No niin, tuolla jo muissa topiceissa vasstaavaa kyselinkin. Mutta vailla varsinaisia "faktoja".
Eli pitkä & korkea + jatko-ohjaamolla JA paino yli 3500kg.
Miten tämä Suomen verotuskäytäntö menee näiden "kuorma-autojen"tuonnissa?
Saksassako pitää hankkia todistus/leima tuosta painosta vai miten se menee?
Ja mitä näitä olen selaillut niin melko vähän on useampipaikkaisia kuin 2 tai 3..miksi, samoin moottorit ovat mielestäni suhteellisen vaatimattomia isoon autoon / sen painoon nähden.
Tietääkö joku kenties mistä vuosimalllista eteenpäin kannattaisi katsella tai mitä mallia nimenomaan välttää, esim.lastentautien takia?
"
Tällaista tällä kertaa ja vapaata keskustelua asiasta toivon, samoin kritiikkiä mutta mielellään perusteltuna vrt. "mun-mielestä,mutu, naapurinkumminkaimatms".
W906 Sprinterin tuonti, Saksa/Ruotsi jne
- Tukala
- Mersumies

- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
W906 Sprinterin tuonti, Saksa/Ruotsi jne
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: W906 Sprinterin tuonti, Saksa/Ruotsi jne
Kuorma-autojen tuontihan on ainakin autoverovapaata. ALV:stä en tiedä, tarviiko sitä maksaa?
Ulkomaankin rekisteriotteesta varmasti selviää, että auto on kuorma-auto ja auton kokonaispaino on 3550kg tai enemmän...
Koneethan ehkä tuntuu pieniltä kokoon nähden, mutta kun tuolla ei saa kuin 90km/h ajaakaan, niin toki moottorithan ovat suhteessa henkilöautoihin ja niiden painoon nähden pienempiä taas tämän auton kokoon suhteutettuna. 79 heppasella vaparisprintterilläkin kerkiää aikasti kohtalaisesti, niin veikkaisin että yli 100 heppanen turbo on suht paljon ripeämpi, jossei nyt sitte kokoajan aja täys mälli päällä ja täysipainoinen kärri perässä? Ja onhan nää ripeitä verraten neljästä sadasta hepasta ylöspäin olevat rekat ja 60 tonnia...
Tutulla on ainakin se 3 litranen V6, 319cdi, tietääkseni ollu vähän murheita siinä... Onhan yleensä aina monisylinterinen kone kalliimpi huoltojen suhteen, kuin pienempi. Mutta jos 150 heppaa riittää, niin neloskone lienee halvempi kustannuksiltaan.
Muissa maissa noita sprinttereitä ei kait niin paljoa ole käytössä samalla tavalla kuin meillä, jatko-ohjaamollisia siis. Verotuskäytäntö mahtaa olla erilainen, että pakuunkin saa penkit taakse "halvemmalla"?
Ulkomaankin rekisteriotteesta varmasti selviää, että auto on kuorma-auto ja auton kokonaispaino on 3550kg tai enemmän...
Koneethan ehkä tuntuu pieniltä kokoon nähden, mutta kun tuolla ei saa kuin 90km/h ajaakaan, niin toki moottorithan ovat suhteessa henkilöautoihin ja niiden painoon nähden pienempiä taas tämän auton kokoon suhteutettuna. 79 heppasella vaparisprintterilläkin kerkiää aikasti kohtalaisesti, niin veikkaisin että yli 100 heppanen turbo on suht paljon ripeämpi, jossei nyt sitte kokoajan aja täys mälli päällä ja täysipainoinen kärri perässä? Ja onhan nää ripeitä verraten neljästä sadasta hepasta ylöspäin olevat rekat ja 60 tonnia...
Tutulla on ainakin se 3 litranen V6, 319cdi, tietääkseni ollu vähän murheita siinä... Onhan yleensä aina monisylinterinen kone kalliimpi huoltojen suhteen, kuin pienempi. Mutta jos 150 heppaa riittää, niin neloskone lienee halvempi kustannuksiltaan.
Muissa maissa noita sprinttereitä ei kait niin paljoa ole käytössä samalla tavalla kuin meillä, jatko-ohjaamollisia siis. Verotuskäytäntö mahtaa olla erilainen, että pakuunkin saa penkit taakse "halvemmalla"?
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Re: W906 Sprinterin tuonti, Saksa/Ruotsi jne
Hyvä huomioida , että on aivan miksi auto on Suomen ulkopuolella rekisteröity , sillä Suomessa rekisteröinti alkaa ihan alusta: Jossa selvitään onko kyseessä edes auto ja jos varsinkin halutaan välttää kallis autovero niin säädökset tiukkenvat vain..
Kuorma-auton kokonaispainon tulee olla yli 3500 kg . Ennen Saksassa pystyi nostamaan kokonaispainoa ihan katsastuskonttorilla sillä tehdas oli luokitellut hyväksyntäpäätökseen kokonaispainoksi esim 3400-3600 kg.
Nyt sinun pitää saada valmistajalta todistus , että
kokonaispainoa voi nostaa.
Kuorma-auton kokonaispainon tulee olla yli 3500 kg . Ennen Saksassa pystyi nostamaan kokonaispainoa ihan katsastuskonttorilla sillä tehdas oli luokitellut hyväksyntäpäätökseen kokonaispainoksi esim 3400-3600 kg.
Nyt sinun pitää saada valmistajalta todistus , että
kokonaispainoa voi nostaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.


