Neitsyys Coupélla

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Kollaattori
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 05.04.2013 21:40

Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja Kollaattori »

Hei.

Olen pitänyt itseäni vannoutuneen Audi-miehenä, mutta tänään koeajettuani kyseistä meseä alkoi automerkki kiinnostamaan. Kysymyksiä lähinnä tuli mieleen mitä ei viitsinyt kysyä ketkuilta autokauppialta, eli paljonko kuluttaa, onko luotettava, miksi noin halpa, tuleeko kalliiksi?

Te voitte varmaankin kokeneempana vähän auttaa esikoista! =)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Suosittelen Hästensiä....Mutta tervetuloa kuitenkin.
Mikä audi vaihtuisi tuohon maanteiden mopoautoon?

.
Opel, "weird lieben autos"....
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja D-MB »

LopenUupunut kirjoitti:Suosittelen Hästensiä....Mutta tervetuloa kuitenkin.
Mikä audi vaihtuisi tuohon maanteiden mopoautoon?

.
Ah vannoutunutta Skodamiestä alkoi harmittamaan. Nyt kun vielä kerrot miksi manuaali ja etuveto ovat parhaat valinnat talvella niin olemme päässeet skodataivaaseen.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

D-MB kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Suosittelen Hästensiä....Mutta tervetuloa kuitenkin.
Mikä audi vaihtuisi tuohon maanteiden mopoautoon?

.
Ah vannoutunutta Skodamiestä alkoi harmittamaan. Nyt kun vielä kerrot miksi manuaali ja etuveto ovat parhaat valinnat talvella niin olemme päässeet skodataivaaseen.
Katokato, sieltähän se sähköasentaja taas ponnistaa....Kuuttasataa mersulla.

.
Opel, "weird lieben autos"....
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja D-MB »

LopenUupunut kirjoitti:
D-MB kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Suosittelen Hästensiä....Mutta tervetuloa kuitenkin.
Mikä audi vaihtuisi tuohon maanteiden mopoautoon?

.
Ah vannoutunutta Skodamiestä alkoi harmittamaan. Nyt kun vielä kerrot miksi manuaali ja etuveto ovat parhaat valinnat talvella niin olemme päässeet skodataivaaseen.
Katokato, sieltähän se sähköasentaja taas ponnistaa....Kuuttasataa mersulla.

.
Eikun 41.6 m/minuutissa. Tulin meinaan 3.2h 8 km matkan moottoritietä kotiin. Sähköasentajan papereita en ikinä koskaan saanut, kun tein virheen mennä yliopistoon.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

D-MB kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
D-MB kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Suosittelen Hästensiä....Mutta tervetuloa kuitenkin.
Mikä audi vaihtuisi tuohon maanteiden mopoautoon?

.
Ah vannoutunutta Skodamiestä alkoi harmittamaan. Nyt kun vielä kerrot miksi manuaali ja etuveto ovat parhaat valinnat talvella niin olemme päässeet skodataivaaseen.
Katokato, sieltähän se sähköasentaja taas ponnistaa....Kuuttasataa mersulla.

.
Eikun 41.6 m/minuutissa. Tulin meinaan 3.2h 8 km matkan moottoritietä kotiin. Sähköasentajan papereita en ikinä koskaan saanut, kun tein virheen mennä yliopistoon.
Epäilen molempia.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Kollaattori
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 05.04.2013 21:40

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja Kollaattori »

LopenUupunut kirjoitti:Suosittelen Hästensiä....Mutta tervetuloa kuitenkin.
Mikä audi vaihtuisi tuohon maanteiden mopoautoon?

.
Audi A6 2.5 V6 Tdi vm.1999. Kilsoja jo 350tkm ja alkaa meno hyytymään (ja kyllästyttämään). Tuo mese lähinnä huokean hinnan ja kokeiluhalun vuoksi.
Avatar
Ville500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 02.02.2011 13:13
Paikkakunta: Turku

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Vaihda johonkin uudempaan w211:seen.. En itse ainakaan lähtis clk:lla leikkimään.. :)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tääl o korkit jo reippaasti auki :D

asiaan. Kato ruosteet. Nuo mätänee kovasti. BTW se ei ole coupe vaan kaksi ovinen sedan. takasivulasit ei nimittäin aukea 8) siks en ikinä ostaisi tuota korimallia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Sergey kirjoitti: BTW se ei ole coupe vaan kaksi ovinen sedan. takasivulasit ei nimittäin aukea 8)
Mistä tuollainen määritelmä?

Aina luotettava wikipedia listaa useita eri tahojen määritelmiä, muttei yhtään tuollaista: http://en.wikipedia.org/wiki/Coup%C3%A9" onclick="window.open(this.href);return false;
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Kollaattori kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Suosittelen Hästensiä....Mutta tervetuloa kuitenkin.
Mikä audi vaihtuisi tuohon maanteiden mopoautoon?

.
Audi A6 2.5 V6 Tdi vm.1999. Kilsoja jo 350tkm ja alkaa meno hyytymään (ja kyllästyttämään). Tuo mese lähinnä huokean hinnan ja kokeiluhalun vuoksi.
Jos ei audissa ole nokkavikaa niin valitse jokin fiksumpi vaihtoehto ainakin koneeksi clkoohon....paljon pitää buranaa varata jos meinaa noin laiskaan vaihtaa. Ota 320 tai 430, kulutus lähes sama mutta tarvittaessa ainakin kulkee jonkin verran, ettei ihan kaikki aixamit ohittele.... :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja RAM »

Das Coupé oder Kupee im klassischen Sinne ist ein geschlossener zweitüriger Pkw mit sportlichem und elegantem Erscheinungsbild. Gegenüber der Limousine hat diese Karosseriebauform ein verkürztes Dach, das häufig von nur zwei Säulenpaaren getragen wird. Ursprünglich waren Coupés Zweisitzer, im heutigen Sinne werden auch Vier- oder Fünfsitzer dazu gezählt, deren Fond jedoch weniger komfortabel ist als die Plätze für Fahrer und Beifahrer (2+2-Sitzer).

Perinteinen näkemys on tuo B-pilariton ja kaksipaikkainen (ja hyvän näköinen). Nykyään kupeeksi kutsutaan vaikka mitä.

Mutta jokatapauksessa. Naapurilla oli tollanen 320 koneella ja se oli kyllä tosi mainio peli. Hyvä ajaa ja hiljanen :thumbup:

Tosson coupé

http://www.collectioncar.com/detailed.p ... =1&lang=de" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä oikea coupe nimenomaan on ilman B pilaria ja aukeavilla taksivulaseilla eli jenkkien HT. Perustelen oman mielipiteeni siten että W208 CLK on mersun AINOA "coupe" jossa on B-pilari sekä kiinteät takasivulasit, vanhemmissa ja uudemmissa ei tätä köyhää ominaisuutta ole. Se ei siis ole edes Mercedes-Benz perinteen mukainen coupe. Muiden mielipiteistä en välitä :)

Hävettää oikein että on tuollainen aivopieru päästetty tuotantoon, mutta se onkin noita 90 luvun alun säästötoimenpiteiden kukkasia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Osta pois vaan, ihan hyvä auto on w208 korin CLK. Ei tolla 200 Kompressorilla tarvi olla tien tukkona, eiköhän se kuitenkin selkeesti paremmin kulje kun nykyinen Audisi. Ylläpito on edullista alustan osat samoja kun w202 korin C-mallissa.
Hävettää oikein että on tuollainen aivopieru päästetty tuotantoon, mutta se onkin noita 90 luvun alun säästötoimenpiteiden kukkasia.
Kyl mun mielestä w203 korin Sportcoupe on aivopieru ja ruma sellainen. w208 CLK on hyvä ja nätti auto, vaikka ei takasivulasit aukeakkaan.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Kollaattori
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 05.04.2013 21:40

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja Kollaattori »

Jani426 kirjoitti:Osta pois vaan, ihan hyvä auto on w208 korin CLK. Ei tolla 200 Kompressorilla tarvi olla tien tukkona, eiköhän se kuitenkin selkeesti paremmin kulje kun nykyinen Audisi. Ylläpito on edullista alustan osat samoja kun w202 korin C-mallissa.
Mutta miksi se on noin halpa? Onko noilla kilometreillä ja noilla vuosilla tuo jo normi hinta vain onko tuosta laukeamassa jotakin??
jkv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ti 05.03.2013 23:54

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja jkv »

Normaali clk:n hinta,halvempiakin on.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jani426 kirjoitti:Osta pois vaan, ihan hyvä auto on w208 korin CLK.

Kyl mun mielestä w203 korin Sportcoupe on aivopieru ja ruma sellainen. w208 CLK on hyvä ja nätti auto, vaikka ei takasivulasit aukeakkaan.
Joo on se 208 hyvä auto, mutta ei mersun tyyliin sopiva. Itsekin sellaista harkitsin mutta minulle tärkein kriteeri oli se ikkunoiden aukeaminen ja 6-7v sitten 209 oli vielä liian kallis niin oli tyytyminen 124:n. Ja mitä tulee tuohon kompressor koneeseen niin se on aika mainio kone mutta 200K on laiska. kestävä mutta laiska. Eikä tuo ilmoituksen auto ole edes halpa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja RAM »

Ahaa.... Toi laittamani linkki on nimenomaan
"The three window coupé (commonly just "three-window")"

Eli tosiaankin ne aukeevat sivulasit on oleelliset :wink:
Kaikkee sitä oppii...
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 997
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Sergey kirjoitti:kyllä oikea coupe nimenomaan on ilman B pilaria ja aukeavilla taksivulaseilla eli jenkkien HT. Perustelen oman mielipiteeni siten että W208 CLK on mersun AINOA "coupe" jossa on B-pilari sekä kiinteät takasivulasit, vanhemmissa ja uudemmissa ei tätä köyhää ominaisuutta ole. Se ei siis ole edes Mercedes-Benz perinteen mukainen coupe. Muiden mielipiteistä en välitä :)

Hävettää oikein että on tuollainen aivopieru päästetty tuotantoon, mutta se onkin noita 90 luvun alun säästötoimenpiteiden kukkasia.
Myös uusi C-coupe on valitettavasti B pilarillinen. Itse samaa mieltä roskiin kaikki wannabe coupet. 2d sedaneita kaikki jossa tuo tolppa. Sitä paitti kaikki noi CLK:t on jo niin lahoja että jos niissä ei olis B pilaria ne katkeis !

W223 S450 2021
S213 E200d 2020
S211 E320 CDI Designo 2005
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mersu nyt ei käytä HT- nimitystä karmittomissa autoissaan jossa aukeaa noi takasivulasit mutta oikea oppinen nimi olisi esim. c124 mallista olisi= C124 2D HT .
Muut ei pääsekään tohon HT luokkaan karmeineen...ne on pelkkiä coupeja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jkv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ti 05.03.2013 23:54

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja jkv »

Taitaa ne raatovankkurit lahota
pahemmin kuin clk
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja petri »

atlas kirjoitti:Mersu nyt ei käytä HT- nimitystä karmittomissa autoissaan jossa aukeaa noi takasivulasit mutta oikea oppinen nimi olisi esim. c124 mallista olisi= C124 2D HT .
Muut ei pääsekään tohon HT luokkaan karmeineen...ne on pelkkiä coupeja.
Meinaatko ettei muita karmittomia coupeja ole mersulla kun C124?
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja atlas »

Siinä kyllä luki että esim. eli onhan sillä muitakin karmittomia HT-malleja
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja veskola »

13 vuotta vanha auto, ei kai tuo nyt mitenkään halpa hinta ole :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: Neitsyys Coupélla

Viesti Kirjoittaja petri »

atlas kirjoitti:Siinä kyllä luki että esim. eli onhan sillä muitakin karmittomia HT-malleja


Takerruin vaan tohon seuraavaan virkkeeseen :wink:
atlas kirjoitti: Muut ei pääsekään tohon HT luokkaan karmeineen...ne on pelkkiä coupeja.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Vastaa Viestiin