Amerikan malleissa vähemmän tehoja?
Amerikan malleissa vähemmän tehoja?
Selasinpa tuota mölökin manuaalia,joka on siis ameriikan malli, ja tecnical data osiossa tehoksi ilmoitettiin 268 hv,kun vastaavassa eurooppa mallissa on 278?Miksi näin ja mistä kohdin sitä on kuristettu?Ei sillä että ne puuttuvat 10 kaakkia kaivelis jotenkin..
ML 430 -01
Re: Amerikan malleissa vähemmän tehoja?
Ei sitä ole kuristettu mutta jos erilaiset saastemääräykset ja laitteet niissä tekee jo eroa.
Aikoinaan oli jenkki hepat enempi kun ajetaan ilman apulaitteita tehot ja sae-luokituksella vielä päälle.
Aikoinaan oli jenkki hepat enempi kun ajetaan ilman apulaitteita tehot ja sae-luokituksella vielä päälle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Amerikan malleissa vähemmän tehoja?
Varmasti on saastemääräykset erilaisia mutta meinaako se tässä tapauksessa katalysaattoreita,moottorinohjausta,mitä?Jos kerran motti on sama.Ei sillä että ne 10 kaakkia vieläkään harmittas....
ML 430 -01
Re: Amerikan malleissa vähemmän tehoja?
Varmaan EU-katti ahdistaa sen 10 heppaa...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Amerikan malleissa vähemmän tehoja?
Onko ameerikan Polttoaineden oktaanit samat kuin euroopassa ?
.
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, La 13.04.2013 19:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Amerikan malleissa vähemmän tehoja?
Sieltäpä se tuli:osu ja uppos.Siellä ajetaan 91 oktaanisella.Ja heti tuli muuten 10 kaakkia lisää.Ei sillä että ne missään vaiheessa ois kaivellu...
Otetaanpas takaisin.Niin,siellä on vain eri asteikko...täälä ROM 95,on siellä POM 91 Oktaanista..
Otetaanpas takaisin.Niin,siellä on vain eri asteikko...täälä ROM 95,on siellä POM 91 Oktaanista..
ML 430 -01
Re: Amerikan malleissa vähemmän tehoja?
Oktaanien asteikoista en tiedä mitään, mutta yleensä asemilla on täällä kolmea eri ainetta: 87 ja 89 ovat kaikkialla, sitten kolmas vaihtelee ketjusta riippuen joko 91 tai 93. Oma ML 350 ilmoittaa että tarve on vähintään 91 tankin korkissa. Ainakin tuo 91/93 sisältää etanolia mutta en tiedä kuinka paljon.
Re: Amerikan malleissa vähemmän tehoja?
Hei..tässä kun on uudenmantereen asukki niin millaista polttoainetta yleensä siellä on?th56307 kirjoitti:Oktaanien asteikoista en tiedä mitään, mutta yleensä asemilla on täällä kolmea eri ainetta: 87 ja 89 ovat kaikkialla, sitten kolmas vaihtelee ketjusta riippuen joko 91 tai 93. Oma ML 350 ilmoittaa että tarve on vähintään 91 tankin korkissa. Ainakin tuo 91/93 sisältää etanolia mutta en tiedä kuinka paljon.
Neste taitaa jalostaa sinne Suomessa saakelisti ainetta ja valttina puhtaus ja laatu.
Jenkki siesel taitaa taas olla ihan neukkujan kanssa yhtä huonoa.
Oli vaan tapaus että -irlannista tuli kone ja suuttimet pikku ajomäärällä ihan paskat joka sitten poltti tai sulatti turbon sisukset.
Ja se aine oli sellaista tosi tummaa ja rsvaisen näköistä ja suotimet oli toosi paskaiset.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Amerikan malleissa vähemmän tehoja?
Ennen diesel oli täällä hirveää sotkua. Siksi kun suuttimistaan tarkat uuden sukupolven dieselit tulivat markkinoille, täällä loppui Eurooppalaisen dieselautojen myynti. Ne eivät yksinkertaisesti olisi kauaa kestäneet paikallista 'tupaöljyä'. Nyt diesel on laadultaan hyvää. En ole asiantuntija jotta pystyisin sanomaan miten se eroaa Suomessa myytävästä, mutta markkinoilla ovat ainakin Audi, VW, BMW ja Mercedes samoilla dieseleillä kuin Euroopassa. Sain hetki sitten tilaamani uuden GL350 Bluetecin perheen toiseksi autoksi ja siinä on mm. hiukkassuodatin. Lisäksi tilaushetkellä oli rastitettavissa ilmaiseksi varuste :" DSL Ultralow-sulfur fuel required. Biodiesel". Koodi oli siis tuo DSL. Kaikki diesel on täällä tuota Ultralow-sulfuria ja kysyin Vehosta kommenttia tästä paketista ja he sanoivat että ota vaan, ei mitään haittaa, on vaan valmius biodieselille.
Dieselin laadusta myös raskaalla puolella kertoo tekninen kehitys. Samoja moderneja koneita on myös kuorma-autojen keulalla kuin Euroopassa. Esim. Freigthlinereissa on "Powered by Mercedes-Benz" lätkiä kyljissä.
Pakkaskestosta en tiedä, sitä ei tankatessa ilmoiteta. Mutta täällä nurkalla on talvisin yli -20c pakkasia enkä yhtään hyytynyttä raskaan kaluston edustajaa ole pakkasilla nähnyt. Ja vielä talvella meitä palvellut GL320CDI 2009 kävi ja kukkui pakkasilla ilman kummempia. Talli meillä on kylmä eli kyllä se välillä laitettiin ainakin -20c pakkasella käyntiin ilman Webastoa tai lohko-/letkulämppäreitä. Tuossakin vehkeessä oli jo hiukkassuodatin.
Nämä kommentit ilman syvempää asiantuntemusta.
Bensasta en osaa sanoa mitään, mutta ei minulla ole ollut mitään polttoainepuolen ongelmia. Ei bensakoneisen tai dieselin kanssa.
Dieselin laadusta myös raskaalla puolella kertoo tekninen kehitys. Samoja moderneja koneita on myös kuorma-autojen keulalla kuin Euroopassa. Esim. Freigthlinereissa on "Powered by Mercedes-Benz" lätkiä kyljissä.
Pakkaskestosta en tiedä, sitä ei tankatessa ilmoiteta. Mutta täällä nurkalla on talvisin yli -20c pakkasia enkä yhtään hyytynyttä raskaan kaluston edustajaa ole pakkasilla nähnyt. Ja vielä talvella meitä palvellut GL320CDI 2009 kävi ja kukkui pakkasilla ilman kummempia. Talli meillä on kylmä eli kyllä se välillä laitettiin ainakin -20c pakkasella käyntiin ilman Webastoa tai lohko-/letkulämppäreitä. Tuossakin vehkeessä oli jo hiukkassuodatin.
Nämä kommentit ilman syvempää asiantuntemusta.
Bensasta en osaa sanoa mitään, mutta ei minulla ole ollut mitään polttoainepuolen ongelmia. Ei bensakoneisen tai dieselin kanssa.