
Kiinnostaisi siis kovasti ensiautoksi tuollainen w201 mese kun ei oikein Corollat ja Bemarit nappaa. Varsinkin ulkonäöstä, varsinkin evo- tai amg-mallien ulkonäkö sopii omaan silmään loistavasti. Tietenkin ne taas maksavat aivan liikaa omaan budjettiin joten jos sellaiset välttämättä haluaa niin täytyy sitten erikseen ostaa.
Suomessa 25 vuotta loskakelissä suolatuilla teillä ajettua ruostehirviötä en myöskään haluaisi, ja eikös niin puhuta että Saksasta saisi hyvin varusteltuja ruosteettomia ja muutenkin hyväkuntoisia autoja halvalla, kun taas Suomesta vakiovarusteisia amislinttoja. Ja taitaa Saksasta saada vähän harvinaisempia mallivaihtoehtojakin.
Eniten kiinnostaisi siis bensakoneet 2.3-16, 2.5-16 jotka ovat molemmat m102 sarjaa ja cosworthin käsialaa ja sitten tämä m103 2.6 kuutoskone. Cosworthin koneet ovat vissiin tehokkaampia kuin tuo m103, mutta taitaa tuo 2.6 koneella olla aika paljon halvempi. Mutta toisaata mitä olen saksalaisista nettiautokaupoista katsellut niin noitten cosworthien ulkonäkö ja varsinkin sisätilat ovat minusta sporttisemman näköiset. Tuo kuutoskone on myöskin kai matalaviritteisempi, ja jos mahdollisesti joskus innostuu tehoja kasvattamaan niin se varmaan kestääkin paremmin kun se on pienimpia näistä m103 sarjan koneista, perustan uskoni tästä siihen, että näissä käytettäisiin samoja osia kuin isommissakin. Ja taitaa tulla halvemmaksikin ottaa vähän lisätehoja tuosta isommasta koneesta kuin noista cosworthin koneista jotka taitavat olla jo aika "tappiin" viritettyjä. Taitaisi turbotus olla ainoa vaihtoehto lisätä oikeasti tehoja, ja miten nämä kolme konetta kestävät lisääntyneitä tehoja? Tämä kaikki siis on spekulointia, mitään tälläistähän ei ole suunnitteilla, mutta kokeilunhaluinen luonne pistää yrittämään kaikkea typerää

Ylläpidosta sen verran että kiinnostusta tehdä huoltoja itse löytyy eivätkä peukalot ole aivan keskellä kämmentä. Tilat ja laitteet löytyy moneen asiaan, osaamista ei niinkään, mutta tekemällähän oppii. Myös ihan autojen tekniikasta oppiminen kiinnostaa eli varmaan tulee kaikenlaisia kokeiluja tehtyä, mutta toisaalta arvostaisin ihan luotettavuuttakin mikä näissä hommissa tuskin linääntyy kauheasti

Siitä en tiedä onko tämä järkevin vaihtoehto ensiautoksi, mutta tuskin yhtään huonompikaan kuin bemarit tai muutkaan takavetoiset. Tietysti etuveto olisi kiva ensimmäisinä talvina, mutta takaveto on minusta ohjaavien ja vetävien pyörien tulee olla eri pyörät.


Paljoa yli viittätuhatta en mielelläni autosta maksaisi, ja mitä vähemmän, sen parempi. Paljonko joutuu maksamaan suomeen veroja? Paljonko vakuutukset noin suurinpiirtein? Käyttökustannukset varmaan ovat kanssa kohtalaisen suuret, bensaa kuluu aika reippaasti, mutta eikös näiden pitäisi olla melko kestäviä pelejä? Mitä mieltä olette, olenko aivan hakoteillä jos tuollaisesta pelistä haaveilen?