Eikös ne Vehon korjaukset kestäny sulla jopa vuoden ennen ku pukkas uutta kukkaa vai oliko se lokarin kaari erillinen tapaus? Oon vähän kuullut juttua, että ei kovin kauaa kestä noi Vehon räpellykset.RH kirjoitti:Se on hyvä, että jollain riittää aikaa, intoa ja motivaatiota tapella oikeuksistaan. Meillä oli takavuosina tuommoinen vastaava, joka korjattiin 2010 kanssa uusimalla kaikki ovet ja luukut. Maksoin kiltisti sen jonkun 800, mitä omavastuuksi tuolloin esitettiin. Kauhea dokumenttinippu tuli uusituista osista, nippeleistä ja työvaiheista ja laskun muodollinen loppusumma oli lähinnä pöyristyttävä. Autossa oli tuolloin mittarissa vajaa 100tkm ja ikää 5 vuotta. Huoltokirjassa vain pari ensimmäistä "oikeaa" merkintää, joka syyksi omavastuulle tuolloin esitettiin. No, nythän sekin laistamiskeino sitten on kumottu .
A-mersu (W169), ruoste, Kuluttajariitalautakunta ja VEHO
Re: A-mersu (W169), ruoste, Kuluttajariitalautakunta ja VEHO
Re: A-mersu (W169), ruoste, Kuluttajariitalautakunta ja VEHO
Jättivät ne suojamuovit liimaamatta takaloksun kaariin, niin santasuihku söi maalin alle vuodessa. Silloin kun sinä tuon auton näit, niin olin korjauttanut nuo uudelleen ihan oikealla maalarilla ja homma oli sitä myöden kunnossa.masaf1 kirjoitti:Eikös ne Vehon korjaukset kestäny sulla jopa vuoden ennen ku pukkas uutta kukkaa vai oliko se lokarin kaari erillinen tapaus? Oon vähän kuullut juttua, että ei kovin kauaa kestä noi Vehon räpellykset.RH kirjoitti:Se on hyvä, että jollain riittää aikaa, intoa ja motivaatiota tapella oikeuksistaan. Meillä oli takavuosina tuommoinen vastaava, joka korjattiin 2010 kanssa uusimalla kaikki ovet ja luukut. Maksoin kiltisti sen jonkun 800, mitä omavastuuksi tuolloin esitettiin. Kauhea dokumenttinippu tuli uusituista osista, nippeleistä ja työvaiheista ja laskun muodollinen loppusumma oli lähinnä pöyristyttävä. Autossa oli tuolloin mittarissa vajaa 100tkm ja ikää 5 vuotta. Huoltokirjassa vain pari ensimmäistä "oikeaa" merkintää, joka syyksi omavastuulle tuolloin esitettiin. No, nythän sekin laistamiskeino sitten on kumottu .
Mikä jäi tässä mainitsematta, jonka ehkä muistat, niin auto oli kyllä kahteen otteeseen siinä rempassa, kun se maalarin jälkeinen kokoamistyö oli ilmeisesti annettu jonkun kesäpojan tehtäväksi. Työn jälki oli jotain järkyttävää osien sovituksineen ja tiivisteiden repimisineen. Uusintakierroksella siitä tuli sitten nuo kontaktimuovit poislukien oikein hyvä.
P.S. Paavo on kovassa käytössä lähes päivittäin. Se sama ruostekukkanen sitä koristaa ihan aavistuksen kasvaneena siinä konepellissä kuin pari vuotta sitten. Sille varmaan täytyy alkaa nyt tekemään jotain, niin pääsee samaan kerhoon muun paavoporukan kanssa kiroamaan noita ruosteita. Ja alustan ruostesuojausta katselin juuri eilen öljyt vaihtaessani, että sinne täytyy jotain pehmentävää alkaa suihkuttamaan. Muuta näkyvää ei ole syntynyt. Viiskymppiä on kohta päästelty .
Re: A-mersu (W169), ruoste, Kuluttajariitalautakunta ja VEHO
Jos ei muuten, niin pitäähän sitä vähän "koristeruostetta" olla Kai sitä ny edes vähän pitää Paavossakin olla, ettei erotu liikaa joukosta Muista muuten pensselöidä ne lokarin kaaret sisäpuolelta kiveniskumassalla, ite tein niin joka vuosi... Ja semmoisella vanhalla myrkyllä, jota ei kaupoissa myydäRH kirjoitti:P.S. Paavo on kovassa käytössä lähes päivittäin. Se sama ruostekukkanen sitä koristaa ihan aavistuksen kasvaneena siinä konepellissä kuin pari vuotta sitten. Sille varmaan täytyy alkaa nyt tekemään jotain, niin pääsee samaan kerhoon muun paavoporukan kanssa kiroamaan noita ruosteita. Ja alustan ruostesuojausta katselin juuri eilen öljyt vaihtaessani, että sinne täytyy jotain pehmentävää alkaa suihkuttamaan. Muuta näkyvää ei ole syntynyt. Viiskymppiä on kohta päästelty .
Re: A-mersu (W169), ruoste, Kuluttajariitalautakunta ja VEHO
A-/B-sarjan ruosteongelmista lisää osoitteissa
- http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=523707" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&p=580847" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.benzworld.org/forums/w169-cl ... -door.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeisimmässä linkissä on kuvat oven saumoista, joissa ongelma esiintyy ja joissa ei esiinny. Linkin mukaan W169 sarjan autoissa, jotka on valmistettu kesäkuun 2006 jälkeen, ei pitäisi olla kyseistä ongelmaa.
- http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=523707" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&p=580847" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.benzworld.org/forums/w169-cl ... -door.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeisimmässä linkissä on kuvat oven saumoista, joissa ongelma esiintyy ja joissa ei esiinny. Linkin mukaan W169 sarjan autoissa, jotka on valmistettu kesäkuun 2006 jälkeen, ei pitäisi olla kyseistä ongelmaa.
Re: A-mersu (W169), ruoste, Kuluttajariitalautakunta ja VEHO
Hei!minulla on 2006 mallin A-Mercedes jonka ostin 4 vuotta sitten Tampereen vaihto plus nimisestä liikkeestä.Siinä huomasin että kaikkien 5 oven saumat kupruili ja tarkemmin katsottuna olivat ruosteessa.Menin vaihto plussaan ,että mitä tehdään,myyja käski viedä auton Tampereen Veholle,missä auton ovet valokuvattiin ja lähetettiin Saksaan Mersun tehtaalle.Muutaman viikon kuluttua pyydettiin tuomaan auto Veholle ja ovet vaihdettiin mukisematta,enkä joutunut maksamaan euroakaan.Eli palvelu toimi ihan ok ainakin tässä tapauksessa.T:GM.
Re: A-mersu (W169), ruoste, Kuluttajariitalautakunta ja VEHO
Uskomaton väite tämäkin.FreeFlyer kirjoitti:Kuluttajariitalautakunnan päätöksessä otettiin kantaa mm. seuraaviin asioihin.
4) VEHO väitti, että takuun voimassaolo olisi vaatinut mm. auton vahaamista. Lautakunta katsoi kuitenkin, ettei asiakkaalla ole syytä epäillä, että takuun voimassa pitäminen vaatisi määräaikaishuollon ulkopuolisia toimenpiteitä, joita ei ole asiakkaalle ohjeistettu.
Joitakin vuosia sitten kysyin huvikseni suullisesti Vehon myyjän kantaa, että minkälaisia vahoja suosittelevat uudemmille autoille. Pokkana ilmoitettiin, ettei suoranaisesti mitään, koska maalipintaa suojaa lakkakerros ja autoissa on puhkiruostumattomuus-takuu.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Re: A-mersu (W169), ruoste, Kuluttajariitalautakunta ja VEHO
Just Faktahan on se että nykyautomyyjät ei tiedä tuotteista ja niiden hoidosta tuon taivaallistakaan liikkeestä riippumatta. Nykyään onneksi netistä löytyy kattavia selostuksia eri merkkien ja mallien tyypillisistä jutuista.Arno kirjoitti:Uskomaton väite tämäkin.FreeFlyer kirjoitti:Kuluttajariitalautakunnan päätöksessä otettiin kantaa mm. seuraaviin asioihin.
4) VEHO väitti, että takuun voimassaolo olisi vaatinut mm. auton vahaamista. Lautakunta katsoi kuitenkin, ettei asiakkaalla ole syytä epäillä, että takuun voimassa pitäminen vaatisi määräaikaishuollon ulkopuolisia toimenpiteitä, joita ei ole asiakkaalle ohjeistettu.
Joitakin vuosia sitten kysyin huvikseni suullisesti Vehon myyjän kantaa, että minkälaisia vahoja suosittelevat uudemmille autoille. Pokkana ilmoitettiin, ettei suoranaisesti mitään, koska maalipintaa suojaa lakkakerros ja autoissa on puhkiruostumattomuus-takuu.
S211 320CDI 4matic -08
Re: A-mersu (W169), ruoste, Kuluttajariitalautakunta ja VEHO
Täälläkin havaittiin alkuvuonna ostamassani W169:ssa (käytt.otto -06) pientä kuplimista apukuskin oven kittisauman yläpuolella ja vein mesen merkkihuoltoon koritarkastukseen, josta sain parin viikon perästä esityksen, että ovet vaihdetaan, mutta kulut 70/30% puutteellisen huoltohistorian takia. Tuo 30 % asiakkaan osuus sovittiin jakoon myyjän kanssa puoliksi, koska auto tulee uusilla ovilla ostohetken tasoa selvästi paremmaksi. Olisin toki saanut myyjän piikkiin tehdyn rempan, mutta yleensä korjattu ruostevaurio on uudessa kukassa parin-neljän vuoden päästä, joten valitsin uudet ovet ja tuon 15 pinnan kipurahan tästä. Muutoin auto on ollut aivan bueno!
Mainittakoon, että auto on -07 mallia ja ko. saumat tasapintaiset.
Mainittakoon, että auto on -07 mallia ja ko. saumat tasapintaiset.
Re: A-mersu (W169), ruoste, Kuluttajariitalautakunta ja VEHO
Muistutuksena Vehon palvelusta.
Re: A-mersu (W169), ruoste, Kuluttajariitalautakunta ja VEHO
Näin se monopoli toimii...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: A-mersu (W169), ruoste, Kuluttajariitalautakunta ja VEHO
Meillä myös W169 11/09 68tkm ja oikean puolen ovet alasaumoista ja takaluukun saumoista ruosteessa. Kuvaus ja kysely tehtaalle, vastaus saapui viikonpäästä ja ovet vaihtoon, takaluukku maalaukseen, kustannus 4.234€ !!! josta itselle 760€. En jaksanut marista, mutta ei 70tkm 5vuotta vanha auto sais noin ruostua. No, nyt on virheetön A rouvalla.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: A-mersu (W169), ruoste, Kuluttajariitalautakunta ja VEHO
tony kirjoitti:Meillä myös W169 11/09 68tkm ja oikean puolen ovet alasaumoista ja takaluukun saumoista ruosteessa. Kuvaus ja kysely tehtaalle, vastaus saapui viikonpäästä ja ovet vaihtoon, takaluukku maalaukseen, kustannus 4.234€ !!! josta itselle 760€. En jaksanut marista, mutta ei 70tkm 5vuotta vanha auto sais noin ruostua. No, nyt on virheetön A rouvalla.
Että näin. Meillä rouva harrastaa nykyään golfia...RH kirjoitti:Meillä oli takavuosina tuommoinen vastaava, joka korjattiin 2010 kanssa uusimalla kaikki ovet ja luukut. Maksoin kiltisti sen jonkun 800, mitä omavastuuksi tuolloin esitettiin. Kauhea dokumenttinippu tuli uusituista osista, nippeleistä ja työvaiheista ja laskun muodollinen loppusumma oli lähinnä pöyristyttävä. Autossa oli tuolloin mittarissa vajaa 100tkm ja ikää 5 vuotta.