MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
nylaka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 15.01.2011 14:23
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus

Viesti Kirjoittaja nylaka »

hei, ylläölevassaolevassa autossa on jo ilneisesti tehdsasennuksinen koukku 13-napaisella rasialla.. niin asuntovaunussa kuin myös pikkukärryissä on 7.napaset pistokkeet. olen ajatellut vaihtaa tuon 13.napaisen 7.napaiseksi.onko ongeilnia ? toivonnopstusta.

tev kari

ps. jos ihmettelette, ettk kirjoitukseni on vähän huonoa johuu se siitä että vsen käsi on poissa pelistä kyynärmurtman takia
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
mölytoosa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 14.08.2012 22:17
Paikkakunta: Pukkila,eteläsuomi

Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus

Viesti Kirjoittaja mölytoosa »

Niihinhän on adaptereita,ei tarvii tehdä kytkentöjä
käytössä 300TD -94 ,DODGE RAM 2500 -01
W123 250 -77 MR
Avatar
nylaka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 15.01.2011 14:23
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus

Viesti Kirjoittaja nylaka »

hei.
tuohon 13-napaiseen pistorasiaan ei tule koetuskynällä katsoen virtaa mihinkään napaan. maa on varmistettu suoraan akulta. mersussahan on paljon jakorasioita ( mm. varapyörän kotelossa yksi ). mahtaisiko koukun johtosarjassa olla jossain sellainen, joka olisi irti. jos on niin missä. kysessä on siis farkku.
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5462
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Mullon ittelaitettuna 13 napainen kun as.vaunussakin on Kärryssä on 7 napainen. Adapteri on ronkassa jos kärryä tarttee vetää.

Sähköistä...kytkin silleen että jos parkit ei o päällä niin mitään sähköjä ei mene koukulle. Ei vaunun jääkaapin eikä vaunun akun latauksenkan virtoja. Meinaanvaan sitä että jos se kuitenkin on jälkiasennettu ni saattaa olla samantyyppisiä käiveröitä siellä ja sulakkeet lie on jossakin jokatapauksessa
Avatar
nylaka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 15.01.2011 14:23
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus

Viesti Kirjoittaja nylaka »

Hei !
Nyt vihdoin saatiin nuo sähköt kuntoon ja kaikki pelaa kiitettävästi. Auto/vaunu-yhdistelmä kokeiltiin tänään ajossa. Mukavasti toimi, voimaa riitti, vaihtoi mielestäni asiallisesti ja tuntui muutenkin jämäkälle. Aivan toinen maku kuin W123 240 D;llä.
Yksi huolenaihe kuitenkin ilmeni: lämpömittari näytti hiukan alle 120 ast. Nousi siihen melko nopeasti muttei siitä yli samoin öljynpaine tässä lämmössä tyhjäkäynnillä n 1 bar.
Kuuluuko asiaan vai onko syytä olla huolissaan ?

Parhain terveisin Kari
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5462
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Näillä keleillä ei kait pitäisi ainakaan tasaisella vedettäessä. Puhdista syylari ulkopuolelta kunnolla. Wyrtin Pine Line tms. vastaava pesuliuos jämäkkänä liuoksena.

Kastelet haaleaa tai kylmää syylaria pari tuntia silleen et 15min välein suihkupullolla sumutat pesuainetta mutta ei vettä. Lopuksi huuhtelet painevedelä moottoritilasta ulospäin. Tuulitunneli tietty sais olla pois paikoiltaan.

Uskomaton määrä paskaa irtosi ainakin tosta mun vaununvetoautosta. Näytti sille ettei siinä paljon sitä oli mutta näytti vaan. 560 Solikka tulee +20 keleissä tasaisella silleen että lämmöt on normaalissa eli pikkasen yli 80. Vedän vaunua noin 80 nopeudella.

Vime kesänä ei tainnu sadan ylitystä tulla missään ei edes ylämäissä.
Avatar
nylaka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 15.01.2011 14:23
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus

Viesti Kirjoittaja nylaka »

Jari Ke kirjoitti:Näillä keleillä ei kait pitäisi ainakaan tasaisella vedettäessä. Puhdista syylari ulkopuolelta kunnolla. Wyrtin Pine Line tms. vastaava pesuliuos jämäkkänä liuoksena.

Kastelet haaleaa tai kylmää syylaria pari tuntia silleen et 15min välein suihkupullolla sumutat pesuainetta mutta ei vettä. Lopuksi huuhtelet painevedelä moottoritilasta ulospäin. Tuulitunneli tietty sais olla pois paikoiltaan.

Uskomaton määrä paskaa irtosi ainakin tosta mun vaununvetoautosta. Näytti sille ettei siinä paljon sitä oli mutta näytti vaan. 560 Solikka tulee +20 keleissä tasaisella silleen että lämmöt on normaalissa eli pikkasen yli 80. Vedän vaunua noin 80 nopeudella.

Vime kesänä ei tainnu sadan ylitystä tulla missään ei edes ylämäissä.
Hei !
Vai voisikohan siellä vaivata termostaatti kun ilman vaunua lämpö pysyy hiukan reilu 80 asteessa. Vaunu on Solifer 550 Nordica
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18439
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pitäisi pysyä sadan asteen korvilla, enemmän on liikaa ... termostaatti, viskokytkin, syyläri.
wiimax.fi
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5462
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: MB 300 D W 124 Automaatti-Vetokokun sähköasennus

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Viskon pitäis napata kiinni mittarinäyttämän hieman alle 110 asteen (omissa näin) ja jos on ilmastointi niin pian ton jälkeen lähtee sähköflektikin avuksi täydellä teholla.

Viskonhan saa pyörimään kylmänäkin silleen kun laittaa sen bi-metalliliuskan väliin jonkin puutikun tms että se liuska jää taivuksiin. Ton liuskan takan on venttiili joka sitten säätelee sen missäpäin viskoa oljy milloinkin on. Se bi-metalliliuska on se jonka keskellä on reikä viskon kiinnityspultille. Viskon mukanaolon kyllä kuulee varsinkin jos on paikallaan ja ovi tai ikkuna auki kun pikkasen käyttää kierroksia. Konepellin jos aukaisee ja antaa pikkasen kierroksia niin hilse kyllä lähtee hiusjuuresta jos kakkula on konehuoneenpuolella :)

Tein ton tikun jäätelötikusta ja laitoin paikoilleen liuskanväliin edellisenä kesinä kun oli kuumaa ja syylarikään ei ollu puhdas ulkopuoleta. Teietty kun ilmastointikin oli päällä niin sekin sitä lämpökuormaa aiheutti. Lämmöt oli 100 asteen molemmin puolin ja enempi yläpuolella jatkuvasti. Iso vaikutus oli tolla syylarin ulkopuolisella pesulla

Omilla kokemuksilla lämmöt kyllä nousee yli sadankin jos vetää sakkoraajaa vasten ylämäissäkin jos ulkolämpötila on +25 ja enemmän vaikka syylari on puhdaskin.
Vastaa Viestiin