kestävintä mersua
kestävintä mersua
eli mersu ostoksissa, mikä mercedeksen kone on kestävintä ja tekniikka toimivinta, hintapoliitiikka n.2000€ ja hakusessa farmari.
kaikki kommentit ja mielipiteet ovat tervetulleita jotta ostoksesta ei tule katumista ihan lähi kk.
kiitos!
kaikki kommentit ja mielipiteet ovat tervetulleita jotta ostoksesta ei tule katumista ihan lähi kk.
kiitos!
Re: kestävintä mersua
Vanhat 123:n tai 124:n dieselit on ollu suuressa suosiossa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: kestävintä mersua
Kattele jotain C-mallia. Kahdella tuhannella löytyy jo vuosituhannen vaihteen autoja. 1996-98. Saat modernimpaa moottoritekniikkaa, joka tietenkin näkyy polttoainekuluissa. Kilometrejä noissa tietenkin on, mutta jos jakoketju on uusittu kerran/per ajettu 300tkm, niin moottorit kyllä kestää pyörimistä. Tekniikka on vielä sellaista basiciä, että ilman tietokoneita korjailee.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: kestävintä mersua
Jos löydät jostain sellaisen joka täyttää omat kriteerisi, niin osta se.
Minulla sen löytäminen kesti 1/2 vuotta; tulos seisoo pihassa w124 250D vm -91, en ole katunut. Enkä kadu
.
Minulla sen löytäminen kesti 1/2 vuotta; tulos seisoo pihassa w124 250D vm -91, en ole katunut. Enkä kadu

Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
jovainn
joo,no entäs sitten henkilömallipuolelta, onko c-malli edelleen se johon kannattaisi kallistua vaij? onko kokemuksia 124 bensakoneella,2litran.. minkäslaista on kulutus polttoaineen suhteen ja minkäs sortin vakuutuksia löytyy teidän autoistanne?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: kestävintä mersua
En tiedä miten sitä kestoa sitten mitataan, mutta eikai herranjestas sentään nyt C-sarjan mersuja voida pitää kestävinä autoina? Ihan samantasoinen väite minun mielestä, kun jos joku väittäisi, että väyrysmersussa ei ole ruosteongelmia. 2000e budjetti rajaa kyllä varmasti parhaimman kuntoiset pois, M102 - moottorillinen W124, eli 230TE, saattaisi tuolla budjetilla olla helpoiten löydettävissä kohtuukuntoinen. Omistaja- ja huoltohistoriaan kiinnittäisin auton ohella erityisesti huomiota, jos etsii luotettavaa ja hyväkuntoista yksilöä. 1-omisteinen ja säännöllisesti huollettu on useimmiten parempi, kuin kolmannen kymmenennen kuudennen kerran omistajaa vaihtava korinvaihtoauto.
Re: kestävintä mersua
onko cee malli sitten esimerkikse heikompi kuin 123 jolla ajettu esimerkiksi bensaksi 400thk ja ceemalli 96 ajettu 300..?
niin ja lisätäkseni tähän väyrykset saavat todellakin jäädä kokonaan pois harkinnasta

niin ja lisätäkseni tähän väyrykset saavat todellakin jäädä kokonaan pois harkinnasta

Re: kestävintä mersua
no 124 tietysti!!! jos tuo hintaluokka ,eikä mitään c juttuja, tuo olis kuulema aikas hyvä http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/5468329" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: kestävintä mersua
w124 vapari diiselillä. sitä lähemmäs ikiliikkujaa ei kovin helposti pääse. tai sitten jos pikkuautoa haluaa ja vielä sedanina, niin w201. pitkälti samaa tekniikkaa, mutta vielä pykälän verran yksinkertasempi.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: kestävintä mersua
Elkäähän nyt, väyryset on ihan hyviämers87 kirjoitti:onko cee malli sitten esimerkikse heikompi kuin 123 jolla ajettu esimerkiksi bensaksi 400thk ja ceemalli 96 ajettu 300..?![]()
niin ja lisätäkseni tähän väyrykset saavat todellakin jäädä kokonaan pois harkinnasta



SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Kaikki rauta ruostuu. Mutta kyllä 202 kestää siinä missä edeltäjänsäkin. Kaikki on kiinni siitä miten autoa on pidetty ja se näkyy useimmiten jo päällepäin.Nuffield56 kirjoitti:En tiedä miten sitä kestoa sitten mitataan, mutta eikai herranjestas sentään nyt C-sarjan mersuja voida pitää kestävinä autoina? Ihan samantasoinen väite minun mielestä, kun jos joku väittäisi, että väyrysmersussa ei ole ruosteongelmia. 2000e budjetti rajaa kyllä varmasti parhaimman kuntoiset pois, M102 - moottorillinen W124, eli 230TE, saattaisi tuolla budjetilla olla helpoiten löydettävissä kohtuukuntoinen. Omistaja- ja huoltohistoriaan kiinnittäisin auton ohella erityisesti huomiota, jos etsii luotettavaa ja hyväkuntoista yksilöä. 1-omisteinen ja säännöllisesti huollettu on useimmiten parempi, kuin kolmannen kymmenennen kuudennen kerran omistajaa vaihtava korinvaihtoauto.
M102 on luja kone, mutta arkikäytössä alkaa olla pikkasen kalliitta kilometrejä ja kustannukset kertautuu kopan kasvaessa. 70-luvulla syntyneestä voimanlähteestä vanhimmat on jo museoautoissa.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: kestävintä mersua
ja tarvii muistaa, että autossa on muutakin kuluvaa ja rikkoutuvaa, kun mätänevä koppa ja se moottori. moottorin kyllä korjaa melkein joka jätkä, mutta mätäntyvää koria on vaikea saada ruotuun. se on kun syöpä. liian myöhään alkaa korjaan, niin se on levinny jo joka paikkaan, eikä siitä tule loppua muutakun paalaimella. ja sitten tietenkin se kaikki muu, mitä siinä autossa on. kaikki elektroniikka ja säjkö jutut, nivelet, laakerit, ohjausjutut yms yms. moottoriltaan varmaan parasta A luokkaa kestävyydeltään on om601,602 ja 603 koneet. autona muuten pidän kestävänä tota pikkumesee ja tietenkin lankkua. tekniikkaa ei ole paljoa ja sekin vähä, mitä siellä on on helposti korjattavissa ilman mitään tietokoneita, tai muitakaan erikois taitoa vaativia systeemeitä. ja ihan ajettujen kilometrien mukaan kärjessä on lankku. niillä ajetaan ehkä eniten maailmassa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re:
Kalliita kilometrejä? Ei ainakaan polttoaineenkulutuksen puolesta ole kallista ajoa, esim.124-korisella 230TE:llä pääsee 8-litran vuotuisella keskikulutuksella...M.K kirjoitti:Kaikki rauta ruostuu. Mutta kyllä 202 kestää siinä missä edeltäjänsäkin. Kaikki on kiinni siitä miten autoa on pidetty ja se näkyy useimmiten jo päällepäin.Nuffield56 kirjoitti:En tiedä miten sitä kestoa sitten mitataan, mutta eikai herranjestas sentään nyt C-sarjan mersuja voida pitää kestävinä autoina? Ihan samantasoinen väite minun mielestä, kun jos joku väittäisi, että väyrysmersussa ei ole ruosteongelmia. 2000e budjetti rajaa kyllä varmasti parhaimman kuntoiset pois, M102 - moottorillinen W124, eli 230TE, saattaisi tuolla budjetilla olla helpoiten löydettävissä kohtuukuntoinen. Omistaja- ja huoltohistoriaan kiinnittäisin auton ohella erityisesti huomiota, jos etsii luotettavaa ja hyväkuntoista yksilöä. 1-omisteinen ja säännöllisesti huollettu on useimmiten parempi, kuin kolmannen kymmenennen kuudennen kerran omistajaa vaihtava korinvaihtoauto.
M102 on luja kone, mutta arkikäytössä alkaa olla pikkasen kalliitta kilometrejä ja kustannukset kertautuu kopan kasvaessa. 70-luvulla syntyneestä voimanlähteestä vanhimmat on jo museoautoissa.
Re: kestävintä mersua
Vanhalla bensamersulla ei alle kympin keskikulutuksella päästä kuin haaveissa.
Jos löytää hyvän 124 dieselin se on kestävä, samaten C220D tai C250D joista ensinmainitussa tosin olisi syytä olla jälkikäteen vaihdettu Bosch ruiskutuspumppu.
Jos löytää hyvän 124 dieselin se on kestävä, samaten C220D tai C250D joista ensinmainitussa tosin olisi syytä olla jälkikäteen vaihdettu Bosch ruiskutuspumppu.
wiimax.fi
Re: kestävintä mersua
Minä en ole päässyt 230 TE:llä alle 10l/100km kulutukseen kun kaksi kertaa ja nekin kesäkelissä pitkällä yhtäjaksoisella maantiematkalla "liruttelemalla". En usko tuohon ympärivuotiseen 8l kulutukseen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Re:
Maantie ajoilla onnistuu varmasti. Itsekin pääsin aikoinaan kutosella alkavaan yhden tankillisen keskikulutukseen, nelivaihteisella automaatilla ja 201 kopalla. Mutta se olikin matka-ajoa, jossa yksi tankillinen ajettiin kertaheitolla ilman pysähdyksiä. Kaupunki pumppauksessa kulutus kasvoi helposti 2-3 litraa.Nuffield56 kirjoitti:Kalliita kilometrejä? Ei ainakaan polttoaineenkulutuksen puolesta ole kallista ajoa, esim.124-korisella 230TE:llä pääsee 8-litran vuotuisella keskikulutuksella...M.K kirjoitti:Kaikki rauta ruostuu. Mutta kyllä 202 kestää siinä missä edeltäjänsäkin. Kaikki on kiinni siitä miten autoa on pidetty ja se näkyy useimmiten jo päällepäin.Nuffield56 kirjoitti:En tiedä miten sitä kestoa sitten mitataan, mutta eikai herranjestas sentään nyt C-sarjan mersuja voida pitää kestävinä autoina? Ihan samantasoinen väite minun mielestä, kun jos joku väittäisi, että väyrysmersussa ei ole ruosteongelmia. 2000e budjetti rajaa kyllä varmasti parhaimman kuntoiset pois, M102 - moottorillinen W124, eli 230TE, saattaisi tuolla budjetilla olla helpoiten löydettävissä kohtuukuntoinen. Omistaja- ja huoltohistoriaan kiinnittäisin auton ohella erityisesti huomiota, jos etsii luotettavaa ja hyväkuntoista yksilöä. 1-omisteinen ja säännöllisesti huollettu on useimmiten parempi, kuin kolmannen kymmenennen kuudennen kerran omistajaa vaihtava korinvaihtoauto.
M102 on luja kone, mutta arkikäytössä alkaa olla pikkasen kalliitta kilometrejä ja kustannukset kertautuu kopan kasvaessa. 70-luvulla syntyneestä voimanlähteestä vanhimmat on jo museoautoissa.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: kestävintä mersua
Ei kai kukaan voi kirkkain silmin väittää, että bensamersu (ainakaan mikään budjettiin sopiva) olis pikkuruokanen auto?
Jos sillä kulutuksella on väliä, niin sitten diisseli tai joku muu merkki. Bensamallien kestävyydestä ei itellä oo mitään kokemusta, mutta diesel w124:sta kestävämpää autoa ei varmaan ole olemassakaan (pätee mahdollisesti myös w201:seen). Kokemusta on omista ja tuttujen yksilöistä 200D:stä 300turboDeehen varmaan kymmenestä yksilöstä, jos ei usemammastakin ja kaikissa mittarissa 400-900tkm. ilman mitään ongelmia.
Osat on halpoja ja teknisesti helppoja korjata, puhumattakaan siitä, että sellaista ongelmaa tuskin löytyy, mihin täällä ei joku tietäisi vastausta.
Hyväpeltisen kun vaan löytää, niin lopun kans pärjää varmasti loppuelämän.
Jos sillä kulutuksella on väliä, niin sitten diisseli tai joku muu merkki. Bensamallien kestävyydestä ei itellä oo mitään kokemusta, mutta diesel w124:sta kestävämpää autoa ei varmaan ole olemassakaan (pätee mahdollisesti myös w201:seen). Kokemusta on omista ja tuttujen yksilöistä 200D:stä 300turboDeehen varmaan kymmenestä yksilöstä, jos ei usemammastakin ja kaikissa mittarissa 400-900tkm. ilman mitään ongelmia.
Osat on halpoja ja teknisesti helppoja korjata, puhumattakaan siitä, että sellaista ongelmaa tuskin löytyy, mihin täällä ei joku tietäisi vastausta.
Hyväpeltisen kun vaan löytää, niin lopun kans pärjää varmasti loppuelämän.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: kestävintä mersua
No, kukin uskoo mitä haluaa. Bensa- ja dieselmersuja on meillä ollut useita ja kolmessa on ollut 2,3-litrainen bensakone tyyppiä M102. Näistä kaksi on ollut farmareita (kolmas yksilö oli W123 sedan ko.moottorilla). Kumpikin on kulkenut 8-litran kulutuksella. Näistä toisen mukana tuli jopa edellisen omistajan ruutuvihko, johon oli kirjattu kaikki tankkaukset yli 300tkm ajalta (11-vuotta) ja hänellä oli 9 vuotena päässyt alle 8-litran vuotuisella keskikulutuksella. Tälläkin hetkellä on 300E kakkosautona, ja sekin kulkee n.9-10 kulutuksella vastaavassa ajossa. 124-sarjan mersut ovat pienikulutteisia autoja kokoluokassaan nykyautoihinkin verrattuna, koska ovat kevyitä ja ilmanvastukerroinkin on melko hyvä. Vuotuisiin automenoihin mielestäni pitää laskea myös auton hankintahinta, onko se 2000e vaiko 45000e ja huoltokulut. Kaikki kun laskee vaikkapa kymmenen vuoden ajalta, alkaa näyttämään vanhalla mersulla ajo yllättävänkin taloudelliselta. Harva ihminen loppujen lopuksi ajaa niin paljoa vuodessa, että polttoaineen kulutus merkitsi autoilun kokonaiskuluissa enemmän, kuin auton arvon aleneminen jaettuna käyttövuosilla, sekä huolto-ja korjauskulut. Appiukko ajaa uudella autolla ja siinä on mm.vuoden huoltokulut n.2000e (Volvo), silläkin rahalla ajaa loppujen lopuksi jo aika paljon 25 vuotta vanhalla mersulla, jota pystyy itse huoltamaan ja korjaamaan. Lisäksi sen uuden Volvon arvo tippuu joka vuosi...monen vanhan mersun verran, kai se jonkinlaiseksi autoilun menoeräksi sekin on laskettava? Ei niitä rahoja ainakaan mistään takaisin saa. Parin tonnin mersussa ei arvo alene ainakaan enempää kahta tonnia. Markka-aikoina ajoin 123-korisella mersulla yli 500tkm, maksoin autosta aikoinaan 15500markkaa. Se kulki tosi pienellä huolto-ja remonttitarpeella. Kori koitui ongelmaksi. Välillä meni vuosia, että ei tarvittu kuin öljyn vaihdot tehdä.
Re: kestävintä mersua
Kyllähän 124:sten kulutus on melko kaukana nykyautoista. Varsinkin bensaversioiden. Matka-ajossa ei Aivan älyttömän janoisia mutta vähänkin pätkäajoa niin keskikulutus nousee varmasti yli kympin. Dieselinä menee kohtuu pienellä, ainakin mopoimmat versiot. Mutta eipä niissä ole sitten voimaakaan. Minulla 3 vuoden keskikulutus oli 12,5l/100km, 300TE autona. Nykyinen auto menee 7litraa vähemmällä, 30tkm/v ajolla säästöä tulee helposti se 3000€. Muutenhan 124 on käyttökuluiltaan edullinen, halvat osat ja helppo korjata. Tosin bensavehkeitten nykimiset yms. on rasittavia ja vika usein hankala paikantaa.Nuffield56 kirjoitti:124-sarjan mersut ovat pienikulutteisia autoja kokoluokassaan nykyautoihinkin verrattuna, koska ovat kevyitä ja ilmanvastukerroinkin on melko hyvä.
Re: kestävintä mersua
minä pääsin just ja just 2.3 tenavalla n 10l/100 kulutukseensompio kirjoitti:Minä en ole päässyt 230 TE:llä alle 10l/100km kulutukseen kun kaksi kertaa ja nekin kesäkelissä pitkällä yhtäjaksoisella maantiematkalla "liruttelemalla". En usko tuohon ympärivuotiseen 8l kulutukseen.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: kestävintä mersua
mitäs jos 124 farkku ajettu n.500thkm ja automaatti,mitenkäs nuissa laatikot kestelee..?
Re: kestävintä mersua
Mikä siinä C-sarjassa sitten hajoaa?Nuffield56 kirjoitti:En tiedä miten sitä kestoa sitten mitataan, mutta eikai herranjestas sentään nyt C-sarjan mersuja voida pitää kestävinä autoina? Ihan samantasoinen väite minun mielestä, kun jos joku väittäisi, että väyrysmersussa ei ole ruosteongelmia. 2000e budjetti rajaa kyllä varmasti parhaimman kuntoiset pois, M102 - moottorillinen W124, eli 230TE, saattaisi tuolla budjetilla olla helpoiten löydettävissä kohtuukuntoinen. Omistaja- ja huoltohistoriaan kiinnittäisin auton ohella erityisesti huomiota, jos etsii luotettavaa ja hyväkuntoista yksilöä. 1-omisteinen ja säännöllisesti huollettu on useimmiten parempi, kuin kolmannen kymmenennen kuudennen kerran omistajaa vaihtava korinvaihtoauto.
Ehjä 230 TE kuluttaa tavanomaisessa ajossa juurikin sen verran kuin
Mercefreaken kertoo eli noin kympin, huono yksilö enemmän.
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 4-tr. manuelt: 0,77 liter
5-tr. manuelt: 0,74 liter
automat: 0,82 liter
-ved 120 km/t 4-tr. manuelt: 0,98 liter
5-tr. manuelt: 0,94 liter
automat: 1,03 liter
-ved bykjøring 4-tr. manuelt: 1,22 liter
5-tr. manuelt: 1,25 liter
automat: 1,20 liter
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: kestävintä mersua
Mielenkiintoisia vastauksia on tullut tähän alkuperäiseen kysymykseen. Monet asiantuntijat täällä tietävät hyvin omien ja vieraidenkin autojen kulutuksen, vaikka aloittaja ei puhunut sanaakaan kulutuksesta. Samoin oli löytynyt jo W201 sedanistakin farmariversioita, onkohan kyseessä jokin omavalmiste ,-)mers87 kirjoitti:eli mersu ostoksissa, mikä mercedeksen kone on kestävintä ja tekniikka toimivinta, hintapoliitiikka n.2000€ ja hakusessa farmari.
kaikki kommentit ja mielipiteet ovat tervetulleita jotta ostoksesta ei tule katumista ihan lähi kk.
kiitos!
Vanhemmista dieseleistä en tiedä muuta kuin sen, että ne haisevat ja savuttavat ja monia ei uskalleta sammuttaa kaupassakäynnin ajaksi. Sen sijaan M102-bensakone on erittäin kestävä ja sillä ajaa pitkään ilman isompia remontteja, kun öljyt ja suodattimet vaihtaa säännöllisesti. Uudempi M111 (vuodesta 1992) on moderni 16-venttiilinen ja tuntuu myös olevan kestävää sorttia, tosin huolto- ja korjauskohteita siinä on enemmän kuin M102:sessa.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: kestävintä mersua
Kestävää konetta jos kysyit niin 290D(tai TD) sekä 300d (tai TD) ja varsinkin tuo 290 on huippukestävä,korjattavaksi voi antaa vaikka naapurin mummolle.
Re: kestävintä mersua
tomant kirjoitti:Vanhemmista dieseleistä en tiedä muuta kuin sen, että ne haisevat ja savuttavat ja monia ei uskalleta sammuttaa kaupassakäynnin ajaksi.
tomant


Ei vaan. Niin kuin edellä mainittu niin 601, -2, -3, koneet aikalailla ilmeisen varmoja vehkeitä ja väsymättömiä kilometrin nielijöitä! Aiheesta kertoo oman osansa se, että w124 on paljolti käytetty takseina silloin aikanaan.
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: kestävintä mersua
Mihin autoon muuten tuommoista 290D -moottoria on saanut?kmar kirjoitti:Kestävää konetta jos kysyit niin 290D(tai TD) sekä 300d (tai TD) ja varsinkin tuo 290 on huippukestävä,korjattavaksi voi antaa vaikka naapurin mummolle.
Entäpä 300 diesel, niitä tulee äkkiseltään mieleen kolme eri perusmoottoria, joista jokaisesta on vapari- ja turboversiot

Itse olen ajanut nyt yli 10 vuotta ja reilut 200 000km -92 w124 250 D:llä. Nyt on mittarissa vähän yli 700 000km, ja kyllä sillä edelleen on mielestäni tosi kiva ajella, vaikka totta kai ne taakse jääneet kilometrit jo jossain muuallakin kuin matkamittarissa näkyvät ja tuntuvat, eikä suorituskyky ole ollenkaan samaa luokkaa kuin nykyautoissa. Onhan se nyt aivan huuhaata, että noissa kilometreissä enää ajettaisiin kymmeniätuhansia kilsoja ilman mitään korjaustarpeita, mutta kuten täällä monesti on todettu, niin ei tuon korjaaminen ole niin kovin kallista tai hankalaa. W124 dieselfarmaria ennen vuotta 1993 valmistettuna uskaltaisin suositella, vaikka kaipa niitä muitakin hyviä vaihtoehtoja on tietysti.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: kestävintä mersua
Toi taxi homma muuten menee niin että tuolloin ei ollut muilla merkeillä ollut tarjolla uutena dieseleitä ja siksi mb yleistyi taxeissa.Choke kirjoitti:tomant kirjoitti:Vanhemmista dieseleistä en tiedä muuta kuin sen, että ne haisevat ja savuttavat ja monia ei uskalleta sammuttaa kaupassakäynnin ajaksi.
tomantJa vaikka yrittäisi sammuttaa niin ei sammu kun on sammutinrasian kalvo hapertunut 400tkm jälkeen
Ei vaan. Niin kuin edellä mainittu niin 601, -2, -3, koneet aikalailla ilmeisen varmoja vehkeitä ja väsymättömiä kilometrin nielijöitä! Aiheesta kertoo oman osansa se, että w124 on paljolti käytetty takseina silloin aikanaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: kestävintä mersua
210D, 310D ja 410D ainakin. Ssangyong Musso mikälie myös ?Mihin autoon muuten tuommoista 290D -moottoria on saanut?
wiimax.fi
Re: kestävintä mersua
Kyllä w124:en aikaan oli dieselit muillakin merkeillä ihan yleisiä.atlas kirjoitti:Toi taxi homma muuten menee niin että tuolloin ei ollut muilla merkeillä ollut tarjolla uutena dieseleitä ja siksi mb yleistyi taxeissa.Choke kirjoitti:tomant kirjoitti:Vanhemmista dieseleistä en tiedä muuta kuin sen, että ne haisevat ja savuttavat ja monia ei uskalleta sammuttaa kaupassakäynnin ajaksi.
tomantJa vaikka yrittäisi sammuttaa niin ei sammu kun on sammutinrasian kalvo hapertunut 400tkm jälkeen
Ei vaan. Niin kuin edellä mainittu niin 601, -2, -3, koneet aikalailla ilmeisen varmoja vehkeitä ja väsymättömiä kilometrin nielijöitä! Aiheesta kertoo oman osansa se, että w124 on paljolti käytetty takseina silloin aikanaan.
Re: kestävintä mersua
290.mppistä on saanut Sprinttereissä vm.96-2000 ainakin ja Väyrysissä samalta ajalta.
Samaa 5 pyttystä käytetään myös erilaisissa työkoneissa.
Samaa 5 pyttystä käytetään myös erilaisissa työkoneissa.