Käsikaasu, Sprinter sprintsift

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
uym
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 03.11.2010 16:09

Käsikaasu, Sprinter sprintsift

Viesti Kirjoittaja uym »

Minulla on Sprinter 313 CDI vm. 2002. Siinä on sprintsift vaihteisto. Ajan usein pitkiä matkoja (1000 kim).
Usein on tullut matkalla mieleeni vakionopeussäädin tai käsikaasu kaasujalkaa helpottamaan.
Koska autossani on automaattinen vaihteensiirto siihen riittäisi mielestäni pelkkä
vaijerikäyttöinen (ryyppyvaijeri)käsikaasu. Tällöin ei tarvitsisi asentaa monimutkaista ja kallista
vakionopeussäädintä.
Kaasupoljin on nähdäkseni sähköisesti ohjattu, joten käsikaasun vaijeri olisi varmaan kytkettävä
vaikuttamaan kaasupolkimeen.
Kertokaa te hyvät ystävät ja kylänmiehet olenko aivan hakoteillä.

Ennakkoon tiedoista kiitollinen Reijo Takala
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Käsikaasu, Sprinter sprintsift

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Sateenvarjo penkin ja polkimen väliin ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
uym
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 03.11.2010 16:09

Re: Käsikaasu, Sprinter sprintsift

Viesti Kirjoittaja uym »

LopenUupunut kirjoitti:Sateenvarjo penkin ja polkimen väliin ?

.
Ehkä se niinkin toimii,mutta ajattelin hieman teknisempää ratkaisua,
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Käsikaasu, Sprinter sprintsift

Viesti Kirjoittaja M.K »

En ole varma, mutta epäilisin että noissa on vakkari valmius vakiona. Eli käytännössä tarvitsis vain alkuperäisen viiksen ja hetken tietokoneohjelmointia.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Käsikaasu, Sprinter sprintsift

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

uym kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Sateenvarjo penkin ja polkimen väliin ?

.
Ehkä se niinkin toimii,mutta ajattelin hieman teknisempää ratkaisua,
Josko sähköantennista rakentaisi penkin ja polkimen väliin....siinä olisi jo tekniikkaakin?
Säätökin hoituisi napista....

No se aprillipäiväkin meni jo...meillä oli aikanaan firmassa pulla-autona mersu jossa oli käsikaasu, yksi kaveri ajeli se ruuvattuna yleensä länsiväylää jne. Kerran se ajoi sen metsään kun piti vasenta jalkaa aina kojelaudalla...jäi kengännauha jotenkin kojelautaan kiinni kuulemma....

.
Opel, "weird lieben autos"....
kulkuri49
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 02.04.2013 20:06

Re: Käsikaasu, Sprinter sprintsift

Viesti Kirjoittaja kulkuri49 »

LopenUupunut kirjoitti:
uym kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Sateenvarjo penkin ja polkimen väliin ?

.
Ehkä se niinkin toimii,mutta ajattelin hieman teknisempää ratkaisua,
Josko sähköantennista rakentaisi penkin ja polkimen väliin....siinä olisi jo tekniikkaakin?
Säätökin hoituisi napista....

No se aprillipäiväkin meni jo...meillä oli aikanaan firmassa pulla-autona mersu jossa oli käsikaasu, yksi kaveri ajeli se ruuvattuna yleensä länsiväylää jne. Kerran se ajoi sen metsään kun piti vasenta jalkaa aina kojelaudalla...jäi kengännauha jotenkin kojelautaan kiinni kuulemma....

.
Sprinsiftillä vasen jalka, eli kytkinjalka joutaakin kojelaudan päälle, jos ei sitä käytä jarrutukseen. Kysymys on oikean,
eli kaasujalan tehtävistä. Sillähän yleensä myös jarrutetaan.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Käsikaasu, Sprinter sprintsift

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

M.K kirjoitti:En ole varma, mutta epäilisin että noissa on vakkari valmius vakiona. Eli käytännössä tarvitsis vain alkuperäisen viiksen ja hetken tietokoneohjelmointia.
Eiköhän tämä ole paras idea. Vakkarin jälkiasennus ei ole edes Veholla kovin kallis homma.
E350CDI&A180CDI
Vastaa Viestiin