
MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
Jos nyt kuitenkin pistäisit heti siihen 13 jykk etkä vänkää enempää aiheesta
Sen jälkeen hienosäädät sen 13 JYKK kohdilleen pumpun ollessa paikallaan.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
Sitä pumpun ajoitusmerkkiä kun pyörittelee kohdalleen, niin siinä on tosiaan todella helppo katsoa "väärää merkkiä". Itsekin pari kertaa laitoin ajoituksen täysin pieleen, kun yritin merkkiä katsoa pumppu paikoillaan lampun avulla, vaikka veskola asiasta on varoitellut.
Oikea merkki löytyi vasta, kun lampun ja peilin avulla sai katsottua reikään kohtisuoraan.
Oikea merkki löytyi vasta, kun lampun ja peilin avulla sai katsottua reikään kohtisuoraan.
Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
noni pumppu paikalla ja auto käy nätisti
vaan ilmestyi uusi vika nyt kun koitin lähteä autoa kokeilemaan niin vaihdelaatikko luistaa ihan saatanasti hyvä kun edes liikkeelle pääsee! vaihdoin sen alipaine murkulan kyllä ekasta pumpusta tähän ja letkun on kaikki samallai ja koitin vaihtaa asentoa mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut luistaa vaan oikee tosi paljo! ainoo on että laatikon öljyjä tuli vähän pihalle mutta ei tosiaan paljon! tikku näytti että puolessavälissä on!? mikäs nyt on vikana!?

Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
Ota lootalle menevä alipaineputki kokonnaan irti modulaattorista Jos luisto loppuu ja vaihdot on kovia niin vika on modulaattorin säädöissä. Jos edelleen luistaa niin vika on lootanpuolella.
Niin tarkistithan öljymäärän auton käydessä?
Niin tarkistithan öljymäärän auton käydessä?
Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
Koitettu on eikä auttanu
mutta laatikosta tuli kyllä vähän öljyä pihalle. Muistelisin että joku on täällä joskus kirjottanu että mersun laatikko on tarkka tosta öljymäärästä. Ku en oo edes koskenu koko laatikkoon. Ainoo on että öljyä sieltä on tullu vähä pihalle. Voisko johtua siitä?

Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
Ei se nyt niin kovin tarkka ole, mutta ei se öljy saa loppuakkaan, öljypumpulle pitää olla aina tavaraa imettäväksi. Täydestä saa laskea varmaan litran pari rauhassa ulos eikä haittaa mitään. Pitkään ajelin autolla joka tiputti tasaisesti punaisia pilkkuja ihmisten pihoille ja hyvin toimi laatikko, välillä vain lisäilin öljyä...öljyntarkistus:
Anna auton käydä jonkin aikaa, öljy vähän lämpiää, sitten katsot moottorin käydessä onko öljytaso tikussa esimerkiksi 3/4 alamerkin yläpuolella. Ellei ole niin lisää öljyä. Älä lisää liikaa vaan tarkista vasta sitten kun olet pystynyt ajamaan auton ja laaitkon normaaliin käyttölämpötilaan.
Mikäli öljyä on ja laatikon kylkeen menevä alipaineletku irrallaan luistaa niin jostain käsittämättömästä syystä on nyt laatikkokin sitten rikki
Kerroppas vielä millä ihmeellä sait laatikosta tulemaan öljyä ulos kun ruiskutuspumppua vaihdoit/säädit ? Jotenkin laatikon vika on pakko liittyä tuohon. Onko laatikon öljynjäähdytysputket oikein paikoillaan +
Anna auton käydä jonkin aikaa, öljy vähän lämpiää, sitten katsot moottorin käydessä onko öljytaso tikussa esimerkiksi 3/4 alamerkin yläpuolella. Ellei ole niin lisää öljyä. Älä lisää liikaa vaan tarkista vasta sitten kun olet pystynyt ajamaan auton ja laaitkon normaaliin käyttölämpötilaan.
Mikäli öljyä on ja laatikon kylkeen menevä alipaineletku irrallaan luistaa niin jostain käsittämättömästä syystä on nyt laatikkokin sitten rikki

Kerroppas vielä millä ihmeellä sait laatikosta tulemaan öljyä ulos kun ruiskutuspumppua vaihdoit/säädit ? Jotenkin laatikon vika on pakko liittyä tuohon. Onko laatikon öljynjäähdytysputket oikein paikoillaan +
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
Sillon kun pumppua vaihdettiin ja koitettiin käymään niin syyläri oli irti ja jäähdytys putket tietysti kans että kyllä sitä sieltä tullut on! Auto kuitenkin välillä vähän kävi! Kylmänä ja auto sammuksissa näytti että öljyä olis puoleenväliin asti! Kun autolla ei ole ajettu metriäkään pumpun vaihdon yhteydessä paitsi eilen kun sain sen käymään! Ja nyt laatikko luistaa ihan vitusti!
Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
Öljyä pitää olla moottori käydessä ihan vitusti yli puolenvälin.
Ettekai te nyt öljyputket aukinaisena sitä käytellyt
Ettekai te nyt öljyputket aukinaisena sitä käytellyt

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
Selvä homma
ei sitä muuta ku startattu ei oo käyny vähä hörähteli sillon tällön. Mutta kyllä sitä sieltä ulos on tullut!

Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
tatsku kirjoitti:Selvä hommaei sitä muuta ku startattu ei oo käyny vähä hörähteli sillon tällön. Mutta kyllä sitä sieltä ulos on tullut!
Pistät nyt sen auton käyntiin vetelet kepistä eri vaihteita päälle paikallaan ollessa ja nostat mittatikkua. Lisäät öljyä niin että öljypinta on ylä ja alamerkin välissä ja siis auton täytyy käydä kun tarkistat öljypintaa ja välillä käyt vaihteita paikallaanollessa läpi. Käyt ajamassa lenkin jätät auton käyntiin ja tarkistat että öljyä on lootassa yli alamerkin
E: Jos öljyä on oikea määrä ja luistelee kun lootalle menevä alipaineputki on irti niin melkein voipi sanoa että tuho on tapahtunu. Paineita tietty voipi lisätä ja silleen voi päästä ajelemaan vielä pitkäänkin.
Pitkästikkö ajelit luistavalla lootalla?
Jos mosa sammuksissa olet tarkistanu että oljyä on ylä ja alamerkin välissä niin öljyä on puuttunu lootalta aivan varmasti liikaa

Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
kröhm. tarkistetaan nyt vielä, että luistaako se loota kokoajan, ihan vaan kaasua painamalla kesken vauhdin, vai luistaako siinä vaan vaihteiden vaihdot? jos luistaa ilman vaihteiden vaihtoakin, niin sillon sulla on askissa liian vähän öljyä, taikka se on menny sököks.
vaikka olis modulaattorit missä asennossa, taikka vaikka kokonaan irti, niin ei sen lootan pitäis missään tilanteessa luistaa, ellei vaihde vaihdu. niin kauan pitäis pitää, kunnes se vaihtaa vaihdetta.
vaikka olis modulaattorit missä asennossa, taikka vaikka kokonaan irti, niin ei sen lootan pitäis missään tilanteessa luistaa, ellei vaihde vaihdu. niin kauan pitäis pitää, kunnes se vaihtaa vaihdetta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
Ihan ohimennen, hinasiks sen auton sille talliin ennen pumppujumppaa? meinaan noi automaatit ei oikein hinauksesta tunnu tykkäävän....
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
kyllä noita vanhempia mersun automaatteja voi hinata. joskus hinattiin kovalla pakkasella w123 300d automaattia jotain 60 kilsaa. sitten, kun sai taas tulille, niin toimi ihan normaalisti loota. ja noita omia kikottimia olen hinaillu vallan käyntiinkin, kun on startti lärvähtäny, tai akku loppunu tms. siis noita w124 ja w201 koppasia. ei mulla ainakaan ole mitään kokemuksia, että kovin herkästä ottais itteensä hinaamisesta.Kyttis- kirjoitti:Ihan ohimennen, hinasiks sen auton sille talliin ennen pumppujumppaa? meinaan noi automaatit ei oikein hinauksesta tunnu tykkäävän....
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
Kattelin just tuon oman väykyn ohjekirjaa niin tomaatia voi hinata 50 km/h max 60km. Autohan on -97 väykkypera8x kirjoitti:kyllä noita vanhempia mersun automaatteja voi hinata. joskus hinattiin kovalla pakkasella w123 300d automaattia jotain 60 kilsaa. sitten, kun sai taas tulille, niin toimi ihan normaalisti loota. ja noita omia kikottimia olen hinaillu vallan käyntiinkin, kun on startti lärvähtäny, tai akku loppunu tms. siis noita w124 ja w201 koppasia. ei mulla ainakaan ole mitään kokemuksia, että kovin herkästä ottais itteensä hinaamisesta.Kyttis- kirjoitti:Ihan ohimennen, hinasiks sen auton sille talliin ennen pumppujumppaa? meinaan noi automaatit ei oikein hinauksesta tunnu tykkäävän....
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
tatsku kirjoitti: Kylmänä ja auto sammuksissa näytti että öljyä olis puoleenväliin asti!
Kerrataan nyt vielä kerran että varmasti tulee selväksi.

Automaattivaihteiston öljytaso mitataan moottori käynnissä. Mielellään laatikko lämpimänä, eli vähintään 10km ajettuna. Mutta kyllä se mittaus kylmänäkin onnistuu.
Moottori sammuksissa pinta pitää olla noin 5cm yli ylärajan.
Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
Itellä meni aikoinaan 260 722.4 kun hinattiin joku 25km, rupes sen jälkeen heti luisteleen ja sit ei kohta toiminu enää ku pakki. Turbossa taas kansirempan kans samaan aikaan meni 722.3, taas oltiin hinattu 25km tallille. Kumpanakin kertana hinattiin alle 50km/h. Tietty ne on ollu kyllä vanhoja laatikoita mutta kummallista et heti hinauksen jälkeen noi viat on ilmestyny..
Nykyään jos tarvii hinata ni revin varmasti kardaanin irti tai sitte lavetille, ihan vaan varoiks:o

W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
joo auto toimii,laatikko toimii kaikki toimii. oli ihan vaan öljystä kiinni!!! mutta kiitoksia kaille jelpistä!!
Re: MB W124 2.5d SYÖTTÖPUMPUN VAIHTO!!
hyvä, että tuli kuntoon.
pistetään tähän nyt vielä jatkoks, että toi w123, mitä hinattiin, niin siinäkin tais olla, että maks 80 kilometriä matkaa ja nopeutta alle 60km/h. me hinattiin sitä "täysillä", eli sen mitä 200D:llä pääsi. jotain melkein sataa.
pistetään tähän nyt vielä jatkoks, että toi w123, mitä hinattiin, niin siinäkin tais olla, että maks 80 kilometriä matkaa ja nopeutta alle 60km/h. me hinattiin sitä "täysillä", eli sen mitä 200D:llä pääsi. jotain melkein sataa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E