w201 Saksasta ensiautoksi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3233
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Hage »

Rokkijumala kirjoitti: Täytyy joskus kysellä paikalliselta autokaupalta joka tuo saksanautoja Suomeen että onko mitään järkeä. Täytyy kuitenkin varmaan yrittää pitää mielessä sekin ettei siltä autolta aivan kaikkea tarvitsekkaan vaatia, varsinkin kun tulisi ensimmäiseksi autoksi ja tulevaisuudensuunnitelmat eivät ole tiedossa kovin hyvin...mutta kyllä sillä muutamia vuosia mielellään ajaisi. Onhan tämä vähän typerää edes ajatella takavetoista vanhaa ja tehokasta autoa nimittäin kun ajattelee vain auton käyttöarvoa niin parempi ratkaisu varmaan olisi ostaa Toyota Avensis jolla kestäisi ajella taas myöhäiseen maailmanloppuun, menisi varmasti ihan riittävän kovaa jokaisen tarpeisiin ja olisi halpa ylläpitokuluiltaan. Mutta ei niissä ole sitä jotain mikä tässä mersussa kiehtoo.
Juuri näin, kyl näin jälkeenpäin hieman harmitti kun aikoinaan ostin ton 3000€ maksaneen 300E-24:n mutta siinä vaiheessa ei muita varteenotettavia lankkuja/tenavia ei ollut näkösällä niin tuo tarttui sitten matkaan. Olis pitänyt jo sillon ymmärtää että näillä vuosittaisil kilometreillä diesel olis ollu järkevämpi mut sillon ajatteli vaan sitä että auto kiihtyy suht ripeästi (n. 8sek) ja siinä on nahkasisusta jne :oops: Jos vähän tulee kilometrejä vuodessa niin sitten toki halvemmaksi tulee bensakoneinen.
Enkä kyllä itekkään vaihtaisi mersua ikinä mihinkään oikeasti järkevään ja nykypäiväiseen dieselfarkkuun juurikin tuon fiiliksen ja takavetoisuuden vuoksi. Pari kertaa ajellut Volvolla ja Volkkarilla lumella ja nopeasti teki mieli mennä takas lankun rattiin.
Mutta joo kuten aiemmassa viestissä sanoinkin niin mahdollisimman vähäruosteinen w202/w210 CDI ohjelmoituna alle ja menoks jos nyt niitä kilometrejä tulee +20tkm. Oikeasti hyvää yksilöä kannattaa aina odottaa :thumbup:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

C220CDI ohjelmoituna ja se on 2x ripeämpi kuin mikään w201 perusversioista. Vie puolet vähemmä polttoainettakin. kaikenlisäksi se on hyvä auto, toisin kuin w201 ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Rokkijumala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 01.04.2013 15:05

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Rokkijumala »

Sergey kirjoitti:C220CDI ohjelmoituna ja se on 2x ripeämpi kuin mikään w201 perusversioista. Vie puolet vähemmä polttoainettakin. kaikenlisäksi se on hyvä auto, toisin kuin w201 ;)
Pikku hiljaa on nyt alkanut tosiaan tuo w202 kori myös mielyttää silmää. Onko tuo c230 kompressor mistään kotoisin? Ja siinähän olisi sitten potentiaalia muutoksillekkin kun paljon täällä näkee puhuttavan että saisi paljon halpoja hevosvoimia hihnapyörän vaihdolla? Ja kuinka paljon kaakkeja tällöin olisi?

Niin ja tälläinen pelihän kannattaisi jo varmaankin hakea saksasta?
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Petterii »

Rokkijumala kirjoitti:
Sergey kirjoitti:C220CDI ohjelmoituna ja se on 2x ripeämpi kuin mikään w201 perusversioista. Vie puolet vähemmä polttoainettakin. kaikenlisäksi se on hyvä auto, toisin kuin w201 ;)
Pikku hiljaa on nyt alkanut tosiaan tuo w202 kori myös mielyttää silmää. Onko tuo c230 kompressor mistään kotoisin? Ja siinähän olisi sitten potentiaalia muutoksillekkin kun paljon täällä näkee puhuttavan että saisi paljon halpoja hevosvoimia hihnapyörän vaihdolla? Ja kuinka paljon kaakkeja tällöin olisi?

Niin ja tälläinen pelihän kannattaisi jo varmaankin hakea saksasta?
On se ny jostaki kotosin, heposia pitäis tulla kleemannin mukaan ~225.
Mulla tuollanen ny on muutaman vuoden ollu ja jos w202 pitäis ostaa niin ostaasin aika varmasti samalla koneella
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Monesti täällä ja yleensä väännetään samassa lauseessa että pitäisi vielä vähän bensaa ja sitten mielellään jotain 250hp.

No onhan tämä ihan selvää tälläinen ajattelu mutta kuitenkin .
Tieten pikku ajossa vähän ja rauhallisesti ja sitten kun halutaan mennä lujaa olisi kiva olla tehoakin...ja mikähän tälläinen kompromissi olisi....ha haa se on cdi diesel. :D
200cdi:kin lastutettuna on liukas peli puhumattakaan suuremmista koneisista.

Kompressori 230 on kyllä vääntävä ..tehoa löytyy halutessa..ja taitaa olla rauhallisessa ajossa ihan järki kulutuksinenkin...eli kompromissia on ajateltava.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Re: w201 Saksasta ensiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Noname »

Pidän myös W201 mallin muotoilusta. Siinä on särmää ja muutenkin kori on erittäin sopusuhtainen mittasuhteiltaan sekä sisusta on ajattoman tyylikäs. Siistin ja ruosteettoman yksilön löytäminen voi olla jo tänä päivänä haaste.

Itse päädyin aikoinaan 202 koriseen modernimman muotoilun takia ja olihan isossa kutosessa voimaa & hillittyä tyyliä. Oikein mukavat muistot jä siitä autosta. Ajo-ominaisuudet oli todella positiivinen yllätys.

Nettiautosta bongasin tämän josta voisin olla jopa itsekkin kiinnostunut:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/5530332" onclick="window.open(this.href);return false;
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Vastaa Viestiin