
Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Kerronpa kokemuksen yhdestä japanilaisesta autosta eli omastani mitsusta; eli ei menny kataksustesta läpi, kun tyhjää käyden nuo hiilivedyt muistaakseni oli yli rajojen, mutta kierroksilla arvot ihan hyvät, ihmeteltiin ja kokemusta omaava kaveri sano, jotta syynä on ehkä venttilivälykset eli joku/jotku kantaa tyhjällä käydessä. No säätipä venttilit ja läpi pakokaasu testeistä meni japsi hyvillä arvoilla. No empä tuosta nyt ko. koneesta tiedä ja sen venttilien säätösysteemistä, mutta liekkö mahdollista että venttilin säädöt ei pelaa matalilla kierroksilla, kuten puristuksia testattaessa
.

Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Hyrdaalisethan tuolla on, tätä itsekin ajattelin mutta kun ko vika on tullut pikkuhiljaa epäilen säädön "kiristyneen" kun taitaa melko varmasti välys kasvaa jolloin venttiili ei aukea tarpeeksi.....tosin, se että välillä kone käy aivan normisti voisi viitata johonkin seetiin tms. mutta kuten sanottu, öljyn lisääminen puristustestissä palauttaa paineet normiin ja tämähän viittaa taasen männänrenkaisiin.eskelju kirjoitti:Kerronpa kokemuksen yhdestä japanilaisesta autosta eli omastani mitsusta; eli ei menny kataksustesta läpi, kun tyhjää käyden nuo hiilivedyt muistaakseni oli yli rajojen, mutta kierroksilla arvot ihan hyvät, ihmeteltiin ja kokemusta omaava kaveri sano, jotta syynä on ehkä venttilivälykset eli joku/jotku kantaa tyhjällä käydessä. No säätipä venttilit ja läpi pakokaasu testeistä meni japsi hyvillä arvoilla. No empä tuosta nyt ko. koneesta tiedä ja sen venttilien säätösysteemistä, mutta liekkö mahdollista että venttilin säädöt ei pelaa matalilla kierroksilla, kuten puristuksia testattaessa.
edetään nyt kuitenkin rvs kokeilulla, saadaan siitäkin tietoa lisää foorumille onko mitään hyötyä....mikäli vika on juurikin männänrenkaissa ja tuo ainehan on kuulemma juuri siihen tarkoitettu.
E: mömmöt haettu. ensin menee vielä koneen puhdustus flush ja sitten uudet öljyt ja suodin (näitä kun on nyt useammalla satasella hyllyssä) ja sitten RVS aineet sisään, 400km ajoa ja sitten viedään päästömittaukseen....kertomusta seuraa perässä kunhan nähdään näiden jeesuslitkujen vaikutukset muualle kuin lompakon nyöreihin.

.
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Naurunrämäkältä koitan kirjoittaa selkeästi....
Itselleni nauran, tuosta RVS "Technology" ostoksesta....kyllä on ihme jos EI tuo osoittaudu täydeksi humpuukiksi!
Avasin paketit joista toinen on G4 ja toinen G6 eli neljälle ja kuudelle litralle moottoriöljyä = 10 litralle...eihän siinä mitään, purkit maksoi 40€ ja 60€ = 10€ litraa moottoriöljyä kohti.
Ok, mutta kyllä saa olla ruuneperi joka minut ympäri puhuu että paketeissa olisi jotain eroa....täyttä rahastusta, nimittäin tasan samat pullot ja tuubit molemmissa
.
Pistän siis kokemuksia teille, ettei muut koskaan laita rahojaan "Tv shoppiin"....
Lauantai iltana saatte illaksi nauramista kuinka LU:tta on pissitty silmään urakalla.
Ps. Vai uskooko joku tähän aineeseen ja sen toimivuuteen ?
.

Itselleni nauran, tuosta RVS "Technology" ostoksesta....kyllä on ihme jos EI tuo osoittaudu täydeksi humpuukiksi!
Avasin paketit joista toinen on G4 ja toinen G6 eli neljälle ja kuudelle litralle moottoriöljyä = 10 litralle...eihän siinä mitään, purkit maksoi 40€ ja 60€ = 10€ litraa moottoriöljyä kohti.
Ok, mutta kyllä saa olla ruuneperi joka minut ympäri puhuu että paketeissa olisi jotain eroa....täyttä rahastusta, nimittäin tasan samat pullot ja tuubit molemmissa



Pistän siis kokemuksia teille, ettei muut koskaan laita rahojaan "Tv shoppiin"....

Lauantai iltana saatte illaksi nauramista kuinka LU:tta on pissitty silmään urakalla.
Ps. Vai uskooko joku tähän aineeseen ja sen toimivuuteen ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Varmasti uskoo
Jos tolla tökötillä koneremppa hoituu, niin ostan omaankin hyllyyn sitä varmuuden vuoksi
Voihan siellä jotain fairya olla, joka räjäyttää lian pois.....

Jos tolla tökötillä koneremppa hoituu, niin ostan omaankin hyllyyn sitä varmuuden vuoksi

Voihan siellä jotain fairya olla, joka räjäyttää lian pois.....
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.

Oh-hoh-hoh.... Piti oikein kuuklata tuo rvs:sä. Melko suuret lupaukset ainakin... Ja sivuilla toistuu sama kaava, jolla ihmisiä on kautta aikain ostamaan "turhuuksia", esim.nykyään terveys-sitä-tätä-tuota-edistävää

Eipä sillä, en missään nimessä tyrmää koska kokemusta ko.litkuista ei ole. Sitten taas siitä X1R-linimentistä on.
Sekään tuskin pelastaa,kunnostaa, jnejne. aivan kuten mainostavat, mutta... Useampiin työkoneakseleihin joissa on jarrujen huuhtelun/navan/akseliston välissä metalliset tiivisteet vastaakkain, tämä liemi on poistanut vuoto-ongelmia.
Eli, jossei auennut selitys niin kaksi tasaiseksi hienokoneistettua pintaa vastakkain, joista toinen tietty pyörii(napa) ja sisällä jarrujenn huuhtelupaine. Se ei suuri ole, mutta lämpötilavaihtelut tekevät kiusaa ja uudet maksavat maltaita

Samoin eräs kollega kertoi 316 rintterin öljynkulutuksen loppuneen.. No jaa, liekö totta kokonaan mutta aiemmin sai 10tkm vaihtovälillä lisätä n. litran lubrikaattia.
Lykästystä LU:lle ja oletetaan että litku tekee tehtävänsä muuallakin kuin lompakossa

Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Rupesin jo hatutukseen kittaamaan punkkua, noihin pariin desiin upposi yhdeksän punkkulitran hinta !....prkl
.


.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Resurssia olis saanu jo kaljakopan hinnalla
Ja edelleen se huuhtelu kannattaisi tehdä ensin. Aika turha huudella miten paskoja tököttejä, jos niitä ei osata käyttää oikein. Ihan toimivaa se RVS:kin on, mutta eihän sekään ihmeisiin pysty jos isompaa mekaanista vikaa on.

Ja edelleen se huuhtelu kannattaisi tehdä ensin. Aika turha huudella miten paskoja tököttejä, jos niitä ei osata käyttää oikein. Ihan toimivaa se RVS:kin on, mutta eihän sekään ihmeisiin pysty jos isompaa mekaanista vikaa on.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Huuhtelu minne ?Pansu kirjoitti:Resurssia olis saanu jo kaljakopan hinnalla![]()
Ja edelleen se huuhtelu kannattaisi tehdä ensin. Aika turha huudella miten paskoja tököttejä, jos niitä ei osata käyttää oikein. Ihan toimivaa se RVS:kin on, mutta eihän sekään ihmeisiin pysty jos isompaa mekaanista vikaa on.
Nyt on jo toiseen kertaan kerosiinit (lamppuöljyt) pytyssä.
Kone huuhdeltu sisältä 2 litralla nafta/öljy seosta....
Joku muu vielä ?
Nyt sisällä uudet (5min käytetyt) öljyt ja suodin.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Hyvä puoli minun rvs-kokeiluissa tähän mennessä on se, että ainakaan huonompaan suuntaan ei ole värkit menneet, mutta aika näyttää kuinka paljon parempaan josko sitten muutosta siihen suuntaan tulee.LopenUupunut kirjoitti:Rupesin jo hatutukseen kittaamaan punkkua, noihin pariin desiin upposi yhdeksän punkkulitran hinta !....prkl![]()
![]()
.

Punkun yhdeksää litraa et muistakkaan muutaman viikon kuluttua minne ne meni vaikka kylläkin tiedät, mutta nuo RVS tuubit muistat, siis ainakin minä muistan omani minne ne meni

Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Tein tuon RVS käsittelyn ja sen jälkeen pumpun säätöautomatiikka ei riitä pitämään tyhjäkäyntiä 750 rpm kohdalla, se nousee koneen lämmetessä noin 100 rpm. Tuommosta ei ole tapahtunut yhdeksään vuoteen. Sen verran se vaikuttaa käyntivastuksiin. Toki jokin muukin voi tuohon vaikuttaa mutta siltä se nyt vaikuttaa, että aine sen teki. Voi se tietty olla puuttuva alipainepumppukin mikä vaikuttaa tai hitaammin pyörivä laturi.
Tuohon sylinterin/männän/renkaiden korjaamiseen tuo RVS ei vaikuta mitään mutta onpahan sitten muut sylinterit hyvässä kunnossa.
Tuohon sylinterin/männän/renkaiden korjaamiseen tuo RVS ei vaikuta mitään mutta onpahan sitten muut sylinterit hyvässä kunnossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Noh on sitä sitten edes jotenkin huuhdeltu.LopenUupunut kirjoitti:Huuhtelu minne ?Pansu kirjoitti:Resurssia olis saanu jo kaljakopan hinnalla![]()
Ja edelleen se huuhtelu kannattaisi tehdä ensin. Aika turha huudella miten paskoja tököttejä, jos niitä ei osata käyttää oikein. Ihan toimivaa se RVS:kin on, mutta eihän sekään ihmeisiin pysty jos isompaa mekaanista vikaa on.
Nyt on jo toiseen kertaan kerosiinit (lamppuöljyt) pytyssä.
Kone huuhdeltu sisältä 2 litralla nafta/öljy seosta....
Joku muu vielä ?
Nyt sisällä uudet (5min käytetyt) öljyt ja suodin.
.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Pelkkää juhlaa väyrysen kanssa, laittelin venttiilikoppaa paikoilleen ja eikösvaan...se huohottimen kannessa oleva muovinen ohjuri RÄKS...%#¥^*¥£$%.
.
Tunti meni peilin ja kärkipihtien kanssa kaivuuhommissa....kolmessa osassa sain ehkä palat pois.?
Ainakin kävi ihan ok...vielä....No eiköhän muovi kuitenkin murene sinne
.
.

Tunti meni peilin ja kärkipihtien kanssa kaivuuhommissa....kolmessa osassa sain ehkä palat pois.?
Ainakin kävi ihan ok...vielä....No eiköhän muovi kuitenkin murene sinne

.
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Fiftisixti fiilikset tuosta rsv aineesta, tuntuu että vaikuttaa positiivisesti...tutkitaan vähän vielä, eli illemmalla tarkoitus puristuspaineet mitata.
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Paskat, vinkun litkimiseksi meni......koitetaan huomenissa tai joskus kun jaksaa.
.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Jäikö putki päälle 

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Puristukset "kateissa" yhdestä sylinteristä.
Juhlitaan nyt huominen juhannus ja katellaan sitten....on ollu mettähommia puhteena ja jatkuu tämän viikon.RAM kirjoitti:Jäikö putki päälle
Ensiviikko meneekin muissa touhuissa, ehkä germaniassa...
.
Opel, "weird lieben autos"....