MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus
MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus
hei, ylläölevassaolevassa autossa on jo ilneisesti tehdsasennuksinen koukku 13-napaisella rasialla.. niin asuntovaunussa kuin myös pikkukärryissä on 7.napaset pistokkeet. olen ajatellut vaihtaa tuon 13.napaisen 7.napaiseksi.onko ongeilnia ? toivonnopstusta.
tev kari
ps. jos ihmettelette, ettk kirjoitukseni on vähän huonoa johuu se siitä että vsen käsi on poissa pelistä kyynärmurtman takia
tev kari
ps. jos ihmettelette, ettk kirjoitukseni on vähän huonoa johuu se siitä että vsen käsi on poissa pelistä kyynärmurtman takia
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus
Niihinhän on adaptereita,ei tarvii tehdä kytkentöjä
käytössä 300TD -94 ,DODGE RAM 2500 -01
W123 250 -77 MR
W123 250 -77 MR
Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus
hei.
tuohon 13-napaiseen pistorasiaan ei tule koetuskynällä katsoen virtaa mihinkään napaan. maa on varmistettu suoraan akulta. mersussahan on paljon jakorasioita ( mm. varapyörän kotelossa yksi ). mahtaisiko koukun johtosarjassa olla jossain sellainen, joka olisi irti. jos on niin missä. kysessä on siis farkku.
tuohon 13-napaiseen pistorasiaan ei tule koetuskynällä katsoen virtaa mihinkään napaan. maa on varmistettu suoraan akulta. mersussahan on paljon jakorasioita ( mm. varapyörän kotelossa yksi ). mahtaisiko koukun johtosarjassa olla jossain sellainen, joka olisi irti. jos on niin missä. kysessä on siis farkku.
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus
Mullon ittelaitettuna 13 napainen kun as.vaunussakin on Kärryssä on 7 napainen. Adapteri on ronkassa jos kärryä tarttee vetää.
Sähköistä...kytkin silleen että jos parkit ei o päällä niin mitään sähköjä ei mene koukulle. Ei vaunun jääkaapin eikä vaunun akun latauksenkan virtoja. Meinaanvaan sitä että jos se kuitenkin on jälkiasennettu ni saattaa olla samantyyppisiä käiveröitä siellä ja sulakkeet lie on jossakin jokatapauksessa
Sähköistä...kytkin silleen että jos parkit ei o päällä niin mitään sähköjä ei mene koukulle. Ei vaunun jääkaapin eikä vaunun akun latauksenkan virtoja. Meinaanvaan sitä että jos se kuitenkin on jälkiasennettu ni saattaa olla samantyyppisiä käiveröitä siellä ja sulakkeet lie on jossakin jokatapauksessa
Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus
Hei !
Nyt vihdoin saatiin nuo sähköt kuntoon ja kaikki pelaa kiitettävästi. Auto/vaunu-yhdistelmä kokeiltiin tänään ajossa. Mukavasti toimi, voimaa riitti, vaihtoi mielestäni asiallisesti ja tuntui muutenkin jämäkälle. Aivan toinen maku kuin W123 240 D;llä.
Yksi huolenaihe kuitenkin ilmeni: lämpömittari näytti hiukan alle 120 ast. Nousi siihen melko nopeasti muttei siitä yli samoin öljynpaine tässä lämmössä tyhjäkäynnillä n 1 bar.
Kuuluuko asiaan vai onko syytä olla huolissaan ?
Parhain terveisin Kari
Nyt vihdoin saatiin nuo sähköt kuntoon ja kaikki pelaa kiitettävästi. Auto/vaunu-yhdistelmä kokeiltiin tänään ajossa. Mukavasti toimi, voimaa riitti, vaihtoi mielestäni asiallisesti ja tuntui muutenkin jämäkälle. Aivan toinen maku kuin W123 240 D;llä.
Yksi huolenaihe kuitenkin ilmeni: lämpömittari näytti hiukan alle 120 ast. Nousi siihen melko nopeasti muttei siitä yli samoin öljynpaine tässä lämmössä tyhjäkäynnillä n 1 bar.
Kuuluuko asiaan vai onko syytä olla huolissaan ?
Parhain terveisin Kari
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus
Näillä keleillä ei kait pitäisi ainakaan tasaisella vedettäessä. Puhdista syylari ulkopuolelta kunnolla. Wyrtin Pine Line tms. vastaava pesuliuos jämäkkänä liuoksena.
Kastelet haaleaa tai kylmää syylaria pari tuntia silleen et 15min välein suihkupullolla sumutat pesuainetta mutta ei vettä. Lopuksi huuhtelet painevedelä moottoritilasta ulospäin. Tuulitunneli tietty sais olla pois paikoiltaan.
Uskomaton määrä paskaa irtosi ainakin tosta mun vaununvetoautosta. Näytti sille ettei siinä paljon sitä oli mutta näytti vaan. 560 Solikka tulee +20 keleissä tasaisella silleen että lämmöt on normaalissa eli pikkasen yli 80. Vedän vaunua noin 80 nopeudella.
Vime kesänä ei tainnu sadan ylitystä tulla missään ei edes ylämäissä.
Kastelet haaleaa tai kylmää syylaria pari tuntia silleen et 15min välein suihkupullolla sumutat pesuainetta mutta ei vettä. Lopuksi huuhtelet painevedelä moottoritilasta ulospäin. Tuulitunneli tietty sais olla pois paikoiltaan.
Uskomaton määrä paskaa irtosi ainakin tosta mun vaununvetoautosta. Näytti sille ettei siinä paljon sitä oli mutta näytti vaan. 560 Solikka tulee +20 keleissä tasaisella silleen että lämmöt on normaalissa eli pikkasen yli 80. Vedän vaunua noin 80 nopeudella.
Vime kesänä ei tainnu sadan ylitystä tulla missään ei edes ylämäissä.
Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus
Hei !Jari Ke kirjoitti:Näillä keleillä ei kait pitäisi ainakaan tasaisella vedettäessä. Puhdista syylari ulkopuolelta kunnolla. Wyrtin Pine Line tms. vastaava pesuliuos jämäkkänä liuoksena.
Kastelet haaleaa tai kylmää syylaria pari tuntia silleen et 15min välein suihkupullolla sumutat pesuainetta mutta ei vettä. Lopuksi huuhtelet painevedelä moottoritilasta ulospäin. Tuulitunneli tietty sais olla pois paikoiltaan.
Uskomaton määrä paskaa irtosi ainakin tosta mun vaununvetoautosta. Näytti sille ettei siinä paljon sitä oli mutta näytti vaan. 560 Solikka tulee +20 keleissä tasaisella silleen että lämmöt on normaalissa eli pikkasen yli 80. Vedän vaunua noin 80 nopeudella.
Vime kesänä ei tainnu sadan ylitystä tulla missään ei edes ylämäissä.
Vai voisikohan siellä vaivata termostaatti kun ilman vaunua lämpö pysyy hiukan reilu 80 asteessa. Vaunu on Solifer 550 Nordica
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus
Pitäisi pysyä sadan asteen korvilla, enemmän on liikaa ... termostaatti, viskokytkin, syyläri.
wiimax.fi
Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus
Viskon pitäis napata kiinni mittarinäyttämän hieman alle 110 asteen (omissa näin) ja jos on ilmastointi niin pian ton jälkeen lähtee sähköflektikin avuksi täydellä teholla.
Viskonhan saa pyörimään kylmänäkin silleen kun laittaa sen bi-metalliliuskan väliin jonkin puutikun tms että se liuska jää taivuksiin. Ton liuskan takan on venttiili joka sitten säätelee sen missäpäin viskoa oljy milloinkin on. Se bi-metalliliuska on se jonka keskellä on reikä viskon kiinnityspultille. Viskon mukanaolon kyllä kuulee varsinkin jos on paikallaan ja ovi tai ikkuna auki kun pikkasen käyttää kierroksia. Konepellin jos aukaisee ja antaa pikkasen kierroksia niin hilse kyllä lähtee hiusjuuresta jos kakkula on konehuoneenpuolella
Tein ton tikun jäätelötikusta ja laitoin paikoilleen liuskanväliin edellisenä kesinä kun oli kuumaa ja syylarikään ei ollu puhdas ulkopuoleta. Teietty kun ilmastointikin oli päällä niin sekin sitä lämpökuormaa aiheutti. Lämmöt oli 100 asteen molemmin puolin ja enempi yläpuolella jatkuvasti. Iso vaikutus oli tolla syylarin ulkopuolisella pesulla
Omilla kokemuksilla lämmöt kyllä nousee yli sadankin jos vetää sakkoraajaa vasten ylämäissäkin jos ulkolämpötila on +25 ja enemmän vaikka syylari on puhdaskin.
Viskonhan saa pyörimään kylmänäkin silleen kun laittaa sen bi-metalliliuskan väliin jonkin puutikun tms että se liuska jää taivuksiin. Ton liuskan takan on venttiili joka sitten säätelee sen missäpäin viskoa oljy milloinkin on. Se bi-metalliliuska on se jonka keskellä on reikä viskon kiinnityspultille. Viskon mukanaolon kyllä kuulee varsinkin jos on paikallaan ja ovi tai ikkuna auki kun pikkasen käyttää kierroksia. Konepellin jos aukaisee ja antaa pikkasen kierroksia niin hilse kyllä lähtee hiusjuuresta jos kakkula on konehuoneenpuolella
Tein ton tikun jäätelötikusta ja laitoin paikoilleen liuskanväliin edellisenä kesinä kun oli kuumaa ja syylarikään ei ollu puhdas ulkopuoleta. Teietty kun ilmastointikin oli päällä niin sekin sitä lämpökuormaa aiheutti. Lämmöt oli 100 asteen molemmin puolin ja enempi yläpuolella jatkuvasti. Iso vaikutus oli tolla syylarin ulkopuolisella pesulla
Omilla kokemuksilla lämmöt kyllä nousee yli sadankin jos vetää sakkoraajaa vasten ylämäissäkin jos ulkolämpötila on +25 ja enemmän vaikka syylari on puhdaskin.




