot tuohon närhenmunien puhdistukseen. Lupasin työkaverin farkkulankkuun moisen toimenpiteen tehdä.
Viellä nopianpaa ko antaa olla sen paketin siellä paikallaa letkuissa ja aukasee kannet vain. Parit rätit laittoin alle ettei kovi glygolia oo siel akkutilassa.johani kirjoitti:minuutin ohjeTape kirjoitti:Anteeksi offtopic, mutta saisiko pienet neuvot tuohon närhenmunien puhdistukseen. Lupasin työkaverin farkkulankkuun moisen toimenpiteen tehdä.
akun vieressä närhenmunat, 3 klemmaria ja sähköjohto irti, en muista oliko muuta mutta jotakuinki sillä irtoaa paketti, sitte ristipääruuvit irti mitkä näkyy, varot avatessas ettei käämijohdot pääse kateamaan, avattuasi puhdista ja kasaa. ite jynssäsin metal polishilla niin tuli puhas kiiltävä ja likaa hylkivä pinta.
5309 Rioblau, sanois tämä:Jari Ke kirjoitti:Mikäs tämän kulkineen muoviosien värikoodi on? ...
Kiitti tiedosta ja tuosta hyvästä linkistäNozki kirjoitti:5309 Rioblau, sanois tämä:Jari Ke kirjoitti:Mikäs tämän kulkineen muoviosien värikoodi on? ...
http://www.meinbenz.de/farben/farbcodes.htm
Ja lakkaan puolet mattaa vai miten se nyt mahtoi mennä?
Aivan.Jari Ke kirjoitti:Kiitti tiedosta ja tuosta hyvästä linkistäNozki kirjoitti:5309 Rioblau, sanois tämä:Jari Ke kirjoitti:Mikäs tämän kulkineen muoviosien värikoodi on? ...
http://www.meinbenz.de/farben/farbcodes.htm
Ja lakkaan puolet mattaa vai miten se nyt mahtoi mennä?Auto kun on seisomassa niin ei oikein voi ajella paukkupullofirman eteen väriliuskoilla vertailemaan
![]()
Mistä mieleen että kun niitä teippejä laitan niin silloinhan kylkimuovit on irti..... Miten viisas sitä pitää olla et tajuaa ennen kun kyselee
No niin kyl, mutku ei sitä meikäläisestäkään Etrasta löytynyt. Solumuovissa olis se hyvä puoli kyllä kanssa, että ei ainakaan paneeli pääse kolisemaan ovea vastenepk kirjoitti:helpoin, halvin ja mielestäni paras tapa on jo tuolla toisessakin topikissa kerrottu. Ei vaan näytä kelpaavan
Jari Ke kirjoitti:
Viikolla tilasin 5satkun lasit ja uudet apukaukovaloheijastajatkin oisin tilannu muttei niitä enää saa. Olisin kattonu piruuttani et kuinka samanlaiset on sumariheijastajan kanssa. Yhden parin Hellan H4 heijastajia jo ostinkin.
Ihan siistit näkyy olevan tolleenkin. Ovak nua farmarist valla alunperi?Jari Ke kirjoitti:Niskatuet paikoillaan.
kttopar kirjoitti:1.omistajalta (synt.-32)
Saksassa autoja pidetään yleisesti vanhojen herrojen ( rouvien ) nimissä, koska vakuutusmaksut ovat pienempiä.