S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Oli tuossa iskarit edestä menneet loppuun. Sylkäissyt toisesta öljyt pihalle.
Nyt vaihdettiin uudet iskarit bilstein B4 24-105910 iskarit
BILSTEIN - B4 Gas (Ersatzteil)
Gas Pressure, for vehicles with standard chassis, for vehicles without Airmatic DC, for vehicles with ride height control, Type Avantgarde;
http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=140
Autoon on myös saatavina bilstein B4 24-121781
BILSTEIN - B4 Gas (Ersatzteil)
Gas Pressure, for vehicles with sports suspension, for vehicles without Airmatic DC, for vehicles with ride height control;
http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=140
Alkuperäisen varaosan mukaan tuo ensimmäinen bilstein on oikea.
A 211 323 33 00 alkuperäinen varaosa korvattu A 211 323 55 00
Nyt kuitenkin keula on ylhäällä niin paljon että renkaan ja lokarin väliin mahtuu nyrkki.
Mistähän tämä voisi johtua?
Aikaisemmin tuo väli oli n. 2cm (kaksi sormea suurinpiirtein)
Onko vakio avantgarde ja sport (A 211 323 13 00 / A 211 323 23 00 / A 211 323 93 00)iskareilla pituus eroa?
Säädöissä ja mittaustuloksista (mittattu kulmat, korkeudet ohjearvoihin verraten) saa kuvan että kaikki on OK, mutta perä on alempana kuin keula.
Tämä näyttää .... hölmöltä.
Ei ole tietoa onko tuolla ollut aikaisemmin toiset iskarit kuin vakio avantgarden (ne olivat MB:n iskarit).
Täytyy maanantaina vielä kysyä korjaamolta vanhojen iskarien varaosanumero jolloin näkisi onko ne muut kuin alkuperäiset.
Kuitenkin olen ymmärtänyt että jouset pääasiassa määräävät ajokorkeuden..?
Jousia ei ole muutettu/vaihdettu (ainakaan vielä, tuli mieleen jos laittaisi eibachin madallusjouset...)
Onko siellä jokin säätö millä saisi keulaa alas..?
Mikä on "vakio" korkeus renkaan ja lokarin välissä avangardessa?
Takapäässä on normi ilmajouset tasonsäädöllä ja mittauksien mukaan kunnossa.
Tällä hetkellä normi 16" MB vakio renkaat alla.
Nyt vaihdettiin uudet iskarit bilstein B4 24-105910 iskarit
BILSTEIN - B4 Gas (Ersatzteil)
Gas Pressure, for vehicles with standard chassis, for vehicles without Airmatic DC, for vehicles with ride height control, Type Avantgarde;
http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=140
Autoon on myös saatavina bilstein B4 24-121781
BILSTEIN - B4 Gas (Ersatzteil)
Gas Pressure, for vehicles with sports suspension, for vehicles without Airmatic DC, for vehicles with ride height control;
http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=140
Alkuperäisen varaosan mukaan tuo ensimmäinen bilstein on oikea.
A 211 323 33 00 alkuperäinen varaosa korvattu A 211 323 55 00
Nyt kuitenkin keula on ylhäällä niin paljon että renkaan ja lokarin väliin mahtuu nyrkki.
Mistähän tämä voisi johtua?
Aikaisemmin tuo väli oli n. 2cm (kaksi sormea suurinpiirtein)
Onko vakio avantgarde ja sport (A 211 323 13 00 / A 211 323 23 00 / A 211 323 93 00)iskareilla pituus eroa?
Säädöissä ja mittaustuloksista (mittattu kulmat, korkeudet ohjearvoihin verraten) saa kuvan että kaikki on OK, mutta perä on alempana kuin keula.
Tämä näyttää .... hölmöltä.
Ei ole tietoa onko tuolla ollut aikaisemmin toiset iskarit kuin vakio avantgarden (ne olivat MB:n iskarit).
Täytyy maanantaina vielä kysyä korjaamolta vanhojen iskarien varaosanumero jolloin näkisi onko ne muut kuin alkuperäiset.
Kuitenkin olen ymmärtänyt että jouset pääasiassa määräävät ajokorkeuden..?
Jousia ei ole muutettu/vaihdettu (ainakaan vielä, tuli mieleen jos laittaisi eibachin madallusjouset...)
Onko siellä jokin säätö millä saisi keulaa alas..?
Mikä on "vakio" korkeus renkaan ja lokarin välissä avangardessa?
Takapäässä on normi ilmajouset tasonsäädöllä ja mittauksien mukaan kunnossa.
Tällä hetkellä normi 16" MB vakio renkaat alla.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Iskarit asennettu eikä ole osattu säätää alalautasen korkeutta sokalla. "Osaava" korjaamo.
wiimax.fi
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Ai, että siitäkö se olisi...
Mittaus tulosten mukaan korkeus on oikea ko. autolle.
Arvot eivät kuitenkaan ole *:sta vaan jostain toisesta kulmien ja korkeuden säätö ohjelmistosta/mittarista.
Niiden mukaan kaikki on OK, joten ehkä tämän takia ei olla tehty tuota muutosta...
Olisiko jollain noi *:sta ohjearvot kulmille ja korkeuksille?
Onko siinä jokin selkeästi nähtävä sokka?
Tiedätkö onko jossain kuvassa tuo nähtävillä tarkemmin...
Meinaan ainakaan en huomannut mitään säätömahdollisuutta bilsteinin sivujen kuvista.
VIN WDB2112161A373704
Mittaus tulosten mukaan korkeus on oikea ko. autolle.
Arvot eivät kuitenkaan ole *:sta vaan jostain toisesta kulmien ja korkeuden säätö ohjelmistosta/mittarista.
Niiden mukaan kaikki on OK, joten ehkä tämän takia ei olla tehty tuota muutosta...
Olisiko jollain noi *:sta ohjearvot kulmille ja korkeuksille?
Onko siinä jokin selkeästi nähtävä sokka?
Tiedätkö onko jossain kuvassa tuo nähtävillä tarkemmin...
Meinaan ainakaan en huomannut mitään säätömahdollisuutta bilsteinin sivujen kuvista.
VIN WDB2112161A373704
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Iskarista mitattuna, ala lautasen yläpinnasta iskarin kiinnityspultin reiän ylä pintaan. Tämä väli noin 333 mm.
toinen mittaus jos tämä on hankala suorittaa koska iskari pitää ottaa pois paikaltaan. Voit myös mitata lokasuojan yläreunasta vanteen keskimerkin keskelle, se on luokkaa 350-360 milliä. Tämä on oma mielipiteeni ei mitää faktaa. Oli sama ongelma josta täällä foorumilla juteltu. Omaani laitettii bilsteinin iskarit ja sokka on toisiksi alemmassa kohdassa, tällä säädöllä ei ole liian matala että raapii joka kohtaa tiessä
toinen mittaus jos tämä on hankala suorittaa koska iskari pitää ottaa pois paikaltaan. Voit myös mitata lokasuojan yläreunasta vanteen keskimerkin keskelle, se on luokkaa 350-360 milliä. Tämä on oma mielipiteeni ei mitää faktaa. Oli sama ongelma josta täällä foorumilla juteltu. Omaani laitettii bilsteinin iskarit ja sokka on toisiksi alemmassa kohdassa, tällä säädöllä ei ole liian matala että raapii joka kohtaa tiessä

Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T

S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Iskarin varrella on sokka ja sille useita uria eri korkeuksilla. Sokka on piilossa alalautasen sisällä.
Iskarien vaihdossa ei tarvita mittauksia korkeuden suhteen, laittaa vanhan ja uuden iskarin vierekkäin ja siirtelee sokan sellaiseen uraan että lautanen on samalla korkeudella kuin vanhassa iskarissa, silloin korkeus säilyy entisellään.
Jos haluaa muuttaa korkeutta se toki onnistuu samalla, mutta harvemmin pystyy paljoa madaltamaan koska sokan joutuu laittamaan aika alas jo päästäkseen entiseen korkeuteen.
Iskarien vaihdossa ei tarvita mittauksia korkeuden suhteen, laittaa vanhan ja uuden iskarin vierekkäin ja siirtelee sokan sellaiseen uraan että lautanen on samalla korkeudella kuin vanhassa iskarissa, silloin korkeus säilyy entisellään.
Jos haluaa muuttaa korkeutta se toki onnistuu samalla, mutta harvemmin pystyy paljoa madaltamaan koska sokan joutuu laittamaan aika alas jo päästäkseen entiseen korkeuteen.
wiimax.fi
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Ilmankos tuota sokkaa ei nähnyt.
Ainoat erot ovat mittauspöytäkirjassa (pikku o on asteen merkki)
caster-kulma 10o:
ohjearvo -0o30' [+7o41'] -0o30'
mitattu
vasen +10o58'
oikea +11o01'
camber-kulmien ero:
ohjearvo [0o20']
mitattu -0o31'
Myös ihmetyttää mistä tuo ajoneuvon korkeus ajokuntoisena on mitattu..?
Ohjearvot eteen -10,0mm [+14,0mm] +10,0mm taakse -10,0mm [+3,0mm] +10,0mm
Mitattu arvot ovat aivan samat kuin ohjearvot.
nh1131 onko sulla linkitys tuohon sun topiciin?
Täytyy mitata tuo sama korko iteltä vielä.
Ainoat erot ovat mittauspöytäkirjassa (pikku o on asteen merkki)
caster-kulma 10o:
ohjearvo -0o30' [+7o41'] -0o30'
mitattu
vasen +10o58'
oikea +11o01'
camber-kulmien ero:
ohjearvo [0o20']
mitattu -0o31'
Myös ihmetyttää mistä tuo ajoneuvon korkeus ajokuntoisena on mitattu..?
Ohjearvot eteen -10,0mm [+14,0mm] +10,0mm taakse -10,0mm [+3,0mm] +10,0mm
Mitattu arvot ovat aivan samat kuin ohjearvot.
nh1131 onko sulla linkitys tuohon sun topiciin?
Täytyy mitata tuo sama korko iteltä vielä.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Nyt on mitattu.
Auto ei täysin tasaisella ole
vanteen keskeltä lokariin
etu vasen 395mm
etu oikea 400mm
taka vasen 365mm
taka oikea 345mm
iskarin yläkupin yläreunasta alakiinnityksen pultin yläreunaan.
etu vasen 370mm
etu oikea 360mm
Eli heittoa on aikalailla nh1131 mittauksiin.
Joten tämä johtuu tuosta säädöstä.
Oliko siellä monta uraa ja mikä on ns. vakio kohta?
Tämä iskari käy ilmeisesti kaikkiin varuste tasoihin paitsi sport, jolloin tulisi säätää se oikealle korkeudelle ennen asennusta.
Pitää pyytää korjaamoa säätämään uudestaan toi korkeus.
Auto ei täysin tasaisella ole
vanteen keskeltä lokariin
etu vasen 395mm
etu oikea 400mm
taka vasen 365mm
taka oikea 345mm
iskarin yläkupin yläreunasta alakiinnityksen pultin yläreunaan.
etu vasen 370mm
etu oikea 360mm
Eli heittoa on aikalailla nh1131 mittauksiin.
Joten tämä johtuu tuosta säädöstä.
Oliko siellä monta uraa ja mikä on ns. vakio kohta?
Tämä iskari käy ilmeisesti kaikkiin varuste tasoihin paitsi sport, jolloin tulisi säätää se oikealle korkeudelle ennen asennusta.
Pitää pyytää korjaamoa säätämään uudestaan toi korkeus.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Mulla oli sama ongelma (säätö ylimmässa ja mitat suurin pirtein samat kuin sulla) ja se korjattiin laittamalla sokka toiseksi alimmaiseen hahloon, mielestäni tuli hyvä. Sopusoinnussa perän kanssa 

Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T

S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Ellei ole vertailukohtaa toiseksi alimmainen on hyvä kohta kokeilla.
wiimax.fi
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Minulla on nämä iskarit edessä, bilstein B4 24-105910.
Vanhoissa oli se lautasesta alakiinnikkeen reiän yläreunaan metrimitalla mitattuna noin 333 mm (ilmeisesti alkuperäisessä iskarissa ei ole säätöä, ei ainakaan minun iskareissa kuulemma ollut). Tämä mitta on lähellä kun laittaa toisiksi alimpaan hahloon lukituksen.
Vanhoissa oli se lautasesta alakiinnikkeen reiän yläreunaan metrimitalla mitattuna noin 333 mm (ilmeisesti alkuperäisessä iskarissa ei ole säätöä, ei ainakaan minun iskareissa kuulemma ollut). Tämä mitta on lähellä kun laittaa toisiksi alimpaan hahloon lukituksen.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T

S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Sama bilstein iskari on mullakin nyt alla mikä sulle laitettiin.
Onko sulla sivulta kuvaa miltä näyttää noilla iskareilla?
Mitenköhän alas menee alimmaisessa, meinaa perää saa kuitenkin säädettyä alas jonkin verran.
Joko siirtämällä sensorin paikka tai *:lla tai muulla softalla. Sensorille oli 5 asento kohtaa pulttikiinnityksellä, nyt oli keskimmäisessä kiinni.
Onko sulla sivulta kuvaa miltä näyttää noilla iskareilla?
Mitenköhän alas menee alimmaisessa, meinaa perää saa kuitenkin säädettyä alas jonkin verran.
Joko siirtämällä sensorin paikka tai *:lla tai muulla softalla. Sensorille oli 5 asento kohtaa pulttikiinnityksellä, nyt oli keskimmäisessä kiinni.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Laita vaan alimmaiseen jos haluut että on madalletun näköinen. Itelle on tää hyvä koska pitää joskus ajaa mökkitietäkin.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T

S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Itelle tuli eilen W211 alle Konin sport kit. Madallus 40mm. Alusta oli alkujaan avantgarde.
Viimeksi muokannut Petri1, Pe 19.04.2013 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Meinasin laittaa sen tosiaan alimmaiseen. Myös tulee ajettua mökkitietä, mut en usko et haittaa pahemmin sitä ajoa.
Kiitoksia kommenteista. Huomenna selvittelen tuon ns. uudelleen asennuksen / säädön. Eiköhän se siitä.
Kiitoksia kommenteista. Huomenna selvittelen tuon ns. uudelleen asennuksen / säädön. Eiköhän se siitä.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Muutama milli alemmas kuin edellisessä urassa.Mitenköhän alas menee alimmaisessa
wiimax.fi
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Montako uraa esim. näissä bilsteineissä on ja mikä on korkeuden muutos aina uraa kohti?
ite en ole livenä näitä nähnyt.
ite en ole livenä näitä nähnyt.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T

S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Se säätö prikka olisi pitänyt laittaa alimaiseen uraan (mulla se oli ylinmäisimmässä alunperin). Näin ainakin mulla kun mitottiin vanhan ja uuden iskarin kanssa. Sitten jos on vielä avantgarde niin siinä eri vaimenin kuin elegance tai classic.Berglund kirjoitti:Oli tuossa iskarit edestä menneet loppuun. Sylkäissyt toisesta öljyt pihalle.
Nyt vaihdettiin uudet iskarit bilstein B4 24-105910 iskarit
BILSTEIN - B4 Gas (Ersatzteil)
Gas Pressure, for vehicles with standard chassis, for vehicles without Airmatic DC, for vehicles with ride height control, Type Avantgarde;
http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=140
Autoon on myös saatavina bilstein B4 24-121781
BILSTEIN - B4 Gas (Ersatzteil)
Gas Pressure, for vehicles with sports suspension, for vehicles without Airmatic DC, for vehicles with ride height control;
http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=140
Alkuperäisen varaosan mukaan tuo ensimmäinen bilstein on oikea.
A 211 323 33 00 alkuperäinen varaosa korvattu A 211 323 55 00
Nyt kuitenkin keula on ylhäällä niin paljon että renkaan ja lokarin väliin mahtuu nyrkki.
Mistähän tämä voisi johtua?
Aikaisemmin tuo väli oli n. 2cm (kaksi sormea suurinpiirtein)
Onko vakio avantgarde ja sport (A 211 323 13 00 / A 211 323 23 00 / A 211 323 93 00)iskareilla pituus eroa?
Säädöissä ja mittaustuloksista (mittattu kulmat, korkeudet ohjearvoihin verraten) saa kuvan että kaikki on OK, mutta perä on alempana kuin keula.
Tämä näyttää .... hölmöltä.
Ei ole tietoa onko tuolla ollut aikaisemmin toiset iskarit kuin vakio avantgarden (ne olivat MB:n iskarit).
Täytyy maanantaina vielä kysyä korjaamolta vanhojen iskarien varaosanumero jolloin näkisi onko ne muut kuin alkuperäiset.
Kuitenkin olen ymmärtänyt että jouset pääasiassa määräävät ajokorkeuden..?
Jousia ei ole muutettu/vaihdettu (ainakaan vielä, tuli mieleen jos laittaisi eibachin madallusjouset...)
Onko siellä jokin säätö millä saisi keulaa alas..?
Mikä on "vakio" korkeus renkaan ja lokarin välissä avangardessa?
Takapäässä on normi ilmajouset tasonsäädöllä ja mittauksien mukaan kunnossa.
Tällä hetkellä normi 16" MB vakio renkaat alla.
Säätöprikka:

EDIT: Ja ei se ole madalletun näkonen/tuntunen vaikka on alimmassa. (ainakaan minulla)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Onko tuo jousen alakuppi ns. irtonainen?
Eli kun iskari on irti ja ei ole vielä asennettu esim. laatikosta otettuna.
Tuo jousen "alakuppi" liukuu ylös jolloin tuo sokka näkyy, sitten vaan muuttamalla sokan paikkaa
saadaan alennettua tuo "alakupin" paikka.
Eli kun iskari on irti ja ei ole vielä asennettu esim. laatikosta otettuna.
Tuo jousen "alakuppi" liukuu ylös jolloin tuo sokka näkyy, sitten vaan muuttamalla sokan paikkaa
saadaan alennettua tuo "alakupin" paikka.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Osaako joku sanoa paljon tuossa säädössä on pelivaraa? Vaikea tuosta kuvasta päätellä.
Itsella E320 avantgarde + sport jousitus ja keskikupista kaareen seuraavat mitat:
etupää 37cm
takapää 33,5-34cm
Olisikohan etupäähän vaihdettu iskarit ja säätö jäänyt hieman turhan ylös?
Pitänee kesän aika tutkailla ja mahdollisesti madaltaa jos säädöt antaa myöden.
Itsella E320 avantgarde + sport jousitus ja keskikupista kaareen seuraavat mitat:
etupää 37cm
takapää 33,5-34cm
Olisikohan etupäähän vaihdettu iskarit ja säätö jäänyt hieman turhan ylös?
Pitänee kesän aika tutkailla ja mahdollisesti madaltaa jos säädöt antaa myöden.
- w203 C55T -06
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Todennäköisesti prikka ylhäällä. Kyllähän tuossa jonkin sentin säätövara on..aomh kirjoitti:Osaako joku sanoa paljon tuossa säädössä on pelivaraa? Vaikea tuosta kuvasta päätellä.
Itsella E320 avantgarde + sport jousitus ja keskikupista kaareen seuraavat mitat:
etupää 37cm
takapää 33,5-34cm
Olisikohan etupäähän vaihdettu iskarit ja säätö jäänyt hieman turhan ylös?
Pitänee kesän aika tutkailla ja mahdollisesti madaltaa jos säädöt antaa myöden.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Varmaan on ylimmässä hahlossa ku itellä oli vakioiskareilla ja jousilla E280 cdi Elegance keskikupista kaareen edessä 37,5cm ja takana 36cm. Säätö mahdollisuutta on kyl useampi sentti.aomh kirjoitti:Osaako joku sanoa paljon tuossa säädössä on pelivaraa? Vaikea tuosta kuvasta päätellä.
Itsella E320 avantgarde + sport jousitus ja keskikupista kaareen seuraavat mitat:
etupää 37cm
takapää 33,5-34cm
Olisikohan etupäähän vaihdettu iskarit ja säätö jäänyt hieman turhan ylös?
Pitänee kesän aika tutkailla ja mahdollisesti madaltaa jos säädöt antaa myöden.
Vaihoin eteen lauantaina Bilstein B4 iskarit + H&R -30mm madallusjouset. Laitettiin säätösokka toisiks alimpaan hahloon. Elegance varusteisen vakio korkeus ois ollu aikalailla keskikohalla eli 5. ura. Nyt edessä keskikupista kaareen 33cm ja takapää säädettiin samaan korkeuteen staarilla

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Nyt on etupää oikeassa korkeudessa. Laitettiin alimpaan kohtaan sokka. Ihan hyvältä näyttää.
Hiukan viivästyi tämäkin homma, mut kunnos on. Vakiona näytti olevan sokka ylimmässä kohdassa.
Hiukan viivästyi tämäkin homma, mut kunnos on. Vakiona näytti olevan sokka ylimmässä kohdassa.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
paljonko on nyt mitta kaareen vanteen keskikupista.?Aiemmin taisi olla noin 39 cm.Berglund kirjoitti:Nyt on etupää oikeassa korkeudessa. Laitettiin alimpaan kohtaan sokka. Ihan hyvältä näyttää.
Hiukan viivästyi tämäkin homma, mut kunnos on. Vakiona näytti olevan sokka ylimmässä kohdassa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Enpä oo nyt mitannut, mutta renkaan ja lokarin väli on vajaa 1cm. Hyvän oloinen on ja näköinen.
Nyt kuitenkin takailmajousi vuotaa, on välillä hölmön näköinen.
Nyt kuitenkin takailmajousi vuotaa, on välillä hölmön näköinen.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Nostanpa vanhaa aihetta.
Omassa Avantgarde-sedanissa keula on ylempänä kuin perä. Merkkiliikkeessä ihan on vaihdettu koko kierros jousia ja iskareita edellisen omistajan aikaan. Nyt kun tätä lueskelin, niin sokka on varmaan väärässä kohdassa.
Miten iso savotta on muuttaa sokan paikkaa, pitääkö purkaa koko iskari pois?
Omassa Avantgarde-sedanissa keula on ylempänä kuin perä. Merkkiliikkeessä ihan on vaihdettu koko kierros jousia ja iskareita edellisen omistajan aikaan. Nyt kun tätä lueskelin, niin sokka on varmaan väärässä kohdassa.
Miten iso savotta on muuttaa sokan paikkaa, pitääkö purkaa koko iskari pois?
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Tuolla Tekniikka osastolla vastaavat paremmin näihin kysymyksiin.OM648 kirjoitti:Nostanpa vanhaa aihetta.
Omassa Avantgarde-sedanissa keula on ylempänä kuin perä. Merkkiliikkeessä ihan on vaihdettu koko kierros jousia ja iskareita edellisen omistajan aikaan. Nyt kun tätä lueskelin, niin sokka on varmaan väärässä kohdassa.
Miten iso savotta on muuttaa sokan paikkaa, pitääkö purkaa koko iskari pois?
Jousi-iskari asennelma täytyy ottaa autosta irti. Kumpikin puoli kannattaa nostaa yhtäaikaa ylös, ettei kallistuksen vakaaja panttaa.
Tarvitaan järeä jousipuristin, millään pilipali vehkeillä ei kannata yrittää. Puristimen liikevara ei vielä tuo sokkarengasta näkyviin, vaan iskarin yläpään mutteri täytyy irroittaa.
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
Ei tuo taida ihan ryhdissään olla, vrt. rako etulokasuojan ja takalokasuojan välissä suhteessa renkaaseen?
http://aijaa.com/FE7obz" onclick="window.open(this.href);return false;
Millä kohdalla tuon perän pitäisi olla avantgardessa, roikkuuko vai onko tuo normaali? Alla on 225/55/16.
http://aijaa.com/FE7obz" onclick="window.open(this.href);return false;
Millä kohdalla tuon perän pitäisi olla avantgardessa, roikkuuko vai onko tuo normaali? Alla on 225/55/16.
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
roikkuu. Tehtaalta avarin korkeus on noin 35cm lokarin kaaresta navan keskelle.
Re: S211 avantgarde jouset vaihdettu, keula ylhäällä?
jos kuva on tasaisella alustalla niin melko todennäköisesti on jousipoikki takana