Sellasta vikaa lähin selvittämään kun vilkun viiksi ei lukitu vasemmalle tai oikealle kääntyessä.
Elikkä siis kun käännyn niin viikseä joutuu kädella pitämään.
Onko muilla ollut samaa vikaa ja miten korjattu? joutuuko rattia paljon purkamaan?
poflasd kirjoitti:Sellasta vikaa lähin selvittämään kun vilkun viiksi ei lukitu vasemmalle tai oikealle kääntyessä.
Elikkä siis kun käännyn niin viikseä joutuu kädella pitämään.
Onko muilla ollut samaa vikaa ja miten korjattu? joutuuko rattia paljon purkamaan?
Kiitos etukäteen!
Ei muuta kun ratti käteen ja sitten spiraali pois niin viiksi jon näkyy. Varmaan paskaa täynnä niin vilkku ei jää paikalleen tai sitten on muovi haljennut sieltä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Veikkaanpa että pienet muoviset osat kuluneet viiksen sisältä reunoiltaan "pyöreiksi" ja siksi pito loppu. Voi kokeilla purkaa ja vaihtaa osat päittäin, koska ovat (ilmeisen) identtiset. Eli avaimet pois virtalukosta, anna auton nukahtaa, ota airbag irti, ratti irti ja sitten irroitat koko helahoidon jossa monitoimiviiksi on pakettina. Viiksi pöydälle ja pura senverran että pääset käsiksi pieniin (mustiin) haittoihin, jotka määrittelevät pysyykö päällä vai ei. Olen tuossa harrastusmilessä purkanut yhden johtoviallisen viiksen atomeiksi ja siinäkin yhtenä oireena oli vilkun pysymättömyys päällä. Nyt odottaa inspiraatiota tinata uudet johdot paikalleen ja kasata koko härveli. Juurikin nuo muoviosat vaihdoin päittäin ja luulen siltä osin vian poistuneen. Tuntipalkoille ei välttämättä pääse, mutta jos haluaa harrastaa eikä ostaa uutta noin 150-200 euron monitoimiviikseä, niin aina voi kokeilla. Tarttee pienet torx-avaimet että saa purettua viiksen runko-osaa (biltemasta?) Kuviakin olisi, kunhan ehtis joskus perehtyä linkittämiseen ja ensin tyhjentää kamerasta (laiskuus). Ja kannattaa olla varovainen kun ottaa sitä spiraalihässäkkää/viiksipakettia pois ettei vaan pyörähdä onko se nyt nimeltään kääntökulma-anturi vai mikä, mutta anturi joka kertoo onko renkaat oikealle tai vasemmalle vinksallaan...esp ja muut ei toimi jos menee pieleen. Itsellä pyörähti kierroksen, mutta onneksi *-pelasti...joutui vain purkamaan uudestaan ja sekös hatutti!
Ainakin alkupään mallien viiksen pystyy helposti purkamaan tinauksia irrottelematta tuon palautusmekanismin osalta. Kuluneiden / rikkoutuneiden osien tilalle vaan vaikea löytää ehjiä.