w201 Saksasta ensiautoksi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Rokkijumala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.04.2013 15:05

w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Rokkijumala »

Terve kaikille, tämä on siis ensimmäinen viestini foorumille, joten koittakaa ymmärtää tietämättömyyttäni :D

Kiinnostaisi siis kovasti ensiautoksi tuollainen w201 mese kun ei oikein Corollat ja Bemarit nappaa. Varsinkin ulkonäöstä, varsinkin evo- tai amg-mallien ulkonäkö sopii omaan silmään loistavasti. Tietenkin ne taas maksavat aivan liikaa omaan budjettiin joten jos sellaiset välttämättä haluaa niin täytyy sitten erikseen ostaa.

Suomessa 25 vuotta loskakelissä suolatuilla teillä ajettua ruostehirviötä en myöskään haluaisi, ja eikös niin puhuta että Saksasta saisi hyvin varusteltuja ruosteettomia ja muutenkin hyväkuntoisia autoja halvalla, kun taas Suomesta vakiovarusteisia amislinttoja. Ja taitaa Saksasta saada vähän harvinaisempia mallivaihtoehtojakin.

Eniten kiinnostaisi siis bensakoneet 2.3-16, 2.5-16 jotka ovat molemmat m102 sarjaa ja cosworthin käsialaa ja sitten tämä m103 2.6 kuutoskone. Cosworthin koneet ovat vissiin tehokkaampia kuin tuo m103, mutta taitaa tuo 2.6 koneella olla aika paljon halvempi. Mutta toisaata mitä olen saksalaisista nettiautokaupoista katsellut niin noitten cosworthien ulkonäkö ja varsinkin sisätilat ovat minusta sporttisemman näköiset. Tuo kuutoskone on myöskin kai matalaviritteisempi, ja jos mahdollisesti joskus innostuu tehoja kasvattamaan niin se varmaan kestääkin paremmin kun se on pienimpia näistä m103 sarjan koneista, perustan uskoni tästä siihen, että näissä käytettäisiin samoja osia kuin isommissakin. Ja taitaa tulla halvemmaksikin ottaa vähän lisätehoja tuosta isommasta koneesta kuin noista cosworthin koneista jotka taitavat olla jo aika "tappiin" viritettyjä. Taitaisi turbotus olla ainoa vaihtoehto lisätä oikeasti tehoja, ja miten nämä kolme konetta kestävät lisääntyneitä tehoja? Tämä kaikki siis on spekulointia, mitään tälläistähän ei ole suunnitteilla, mutta kokeilunhaluinen luonne pistää yrittämään kaikkea typerää :D

Ylläpidosta sen verran että kiinnostusta tehdä huoltoja itse löytyy eivätkä peukalot ole aivan keskellä kämmentä. Tilat ja laitteet löytyy moneen asiaan, osaamista ei niinkään, mutta tekemällähän oppii. Myös ihan autojen tekniikasta oppiminen kiinnostaa eli varmaan tulee kaikenlaisia kokeiluja tehtyä, mutta toisaalta arvostaisin ihan luotettavuuttakin mikä näissä hommissa tuskin linääntyy kauheasti :D

Siitä en tiedä onko tämä järkevin vaihtoehto ensiautoksi, mutta tuskin yhtään huonompikaan kuin bemarit tai muutkaan takavetoiset. Tietysti etuveto olisi kiva ensimmäisinä talvina, mutta takaveto on minusta ohjaavien ja vetävien pyörien tulee olla eri pyörät. :D Vaikka onhan etuvetoisellakin tullut kokeiltua jääratoja ja hauskaahan sekin oli niin kuitenkin sen verran amista asuu minussakin että takaveto sen olla pitää :D

Paljoa yli viittätuhatta en mielelläni autosta maksaisi, ja mitä vähemmän, sen parempi. Paljonko joutuu maksamaan suomeen veroja? Paljonko vakuutukset noin suurinpiirtein? Käyttökustannukset varmaan ovat kanssa kohtalaisen suuret, bensaa kuluu aika reippaasti, mutta eikös näiden pitäisi olla melko kestäviä pelejä? Mitä mieltä olette, olenko aivan hakoteillä jos tuollaisesta pelistä haaveilen?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

w201 tekniikkaan ja ylläpitokuluihin en osaa kommentoida mitään, mutta oletko varma, että tuon hintaluokan auton tuominen kannattaa? Tuominenkaan ei ole kuitenkaan aivan ilmaista, vaikka hoitaisi koko ruljanssin itse.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja RH »

Rokkijumala kirjoitti: ja eikös niin puhuta että Saksasta saisi hyvin varusteltuja ruosteettomia ja muutenkin hyväkuntoisia autoja halvalla
Eniten kiinnostaisi siis bensakoneet 2.3-16, 2.5-16
Paljoa yli viittätuhatta en mielelläni autosta maksaisi, ja mitä vähemmän, sen parempi.
Mitä tuossa äkkiä selasin tarjontaa, niin kovasti ripeästi karkaa budjettisi tavoittamattomiin jo tuolla hankintapuolen alkupäässä.
Mutta hei, haaveilu on hyvästä ja tästä se lähtee, kun idea mersusta on saatu.
Tervetuloa mukaan foorumille :wave: .
Rokkijumala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.04.2013 15:05

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Rokkijumala »

tj86430 kirjoitti:w201 tekniikkaan ja ylläpitokuluihin en osaa kommentoida mitään, mutta oletko varma, että tuon hintaluokan auton tuominen kannattaa? Tuominenkaan ei ole kuitenkaan aivan ilmaista, vaikka hoitaisi koko ruljanssin itse.
En ole asiasta todellakaan varma, mutta olisihan se hienoa hakea auto saksasta, ja varsinkin kun ei taida Suomesta löytyä kovin monia ainakaan noita cosworth mersuja. Mutta ainakin näiden tavallisemmilla koneilla olleiden 190:ppisten autoverot näyttäisivät olevan siinä 700e paikkeilla. Autohan siis ilman muuta ajettaisiin Suomeen. Matkoihin tuskin montaa sataa menisi. Väliaikaiset kilvet kai n.100e ja muut paperisodat niin ollaan vähän yli tonnin luokassa, jos siis verottaja ei näe hirmuista eroa siinä onko koneessa 8 vai 16 venttiiliä :D

Vai paljonko sanoisitte että operaatio tulisi maksamaan?

Tuo 2.6l koneella oleva varmaan kannattaisikin suomesta ostaa koska niitä on paljon saatavilla ja ihan siisteiltä näyttävät:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/5451556" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/5477648" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei ole edes ajettukaan liikaa.

Mutta näitä cosworth-mallejahan ei kai ole liikaa Suomessa saatavilla, ja pidän niiden sporttisesta ilmeestä enemmän.
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Edullinen ja hyvä ei toteudu Suomessa, eikä Saksassa. Ne 2-3000 euron vehkeet voi unohtaa heti. Hyvät maksaa, ja taitaa hyvät cossut olla jo Saksassa tuon budjetin ulottumattomissa.

Suomessa on ihan riittävästi tarjontaa kun jaksaa vähän odottaa / kierrellä, eikä heti osta ensimmäistä.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Saksaan lento 150-250€, paikanpäällä liikkuminen junalla bussilla taxilla jne. Syödäkin jotain pitäisi ja laivamatka takaisin esim. Rostokista Helsinkiin on jo useamman satasen auton kanssa. Kyllä sen tonnin saa varata matkarahaa, millään 300eurolla en kyllä matkaan lähtisi.

Noita Cossujakaan tuskin Saksassa enää puissa kasvaa.
Rokkijumala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.04.2013 15:05

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Rokkijumala »

RH kirjoitti:
Rokkijumala kirjoitti: ja eikös niin puhuta että Saksasta saisi hyvin varusteltuja ruosteettomia ja muutenkin hyväkuntoisia autoja halvalla
Eniten kiinnostaisi siis bensakoneet 2.3-16, 2.5-16
Paljoa yli viittätuhatta en mielelläni autosta maksaisi, ja mitä vähemmän, sen parempi.
Mitä tuossa äkkiä selasin tarjontaa, niin kovasti ripeästi karkaa budjettisi tavoittamattomiin jo tuolla hankintapuolen alkupäässä.
Mutta hei, haaveilu on hyvästä ja tästä se lähtee, kun idea mersusta on saatu.
Tervetuloa mukaan foorumille :wave: .
Joo kiitoksia vaan, taisi iskeä se mesekuume sitten :D

Juu, niinhän se taitaa olla, ensimmäiset järkevän oloiset 2.3-16:set lähtee siitä päälle viidestä tonnista ja noi 2.5-16 vehkeet sitten siinä 7000+ :(

Ja taitaa verotkin olla ainakin tuplat verrattuna noihin perus w124 verrattuna. Että saisi melkein tuplata budjettinsa mutta istten saisikin jo ihan hyvän :D Tuohon kymppitonniin sitten taas saisikin varmasti monia vähän "järkevämpiä" sijoituksia kuin 25 vuotta vanhan auton :D

Täytyy sitten katsella noita muitakin vaihtoehtoja ja liimailla ne amg-puskurit ja takasiivet ja toivoa ettei kukaan koskaan huomaa mitään.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja epk »

järkevin ratkaisun on noilla varoilla (3-4te ? ) on suomesta ostaa 2.6 , etsii vaan räpeltämättömän ja hyväkuntoisen eikä sitä ekaa pommia. Sportsisustaahan on saanut ihan mihin tahansa joten semmoisenkin saattaa löytää tuosta 2.6:sta.

Jos 16v korisarja kuumottaa niin semmoisenkin löytää pienellä etsinnällä jonka sitten voi jälkikäteen siihen laittaa...
Rokkijumala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.04.2013 15:05

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Rokkijumala »

Pansu kirjoitti:Saksaan lento 150-250€, paikanpäällä liikkuminen junalla bussilla taxilla jne. Syödäkin jotain pitäisi ja laivamatka takaisin esim. Rostokista Helsinkiin on jo useamman satasen auton kanssa. Kyllä sen tonnin saa varata matkarahaa, millään 300eurolla en kyllä matkaan lähtisi.

Noita Cossujakaan tuskin Saksassa enää puissa kasvaa.
Jos Saksasta menee noin paljon rahaa, miten sitten Ruotsista? Ainakin nämä yksilöt vaikuttavat käsittämättömän halvoilta:

http://www.ooyyo.net/detail/c=CD5A2F711 ... 1320.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ooyyo.net/detail/c=CD5A2F711 ... 6619.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ooyyo.net/detail/c=CD5A2F711 ... 1592.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ooyyo.net/detail/c=CD5A2F711 ... 6553.html/" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko tässä nyt joku koira haudattuna vai mitä? Koska 1 SEK = 0.12e ? Nämä eivät nyt sitten tietenkään ole näitä Saksan ruosteettomia mutta ihan kohtalaisilta silti vaikuttavat.

E: tietenkin noi hinnat on oikeasti euroissa...
wese500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:53
Paikkakunta: Lahti

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja wese500 »

Itse unohtasin nuo cossukoneiset jos käyttistä etsit, suosittelen lämpimästi tollasta 2.6 onhan viimsenpäälle makea peli ajella ja ihan varmati tehoa piisaa etenkin ensi autoksi ehkä vähän turhankin kanssa. Kaikki ominaisuudet on aika kohdillaan, tehot liikuttaa tota koppaa hyvin etenkin manuaali vaihteisena tuntuu jopa tosi sporttiselta ja kulutus on suht kohtuullinen keskikulutus noin 12l/100km pintaa, talviominaisuudet on ja hyvät etenee takavedoksi hyvin ja tosi näppärä ohjastaa. Sisätiloista pikku miinus, kontti on tosi pieni. Kutoskoneinen hiukka arvokkaampi huoltaa ja rempata ja kranttu sähköosista. Muuta huonoa en 190:stä sano. Etsi hyväpeltistä autoa, kilometrejä nämä kestää hyvin niistä ei niin kannata huolia jos auto on muuten siisti ja vielä jos löydät ASD perällisen niin helpottaa entisestään talviajoa. Kutosessa pitää kyllä nostaa kansi pois 300-400 tkm välissä, nokka, keinut ja venttiilin ohjuri tod.näk kuluneet huonoksi noilla kilometreillä ja kansipahvi vuotaa öljyä ulospäin. Itse en lähtisi hirveästi alkuperäsestä muokkaamaan, tämä malli kun on tullut hihnalta ulos niin se on kyllä rakennettu ja suunniteltu ihan valmiiksi.
190 hakkaa ajo ja matkustus mukavuudeltaan monet uudematkin autot ja on hyvin huollettuna tosi luotettava kumppani, itsellä vuosittainen ajosuorite +35tkm.
T. Vannotunut 190 fani :D
190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 35&t=81324" onclick="window.open(this.href);return false;

Siis tosta koneestahan saa voimaa ja kestää mutta esim. onko kiertokanget siellä mitä...en osaa sanoa.
On siellä projekti tai turbo puolellakin juttua ton cossun virittämisestä ja kompressori ahtimellakin yksi ollut.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Rokkijumala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.04.2013 15:05

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Rokkijumala »

wese500 kirjoitti:Itse unohtasin nuo cossukoneiset jos käyttistä etsit, suosittelen lämpimästi tollasta 2.6 onhan viimsenpäälle makea peli ajella ja ihan varmati tehoa piisaa etenkin ensi autoksi ehkä vähän turhankin kanssa. Kaikki ominaisuudet on aika kohdillaan, tehot liikuttaa tota koppaa hyvin etenkin manuaali vaihteisena tuntuu jopa tosi sporttiselta ja kulutus on suht kohtuullinen keskikulutus noin 12l/100km pintaa, talviominaisuudet on ja hyvät etenee takavedoksi hyvin ja tosi näppärä ohjastaa. Sisätiloista pikku miinus, kontti on tosi pieni. Kutoskoneinen hiukka arvokkaampi huoltaa ja rempata ja kranttu sähköosista. Muuta huonoa en 190:stä sano. Etsi hyväpeltistä autoa, kilometrejä nämä kestää hyvin niistä ei niin kannata huolia jos auto on muuten siisti ja vielä jos löydät ASD perällisen niin helpottaa entisestään talviajoa. Kutosessa pitää kyllä nostaa kansi pois 300-400 tkm välissä, nokka, keinut ja venttiilin ohjuri tod.näk kuluneet huonoksi noilla kilometreillä ja kansipahvi vuotaa öljyä ulospäin. Itse en lähtisi hirveästi alkuperäsestä muokkaamaan, tämä malli kun on tullut hihnalta ulos niin se on kyllä rakennettu ja suunniteltu ihan valmiiksi.
190 hakkaa ajo ja matkustus mukavuudeltaan monet uudematkin autot ja on hyvin huollettuna tosi luotettava kumppani, itsellä vuosittainen ajosuorite +35tkm.
T. Vannotunut 190 fani :D
Tuon hyväpeltisyyden takia juuri nämä saksanpelit olisivatkin makeita. Mutta ei taida kannattaa muutaman tonnin autoa todellakaan Saksasta hakea.

Pirusti siemailee bensaa, voi jäädä ajot vähälle jos tosiaan noinkin paljon menee. Mutta taitaa näissä vanhoissa autoissa olla sama kaikissa jos hyviä tehoja haluaa. Täytyy sitten ihan varmuuden vuoksi noita nelipyttyisiäkin vaihtoehtoja tutkia. Kun siihen alle 10l/100km saisi kulutuksen niin kelpaisi ihan hyvin. Mikään mahdoton tykki ei siis tarvitse olla, kunhan vaan vähän ripeämpi kuin sedanit näin keskimäärin.

Ja mitä käytännön eroja noilla m102 ja m103 koneilla nyt oikeasti on paitsi kuutiotilavuus? Ainakin nimestä päätellen tuo m103 olisi uudempi, joten eikö sen pitäisi pitää sisällään kehittyneempää tekniikkaa? Varmasti molemmat koneet ovat vakionakin ihan hyviä kun kerran autokin on kevyt, mutta jos innostuu tekemään ihan perus vapariviritystä kokeilumielessä (peltipakosarjat ym.) niin eikö tuo m103 olisi potentiaalisempi?

Edit: Onkohan tuota cossun konetta vahvistettu jotenkin verrattuna tuohon 8 venttiiliseen koneeseen, vai kestääkö siinä samassa samoja tehoja kuin tuo 16 venttiilinen?
Viimeksi muokannut Rokkijumala, Ma 01.04.2013 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rokkijumala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.04.2013 15:05

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Rokkijumala »

atlas kirjoitti:http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 35&t=81324

Siis tosta koneestahan saa voimaa ja kestää mutta esim. onko kiertokanget siellä mitä...en osaa sanoa.
On siellä projekti tai turbo puolellakin juttua ton cossun virittämisestä ja kompressori ahtimellakin yksi ollut.
Tais nämä cossumeset tippua budjetista :(
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tj86430 kirjoitti:w201 tekniikkaan ja ylläpitokuluihin en osaa kommentoida mitään, mutta oletko varma, että tuon hintaluokan auton tuominen kannattaa? Tuominenkaan ei ole kuitenkaan aivan ilmaista, vaikka hoitaisi koko ruljanssin itse.
No niin kauan kun suomessa cossujen valikoima on harvinaisempaa kuin kanalla hampaat ni ei se paljo auta muualta hakee ku sieltä mistä sen saa.

Epäilisin että siisti cossu kuitenkin maksanee n. 10x enemmän kuin kohtuullinen 2.6 malli? Cossut on kuitenkin niitä harvinaisuuksia jotka on ollu jo uudesta alkaen keräilykamaa.

ruotsissa on näkynyt vielä ihan siistejä tavallisiakin tenavia ts 1.8-2.6l koneella.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3219
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Hage »

Jos kulutus hirvittää mutta tehoja kaipaa niin sitten varmaan voi unohtaa nämä m102/m103/m104 koneiset. Jos kilometrejä tulee paljon niin etit mielummin vaikkapa hyväkuntoisen w202:n CDI-koneella ja lastutat/ohjelmoit sen.

Nimim. ensiautona allekirjoituksen w124 jonka keskimääräinen kulutus on ollut viimeisen parin vuoden aikana n. 11-14 ja kilometrejä tullut vuodessa +25tkm.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Rokkijumala kirjoitti:
Ja mitä käytännön eroja noilla m102 ja m103 koneilla nyt oikeasti on paitsi kuutiotilavuus? Ainakin nimestä päätellen tuo m103 olisi uudempi, joten eikö sen pitäisi pitää sisällään kehittyneempää tekniikkaa?
M102 = neloskone, M103 = kutoskone. Ihan samaa aataminaikaista tekniikkaa ne on kumpikin.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Rokkijumala kirjoitti:
Paljoa yli viittätuhatta en mielelläni autosta maksaisi, ja mitä vähemmän, sen parempi.
Taitaa W201:t karata budjetista alkuperäisillä spekseillä. Mites tälläiset kävis vaihtoehdoksi. Tuollasella kompressorilla ajelin joskus Saksan baanalla ja alle kympin kulutuksella. Noissa alkaa oleen jo ihan erilailla varustetta kuin W201:ssä.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5465709" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5290687" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mitä lie todellisuudessa mutta ihan siistejä ja edullisia:
http://www.blocket.se/vasternorrland/Me ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blocket.se/alvsborg/Besiktat ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

ja kallis mutta helvetin siisti:
http://www.blocket.se/gotland/Mercedes_ ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja RH »

Sergey kirjoitti:Mitä lie todellisuudessa mutta ihan siistejä ja edullisia:
http://www.blocket.se/vasternorrland/Me ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blocket.se/alvsborg/Besiktat ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

ja kallis mutta helvetin siisti:
http://www.blocket.se/gotland/Mercedes_ ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei kahta sanaa, että ottaisin noista tuon viimeisen. Viisi vuotta hyviä käyttökilometrejä hyvällä hoidolla ja sitten museokilpiin :thumbup: .
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Rokkijumala kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Saksaan lento 150-250€, paikanpäällä liikkuminen junalla bussilla taxilla jne. Syödäkin jotain pitäisi ja laivamatka takaisin esim. Rostokista Helsinkiin on jo useamman satasen auton kanssa. Kyllä sen tonnin saa varata matkarahaa, millään 300eurolla en kyllä matkaan lähtisi.

Noita Cossujakaan tuskin Saksassa enää puissa kasvaa.
Jos Saksasta menee noin paljon rahaa, miten sitten Ruotsista? Ainakin nämä yksilöt vaikuttavat käsittämättömän halvoilta:

http://www.ooyyo.net/detail/c=CD5A2F711 ... 1320.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ooyyo.net/detail/c=CD5A2F711 ... 6619.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ooyyo.net/detail/c=CD5A2F711 ... 1592.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ooyyo.net/detail/c=CD5A2F711 ... 6553.html/" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko tässä nyt joku koira haudattuna vai mitä? Koska 1 SEK = 0.12e ? Nämä eivät nyt sitten tietenkään ole näitä Saksan ruosteettomia mutta ihan kohtalaisilta silti vaikuttavat.

E: tietenkin noi hinnat on oikeasti euroissa...

Ompa edukkaita pelejä! Tässähän puskee autokuumetta. Pitää hakea äkkiä tyhjä rahapussi ja alkaa hieromaan otsaa. :silent: 16v olisi unelma harrastepeli ja vaikkapa ralliauto...

Nyt on takana muutama tonni 190 e 2.6:lla. Kulutus on seka-ajossa nyt n.10 litraa satasella, välillä on komennettukin konetta. Alussa tuo ruisku oli ihan liian rikkaalla, co oli 8. Säädin ruiskua laihemmalla ja kulutus putosi näihin lukemiin. Miinuksena puolilämpimänä vähän ontuva tyhjäkäynti.

190 on hyvä eka auto, jos on suuntautunut mersuihin ja takavetoisiin autoihin. Edullinen? ostaa ja osia löytyy edullisesti joka puolelta. Korin kuntoon kannattaa kiinnittää huomioita ostettaessa.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos ei dieseliä vieroksu, niin pikkumese on ihan asiallinen peli myös tolla 2,5 turbodiiselillä. reipas pikkuauto, missä on varaa kutkutella voimaakin ulos tarpeen mukaan. taikka tarpeen ja tarpeen, ihan kivasti toi menee tolla 125 hepallakin. silti kulutus on maltillinen. meikäläisen kohtuu agressiivisessa seka-ajossa n.8 litraa satasella. ajotusta ei ole edes tsekattu ja mittarissa jo n.400tkm, että tota kulutustakin saattais saada pikkasen pienemmäks pikku säätämisellä. äärettömän helppo korjata ja mielestäni halvat varaosat. ja luotto on kohdillaan, kun pitää päästä perille saakka.
W201 250DT 20V
w201 190E
Rokkijumala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.04.2013 15:05

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Rokkijumala »

pera8x kirjoitti:jos ei dieseliä vieroksu, niin pikkumese on ihan asiallinen peli myös tolla 2,5 turbodiiselillä. reipas pikkuauto, missä on varaa kutkutella voimaakin ulos tarpeen mukaan. taikka tarpeen ja tarpeen, ihan kivasti toi menee tolla 125 hepallakin. silti kulutus on maltillinen. meikäläisen kohtuu agressiivisessa seka-ajossa n.8 litraa satasella. ajotusta ei ole edes tsekattu ja mittarissa jo n.400tkm, että tota kulutustakin saattais saada pikkasen pienemmäks pikku säätämisellä. äärettömän helppo korjata ja mielestäni halvat varaosat. ja luotto on kohdillaan, kun pitää päästä perille saakka.
Vääntöä olisi ainakin eikä taitaisi edes olla niin paha kukkarolle :D tosin minulla ei ole mitään rikkidioksidi-noki-pienhiukkas fetissiä eikä mitään pingviineitä tai jääkarhuja vastaan niinkuin näillä dieselmiehillä näyttää juutuupin perusteella olevan kun kone syöksee kuutiometrin sekunnissa mustaa kaikkia maailman sairauksia aiheuttavia aineita sisältäviä savua ilmaan. :D Benakonetekniikka kuitenkin kiinnostaisi jostain syystä enemmän. Dieseliä tankataan sitten traktoriin ennemmin.
JP74 kirjoitti:
Rokkijumala kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Saksaan lento 150-250€, paikanpäällä liikkuminen junalla bussilla taxilla jne. Syödäkin jotain pitäisi ja laivamatka takaisin esim. Rostokista Helsinkiin on jo useamman satasen auton kanssa. Kyllä sen tonnin saa varata matkarahaa, millään 300eurolla en kyllä matkaan lähtisi.

Noita Cossujakaan tuskin Saksassa enää puissa kasvaa.
Jos Saksasta menee noin paljon rahaa, miten sitten Ruotsista? Ainakin nämä yksilöt vaikuttavat käsittämättömän halvoilta:

http://www.ooyyo.net/detail/c=CD5A2F711 ... 1320.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ooyyo.net/detail/c=CD5A2F711 ... 6619.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ooyyo.net/detail/c=CD5A2F711 ... 1592.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ooyyo.net/detail/c=CD5A2F711 ... 6553.html/" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko tässä nyt joku koira haudattuna vai mitä? Koska 1 SEK = 0.12e ? Nämä eivät nyt sitten tietenkään ole näitä Saksan ruosteettomia mutta ihan kohtalaisilta silti vaikuttavat.

E: tietenkin noi hinnat on oikeasti euroissa...

Ompa edukkaita pelejä! Tässähän puskee autokuumetta. Pitää hakea äkkiä tyhjä rahapussi ja alkaa hieromaan otsaa. :silent: 16v olisi unelma harrastepeli ja vaikkapa ralliauto...

Nyt on takana muutama tonni 190 e 2.6:lla. Kulutus on seka-ajossa nyt n.10 litraa satasella, välillä on komennettukin konetta. Alussa tuo ruisku oli ihan liian rikkaalla, co oli 8. Säädin ruiskua laihemmalla ja kulutus putosi näihin lukemiin. Miinuksena puolilämpimänä vähän ontuva tyhjäkäynti.

190 on hyvä eka auto, jos on suuntautunut mersuihin ja takavetoisiin autoihin. Edullinen? ostaa ja osia löytyy edullisesti joka puolelta. Korin kuntoon kannattaa kiinnittää huomioita ostettaessa.
Harmi vaan että pikkuisen liian kalliita vielä minulle :( Mutta onhan tuo kuutoskonekkin varmaan ihan jees perus kruisailuun.
tapioryodi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Su 08.01.2006 12:08

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja tapioryodi »

SE Mäkinen otti multa auton tuonnista Parkstainista Etelä- Saksasta 1000euroa alv 0 elikkä 1240.saksassa asuva kaveri teki kaupat ja Mäkinen toi Suomeen.Ei aina kannata lähteä itse hakemaan.
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Ite sain mielestäni kohtuuhintasen tenavan, melko hyvällä historialla ja vähäruosteinen (nekin pintaruosteita), ajettu kohtuulliset 274tkm, ihan kotosuomesta. Että en lähtis perustenavaa ulkomailta hakemaan, mutta jos juurikin erikoisempaa etsii niin sitten kai se on melkein pakko.
Rokkijumala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.04.2013 15:05

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Rokkijumala »

mesekisti kirjoitti:Ite sain mielestäni kohtuuhintasen tenavan, melko hyvällä historialla ja vähäruosteinen (nekin pintaruosteita), ajettu kohtuulliset 274tkm, ihan kotosuomesta. Että en lähtis perustenavaa ulkomailta hakemaan, mutta jos juurikin erikoisempaa etsii niin sitten kai se on melkein pakko.
Joo, taidan ihan Suomesta hommata niin pääsee paljon helpommalla. Täytyy vaan odotella että tulee vastaan se vähän ajettu oikean värinen 2.6 moottorilla varustettu ruosteeton yksilö ASD-perällä ja sportline varustuksella ja tietenkin sporttisisustuksella...ja tietenkin hyvään hintaan, voi mennä hetki ennenkuin tuollaisen löytää :D
jm9
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 20.09.2009 14:50

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja jm9 »

Jos ei tarvi välttämättä olla tuo w201 nii lähtisin ennemmin kattomaan w202 korisia. On jo huomattavasti uudemman oloisia autoja ja varusteluakin tullut paljon lisää. Bensakoneissa vaihtoehtona mm. 2.8l (193hv) jolla kyllä kerkeää :thumbup: alkaa saamaan tuohon budjettiin jo kohtuu yksilöitä.
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Just tuota tarkoitin, että erikoisempaa ei oikeen Suomesta tahdo löytää, harvemmassa taitaa nuo 2.6:set olla? Eiköhän sillä 2.0 tai 2.3 kerkeis vielä aikas hyvin... Ei oo tuo omakaa kun kakslitranen, mutta aion kestää sen kuitenkii jonkun aikaa kun ei oo hirveitä ajettu. Nuo taitaa olla nettiauton tämän hetken parhaat 2.6 tenavat, ne joissa se asd on niin se on sitten väljä/huutaa....

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/5451556" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/5501459" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/5470236" onclick="window.open(this.href);return false;

oho tuo yks olikii tomaatti.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3219
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Hage »

Jos oikeesti ruosteetonta w201 (tai miksei w124:kin kävisi) niin sitten Saksaan, nämä Suomes myytävät Mersut on yleensä 'ruosteettomia koska ensimmäinen omistaja oli vanha ruova' ja loput 10omistajaa olleet häkkikauppiaita pitkin maita ja mantuja.
Itekkin oon vaihtamassa tota käyttis w124:ää w123 dieseliin kun ei perse kestä polttoainekuluja. Toisaalta mulle ei teho ole vaatimus autolle.
Muista että hyvää ei (yleensä) saa halvalla.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Rokkijumala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.04.2013 15:05

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Rokkijumala »

jm9 kirjoitti:Jos ei tarvi välttämättä olla tuo w201 nii lähtisin ennemmin kattomaan w202 korisia. On jo huomattavasti uudemman oloisia autoja ja varusteluakin tullut paljon lisää. Bensakoneissa vaihtoehtona mm. 2.8l (193hv) jolla kyllä kerkeää :thumbup: alkaa saamaan tuohon budjettiin jo kohtuu yksilöitä.
Katsoin noita kanssa, ei ole yhtä komea ulkonäkö kuin sataysikymppisessä mutta varusteet ja kulutus ovatkin paremmat. Tehojen paraneminen varmaan syöpyy painon kasvuun eli pitäisi sitten varmaan tuollainen kompressor-malli vähintään ostaa jos yhtä vikkelän haluaa. Tuo pehmeämpilinjainen muotoilu tosiaan ei sovi kovin hyvin omaan silmään, näyttää minusta liian lainkuuliaiselta :D Olisihan tuollainen paljon enemmän järkivalinta kuin 190e mutta vaatii vähän pokkaa ajaa tuollainen koulun pihalle kun suurimmalla osalla on kuitenkin ne perus toyotat tai fordit parkissa siellä. Olisiko kenellään linkittää kuvia miltä näyttäisi tuollainen w202 parhaimmillaan, saa olla tummennettuakin lasia tai mitä vaan.

E: Ehkä jokun tälläinen voisi olla mutta voipi maksaa jo aika reippaasti? http://www.minunauto.com/auto/19527/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hage kirjoitti:Jos oikeesti ruosteetonta w201 (tai miksei w124:kin kävisi) niin sitten Saksaan, nämä Suomes myytävät Mersut on yleensä 'ruosteettomia koska ensimmäinen omistaja oli vanha ruova' ja loput 10omistajaa olleet häkkikauppiaita pitkin maita ja mantuja.
Itekkin oon vaihtamassa tota käyttis w124:ää w123 dieseliin kun ei perse kestä polttoainekuluja. Toisaalta mulle ei teho ole vaatimus autolle.
Muista että hyvää ei (yleensä) saa halvalla.
Täytyy joskus kysellä paikalliselta autokaupalta joka tuo saksanautoja Suomeen että onko mitään järkeä. Täytyy kuitenkin varmaan yrittää pitää mielessä sekin ettei siltä autolta aivan kaikkea tarvitsekkaan vaatia, varsinkin kun tulisi ensimmäiseksi autoksi ja tulevaisuudensuunnitelmat eivät ole tiedossa kovin hyvin...mutta kyllä sillä muutamia vuosia mielellään ajaisi. Onhan tämä vähän typerää edes ajatella takavetoista vanhaa ja tehokasta autoa nimittäin kun ajattelee vain auton käyttöarvoa niin parempi ratkaisu varmaan olisi ostaa Toyota Avensis jolla kestäisi ajella taas myöhäiseen maailmanloppuun, menisi varmasti ihan riittävän kovaa jokaisen tarpeisiin ja olisi halpa ylläpitokuluiltaan. Mutta ei niissä ole sitä jotain mikä tässä mersussa kiehtoo.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja epk »

Rokkijumala kirjoitti: Olisiko kenellään linkittää kuvia miltä näyttäisi tuollainen w202 parhaimmillaan, saa olla tummennettuakin lasia tai mitä vaan.
jos pikkukoneella oleva w202:nen riittää niin tuommoisen rakentelee suurinpiirtein 4-5te.


Kuva
Vastaa Viestiin