CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Sergey kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:Onkos tällaisesta tietoa w210 Mersuissa? Miten toimii? Muissa automerkeissä ainakin varteenotettava ja hyvä boksi.

http://www.tuningstudio.fi/portal/tuott ... &section=c
on tuota kokeiltu autossa paikallaan. Ihan turha. Onneksi ei ollu oma, olis menny rahat hukkaan. Mitähän tuossa toosassa tehdään autolle? jos kerran on 8 eri vaihtoehtoa.

Kukas foorumilainen tekisi etelläsuomessa tätä "lastutusta"? Kaverin pitäisi saaha C220CDI (w202) ohjelmoitua.
Ok eli Mersussa ei toimi. Joissain merkeissä kyllä pelittää. Steionbauerin jälkeen melkein varteenotettavin boxi jos niistä puhutaan.
Minuakin kiinnostaa kuka tekee ohjelmointia E-Suomessa.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja joskami »

Eiks tuo CDI203 vaikuta siellä päin.. Taikka hommatte kaapelin millä luette/kirjoitatte itse ja joku tekee teille ohjelman
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1211
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Sergey kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:Onkos tällaisesta tietoa w210 Mersuissa? Miten toimii? Muissa automerkeissä ainakin varteenotettava ja hyvä boksi.

http://www.tuningstudio.fi/portal/tuott ... &section=c
on tuota kokeiltu autossa paikallaan. Ihan turha. Onneksi ei ollu oma, olis menny rahat hukkaan. Mitähän tuossa toosassa tehdään autolle? jos kerran on 8 eri vaihtoehtoa.

Kukas foorumilainen tekisi etelläsuomessa tätä "lastutusta"? Kaverin pitäisi saaha C220CDI (w202) ohjelmoitua.
Todennäköisesti huijaa rail-paineanturia, ja sitä kautta nostaa rail-painetta (kuten muutkin tuhoboksit).
Pelkkää p*sk**, kalliilla hinnalla.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

No boksiasia tuli jo selväksi. Millaisia tehoja noilla ohjelmilla on otettu 143hv versiosta?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Eri tekijöiden jäljiltäluvataaneri tehoja,netistä löytyyhelposti se haarukka.
Soppaa kivasti sotkee vielä tehdyt mittaukset, joihinkin voi kyllä luottaakkin, yleensä ei.

Jos auto on kunnossa, niin luokkaa 400/180 pitäisi lähtä suunnilleen "vakioilla savuilla".
Tekniikan kunto pikkuisen heiluttelee puoleen tai toiseen, yleensä noissa alaspäin, kun niillä on jo niin kamalasti ajettu.
Jos savu ei haittaa, niin vääntöä lähtee vähän enemmänkin, tehoa ei juurikaan.

Uudemmalla ruiskutusjärjestelmällä sellainen kymmenkunta heppaa enempi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Kyllä tuo 180 Suomen maanteille luulisi riittävän ja tarpeeksi 220CDI koneesta minun mielestä. Sergeyllä taitaa olla sen verran tehoja samassa koneessa. Mitenkäs muilla? Onko ollut mitään probleemia matkassa tehokohoamisten jälkeen? Vai pelkkiä positiivisia kokemuksia?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
TuplaH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ti 19.04.2011 19:28

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TuplaH »

Tuli hommattua tuollainen E 350cdi (195kw) 2011 mallinen farkku, onko kenelläkään vielä kokemusta ohjelmoinnista tuohon uudempaan versioon OM642:sta?
Avatar
Pete B
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ke 20.03.2013 20:53
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Pete B »

Hei onko kukaan testannut tämmöistä? http://www.teholastu.com/product_details.php?p=782" onclick="window.open(this.href);return false;

Kokemuksia? onko muuta hyötyä kuin 300€ lovi lompakossa, meinasin jos saa polttoaine kulutuksessa hyötyä niin maksaisi itsensä takasin 0,5 vuodessa, jos ei kaasujalka tule raskaammaksi :)
Taloudessa E 320CDI Avantgarde Farmari -00
Avatar
Sepelimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
Paikkakunta: Kiiminki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Sepelimies »

Pete B kirjoitti:Hei onko kukaan testannut tämmöistä? http://www.teholastu.com/product_details.php?p=782" onclick="window.open(this.href);return false;

Kokemuksia? onko muuta hyötyä kuin 300€ lovi lompakossa, meinasin jos saa polttoaine kulutuksessa hyötyä niin maksaisi itsensä takasin 0,5 vuodessa, jos ei kaasujalka tule raskaammaksi :)
Lue ylempää eli edelliseltä sivulta nuista tuhobokseista.
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
-M-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ma 07.05.2007 23:30
Paikkakunta: Oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja -M- »

Miten tämä Tuikun kauppakassi on nyt palvellut, ja millaisilla säädöillä on menty / paljonko on keretty kerätä mittariin kilometrejä ?

-M-
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 22.02.2013 14:40

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja grisha »

Kiinnostusta lastuiluun on kiitettävästi. Osaavia tekijöitäkin on muutama.
Olisko ideaa siinä, että joku näistä osaavista tekisi yhteenvedon näistä rihmasista, jotka tän otsikon alla ovat. Joko muutaman sivun (1...n) esityksen tai vaikka muotoon usein kysytyt ja íhmetellyt kysymykset. Vois olla helpompi lukea ja jäsentää kuin tämmöinen (nyt) 39. sivun rotla, jossa jutut polveilee ja pomppii joskus vaikka miten.
Paavo220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 04.10.2012 21:11

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Paavo220 »

On muuten grishalla ihan hyvä pointti, mutta KUKAAN ei yksin jaksa ilmaiseksi sellaista tehdä. Plus että osa vielä saa jonkinmoiset sivutulot(?) tällä hommalla niin ei varmaan mielellään ohjaa asiakkaitaan pois omalta tiliotteelta ;)

Mutta olis kyllä mahtava jos joku jaksais tehdä. Muistaakseni saabi piireissä on koottu joku railu 100 sivunen pdf T7-purkin puukottamisesta. Kieli oli englanti mutta jokainen kohta oli selitetty mahdollisimman selvästi ja niin että jos vähänkin tietää tietotekniikasta ja autoista niin varmasti saa hyvän käryn mitä sielä pitäisi tehdä ja miksi. Sen pdf:n oli koonnut liuta suomalaisia ja mukana monia eri kansalaisuutta edustavia jamppoja, kaikki kuitenkin tiukkoja saabimiehiä.

Eli ei tuota varmaan tuikku ja CDI203 raapase tosta vasurilla yhdessä yössä vaikka kuinka olis menovettä koneessa :lol:
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 22.02.2013 14:40

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja grisha »

No joo.
Viestejä on tullut avauksen jälkeen yli 1150 kpl ja rotlaa on luettu eli vilkaistu sinä aikana yli 180 000 kertaa.
Kyllä tuossa on mukana myös höpötyksiäkin. Jos joku lastuilun osaaja jaksaa ja viitsii tehdä jonkunmoisen järkevän yhteenvedon, isosti avuksi se varmaan olisi. Joku osaava lastumies (tai nainen?) pystyy helpommin napsimaan merkittävimmät huolenaiheet kuin joku, joka alkaa askartelemaan jokaisen kannanoton kanssa erikseen.
Iso homma se kuiteski on.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Paavo220 kirjoitti:On muuten grishalla ihan hyvä pointti, mutta KUKAAN ei yksin jaksa ilmaiseksi sellaista tehdä. Plus että osa vielä saa jonkinmoiset sivutulot(?) tällä hommalla niin ei varmaan mielellään ohjaa asiakkaitaan pois omalta tiliotteelta ;)

Mutta olis kyllä mahtava jos joku jaksais tehdä. Muistaakseni saabi piireissä on koottu joku railu 100 sivunen pdf T7-purkin puukottamisesta. Kieli oli englanti mutta jokainen kohta oli selitetty mahdollisimman selvästi ja niin että jos vähänkin tietää tietotekniikasta ja autoista niin varmasti saa hyvän käryn mitä sielä pitäisi tehdä ja miksi. Sen pdf:n oli koonnut liuta suomalaisia ja mukana monia eri kansalaisuutta edustavia jamppoja, kaikki kuitenkin tiukkoja saabimiehiä.

Eli ei tuota varmaan tuikku ja CDI203 raapase tosta vasurilla yhdessä yössä vaikka kuinka olis menovettä koneessa :lol:
Joskus aikoja sitten oli muutamiakin tuon kaltaisia juttuja
Mutta taisivat poistua ylläpidon siivous vimman aikoihin(tämäkin ketju oli näkymättömissä...)
Jote ei hirveesti "nappa"tehdä isoa homma mikä sitten häviää... Jonanin muka mainoksena...

Toinen juttu mitä on aika ajoin esillä että tietyt usein kysyt jutut olisi jotenkin mallin/tyypi tms alla löydetävissä
Niin että ei tarvitsis avun tarpeesa olevan samoja juttuja kysyä(haulla koitta hakea)mitkä jo moneen kertaan on käsitelty
Vaan jos niin olis rekisteröitymis/kirjautumis/uusien juttujen määrät laskis...(yksi kaupalisen palstan"mainos tilan myynti" mahdolisista myynti "valteista"menisi
palsta näyttäis hiljaisemalta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

-M- kirjoitti:Miten tämä Tuikun kauppakassi on nyt palvellut, ja millaisilla säädöillä on menty / paljonko on keretty kerätä mittariin kilometrejä ?

-M-
Kiitos - olen kovasti tykännyt.
Kolmisenkymmentä tuhatta reilusti on nyt kesästä menty tällä siistimmällä Paawolla.
Rottamallilla taisin pari kymppiä ainaskin ajaa.
Melkolailla tapissaan on syötöt ja paineet.
Luokkaa 150mm^3, 2,5bar, 1800bar.

Hyvin lähellä minun ihanneautoani.
Puuttuu oikeastaan vaan säädettävä maavara (ilmajousitus).
Joissain tilanteessa talvella kaipaan nelivetoa, mutta tavattoman harvoin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
S600L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Su 31.05.2009 21:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S600L »

Tervehdys. Pitäs saada lisää voimaa tuohon 320cdi 204hp versioon. Paljonko siitä on mahdollista saada tehoa/vääntöä kohtuukustannuksilla. Aikaisempi omistaja "lastuttanut" jossakin. Pitäisi olla nyt noin 230hp, mutta lisää pitäis saada... :D
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

S600L kirjoitti:Tervehdys. Pitäs saada lisää voimaa tuohon 320cdi 204hp versioon. Paljonko siitä on mahdollista saada tehoa/vääntöä kohtuukustannuksilla. Aikaisempi omistaja "lastuttanut" jossakin. Pitäisi olla nyt noin 230hp, mutta lisää pitäis saada... :D
Viisaammat tietty korjaa, mutta joku 260/630 noihin kai saa vakio hiluilla hyvin.
E350CDI&A180CDI
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tämän suoran 320cdi,n kohdalla tilanne on sellainen, että pieni cooleri ja sen todellinen kunto määrittelee sen max syöttömäärän tason.

On noista rullilla mitattu suuria lukuja, mutta ne ei valitettavasti kesäkelillä ajossa toteudu.
Mittauksen aikana ei ahtilma kerkiä kunnolla läämmetä ja leikata tehoja.
Oikeasti ajossa näin käy.
Kuvittelisin, että juurikaan yli 250hv ei kannattaisi lupailla.
Coolerin vaihdon jälkeen 270-280hv on mahdollista.
Sellaisia on mittailtu vakioahtimella.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
S600L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Su 31.05.2009 21:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S600L »

tuikku kirjoitti:.
Tämän suoran 320cdi,n kohdalla tilanne on sellainen, että pieni cooleri ja sen todellinen kunto määrittelee sen max syöttömäärän tason.

On noista rullilla mitattu suuria lukuja, mutta ne ei valitettavasti kesäkelillä ajossa toteudu.
Mittauksen aikana ei ahtilma kerkiä kunnolla läämmetä ja leikata tehoja.
Oikeasti ajossa näin käy.
Kuvittelisin, että juurikaan yli 250hv ei kannattaisi lupailla.
Coolerin vaihdon jälkeen 270-280hv on mahdollista.
Sellaisia on mittailtu vakioahtimella.
Okei, toi 280hv kuullostas jo aika kivalta. Onko Kemi-Tornio-Oulu akselilla olemassa sellasta pajaa jossa ohjelmointi + coolerin vaihto tehtäisiin ammattitaidolla? Vai oliko täällä foorumilla mainostaminen kieletty? :D Entäs jos tuohon vielä yhdistettäis isompi ahdin, kestääkö vaihdelaatikko/voimansiirto enempää tehoa?
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
jartsalepo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 11.01.2013 20:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jartsalepo »

tuikku kirjoitti:.
Tämän suoran 320cdi,n kohdalla tilanne on sellainen, että pieni cooleri ja sen todellinen kunto määrittelee sen max syöttömäärän tason.

On noista rullilla mitattu suuria lukuja, mutta ne ei valitettavasti kesäkelillä ajossa toteudu.
Mittauksen aikana ei ahtilma kerkiä kunnolla läämmetä ja leikata tehoja.
Oikeasti ajossa näin käy.
Kuvittelisin, että juurikaan yli 250hv ei kannattaisi lupailla.
Coolerin vaihdon jälkeen 270-280hv on mahdollista.
Sellaisia on mittailtu vakioahtimella.

Jos vaihtaa paremman välijäähyn niin mistä kannattaa etsiä? Katselin niin onhan se vakio kovin pieni mutta en vielä ole löytänyt mistään tilalle toista jos vaihtaisin. Toinen kysymys liittyen tuohon niin osaako kone lukea suoraan uuden paremman välijäähyn tuoman hyödyn ja säätää syötön kohdilleen tämän jälkeen vai onko uusi ohjelmointi paikallaan?

Auto ei ole vielä käynyt "tuikutetavana" kun itsekkin ajokiellossa ja sitä päivää odottelen kovasti että saa taas ajaa.
*MB 320CDI -04 elegance*
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Uskoisin vaikkapa ihan pienimmän Motonetistä tai vastaavasta paikasta löytyvällä kiinalaisella coolerilla saatavan tarvittava etu tähän tarpeeseen.
Suhteellisen yksinkertainen naplata paikoilleen.
Katsokaaa vaikkapa "kilanderin" postauksia aiheesta toisella foorumilla.

Varmaan kaikki softantekijät - niin myös minäkin.
Laittavat tähän malliin vähän "liikaa" syöttöjä - jotka sitten ahtoilman lämpeneminen leikkaa poikkeen, eikä ne toteudu.
Silloin,vaikka jälkeenpäinkin coolerin vaihdosta saa heti täyden hyödyn, kun ohjelmassa oleva syöttömäärä toteutuu oikeasti.
Luulen että tilanne on sama "kaikkien" tekemissä ohjelmissa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jartsalepo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 11.01.2013 20:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jartsalepo »

Näin ajattelinkin tapahtuvan, paranee vaan eikä ohjelmoinnista tarvitse murehtia.

Voiko tosiaan jokin Motonetin "halppis" olla parempi kuin mersun alkuperäinen?

Katselin eilen sitä mitä nyt päällisin puolin näkee välijäähyä niin hirveästi ei ole kiveniskemiä eikä mistään vuoda mitään...turhaan kai spekuloin kun lääkäri määrännyt ajokieltoon toistaiseksi...toivon totisesti että 29.4. päättyy eli viikko vielä.
*MB 320CDI -04 elegance*
S600L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Su 31.05.2009 21:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S600L »

jartsalepo kirjoitti:Näin ajattelinkin tapahtuvan, paranee vaan eikä ohjelmoinnista tarvitse murehtia.

Voiko tosiaan jokin Motonetin "halppis" olla parempi kuin mersun alkuperäinen?

Katselin eilen sitä mitä nyt päällisin puolin näkee välijäähyä niin hirveästi ei ole kiveniskemiä eikä mistään vuoda mitään...turhaan kai spekuloin kun lääkäri määrännyt ajokieltoon toistaiseksi...toivon totisesti että 29.4. päättyy eli viikko vielä.
Sama kiinnostaa kovasti täälläkin, kannattaa varmaan ostaa sieltä motonetistä isoin mahdollinen joka vaan mahtuu silleen huomaamattomasti. Laita linkkiä tännekin jos tilaat :D
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
jartsalepo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 11.01.2013 20:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jartsalepo »

S600L kirjoitti:
jartsalepo kirjoitti:Näin ajattelinkin tapahtuvan, paranee vaan eikä ohjelmoinnista tarvitse murehtia.

Voiko tosiaan jokin Motonetin "halppis" olla parempi kuin mersun alkuperäinen?

Katselin eilen sitä mitä nyt päällisin puolin näkee välijäähyä niin hirveästi ei ole kiveniskemiä eikä mistään vuoda mitään...turhaan kai spekuloin kun lääkäri määrännyt ajokieltoon toistaiseksi...toivon totisesti että 29.4. päättyy eli viikko vielä.
Sama kiinnostaa kovasti täälläkin, kannattaa varmaan ostaa sieltä motonetistä isoin mahdollinen joka vaan mahtuu silleen huomaamattomasti. Laita linkkiä tännekin jos tilaat :D
Laitan tottakai kunhan löydän ja pääsee testaamaan, motonetin sivut näytti nyt olevan alhaalla niin en päässyt tarjontaa tutkailemaan.
*MB 320CDI -04 elegance*
S600L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Su 31.05.2009 21:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S600L »

Tuolla sivulla kans jotain jäähdyttimiä http://www.ahtoja.com/category/15/valijaahdyttimet" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jartsalepo kirjoitti:Näin ajattelinkin tapahtuvan, paranee vaan eikä ohjelmoinnista tarvitse murehtia.

Voiko tosiaan jokin Motonetin "halppis" olla parempi kuin mersun alkuperäinen?

Katselin eilen sitä mitä nyt päällisin puolin näkee välijäähyä niin hirveästi ei ole kiveniskemiä eikä mistään vuoda mitään...turhaan kai spekuloin kun lääkäri määrännyt ajokieltoon toistaiseksi...toivon totisesti että 29.4. päättyy eli viikko vielä.
Lähes mikä tahans on paremi kuin se mersun alkuperäinen

(jos jollakulla on tarvetta kohtuu hyvin jäähdytäveälle pienne tilan menvälle niin nurkissa pyöri ylimääräisenä mitsun evo3 alkuperäinen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

CDI203 kirjoitti: (jos jollakulla on tarvetta kohtuu hyvin jäähdytäveälle pienne tilan menvälle niin nurkissa pyöri ylimääräisenä mitsun evo3 alkuperäinen)
Pistä YV:llä lisäinfoa, hintaa ym.
E350CDI&A180CDI
Avatar
Modano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 06.08.2012 17:18
Paikkakunta: Littoinen

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Modano »

Tuikulle kiitokset ohjelmoinnista.. todella hurja ero vakioon. 150km lenkin vedin ei yskinyt missään kohti,
ristus miten hauska peli.
GLE 350DE AMG 2020 W167
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Piiiitkä päivä takana.
Delphi on nyt saatu aika hyvälle mallille.
Ei nyt mitenkään varmaan lopulliseen kuosiin, mutta vetoja reilusti ja hyvin toimii.
Toimii myös kivasti muutenkin, kuin vaan kaasupohjassa.

Suutinkartan antamat 90mg on kaikki käytössä.
Max ahtopyynti 1,8bar => ei savuja.

Seuraavana varmaan pitää opetella, miten saa suutinkarttaa naplaamalla vielä lisää syöttöjä.
Niinkuin yleensäkkin, loppuratkaisun ympärillä piti tovi pyöriä, ennenkuin ymmärsin.
Hetken kirkkaampana käynyt ajatus ratkaisi. :mrgreen:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jolavi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ke 29.04.2009 11:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jolavi »

välijäähdyttimestä pikku vinkki. kennon koko sama kuin esimerkiksi bilteman myymässä pienemmässä versiossa. Eli noin 50euroa maksaa. Se sopii paawo autoihin käytännössä suoraan. Ja luulen että myös 211seen. Ja ero huomattava. Kannattaa vaihtaa vaikka ei lastutakaan.
Vastaa Viestiin