moi
eli on tuossa ladattu akkua tänä talvena kolme kertaa ja taas on akku huomattavan vajaa. pikku akku vaihdettu 2 kk sitten iso akku vuosi sitten agm 95am. lataus näytää tyhjäkäynillä 13,5 ja kierroksilla 13,9-14,00 mekkiliike sanoo että ei mitään vikaa ei kuulema kuulukkaan ladata enempää. kuitenkin käynnistys tuntuu taas vähän vaikealta aamulla. virrankulutus samutettuna aluksi 2am ja noin vartin päästä 0,15am eli ei vikaa. lyhyttä ajoa joten onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin ylläpitolaturi ?
:tjmj
w211 kompura lataus 13,5?
Re: w211 kompura lataus 13,5?
...tai yrität metsästää mihin se 150mA menee... sen pitäis olla alta 60mA joten jotain siellä on 'käynnissä'
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 kompura lataus 13,5?
MiHe kirjoitti:...tai yrität metsästää mihin se 150mA menee... sen pitäis olla alta 60mA joten jotain siellä on 'käynnissä'
noin pienikö sen nukkuma kulutus pitäisi olla? eli siis 0,06am
tulipa hieman vaikeeta misthän tuota rupeaa metsästämään
Re: w211 kompura lataus 13,5?
laita mittari kiinni ja ala nyppimään sulakkeita irti ja katso millon virrankulutus loppuu! Sitte sen sulakkeen takaa suorittamaan jatkotutkimuksia
Re: w211 kompura lataus 13,5?
Sellainen huomio, WISsi sanoo että jos autossa vetokoukun tunnistinmoduli, se saataa tietyissä tilanteissa häiritä mittausta ja antaa 100mA liian suuria mittaustuloksia... mulla ei antanut kun mittailin (kohtuu tarkalla) pihtimittarilla, väärämittausarvo johtuu sisäisistä vastuksista tms. jutskasta. Mulla olis WIS dokumenttikin (englanniksii) pdffänä tuohon hukkavirran metsästykseen mutta kun tää "#%"¤%"¤& foorumisofta ei anna liittää niitä...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01