öljynpaine viisari tapissa
Re: öljynpaine viisari tapissa
Tas selvisi.se 16 pin pistoke akun vieressä testerissä 1 maa 16 virta puuttuu se 14 josta olisi saanut abs.Tuntuu että tuon korjaaminen mahdottomalta.Jarruvalo kytkin uusittu yj rele kokeiltu abs yksikön palikat vaihdettu pyörän laakerit vaihdettu anturit puhdistettu. mittarin valot oik.paikoillaan akku ok lataus ok anturit edessä puhd.0.7k renkaat ok.
Re: öljynpaine viisari tapissa
Tarkoitan ABS:in liittimeltäfelmit kirjoitti:ABS vikakoodia ei saa pistokeelta, pitää olla boksin välissä adapteri.
Kotikonstein voi mittailla liittimeltä piuha kerrallaan
autodidakti
Re: öljynpaine viisari tapissa
Katsoin taka penkien alle täytynee poistaa verhoilua että pääsee käsiksi taka osan abs liittimeen.eikai noita vika paikkoja voi enää kovin monta olla.se mittaus pistokkkelta 16 pin siinä oli piuhat 1 2 4 6 16 onko joku muu boxi tässä mallissa ?
Re: öljynpaine viisari tapissa
Taka abs-anturin pääsee tosiaan mittaamaan takapenkin alta.
Ei tarvitse verhoiluja purkaa, penkkin istuinosa irti ja katselet vähän selkänojan alle.
Sieltä löytyy avomallin liitin. Helppo mitata.
Boksilla tarkoitan ABS boksia eli elektoniikkayksikköä akun takana.
Siinä on valtava kampa
Sieltä saa mitattua monta toimitoa, onnistuu kotikonstein paljon saamaan selville.
Sähkökuvista selvittelemään, mihin nastaan mikäkin piuha tulee
Jos vie liikkeeseen, jolla on asianmukaiset laitteet: laittavat liitinkamman väliin adapterin, josta voivat lukea ongelmat nopeasti
Aikanaan selvittelin W126 boksin liittimiä ja löysin nämä http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 20#p534920, mutta ne ei taida W124 olla samat liittimet. Mutta samoja ideoita on, pitäisi vain selvittää oikea järjestys
Tarkkailin, että tämä mukaan pitäisi mennä diesel W124:ssa nastajärjestys:
1: Ylijännitesuojareleeltä tulee akkujännite, kun rele vetää.
Antaako ylijännitesuojarele virtaa, virta päälle ja katso onko akun napajännite?
2: vasen, etupyörän solenoidiventtiili
4: vasen, etupyörän anturi
6: vasen, etupyörän anturi..
Vasemman etupyörän johdon kunnon saa mittaamalla vastusmittauksella napojen 4-6 välistä, heiluttele samalla johtoa
7: takapyörien anturi
9: takapyörien anturi
Vastaavasti tästä välistä saat selville taka-anturin kunnon
10,(20,34) : maa
14: antaa pumpulle maa käskyn toimia
15: Akun napajännite auto ollessa käynnissä, tieto tulee latausvalon kautta
18: takapyörien solenoidiventtiili
20, (34): maa
21: oikea, etupyörän anturi
23: oikea, etupyörän anturi
Oikean etupyörän johdon kunnon saa mittaamalla vastusmittauksella napojen 21-23 välistä, heiluttele samalla johtoa
25: jarruvalo
Paina virtapäällä jarrua, tuleeko akun napajännite? Löysää jarrupoljin, häviääkö virta?
27: antaa solenoidiventtiilille maakäskyn toimia
28: antaa pumppureleelle maakäskyn toimia
29: antaa maakäskyn ABS-valolle toimia
32: Solenoidiventtiilirele vetäessään antaa virtaa ja lepotilassa maata + diodi varustettu yhteys ABS-valolle
34: maa
Voit tarkistaa maan laadun vastusmittauksella akun ja nastojen 10 , 20 ja 34 väliltä
35: oikea, etupyörän solenoidiventtiili
Tätä lukiessa tulee mieleen esim. tarkistaa palaako latausvalo
Paljonhan olet asian eteen jo tehnytkin
Ei tarvitse verhoiluja purkaa, penkkin istuinosa irti ja katselet vähän selkänojan alle.
Sieltä löytyy avomallin liitin. Helppo mitata.
Boksilla tarkoitan ABS boksia eli elektoniikkayksikköä akun takana.
Siinä on valtava kampa
Sieltä saa mitattua monta toimitoa, onnistuu kotikonstein paljon saamaan selville.
Sähkökuvista selvittelemään, mihin nastaan mikäkin piuha tulee
Jos vie liikkeeseen, jolla on asianmukaiset laitteet: laittavat liitinkamman väliin adapterin, josta voivat lukea ongelmat nopeasti
Aikanaan selvittelin W126 boksin liittimiä ja löysin nämä http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 20#p534920, mutta ne ei taida W124 olla samat liittimet. Mutta samoja ideoita on, pitäisi vain selvittää oikea järjestys
Tarkkailin, että tämä mukaan pitäisi mennä diesel W124:ssa nastajärjestys:
1: Ylijännitesuojareleeltä tulee akkujännite, kun rele vetää.
Antaako ylijännitesuojarele virtaa, virta päälle ja katso onko akun napajännite?
2: vasen, etupyörän solenoidiventtiili
4: vasen, etupyörän anturi
6: vasen, etupyörän anturi..
Vasemman etupyörän johdon kunnon saa mittaamalla vastusmittauksella napojen 4-6 välistä, heiluttele samalla johtoa
7: takapyörien anturi
9: takapyörien anturi
Vastaavasti tästä välistä saat selville taka-anturin kunnon
10,(20,34) : maa
14: antaa pumpulle maa käskyn toimia
15: Akun napajännite auto ollessa käynnissä, tieto tulee latausvalon kautta
18: takapyörien solenoidiventtiili
20, (34): maa
21: oikea, etupyörän anturi
23: oikea, etupyörän anturi
Oikean etupyörän johdon kunnon saa mittaamalla vastusmittauksella napojen 21-23 välistä, heiluttele samalla johtoa
25: jarruvalo
Paina virtapäällä jarrua, tuleeko akun napajännite? Löysää jarrupoljin, häviääkö virta?
27: antaa solenoidiventtiilille maakäskyn toimia
28: antaa pumppureleelle maakäskyn toimia
29: antaa maakäskyn ABS-valolle toimia
32: Solenoidiventtiilirele vetäessään antaa virtaa ja lepotilassa maata + diodi varustettu yhteys ABS-valolle
34: maa
Voit tarkistaa maan laadun vastusmittauksella akun ja nastojen 10 , 20 ja 34 väliltä
35: oikea, etupyörän solenoidiventtiili
Tätä lukiessa tulee mieleen esim. tarkistaa palaako latausvalo

Paljonhan olet asian eteen jo tehnytkin

autodidakti
Re: öljynpaine viisari tapissa
Kiitos tästä palaan kun saan jotain taas selvitettyä.
Re: öljynpaine viisari tapissa
Niin nyt sain perästä anturin irti puhdistelin huolella.Anturi näytti ehjältä samoin johto onko tuo anturi tosiaan öljyn seassa kun sieltä tulee öljyä kun ottaa anturin pois.