E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Paako
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 10.09.2012 17:42

E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja Paako »

Morienttes,

Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Paako kirjoitti:Morienttes,

Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
Onko laatikossa öljyä tarpeeksi. Tarkista se ensinmäiseksi, niin sen jälkeen voi jatkaa pähkäilyä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
tjmj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 17.10.2011 07:28

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja tjmj »

moi vaan
täällä vähän samanlaisia ongelmia, sama tapahtuu kun kadun kulmasta lähdet kiihdyttämään kun olet ensin himmannut vaihdin pois, mutta täysin lämpimänä ei tuota tee. öljyt on varmasti oikein hd yksikkökin on vaihedettu reparoituun. missä vika luuraa olisi todella kiva tietää niin voisi korjata?
tjmj
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

tjmj kirjoitti:moi vaan
täällä vähän samanlaisia ongelmia, sama tapahtuu kun kadun kulmasta lähdet kiihdyttämään kun olet ensin himmannut vaihdin pois, mutta täysin lämpimänä ei tuota tee. öljyt on varmasti oikein hd yksikkökin on vaihedettu reparoituun. missä vika luuraa olisi todella kiva tietää niin voisi korjata?
tjmj
Ootko käynyt restetoimassa tuon laatikon adaptaation remontin jälkeen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
tjmj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 17.10.2011 07:28

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja tjmj »

arska10 kirjoitti:
tjmj kirjoitti:moi vaan
täällä vähän samanlaisia ongelmia, sama tapahtuu kun kadun kulmasta lähdet kiihdyttämään kun olet ensin himmannut vaihdin pois, mutta täysin lämpimänä ei tuota tee. öljyt on varmasti oikein hd yksikkökin on vaihedettu reparoituun. missä vika luuraa olisi todella kiva tietää niin voisi korjata?
tjmj
Ootko käynyt restetoimassa tuon laatikon adaptaation remontin jälkeen

moi
on sitä nollattu kaasupljin virta-avain systeemillä useatikin. sehän kuitenkin pitäisi ajan kuluessa oppia uusille tavoille, mutta nyt on ajettu noin 2 tuhatta ja nuo oireet siinä on muutenhan se vaihtaa todella hienosti, se vaan kun lämmöt on alle 50 niin teke tuota hieman ikävä kun himmaat kaasua ja lähdet uusetaan hakemaan niin silloin tulee tuo nykäsy niinkuin tuolla topikin alottajalla
tjmj
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

tjmj kirjoitti:
arska10 kirjoitti:
tjmj kirjoitti:moi vaan
täällä vähän samanlaisia ongelmia, sama tapahtuu kun kadun kulmasta lähdet kiihdyttämään kun olet ensin himmannut vaihdin pois, mutta täysin lämpimänä ei tuota tee. öljyt on varmasti oikein hd yksikkökin on vaihedettu reparoituun. missä vika luuraa olisi todella kiva tietää niin voisi korjata?
tjmj
Ootko käynyt restetoimassa tuon laatikon adaptaation remontin jälkeen

moi
on sitä nollattu kaasupljin virta-avain systeemillä useatikin. sehän kuitenkin pitäisi ajan kuluessa oppia uusille tavoille, mutta nyt on ajettu noin 2 tuhatta ja nuo oireet siinä on muutenhan se vaihtaa todella hienosti, se vaan kun lämmöt on alle 50 niin teke tuota hieman ikävä kun himmaat kaasua ja lähdet uusetaan hakemaan niin silloin tulee tuo nykäsy niinkuin tuolla topikin alottajalla
tjmj
Kannataisi koittaa tuo nollaus tehdä staarilla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Sama homma täällä, lähinnä tosin ykkösellä ja heikompana myös kakkosella. Ykkösellä nykäsee häiritsevästikin. On siis vähän samanlainen kun jos manuaaliautolla rullaat ykkönen päällä kaasu ylhäällä niin että on vähän kiekkojakin ja painat äkillisesti kaasua. Öljyt vaihdettu huuhtelemalla, nollattu mielestäni *:lla. Oli ennen ja jälkeen. Eipä tuo oo tosin haitannu kun ajelee W-modella. Kulutuskin pysyy alempana.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
tjmj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 17.10.2011 07:28

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja tjmj »

moi
ei ole tuota staaria kuin merkkiliikkeessä ja ei oikein tunnu tuota palvelua saavan ei kuulema haittaa, kuuluu asiaan, on niin vanha autokin (ajettu122th) ja on tuo vähän kustannuskysymyskin
olen tuossa miettinyt että voisiko tuo johtua hostakin muusta, vuotoa ilman saannissa ( joku letku muu) entä ilmamäärämittari vaikka ei annakkaan vikakoodia? kun se kuitenkin jotenkin tuntuu liityvän siihen että löysäät kaasua ja sitten lisäät aivan kuin kaikki säädöt, asetukset ei olisi kohdallaan?
tjmj
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

tjmj kirjoitti:moi
ei ole tuota staaria kuin merkkiliikkeessä ja ei oikein tunnu tuota palvelua saavan ei kuulema haittaa, kuuluu asiaan, on niin vanha autokin (ajettu122th) ja on tuo vähän kustannuskysymyskin
olen tuossa miettinyt että voisiko tuo johtua hostakin muusta, vuotoa ilman saannissa ( joku letku muu) entä ilmamäärämittari vaikka ei annakkaan vikakoodia? kun se kuitenkin jotenkin tuntuu liityvän siihen että löysäät kaasua ja sitten lisäät aivan kuin kaikki säädöt, asetukset ei olisi kohdallaan?
tjmj
Ei pidä paikkansa, stareja täälläkin foorumilaisilla, jostain ketjusta tais löytyä pientä listaakin että keneltä löytyy mistäkin päin. Mm. cdi203 (pk-seutu) erittäin pätevä kaveri käyttämään kyseistä laitetta ja tuntee hyvin laatikot. Tuo oman huolto tehtiin edellä mainitun kaverin toimesta, jolla muistaakseni cdi203:n asentelema/hommaama stari.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Ahtovuoto tai sitten jostain muusta syystä johtuva tehonpuute alakierroksilla vois kans tehdä ton tyyppisiä oireita. Normaalisti mentäis iso vaihde päällä ja väännöllä mutta nyt auto havaitseekin ettei auto vedäkään niin kuin kuuluu ja hakeekin pienempää. Onkos autossa imusarjan läpät ja Egr käytössä?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tjmj kirjoitti:moi
ei ole tuota staaria kuin merkkiliikkeessä ja ei oikein tunnu tuota palvelua saavan ei kuulema haittaa, kuuluu asiaan, on niin vanha autokin (ajettu122th) ja on tuo vähän kustannuskysymyskin
olen tuossa miettinyt että voisiko tuo johtua hostakin muusta, vuotoa ilman saannissa ( joku letku muu) entä ilmamäärämittari vaikka ei annakkaan vikakoodia? kun se kuitenkin jotenkin tuntuu liityvän siihen että löysäät kaasua ja sitten lisäät aivan kuin kaikki säädöt, asetukset ei olisi kohdallaan?
tjmj
Ilmamassa mittari ei anna vika koodia niin kauan kun sieltä tulee yhtään edes siine päin olevaa tietoa(eli jos vähänkään toimii tai siinä syysteemissä mukan olevat osat toimii)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tjmj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 17.10.2011 07:28

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja tjmj »

H.E. von Kuusi kirjoitti:
tjmj kirjoitti:moi
ei ole tuota staaria kuin merkkiliikkeessä ja ei oikein tunnu tuota palvelua saavan ei kuulema haittaa, kuuluu asiaan, on niin vanha autokin (ajettu122th) ja on tuo vähän kustannuskysymyskin
olen tuossa miettinyt että voisiko tuo johtua hostakin muusta, vuotoa ilman saannissa ( joku letku muu) entä ilmamäärämittari vaikka ei annakkaan vikakoodia? kun se kuitenkin jotenkin tuntuu liityvän siihen että löysäät kaasua ja sitten lisäät aivan kuin kaikki säädöt, asetukset ei olisi kohdallaan?
tjmj
Ei pidä paikkansa, stareja täälläkin foorumilaisilla, jostain ketjusta tais löytyä pientä listaakin että keneltä löytyy mistäkin päin. Mm. cdi203 (pk-seutu) erittäin pätevä kaveri käyttämään kyseistä laitetta ja tuntee hyvin laatikot. Tuo oman huolto tehtiin edellä mainitun kaverin toimesta, jolla muistaakseni cdi203:n asentelema/hommaama stari.

moi vaan

kyllä se täällä mikkelissä pitää paikkansa ei ole staria kuin merkkiliikkeessä näin se vaan on lähin taitaa olla tuola vartkaudessa

T: tjmj
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Paako kirjoitti:Morienttes,

Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
-00 vuosimallisessa saattaa ja todennäköisesti on vanhanmalliset vapaakytkimet laatikossa.
Alkaa poikimaan ja öljypohjasta alkaa löytymään kimaltelevaa :|
Nuo vapaakytkimet kun kuluvat, niin pienellä erotusnopeudella eivät kytkeydy kunnolla... ja hetken kuluttua ryskäisee kiinni.
Toinen vapaakytkin ottaa moottorijarrutuksen kiinni.

Paavossa (riippuu HY:n mallista) voi opettaa laatikolle moottorijarrutuksen ilman adaptriotietojen nollausta:
Ota (vapaalla rauhallisella tiellä) pakko kolmosella vauhtia niin, että moottorin kierrokset nousee noin 4000rpm ja jalka pois kaasulta kokonaan... annat auton vauhdin hidastua miltei paikoilleen (1-vaihde kiinni joutokäynnille).
Tämän jälkeen auto P:lle parkkiin ja annat käydä joutokäyntiä muutaman minuutin... Menee muistiin.
(nyt kun koko adaptiotietopakettia ei tarvitse "ladata" muistiin riittää pari minuuttia).
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Osittain ot:a, mutta voiko tuolle laatikolle opettaa myös olemaan jarruttamatta? Olisi kätevää, jos suurin vaihde ei jarruttaisi, ja tarvittaessa voisi moottorijarruttaa pakko-nelosella (viisilovinen laatikko).
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
tjmj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 17.10.2011 07:28

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja tjmj »

Jolle kirjoitti:Ahtovuoto tai sitten jostain muusta syystä johtuva tehonpuute alakierroksilla vois kans tehdä ton tyyppisiä oireita. Normaalisti mentäis iso vaihde päällä ja väännöllä mutta nyt auto havaitseekin ettei auto vedäkään niin kuin kuuluu ja hakeekin pienempää. Onkos autossa imusarjan läpät ja Egr käytössä?
moi

jotain tommosta minäkin mietin kun tuntuu, että vika ei olisi itse laatikossa. se vaatii kaasun vähentämisen ja lämpötilan noin 30-65 astetta ja sitten kun haet kaasua takaisin ei kaikki palikat ole aivan kohdallaan (liian iso vaihde, ei teoia tarpeeksi tai jotain) kuitenkaan ei vikakoodea tule

tjmj
tjmj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 17.10.2011 07:28

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja tjmj »

Paako kirjoitti:Morienttes,

Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta

moi

onkos oireisin löytynyt syytä mistä moinen käytös johtuu?
tjmj
Paako
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 10.09.2012 17:42

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja Paako »

Morjes,

Paljoo en oo kerenny tässä nyt muiden kiireiden ohella tuohon paneutua, mutta pitäis varmaan ihan ensiksi jollakin konstilla katoo laatikon öljymäärä. Auto on minulla kohtuu tuore ja laatikon öljyn vaihdosta ei oo tarkkaa tietoo, vois olla syytä vaihdatta ne ihan ensin. Kuitenkin mielestäni tämä oire ilmaantui samalla, kun sain akun tyhjäksi ja mittariston joulukuusen näköiseksi
Paako
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 10.09.2012 17:42

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja Paako »

No niin, tänään on päästy tarkistaa öljyn taso, se oli ok ja öljyn väriki ihan kirkasta, eikä haise varpaanväliltä. Samoin yritin opettaa tuota moottorijarrutusta ja ei sekään muuttanu tilannetta. Onkos seuraavanlainen normaali toimintaa. Satasen vauhdissa kaasu pois, jää moottorijarru ja samoin ku vauhdin pudottua putoo neloselle ja kun pitäis pudottaa kolmoselle vauhdin hiljetessä, niin kierrokset putoo tyhjäkäynnille ja ei moottorijarrutusta. Mut kun annan vaan hetken vauhdin hiljentyä ja hiukan polkaisen kaasua, niin yllätys, taas jarruttaa moottorilla 3-2-1. Ainakin tuntuu nykäisynä ja kierrosten nousuna. Määku luulin että sitikat on outoja ja vikaantuvia...ikäni niillä ajanu
hamppi1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 14.07.2007 22:17

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja hamppi1 »

meillä oli just samanlainen ongelma isä ukon 98v 220d väyryses..sieltä oli rikki laatikosta joku "kyp"venttiili nimestä en ihan varma,,mut just se venttiili mikä jarruttaa turpiinista tulevaa öljyn määrää esim:moottorijarrutuksessa...

uusi venttiili 40e käyttöautolla,ja aika helppo vaihtaa,,,siis on laatikon sisällä...
Ajossa 203 ja 202 meset
Ex mb sec 500
Ex mb e290td
ex mb-320e "93
ex mb-350s "95
ex mb-230e "89
ex mb-300e "90
ex mb 250tdt "89
ex mb-280se "86
ex bmw 525 "87...(ei ikinä enää bemaria)
ex mb-300d "83
ex mb-240d "82
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

jvk210cdi kirjoitti:
Paako kirjoitti:Morienttes,

Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
-00 vuosimallisessa saattaa ja todennäköisesti on vanhanmalliset vapaakytkimet laatikossa.
Alkaa poikimaan ja öljypohjasta alkaa löytymään kimaltelevaa :|
Nuo vapaakytkimet kun kuluvat, niin pienellä erotusnopeudella eivät kytkeydy kunnolla... ja hetken kuluttua ryskäisee kiinni.
Toinen vapaakytkin ottaa moottorijarrutuksen kiinni.

Paavossa (riippuu HY:n mallista) voi opettaa laatikolle moottorijarrutuksen ilman adaptriotietojen nollausta:
Ota (vapaalla rauhallisella tiellä) pakko kolmosella vauhtia niin, että moottorin kierrokset nousee noin 4000rpm ja jalka pois kaasulta kokonaan... annat auton vauhdin hidastua miltei paikoilleen (1-vaihde kiinni joutokäynnille).
Tämän jälkeen auto P:lle parkkiin ja annat käydä joutokäyntiä muutaman minuutin... Menee muistiin.
(nyt kun koko adaptiotietopakettia ei tarvitse "ladata" muistiin riittää pari minuuttia).
Kuten yllä kirjottelin, aina ollu tuossa omassa väykyssä semmonen "ominaisuus", että kun vaihteisto on S-tilassa, niin hijaa ryömittäessä (lähinnä ykkösellä) jos kaasun painaa nopeasti niin auto nytkähtää ikäänkuin manuaalilla ajaisi ykkönen päällä (eli moottorijarrutus vähän kuin jäi päälle alhaisillakin kiekoilla).

Tänään sain sitten aikaiseksi mennä kokeilemaan tuota opetusta, ja eipä enää tunnu nykivän ykköselläkään kaasua painaessa. Kiitokset siis tästä :thumbup:
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

H.E. von Kuusi kirjoitti:
jvk210cdi kirjoitti:
Paako kirjoitti:Morienttes,

Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
-00 vuosimallisessa saattaa ja todennäköisesti on vanhanmalliset vapaakytkimet laatikossa.
Alkaa poikimaan ja öljypohjasta alkaa löytymään kimaltelevaa :|
Nuo vapaakytkimet kun kuluvat, niin pienellä erotusnopeudella eivät kytkeydy kunnolla... ja hetken kuluttua ryskäisee kiinni.
Toinen vapaakytkin ottaa moottorijarrutuksen kiinni.

Paavossa (riippuu HY:n mallista) voi opettaa laatikolle moottorijarrutuksen ilman adaptriotietojen nollausta:
Ota (vapaalla rauhallisella tiellä) pakko kolmosella vauhtia niin, että moottorin kierrokset nousee noin 4000rpm ja jalka pois kaasulta kokonaan... annat auton vauhdin hidastua miltei paikoilleen (1-vaihde kiinni joutokäynnille).
Tämän jälkeen auto P:lle parkkiin ja annat käydä joutokäyntiä muutaman minuutin... Menee muistiin.
(nyt kun koko adaptiotietopakettia ei tarvitse "ladata" muistiin riittää pari minuuttia).
Kuten yllä kirjottelin, aina ollu tuossa omassa väykyssä semmonen "ominaisuus", että kun vaihteisto on S-tilassa, niin hijaa ryömittäessä (lähinnä ykkösellä) jos kaasun painaa nopeasti niin auto nytkähtää ikäänkuin manuaalilla ajaisi ykkönen päällä (eli moottorijarrutus vähän kuin jäi päälle alhaisillakin kiekoilla).

Tänään sain sitten aikaiseksi mennä kokeilemaan tuota opetusta, ja eipä enää tunnu nykivän ykköselläkään kaasua painaessa. Kiitokset siis tästä :thumbup:
Onnistuminen selviää kun on jonkun hetken ajellut ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tjmj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 17.10.2011 07:28

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja tjmj »

Paako kirjoitti:Morienttes,

Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
moi

ihmettelen tässä että tuota alottajan autossa olevaa kyseistä vikaa tai toimintaa joka kyllä minunkin autossa ja joilakin muillakin tuntuu olevan ettei sitä kukaan ole saanut korjattua . olisi kyllä mukava jos jollakin on tuo vika ollut ja saatu korjattua ja kertoisi täällä miten se korjattiin
oireet kun ovat juuri nuo. kun se on täysin lämmin (myös laatikko ) ei oireita ole. jotenkin tuntu että se kylmänä pyrkii kovin voimakkaasti eteenpäin d päällä ja lämmityään ei läheskään niin, voisiko olla syy yhteys?
tjmj
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

CDI203 kirjoitti:
H.E. von Kuusi kirjoitti:
jvk210cdi kirjoitti:
Paako kirjoitti:Morienttes,

Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
-00 vuosimallisessa saattaa ja todennäköisesti on vanhanmalliset vapaakytkimet laatikossa.
Alkaa poikimaan ja öljypohjasta alkaa löytymään kimaltelevaa :|
Nuo vapaakytkimet kun kuluvat, niin pienellä erotusnopeudella eivät kytkeydy kunnolla... ja hetken kuluttua ryskäisee kiinni.
Toinen vapaakytkin ottaa moottorijarrutuksen kiinni.

Paavossa (riippuu HY:n mallista) voi opettaa laatikolle moottorijarrutuksen ilman adaptriotietojen nollausta:
Ota (vapaalla rauhallisella tiellä) pakko kolmosella vauhtia niin, että moottorin kierrokset nousee noin 4000rpm ja jalka pois kaasulta kokonaan... annat auton vauhdin hidastua miltei paikoilleen (1-vaihde kiinni joutokäynnille).
Tämän jälkeen auto P:lle parkkiin ja annat käydä joutokäyntiä muutaman minuutin... Menee muistiin.
(nyt kun koko adaptiotietopakettia ei tarvitse "ladata" muistiin riittää pari minuuttia).
Kuten yllä kirjottelin, aina ollu tuossa omassa väykyssä semmonen "ominaisuus", että kun vaihteisto on S-tilassa, niin hijaa ryömittäessä (lähinnä ykkösellä) jos kaasun painaa nopeasti niin auto nytkähtää ikäänkuin manuaalilla ajaisi ykkönen päällä (eli moottorijarrutus vähän kuin jäi päälle alhaisillakin kiekoilla).

Tänään sain sitten aikaiseksi mennä kokeilemaan tuota opetusta, ja eipä enää tunnu nykivän ykköselläkään kaasua painaessa. Kiitokset siis tästä :thumbup:
Onnistuminen selviää kun on jonkun hetken ajellut ;)
No olitpa taas oikeassa, uudelleen kun läksi ajelemaan niin ei taas laatikko tuntunut oikeen tietävän miten sitä moottorijarrua käytetään :thumbdown: Mutta tuo on niin kosmeettinen ja pieni "vika", ettei sille vissiin mitään sen kummemmin kannata (ainakaan tämän ikäisessä autossa) mitään tehdä. Muuten laatikko kuitenkin toimii niin pehmeästi että voittaa monet uudemmatkin lootat.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tjmj kirjoitti:
Paako kirjoitti:Morienttes,

Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
moi

ihmettelen tässä että tuota alottajan autossa olevaa kyseistä vikaa tai toimintaa joka kyllä minunkin autossa ja joilakin muillakin tuntuu olevan ettei sitä kukaan ole saanut korjattua . olisi kyllä mukava jos jollakin on tuo vika ollut ja saatu korjattua ja kertoisi täällä miten se korjattiin
oireet kun ovat juuri nuo. kun se on täysin lämmin (myös laatikko ) ei oireita ole. jotenkin tuntu että se kylmänä pyrkii kovin voimakkaasti eteenpäin d päällä ja lämmityään ei läheskään niin, voisiko olla syy yhteys?
tjmj
Tuolla aikaisemmin oli montakin mahdolista syytä mainitu mm vapaa kytkinten kuluminen
jos ne on tarkistettu ja nollus/opetus *:rila kokeiltu,

onko yksikön remontissa osat
(jopa ihan uusisakin yksiköissä on ollut tapauksia
mitkä ovat ollet toleransien rajoilla mistä on sitten tullut kummalista toimintaa)
pääseet sekaantumaan ja vaihto osat autoon kuuluvaa mallia,
yksikön paineet varmasti kunnossa

autosa mitään muutaa vikaa tai kummalista toimintaa,
jos autossa on tuhoboxsia se usein sotkee laatikon toimintaa,
myös huono ohjelma sotkee laatikon toiminnan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

H.E. von Kuusi kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
H.E. von Kuusi kirjoitti:
jvk210cdi kirjoitti:
Paako kirjoitti:Morienttes,

Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
-00 vuosimallisessa saattaa ja todennäköisesti on vanhanmalliset vapaakytkimet laatikossa.
Alkaa poikimaan ja öljypohjasta alkaa löytymään kimaltelevaa :|
Nuo vapaakytkimet kun kuluvat, niin pienellä erotusnopeudella eivät kytkeydy kunnolla... ja hetken kuluttua ryskäisee kiinni.
Toinen vapaakytkin ottaa moottorijarrutuksen kiinni.

Paavossa (riippuu HY:n mallista) voi opettaa laatikolle moottorijarrutuksen ilman adaptriotietojen nollausta:
Ota (vapaalla rauhallisella tiellä) pakko kolmosella vauhtia niin, että moottorin kierrokset nousee noin 4000rpm ja jalka pois kaasulta kokonaan... annat auton vauhdin hidastua miltei paikoilleen (1-vaihde kiinni joutokäynnille).
Tämän jälkeen auto P:lle parkkiin ja annat käydä joutokäyntiä muutaman minuutin... Menee muistiin.
(nyt kun koko adaptiotietopakettia ei tarvitse "ladata" muistiin riittää pari minuuttia).
Kuten yllä kirjottelin, aina ollu tuossa omassa väykyssä semmonen "ominaisuus", että kun vaihteisto on S-tilassa, niin hijaa ryömittäessä (lähinnä ykkösellä) jos kaasun painaa nopeasti niin auto nytkähtää ikäänkuin manuaalilla ajaisi ykkönen päällä (eli moottorijarrutus vähän kuin jäi päälle alhaisillakin kiekoilla).

Tänään sain sitten aikaiseksi mennä kokeilemaan tuota opetusta, ja eipä enää tunnu nykivän ykköselläkään kaasua painaessa. Kiitokset siis tästä :thumbup:
Onnistuminen selviää kun on jonkun hetken ajellut ;)
No olitpa taas oikeassa, uudelleen kun läksi ajelemaan niin ei taas laatikko tuntunut oikeen tietävän miten sitä moottorijarrua käytetään :thumbdown: Mutta tuo on niin kosmeettinen ja pieni "vika", ettei sille vissiin mitään sen kummemmin kannata (ainakaan tämän ikäisessä autossa) mitään tehdä. Muuten laatikko kuitenkin toimii niin pehmeästi että voittaa monet uudemmatkin lootat.
Harmi että joskus on oikeassa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin