Eli sulla siis olis ylimääräset!?Sergey kirjoitti:tossa mun mielipide H&R jousista
[ http://img593.imageshack.us/img593/1084/img0409jv.jpg ]
W201 madallus
Re: W201 madallus
w201 2.6E A -91
CLA 180BE -13
CLA 180BE -13
Re: W201 madallus
ei oo
ne meni romulaariin ja kierrätykseen. mut laita w124 h&r jouset ja laikkaa niistä sopivat. tulee tenavaan ok.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: W201 madallus
Tietääkö kukaan kuinka pitkät on mersun vakiotakajouset? Mulla olis madallusjouset taakke ja ne on 28cm pitkät niin sais vähän suuntaa antavaa tietoa paljonko niitä pitäis lyhentää vai tarviiko ollenkaan.
Ja sitten eteen oleen laittamassa laikattuja vakiojousia, niistä ei tieten kärsi yli 1,5 kierrosta ottaa pois tai alkaa raapiin?
Joku tämmöinen korkeus olisi suurinpiirtein toiveissa, ehkä vielä aavistus tuosta alaspäin; http://www.indendesign.de/img/fahrzeuge ... 158943.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanteiden speksit on 17 tuumaa ja 225/40 kumit.
Eihän tuosta varmasti häävi alusta tuu mutta kunhan rahaa joskus olis niin tulee hr alustasarja...
Ja sitten eteen oleen laittamassa laikattuja vakiojousia, niistä ei tieten kärsi yli 1,5 kierrosta ottaa pois tai alkaa raapiin?
Joku tämmöinen korkeus olisi suurinpiirtein toiveissa, ehkä vielä aavistus tuosta alaspäin; http://www.indendesign.de/img/fahrzeuge ... 158943.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanteiden speksit on 17 tuumaa ja 225/40 kumit.
Eihän tuosta varmasti häävi alusta tuu mutta kunhan rahaa joskus olis niin tulee hr alustasarja...
Re: W201 madallus
eipä niissä vakio jousien laikkaamisessa mitään järkeä ole, jos niistä madallusjouset meinaa saada. Muutamalla kympillä saa madallusjouset eteen joten...
siittähän saat oikeeta korkeutta silmäiltyä kun sulla on se vanha ja uusi jousi rinnakkain. 225-40-17 renkaita ei ole olemassa, jos ne on 225-45 niin tulee 100% raapiimaan isosti, varsinkin jos laikkaat niistä vakiojousista pois. 195/205/215-40 on oikea koko.
siittähän saat oikeeta korkeutta silmäiltyä kun sulla on se vanha ja uusi jousi rinnakkain. 225-40-17 renkaita ei ole olemassa, jos ne on 225-45 niin tulee 100% raapiimaan isosti, varsinkin jos laikkaat niistä vakiojousista pois. 195/205/215-40 on oikea koko.
- Keulatähti
- Vakiokalustoa

- Viestit: 117
- Liittynyt: Su 01.08.2010 12:53
Re: W201 madallus
Suunnilleen montako kierrosta edessä olevista vakiojousista kehtaa laikata et tulee se bout -40mm? Kakkosen kumeilla tarkotus mennä. Entäs takana?
Tallityhjennys, W201 tarvikkeita pois alta:
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1215057
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1216321
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1215057
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1216321
Re: W201 madallus
Jatketaan ketjua kysymällä mielipidettä viisaammilta... Eli satuin löytämään W201 alkuperäiset Sporline jouset, niin kysymys kuuluukin, että paljonko tuollaiset madaltaa? Joku 40-50mm olisi tarkoitus madaltaa. Niille kavereiksi ajattelin Monroen lyhyempiä iskareita ja "1" kumit eteen ja taakse. Tuleeko autosta "keuliva" tuolla setillä? Kestääkö kyytiin ottaa enää ketään?
Mielipiteitä?
Mielipiteitä?
MB 190 E 2.0 automaatti vm 1989
Re: W201 madallus
Miten muuten noi H&R jouset ovatko kaikki noita punaisia vai onko niitä myös mustina ja jos on niin onko niillä jotain eroja?
w201 2.6E A -91
CLA 180BE -13
CLA 180BE -13
Re: W201 madallus
yläpäästä vähän huono lyhentää kun se on tasainen.
Re: W201 madallus
bomberi, käännä se jousi kohdalleen
jokainen auto on erilainen eikä voi sanoa että "joo ota 2 kierrosta ja paa 2. kumit ni tulee hyvä". Jo vakiojousia on tusinoittain erilaisia, jousen kierrosten määrä ja langan paksuus vaihtelee. Voi olla 12 kierrosta tai vaikkapa 15. Jos 2 kirrosta ottaa molemmista pois niin tuo 12 kierroksinen menee iha vituiks mutta 15 kierroksisesta ei edes huomaa että on otettu... jne
Viel siihe lisäksi se että jouset kuoleentuu ajanmittaan, eli ikä vaikuttaa myös.
Kokeilemalla se selviää, ei kyselemällä.
Niitä on vaikka minkä värisiä. Oransseja, sinisiä, punaisia, mustia... tietääkseni niil ei oo muuta eroa kuin se että joku väri o ny trendikäämpi ku joku toinen.Jerski kirjoitti:Miten muuten noi H&R jouset ovatko kaikki noita punaisia vai onko niitä myös mustina ja jos on niin onko niillä jotain eroja?
jokainen auto on erilainen eikä voi sanoa että "joo ota 2 kierrosta ja paa 2. kumit ni tulee hyvä". Jo vakiojousia on tusinoittain erilaisia, jousen kierrosten määrä ja langan paksuus vaihtelee. Voi olla 12 kierrosta tai vaikkapa 15. Jos 2 kirrosta ottaa molemmista pois niin tuo 12 kierroksinen menee iha vituiks mutta 15 kierroksisesta ei edes huomaa että on otettu... jne
Kokeilemalla se selviää, ei kyselemällä.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: W201 madallus
Juu hyvin se sinne passas, aika hyvä tuli vaikka vaan yhen kiekan poikkasin, ehkä 2cm renkaan ja kaaren välissä. Tosiaan keula laskeutui reilusti koeajon jälkeen. Pitänee vielä vaihtaa ykkösen kummit
Takaiskarit meni vaihtoon, jo ennen madallusta huomasin että molemmista iskareista on tullut öljyt pihalle. ..
Nyt auto jää pomppimaan jokaisen töyssyn jälkeen.
Takaiskarit meni vaihtoon, jo ennen madallusta huomasin että molemmista iskareista on tullut öljyt pihalle. ..
Nyt auto jää pomppimaan jokaisen töyssyn jälkeen.
Re: W201 madallus
btw olis edullinen ja siistin näkönen systeemi ebayssä kaupan. Exami löysi:
http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-190- ... 1c3372483a" onclick="window.open(this.href);return false;
siitä vaan apinoimaan, sopii w124 alustaan myös.



http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-190- ... 1c3372483a" onclick="window.open(this.href);return false;
siitä vaan apinoimaan, sopii w124 alustaan myös.



EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: W201 madallus
Ois kyllä kätevä toi yläpää!
Nyt vaikka sergey tai epk kertoo, miten mahtuu pyörimään tenavassa takana 215/40-16 kumi, vanne on 9" levee ja et15. Tällä hetkellä siellä on 225/45-16 ja raapii ihan pirusti. Puolet renkaan reunasta on jo sulanu pois. Kantit hakattu sisään, ei mankeloitu. Madallusta n.70/70.
Tottakai 205/40 ois parempi vaihtoehto, mutta kun halvalla sais..
Nyt vaikka sergey tai epk kertoo, miten mahtuu pyörimään tenavassa takana 215/40-16 kumi, vanne on 9" levee ja et15. Tällä hetkellä siellä on 225/45-16 ja raapii ihan pirusti. Puolet renkaan reunasta on jo sulanu pois. Kantit hakattu sisään, ei mankeloitu. Madallusta n.70/70.
Tottakai 205/40 ois parempi vaihtoehto, mutta kun halvalla sais..
W124 -88 2.6L
Re: W201 madallus
Mulla oli kaks vakiojousta katkennu yläpäästä, joten lyhensin sieltä vielä lisää, hyvin ne siellä kupissaan pysyy,ainakin tähän astiepk kirjoitti:yläpäästä vähän huono lyhentää kun se on tasainen.
Merseedespents





