E-malli olisi tietenkin ulkonäöllisesti enemmän minun mieleen mutta kun ei ole sen tilalle mitään järjellistä käyttöä. Lisäksi hinta hypähtää heti pykälä ylemmäs, tai jos ei hinta niin sitten ajetut kilometrit.
Tällaisella aloituksella mersun hakuun

Kyllä, "V-keula" eli facelift tuli vuonna 2006, muistaakseni kuukausi oli kesäkuu?Johtotahti_42 kirjoitti: Sitten vielä tuo E-malli. En tarvitse sen kokoista välttämättä mutta malli syystä tai toisesta jotenkin puhuttelee. Varsinkin se missä on "V-keula"(?), onko ne nyt sitten vm.06-09? Näissä vaan on hinta tietenkin aika kova. Verottomana näyttää pyörivän tuolla 14-19t€... Tässä E-mallissa vaihtoehtoina olisi mieluisimpana 320CDI mutta myös 280CDI kelpaisi. Mites näiden osalta nuo aikaisemman vuosimallit(03-06), onko niissä jotakin minkä takia pitäisi mielummin valita uudempi(06->)? Ulkonäöllisesti mielestäni noi uudet on paremman näköisiä, juurikin tuon keulan takia.
Eli lisää kommentteja kaivataan, jotta päätöksen teko(ehkä) helpottuu...

En ole huomannut, että 280 olisi hinnaltaan niin paljon 320 halvempi. Näin ajattelin itsekin mutta nyt hieman hintoja seuranneena niin vaikuttavat olevan aika samoissa hinnoissa.H.E. von Kuusi kirjoitti:Jos itse olisin kaupoille lähtemässä, niin ehdottomasti Eemeli, eli w211 ja nimenomaan facelift. Tehojen puolesta 280cdi on varmastikin riittävä, saa ylimääräsellä rahalla sitten vaikka vähän mukavammat varusteet. Ja tarvittaessa ohjelmalla tuosta saa tehokkaammankin kuin mitä vakio 320cdi on (kun ottaa oikeasta paikasta ovat moottoriohjelmat hyvinkin "turvallisia").
Tuollainen W211 E280cdi päihittää kyllä oikeasti vaikka uuden Volvo V70 aivan mennen tullen.
Näköasiat ovat aina henkilökohtaisia, toinen tykkää äidistä ja molemmat tyttärestä! Nykyinen on E-farkku ja edellinen C-farkku ja ulkonäöllisesti C oli enemmän mieleen...Johtotahti_42 kirjoitti:Harkinnassa olisi ensimmäisen mersun hankinta ja merkki & mallit aika lailla tuntemattomia. Tämän takia kysynkin täältä hieman apuja valintaan. Tilaa ei tarvita "paljoa" joten olen katsonut C-farkkua, farmariin tottunut kun olen. Lisäksi olisi mukavaa, että auto kulkisi. Siksi oma päätelmä on 320 cdi. Vuosimalleja mitä olen katsonut ovat kaikki välillä 2005-2007. Onko tähän malliin, moottoriversioon ja vuosimalliin mitään erityistä huomioitavaa? Siis ihan mitä tahansa mikä mieleen tulee, niin tekniikan kuin esim. korin mahd. ruostumisen suhteen. Toivottavaa olisi myös, että kilometrejä olisi autolla alle 150tkm. Haku on lähtökohtaisesti suunnattu Saksaan. Mites tällaisen huollot, missä hinnoissa ne pyörivät? Jos nyt Saksasta lähtee autoa hakemaan niin onko C-mallissa jotakin erityistä mitä tulisi tarkastaa?
E-malli olisi tietenkin ulkonäöllisesti enemmän minun mieleen mutta kun ei ole sen tilalle mitään järjellistä käyttöä. Lisäksi hinta hypähtää heti pykälä ylemmäs, tai jos ei hinta niin sitten ajetut kilometrit.
Tällaisella aloituksella mersun hakuun. Nöyrät kiitokset avusta jo etukäteen!