
mb 2.6 bensaongelmia!
mb 2.6 bensaongelmia!
Olen lukenut vaivoista forumilta mutta kysellään vielä kun ei ala pelaamaan. eli -92 190 2.6bensa kone. nopeasti kun polkaisee lapun lattiaan niin auto nyhtää ja pikkasen jos kiihdytyksessä nostaa kaasua niin alkaa vetää paremmin, ja jos pikkuhiljaa painaa kaasua niin kiihtyy normaalisti mut tämä räväkämpi kiihdytys aiheuttaa kykimistä/puutumista/laiskuutta. tulpat uudet, bensapumppu uusi, ja kaikki alipaine vuodot korjattu pari letkua vuosi mutta vaiva ei lähtenyt pois pikkasen vaan parani kiihtyvyys. kysymys kuuluu, vaikuttaako ke jetin muutamat sähköhärpäkkeet täys kiihdytyksessä vai ovatko tarkoitettu ns hienosäätöön/käyntiin? että voisiko esim se potentiometri vaikuttaa noin isolla kiihdytyksellä? liekkö se määräjakaja sitten paskana..... tosin varaosamaailmasta ostin 2kpl pumppuja sinisiä vähän isompia olivat kun alkuperäiset, niin laitoin vaan yhdellä koska myyjäkään ei ollut varma oliko ne pumput tarkoitettu meseen peräkkäin vai vaan yksi kappale kun kirja vaan näytti 92 2.6 meseen sellast, joten huomenna junttaan vielä sen toisen pumpun kaveriks ja jos ei vaikuta niin sit kettu laitan varmaan kaasarin 

Re: mb 2.6 bensaongelmia!
Kaksoispumput on kytketty peräkkäin,ei rinnakkain.
eli toinen nostaa toisen painetta ei rinnaikkain tuottoa.
Tutkipa vielä kumikaukalo ruiskun alla,käsikopelolla tai määris irti ja sitten pöydällä,sieltä voisi tulla ilmaa.
tsekkaa myös määränjakajaan tulevan putken nipan sisällä oleva suodin ja tuleeko tankista hyvin bensa koska nykiminen viittaa myös bensan saantiin eli suodin tukos tai toi pumppu sydeemi ei nyt toimi.
eli toinen nostaa toisen painetta ei rinnaikkain tuottoa.
Tutkipa vielä kumikaukalo ruiskun alla,käsikopelolla tai määris irti ja sitten pöydällä,sieltä voisi tulla ilmaa.
tsekkaa myös määränjakajaan tulevan putken nipan sisällä oleva suodin ja tuleeko tankista hyvin bensa koska nykiminen viittaa myös bensan saantiin eli suodin tukos tai toi pumppu sydeemi ei nyt toimi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mb 2.6 bensaongelmia!
joo jakaja oli irti jo ja putsattu suodin ja tutkittu kumi lurkki, alkup. oli kaksi pumppua peräkkäin ja toinen oli paskana ja nyt tosiaan laitoin vain yhden kun en ollut varma oliko ne pumput mitkä ostin, tarkoitettu itsestään vai kahdestaan, myyjäkään ei tiennyt. eli en uskaltanu laittaa kahta ettei lennä benut kattoon jos tulee liikaa painetta. mut huomenna kokeilen kahdella. mitenkäs se musta motikka eli paineensäädin jakajan kupeessa, vaikuttaako täyskiihdytyksessä jos esim, päästäisi vähän läpi? sekin kyllä on takastettu että toimii mutta jos se vuotas pikkusen?
Re: mb 2.6 bensaongelmia!
Musto möykky..se on EHA ja se hienosäätää seoksia.
Potikka jos on likainen ...pätkii tieto eculle ja seos tieto heittää ja varmasti nykii.
Kutos koneen ongelma on yleisesti virranjakaja ja sekin voi tollaista aiheuttaa.
Mutta automiehenä osaat sanoa tuntuuko nykiminen sytty katkolta vai bensan heikosta saannista.
Bensan paine ei pääse liikaa nousemaan kun paineen säädin pudottaa sen halutulle paineelle...se on siinä määriksen edessä metallinen sylinterimäinen osa paluuputken välissä.
Potikka jos on likainen ...pätkii tieto eculle ja seos tieto heittää ja varmasti nykii.
Kutos koneen ongelma on yleisesti virranjakaja ja sekin voi tollaista aiheuttaa.
Mutta automiehenä osaat sanoa tuntuuko nykiminen sytty katkolta vai bensan heikosta saannista.
Bensan paine ei pääse liikaa nousemaan kun paineen säädin pudottaa sen halutulle paineelle...se on siinä määriksen edessä metallinen sylinterimäinen osa paluuputken välissä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mb 2.6 bensaongelmia!
voikos ne potikoiden hienosäädöt vaikuttaa juuri täyskiihdytyksessä sillain että auto niinkun puutuu ja kun hiukan nostaa kaasua niin taas kiihtyy? eli niikun booaa puolessa välissä suomenkielellä? ai se paineensäädin on siinä, voikos siihen tulla tuommosta vilunkia? eli päästäs liian herkästi painetta takasin? huomenna junttaan soisenkin pumpun kii ni sit on ainakin se mahd. pois suljettu
Re: mb 2.6 bensaongelmia!
potikka ei tee kyllä tollasta...nykimistä kylläkin.
Booaus viittaa bensansaantiin.
Paineensäätöventtiilejä en ole kuullut menevän oikein kellään rikki ja jos auto käynnistyy on paineet suht koht kohdillaan...riittääkö tuotto yläkierroksilla on toinen juttu.
Booaus viittaa bensansaantiin.
Paineensäätöventtiilejä en ole kuullut menevän oikein kellään rikki ja jos auto käynnistyy on paineet suht koht kohdillaan...riittääkö tuotto yläkierroksilla on toinen juttu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mb 2.6 bensaongelmia!
ahaa sitten voi pian asettuakkin toisella pumpulla, mitäs tekee jos määräjakaja alkaa temppuilemaan taitaa sekin olla aika harvinaista. kuuluukos paineen säätövenasta mennä se ohut letku huohottimen letkuun?
Re: mb 2.6 bensaongelmia!
Kyllä huohotin piiriin menee pikku letku ja siksi että vuoristo alueilla ilmanpaineen vaihtelut otetaan huomioon bensanpaineessa tai se säätyy tällöin oikein.
Jakajia on joillakin hajoillut mutta se taitaa tehdä kaikenlaisia käynti ongelmia...vaikeahko toteda..jollakin ei antanut yksi suutin bensaa...bensaa lainehtii kaukalon päällä valtavasti...
Jakajia on joillakin hajoillut mutta se taitaa tehdä kaikenlaisia käynti ongelmia...vaikeahko toteda..jollakin ei antanut yksi suutin bensaa...bensaa lainehtii kaukalon päällä valtavasti...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mb 2.6 bensaongelmia!
nonniin nyt on kummatkin pumput paikallaan ja uudet sellaiset, kestää vetää hyvin täyden kiihdytyksen mutta edelleen jos oikeen nopeasti polkaseen kaasun pohjaan, ilmenee pien puutuminen ennen kun lähtee vetämään, varmaan seuraavaksi virranjakaja ja johdot vaihtoon.
Re: mb 2.6 bensaongelmia!
se potentiometri oli kulunu puhki ydestä kohti liekkö nyppää sen takia kun kiihdyttää, sekö säätelee bensan painetta vai mitä
Re: mb 2.6 bensaongelmia!
Jos pinta on kulunut puhki niin siinä on häiriötä mutta se on yleensä tyhjäkäynti-joku keskikierrosalueelle.Likaisena se nykii ja pätkäisee.
Siihen saa 70e kiinanpotikkaa tai bosch potikkaa 250e noin.
Itse putsailin potikan ,asensin,ostin uuden ja sen ero ei ollut mitään mutta oisiko sitten kieli siirtynyt vähän vanhalla sivulle että käytetyllä se sai tietoa kuitenkin hyvin ja pelasi.
Jos kieliä aavistuksen kaantää sivulle niin se voisis saada kontaksita mutta lineaarinen seos tieto muuttuu.
sinuna joko siirtäisin kieliä tai pelkästään puhdista molemmant pinnat ja kielt ja kasaan ja säädät sen oikein.
Siihen saa 70e kiinanpotikkaa tai bosch potikkaa 250e noin.
Itse putsailin potikan ,asensin,ostin uuden ja sen ero ei ollut mitään mutta oisiko sitten kieli siirtynyt vähän vanhalla sivulle että käytetyllä se sai tietoa kuitenkin hyvin ja pelasi.
Jos kieliä aavistuksen kaantää sivulle niin se voisis saada kontaksita mutta lineaarinen seos tieto muuttuu.
sinuna joko siirtäisin kieliä tai pelkästään puhdista molemmant pinnat ja kielt ja kasaan ja säädät sen oikein.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mb 2.6 bensaongelmia!
potikka putsattu ja säädetty 0.7v joutokäynnillä lämpöisenä, silti kun 1000rpm lähtee kiihdyttään ni jää 3000rpm kohdalle hetkeks junnaamaan sit vetää rajoittajalle asti moitteetta, ei taida potikka vaikuttaa enää 3000rpm alueella vai? ja kylmänä ei tuota tee ollenkaan eli toimii täydellisesti. ja jos kaasua painaa rauhallisesti niin silloin kiihtyy lämpöisenäkin suht normaalisti mutta esim ohitus tilanteessa pitää hakea yli 3000 kiekat hyvissä ajoin ettei joudu vetäytymään takaisin
Re: mb 2.6 bensaongelmia!
Otapa tyhjäkäynnillä yj-rele pois tai sulake päältä irti ja muuttuuko käynti?
Niin tiedetään onko jetti mekaanisella vai sähköisellä.
Niin tiedetään onko jetti mekaanisella vai sähköisellä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mb 2.6 bensaongelmia!
Vika löyty, eli tämä potentiometri jakajan kupeessa, mittarilla katoin vastuksen ja painoin ilmamäärälautasta tasaisesti alaspäin niin hiukan yli puolen kaasun over load jonka jälkeen taas jatkoi nätisti loppuun asti. eli täysi katko mittaradassa, ei auttanut putsaus enkä pinnejä viittiny kääntää, tilattava jostain uusi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: mb 2.6 bensaongelmia!
Hyvä, että vika löytyi. Kerroppa sitten, miten toimi uudella potikalla. Tuommoista tuskin kannattaa käytettyä etsiä? Melko varmasti ovat rikki.