Vehon huoltojen hinnoittelusta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: Vehon huoltojen hinnoittelusta

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

RAM kirjoitti:tai sitten kahdessakymmenessä vuodessa on asiat paljon muuttuneet.
Voisko tuo olla mahdollista? :think:
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Runner
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Runner »

Jos olen oikein ymmärtänyt niin mersun A ja b huollot menee sen mukaan mitä,auto ilmoittaa korjaustarpeeksi sen perussetin lisäksi, eli hinta vaihtelee aina tapauskohtaisestti sen mukaan miten on autolla ajettu....? Eli käsittääkseni on näin ollen hankala määrittää standardihintaa.
RAM
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RAM »

Nii... siis... 90 luvun puolivälistä 2000 luvun puoliväliin vehoa käyttelin... Tosta 2000 luvun puolivälistähän ei ole kuin 10 vuotta :lol:
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Ei tässä nyt siinä mielessä rahasta homma ole kiinni, että en noita saisi maksettua. Haluan, että tehty työ ja hinta olisi edes jossain suhteessa. Ei kai se ihmisestä tee köyhää/tyhmää jos se suhtautuu tällaiseen tapaukseen kriittisesti. Sen verran paljon olen noita rassanut itsekin, että mulla on jonkinlainen mielikuva töistä, joita huollossa tehdään. Ilmansuodatin vaihdettuna 80e. Ei helvetti, kahden minsan homma.

Mä oon nuo tuontiautot aina huollattanut kerran vehossa, kun se tuntuu olevan niin kovin tärkeää autojen ostajille. Mä en sitä vehon leimaa arvosta yhtään sen korkeammalle, kuin minkään muunkaan korjaamon leimaa, joissa autojani olen käyttänyt. Ehkä jopa vähän vähemmän. Paljon tulee huollettua itse ja tää nyt oli taas hyvä muistutus siitä, miten helppoa rahaa on heittää roskiin. No onpahan se yks leima nyt vehostakin sitten siellä kirjassa. Vuoden päästä auto onkin jo varmaan myyty.

Paljon Mersuja myyvä tuttu neuvoo aina asiakkaitaan hankkimaan esimerkiksi öljyt itse, jos käyttää autoja vehossa. Säästyy rahaa aika paljon.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Marko M
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Löytyy myös kyseenalainen esimerkki Vehon toiminnasta aivan lähiajoilta.

Isäni C220CDI 2005 ajettu noin 200tkm, oli A-huollossa Tampereen Veholla. Autossa kun on alusta alkaen merkkihuoltokirja ja Mobilo-life voimassa niin sen takia on käytetty tuolla. Vaan ei mene enää seuraavalla kerralla.

A-huolto tehtiin ja lisätöinä oli ilmansuodattimen vaihto. Mercedes-driver lehdessä vaihdon hinnaksi ilmoitetaan 56 euroa. Vaan tähän hintaan ei kuulukaan itse suodatin vaan se maksaa 35 euroa lisää. Lisäksi perushintakin oli noussut kuulemma alv-korotuksesta johtuen, hinnaston piti olla tosin voimassa maaliskuun loppuun. Pienellä takasivulla lukeekin että oikeudet muutoksiin pidetään.

Ei tuo vielä mitään, autosta löydettiin alustasta ties mitä laittoa, korjausarvio yhteensä 1200 euroa, muuten ei mene katsastuksesta läpi sanottiin. Selväähän oli ettei tuolla alettu alustan kunnostukseen.

Auto vietiin tunnetulle Pirkanmaalaiselle korjaamolle, alusta tutkittiin tarkkaan ja ainoastaan narinanivelet olivat vaihtokunnossa. Vaihdettuna yhteensä 90 euroa.

Auto katsastettiin huomautuksitta tämän viikon torstaina...

Tampereellahan on nykyään myös Tampereen Autocenter valtuutettu huoltopiste jos haluaa merkkihuollossa käydä.
230 C 1978
karppinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja karppinen »

Kävi sprinu Hartikaisella huollossa ja samalla huomasivat alustassa jotain väljyyksiä. Oli kyllä käynyt edellisellä viikolla leimalla, eikä siellä niistä mitään sanottu.
No mut pyysin tarjouksen mailiin niistä osasista vaihdettuna:

Apulaitehihnan vaihto työ 41€ osat 53€

Etu jarruletkut vaihto työ 60€ osat 130€

Etu kallistuksenvakaajan kaikki laakeroinnit vaihto työ 66€ osat

Etu oik+vas raidetangot vaihto ja aurauksen säätö työ 190€ osat 300€

Etu oikea alapallonivel vaihto työ 104€ osat 52€

Eipäkait se mitään, hyvä tarjous, mutta taidan silti hakea osat mätänetistä, reilun satkun koko puuhakassi ja vaihatella jollain edukkaammalla pajalla...

Ja ärsyttävää kun huoltoo varatessa katsotaan hinnastosta hinta huollolle ja sitten yritetään nyhtääkin jotain ihan muuta huollon jälkeen!

Nopeastihhan asentajat huollon teki, 43min oli auto hallissa. ja toisekseen en pitänyt siitä että asentaja tekee kiihdytys lähtöjä huollon jälkeen pihalla ja päivittelee ettei taida olla ihan vakio. Kukahan senkin kytkimen olis maksanut jos se siihen olis antautunut. siitä tiedän kun liikennekameran kuvaa....
Sprinter 316 -05 & -06
simppa80
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Nyt pistää Vihaksi! :twisted:

Kyselin viime viikolla Oulun Veholta huoltoa W204 A7 Huolto, öljyt, suodatiin + Automaatoinöljyt ja suodatin. Vehon hinta oli n. 850€. Tarkkaa en edes muista mutta tuota luokkaa. Drivers world lehdessä W204 automaatti öljyn vaihto 478€. Soitin voielä perään Veholle että miten voivat antaa autom.öljyn vaihdon hinnaksi 520 jotakin eutoa kun lehdessä lukee muuta. Ei voinut sanoa vastausta kun työnjohtajat ei paikalla.

Soitin Keminmaan Niemelän autoon. Kysyin hinnan huollolle. Arvatkaapa! 520€ ja sain tingattua vielä 500€:oon. Etuseteli käy tietysti kun kyseessä valtuutettu MB huolto. Soitin Veholle ja haistatin pitkät & peruin huollon. Harmi kun en saanut työnjohtajaa puhelimeen että ois voinu edes neuvotella. 350€ huolto hinnalle eroa on liikaa! Kuskaan jatkossa mersuni Keminmaahan huoltoon. Kestää vaikka pitää vapaapäivä töistä ja halvemmaks edelleen tulee..

Edit:

Kysymys vielä. Voiko 50€ etuseteleitä käyttää 2 kpl jos huollon hinta jaetaan 2 osaan?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tn62634
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

simppa80 kirjoitti:
Kysymys vielä. Voiko 50€ etuseteleitä käyttää 2 kpl jos huollon hinta jaetaan 2 osaan?
Olen nähnyt kun nätti nainen saa samaankin huoltoon 2 kpl etuseteleitä, mutta taisi kyllä olla poikkeus. :)

Mutta jos on hyvät välit henkilökuntaan niin miksei...
Vastaa Viestiin