Rokkijumala kirjoitti:
Täytyy joskus kysellä paikalliselta autokaupalta joka tuo saksanautoja Suomeen että onko mitään järkeä. Täytyy kuitenkin varmaan yrittää pitää mielessä sekin ettei siltä autolta aivan kaikkea tarvitsekkaan vaatia, varsinkin kun tulisi ensimmäiseksi autoksi ja tulevaisuudensuunnitelmat eivät ole tiedossa kovin hyvin...mutta kyllä sillä muutamia vuosia mielellään ajaisi. Onhan tämä vähän typerää edes ajatella takavetoista vanhaa ja tehokasta autoa nimittäin kun ajattelee vain auton käyttöarvoa niin parempi ratkaisu varmaan olisi ostaa Toyota Avensis jolla kestäisi ajella taas myöhäiseen maailmanloppuun, menisi varmasti ihan riittävän kovaa jokaisen tarpeisiin ja olisi halpa ylläpitokuluiltaan. Mutta ei niissä ole sitä jotain mikä tässä mersussa kiehtoo.
Juuri näin, kyl näin jälkeenpäin hieman harmitti kun aikoinaan ostin ton 3000€ maksaneen 300E-24:n mutta siinä vaiheessa ei muita varteenotettavia lankkuja/tenavia ei ollut näkösällä niin tuo tarttui sitten matkaan. Olis pitänyt jo sillon ymmärtää että näillä vuosittaisil kilometreillä diesel olis ollu järkevämpi mut sillon ajatteli vaan sitä että auto kiihtyy suht ripeästi (n. 8sek) ja siinä on nahkasisusta jne Jos vähän tulee kilometrejä vuodessa niin sitten toki halvemmaksi tulee bensakoneinen.
Enkä kyllä itekkään vaihtaisi mersua ikinä mihinkään oikeasti järkevään ja nykypäiväiseen dieselfarkkuun juurikin tuon fiiliksen ja takavetoisuuden vuoksi. Pari kertaa ajellut Volvolla ja Volkkarilla lumella ja nopeasti teki mieli mennä takas lankun rattiin.
Mutta joo kuten aiemmassa viestissä sanoinkin niin mahdollisimman vähäruosteinen w202/w210 CDI ohjelmoituna alle ja menoks jos nyt niitä kilometrejä tulee +20tkm. Oikeasti hyvää yksilöä kannattaa aina odottaa
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
C220CDI ohjelmoituna ja se on 2x ripeämpi kuin mikään w201 perusversioista. Vie puolet vähemmä polttoainettakin. kaikenlisäksi se on hyvä auto, toisin kuin w201
Sergey kirjoitti:C220CDI ohjelmoituna ja se on 2x ripeämpi kuin mikään w201 perusversioista. Vie puolet vähemmä polttoainettakin. kaikenlisäksi se on hyvä auto, toisin kuin w201
Pikku hiljaa on nyt alkanut tosiaan tuo w202 kori myös mielyttää silmää. Onko tuo c230 kompressor mistään kotoisin? Ja siinähän olisi sitten potentiaalia muutoksillekkin kun paljon täällä näkee puhuttavan että saisi paljon halpoja hevosvoimia hihnapyörän vaihdolla? Ja kuinka paljon kaakkeja tällöin olisi?
Niin ja tälläinen pelihän kannattaisi jo varmaankin hakea saksasta?
Sergey kirjoitti:C220CDI ohjelmoituna ja se on 2x ripeämpi kuin mikään w201 perusversioista. Vie puolet vähemmä polttoainettakin. kaikenlisäksi se on hyvä auto, toisin kuin w201
Pikku hiljaa on nyt alkanut tosiaan tuo w202 kori myös mielyttää silmää. Onko tuo c230 kompressor mistään kotoisin? Ja siinähän olisi sitten potentiaalia muutoksillekkin kun paljon täällä näkee puhuttavan että saisi paljon halpoja hevosvoimia hihnapyörän vaihdolla? Ja kuinka paljon kaakkeja tällöin olisi?
Niin ja tälläinen pelihän kannattaisi jo varmaankin hakea saksasta?
On se ny jostaki kotosin, heposia pitäis tulla kleemannin mukaan ~225.
Mulla tuollanen ny on muutaman vuoden ollu ja jos w202 pitäis ostaa niin ostaasin aika varmasti samalla koneella
Monesti täällä ja yleensä väännetään samassa lauseessa että pitäisi vielä vähän bensaa ja sitten mielellään jotain 250hp.
No onhan tämä ihan selvää tälläinen ajattelu mutta kuitenkin .
Tieten pikku ajossa vähän ja rauhallisesti ja sitten kun halutaan mennä lujaa olisi kiva olla tehoakin...ja mikähän tälläinen kompromissi olisi....ha haa se on cdi diesel.
200cdi:kin lastutettuna on liukas peli puhumattakaan suuremmista koneisista.
Kompressori 230 on kyllä vääntävä ..tehoa löytyy halutessa..ja taitaa olla rauhallisessa ajossa ihan järki kulutuksinenkin...eli kompromissia on ajateltava.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Pidän myös W201 mallin muotoilusta. Siinä on särmää ja muutenkin kori on erittäin sopusuhtainen mittasuhteiltaan sekä sisusta on ajattoman tyylikäs. Siistin ja ruosteettoman yksilön löytäminen voi olla jo tänä päivänä haaste.
Itse päädyin aikoinaan 202 koriseen modernimman muotoilun takia ja olihan isossa kutosessa voimaa & hillittyä tyyliä. Oikein mukavat muistot jä siitä autosta. Ajo-ominaisuudet oli todella positiivinen yllätys.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.