E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
Morienttes,
Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
Onko laatikossa öljyä tarpeeksi. Tarkista se ensinmäiseksi, niin sen jälkeen voi jatkaa pähkäilyäPaako kirjoitti:Morienttes,
Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
moi vaan
täällä vähän samanlaisia ongelmia, sama tapahtuu kun kadun kulmasta lähdet kiihdyttämään kun olet ensin himmannut vaihdin pois, mutta täysin lämpimänä ei tuota tee. öljyt on varmasti oikein hd yksikkökin on vaihedettu reparoituun. missä vika luuraa olisi todella kiva tietää niin voisi korjata?
tjmj
täällä vähän samanlaisia ongelmia, sama tapahtuu kun kadun kulmasta lähdet kiihdyttämään kun olet ensin himmannut vaihdin pois, mutta täysin lämpimänä ei tuota tee. öljyt on varmasti oikein hd yksikkökin on vaihedettu reparoituun. missä vika luuraa olisi todella kiva tietää niin voisi korjata?
tjmj
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
Ootko käynyt restetoimassa tuon laatikon adaptaation remontin jälkeentjmj kirjoitti:moi vaan
täällä vähän samanlaisia ongelmia, sama tapahtuu kun kadun kulmasta lähdet kiihdyttämään kun olet ensin himmannut vaihdin pois, mutta täysin lämpimänä ei tuota tee. öljyt on varmasti oikein hd yksikkökin on vaihedettu reparoituun. missä vika luuraa olisi todella kiva tietää niin voisi korjata?
tjmj
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
arska10 kirjoitti:Ootko käynyt restetoimassa tuon laatikon adaptaation remontin jälkeentjmj kirjoitti:moi vaan
täällä vähän samanlaisia ongelmia, sama tapahtuu kun kadun kulmasta lähdet kiihdyttämään kun olet ensin himmannut vaihdin pois, mutta täysin lämpimänä ei tuota tee. öljyt on varmasti oikein hd yksikkökin on vaihedettu reparoituun. missä vika luuraa olisi todella kiva tietää niin voisi korjata?
tjmj
moi
on sitä nollattu kaasupljin virta-avain systeemillä useatikin. sehän kuitenkin pitäisi ajan kuluessa oppia uusille tavoille, mutta nyt on ajettu noin 2 tuhatta ja nuo oireet siinä on muutenhan se vaihtaa todella hienosti, se vaan kun lämmöt on alle 50 niin teke tuota hieman ikävä kun himmaat kaasua ja lähdet uusetaan hakemaan niin silloin tulee tuo nykäsy niinkuin tuolla topikin alottajalla
tjmj
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
Kannataisi koittaa tuo nollaus tehdä staarillatjmj kirjoitti:arska10 kirjoitti:Ootko käynyt restetoimassa tuon laatikon adaptaation remontin jälkeentjmj kirjoitti:moi vaan
täällä vähän samanlaisia ongelmia, sama tapahtuu kun kadun kulmasta lähdet kiihdyttämään kun olet ensin himmannut vaihdin pois, mutta täysin lämpimänä ei tuota tee. öljyt on varmasti oikein hd yksikkökin on vaihedettu reparoituun. missä vika luuraa olisi todella kiva tietää niin voisi korjata?
tjmj
moi
on sitä nollattu kaasupljin virta-avain systeemillä useatikin. sehän kuitenkin pitäisi ajan kuluessa oppia uusille tavoille, mutta nyt on ajettu noin 2 tuhatta ja nuo oireet siinä on muutenhan se vaihtaa todella hienosti, se vaan kun lämmöt on alle 50 niin teke tuota hieman ikävä kun himmaat kaasua ja lähdet uusetaan hakemaan niin silloin tulee tuo nykäsy niinkuin tuolla topikin alottajalla
tjmj
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
Sama homma täällä, lähinnä tosin ykkösellä ja heikompana myös kakkosella. Ykkösellä nykäsee häiritsevästikin. On siis vähän samanlainen kun jos manuaaliautolla rullaat ykkönen päällä kaasu ylhäällä niin että on vähän kiekkojakin ja painat äkillisesti kaasua. Öljyt vaihdettu huuhtelemalla, nollattu mielestäni *:lla. Oli ennen ja jälkeen. Eipä tuo oo tosin haitannu kun ajelee W-modella. Kulutuskin pysyy alempana.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
moi
ei ole tuota staaria kuin merkkiliikkeessä ja ei oikein tunnu tuota palvelua saavan ei kuulema haittaa, kuuluu asiaan, on niin vanha autokin (ajettu122th) ja on tuo vähän kustannuskysymyskin
olen tuossa miettinyt että voisiko tuo johtua hostakin muusta, vuotoa ilman saannissa ( joku letku muu) entä ilmamäärämittari vaikka ei annakkaan vikakoodia? kun se kuitenkin jotenkin tuntuu liityvän siihen että löysäät kaasua ja sitten lisäät aivan kuin kaikki säädöt, asetukset ei olisi kohdallaan?
tjmj
ei ole tuota staaria kuin merkkiliikkeessä ja ei oikein tunnu tuota palvelua saavan ei kuulema haittaa, kuuluu asiaan, on niin vanha autokin (ajettu122th) ja on tuo vähän kustannuskysymyskin
olen tuossa miettinyt että voisiko tuo johtua hostakin muusta, vuotoa ilman saannissa ( joku letku muu) entä ilmamäärämittari vaikka ei annakkaan vikakoodia? kun se kuitenkin jotenkin tuntuu liityvän siihen että löysäät kaasua ja sitten lisäät aivan kuin kaikki säädöt, asetukset ei olisi kohdallaan?
tjmj
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
Ei pidä paikkansa, stareja täälläkin foorumilaisilla, jostain ketjusta tais löytyä pientä listaakin että keneltä löytyy mistäkin päin. Mm. cdi203 (pk-seutu) erittäin pätevä kaveri käyttämään kyseistä laitetta ja tuntee hyvin laatikot. Tuo oman huolto tehtiin edellä mainitun kaverin toimesta, jolla muistaakseni cdi203:n asentelema/hommaama stari.tjmj kirjoitti:moi
ei ole tuota staaria kuin merkkiliikkeessä ja ei oikein tunnu tuota palvelua saavan ei kuulema haittaa, kuuluu asiaan, on niin vanha autokin (ajettu122th) ja on tuo vähän kustannuskysymyskin
olen tuossa miettinyt että voisiko tuo johtua hostakin muusta, vuotoa ilman saannissa ( joku letku muu) entä ilmamäärämittari vaikka ei annakkaan vikakoodia? kun se kuitenkin jotenkin tuntuu liityvän siihen että löysäät kaasua ja sitten lisäät aivan kuin kaikki säädöt, asetukset ei olisi kohdallaan?
tjmj
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
Ahtovuoto tai sitten jostain muusta syystä johtuva tehonpuute alakierroksilla vois kans tehdä ton tyyppisiä oireita. Normaalisti mentäis iso vaihde päällä ja väännöllä mutta nyt auto havaitseekin ettei auto vedäkään niin kuin kuuluu ja hakeekin pienempää. Onkos autossa imusarjan läpät ja Egr käytössä?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
Ilmamassa mittari ei anna vika koodia niin kauan kun sieltä tulee yhtään edes siine päin olevaa tietoa(eli jos vähänkään toimii tai siinä syysteemissä mukan olevat osat toimii)tjmj kirjoitti:moi
ei ole tuota staaria kuin merkkiliikkeessä ja ei oikein tunnu tuota palvelua saavan ei kuulema haittaa, kuuluu asiaan, on niin vanha autokin (ajettu122th) ja on tuo vähän kustannuskysymyskin
olen tuossa miettinyt että voisiko tuo johtua hostakin muusta, vuotoa ilman saannissa ( joku letku muu) entä ilmamäärämittari vaikka ei annakkaan vikakoodia? kun se kuitenkin jotenkin tuntuu liityvän siihen että löysäät kaasua ja sitten lisäät aivan kuin kaikki säädöt, asetukset ei olisi kohdallaan?
tjmj
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
H.E. von Kuusi kirjoitti:Ei pidä paikkansa, stareja täälläkin foorumilaisilla, jostain ketjusta tais löytyä pientä listaakin että keneltä löytyy mistäkin päin. Mm. cdi203 (pk-seutu) erittäin pätevä kaveri käyttämään kyseistä laitetta ja tuntee hyvin laatikot. Tuo oman huolto tehtiin edellä mainitun kaverin toimesta, jolla muistaakseni cdi203:n asentelema/hommaama stari.tjmj kirjoitti:moi
ei ole tuota staaria kuin merkkiliikkeessä ja ei oikein tunnu tuota palvelua saavan ei kuulema haittaa, kuuluu asiaan, on niin vanha autokin (ajettu122th) ja on tuo vähän kustannuskysymyskin
olen tuossa miettinyt että voisiko tuo johtua hostakin muusta, vuotoa ilman saannissa ( joku letku muu) entä ilmamäärämittari vaikka ei annakkaan vikakoodia? kun se kuitenkin jotenkin tuntuu liityvän siihen että löysäät kaasua ja sitten lisäät aivan kuin kaikki säädöt, asetukset ei olisi kohdallaan?
tjmj
moi vaan
kyllä se täällä mikkelissä pitää paikkansa ei ole staria kuin merkkiliikkeessä näin se vaan on lähin taitaa olla tuola vartkaudessa
T: tjmj
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
-00 vuosimallisessa saattaa ja todennäköisesti on vanhanmalliset vapaakytkimet laatikossa.Paako kirjoitti:Morienttes,
Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
Alkaa poikimaan ja öljypohjasta alkaa löytymään kimaltelevaa

Nuo vapaakytkimet kun kuluvat, niin pienellä erotusnopeudella eivät kytkeydy kunnolla... ja hetken kuluttua ryskäisee kiinni.
Toinen vapaakytkin ottaa moottorijarrutuksen kiinni.
Paavossa (riippuu HY:n mallista) voi opettaa laatikolle moottorijarrutuksen ilman adaptriotietojen nollausta:
Ota (vapaalla rauhallisella tiellä) pakko kolmosella vauhtia niin, että moottorin kierrokset nousee noin 4000rpm ja jalka pois kaasulta kokonaan... annat auton vauhdin hidastua miltei paikoilleen (1-vaihde kiinni joutokäynnille).
Tämän jälkeen auto P:lle parkkiin ja annat käydä joutokäyntiä muutaman minuutin... Menee muistiin.
(nyt kun koko adaptiotietopakettia ei tarvitse "ladata" muistiin riittää pari minuuttia).
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
Osittain ot:a, mutta voiko tuolle laatikolle opettaa myös olemaan jarruttamatta? Olisi kätevää, jos suurin vaihde ei jarruttaisi, ja tarvittaessa voisi moottorijarruttaa pakko-nelosella (viisilovinen laatikko).
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
moiJolle kirjoitti:Ahtovuoto tai sitten jostain muusta syystä johtuva tehonpuute alakierroksilla vois kans tehdä ton tyyppisiä oireita. Normaalisti mentäis iso vaihde päällä ja väännöllä mutta nyt auto havaitseekin ettei auto vedäkään niin kuin kuuluu ja hakeekin pienempää. Onkos autossa imusarjan läpät ja Egr käytössä?
jotain tommosta minäkin mietin kun tuntuu, että vika ei olisi itse laatikossa. se vaatii kaasun vähentämisen ja lämpötilan noin 30-65 astetta ja sitten kun haet kaasua takaisin ei kaikki palikat ole aivan kohdallaan (liian iso vaihde, ei teoia tarpeeksi tai jotain) kuitenkaan ei vikakoodea tule
tjmj
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
Paako kirjoitti:Morienttes,
Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
moi
onkos oireisin löytynyt syytä mistä moinen käytös johtuu?
tjmj
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
Morjes,
Paljoo en oo kerenny tässä nyt muiden kiireiden ohella tuohon paneutua, mutta pitäis varmaan ihan ensiksi jollakin konstilla katoo laatikon öljymäärä. Auto on minulla kohtuu tuore ja laatikon öljyn vaihdosta ei oo tarkkaa tietoo, vois olla syytä vaihdatta ne ihan ensin. Kuitenkin mielestäni tämä oire ilmaantui samalla, kun sain akun tyhjäksi ja mittariston joulukuusen näköiseksi
Paljoo en oo kerenny tässä nyt muiden kiireiden ohella tuohon paneutua, mutta pitäis varmaan ihan ensiksi jollakin konstilla katoo laatikon öljymäärä. Auto on minulla kohtuu tuore ja laatikon öljyn vaihdosta ei oo tarkkaa tietoo, vois olla syytä vaihdatta ne ihan ensin. Kuitenkin mielestäni tämä oire ilmaantui samalla, kun sain akun tyhjäksi ja mittariston joulukuusen näköiseksi
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
No niin, tänään on päästy tarkistaa öljyn taso, se oli ok ja öljyn väriki ihan kirkasta, eikä haise varpaanväliltä. Samoin yritin opettaa tuota moottorijarrutusta ja ei sekään muuttanu tilannetta. Onkos seuraavanlainen normaali toimintaa. Satasen vauhdissa kaasu pois, jää moottorijarru ja samoin ku vauhdin pudottua putoo neloselle ja kun pitäis pudottaa kolmoselle vauhdin hiljetessä, niin kierrokset putoo tyhjäkäynnille ja ei moottorijarrutusta. Mut kun annan vaan hetken vauhdin hiljentyä ja hiukan polkaisen kaasua, niin yllätys, taas jarruttaa moottorilla 3-2-1. Ainakin tuntuu nykäisynä ja kierrosten nousuna. Määku luulin että sitikat on outoja ja vikaantuvia...ikäni niillä ajanu
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
meillä oli just samanlainen ongelma isä ukon 98v 220d väyryses..sieltä oli rikki laatikosta joku "kyp"venttiili nimestä en ihan varma,,mut just se venttiili mikä jarruttaa turpiinista tulevaa öljyn määrää esim:moottorijarrutuksessa...
uusi venttiili 40e käyttöautolla,ja aika helppo vaihtaa,,,siis on laatikon sisällä...
uusi venttiili 40e käyttöautolla,ja aika helppo vaihtaa,,,siis on laatikon sisällä...
Ajossa 203 ja 202 meset
Ex mb sec 500
Ex mb e290td
ex mb-320e "93
ex mb-350s "95
ex mb-230e "89
ex mb-300e "90
ex mb 250tdt "89
ex mb-280se "86
ex bmw 525 "87...(ei ikinä enää bemaria)
ex mb-300d "83
ex mb-240d "82
Ex mb sec 500
Ex mb e290td
ex mb-320e "93
ex mb-350s "95
ex mb-230e "89
ex mb-300e "90
ex mb 250tdt "89
ex mb-280se "86
ex bmw 525 "87...(ei ikinä enää bemaria)
ex mb-300d "83
ex mb-240d "82
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
Kuten yllä kirjottelin, aina ollu tuossa omassa väykyssä semmonen "ominaisuus", että kun vaihteisto on S-tilassa, niin hijaa ryömittäessä (lähinnä ykkösellä) jos kaasun painaa nopeasti niin auto nytkähtää ikäänkuin manuaalilla ajaisi ykkönen päällä (eli moottorijarrutus vähän kuin jäi päälle alhaisillakin kiekoilla).jvk210cdi kirjoitti:-00 vuosimallisessa saattaa ja todennäköisesti on vanhanmalliset vapaakytkimet laatikossa.Paako kirjoitti:Morienttes,
Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
Alkaa poikimaan ja öljypohjasta alkaa löytymään kimaltelevaa![]()
Nuo vapaakytkimet kun kuluvat, niin pienellä erotusnopeudella eivät kytkeydy kunnolla... ja hetken kuluttua ryskäisee kiinni.
Toinen vapaakytkin ottaa moottorijarrutuksen kiinni.
Paavossa (riippuu HY:n mallista) voi opettaa laatikolle moottorijarrutuksen ilman adaptriotietojen nollausta:
Ota (vapaalla rauhallisella tiellä) pakko kolmosella vauhtia niin, että moottorin kierrokset nousee noin 4000rpm ja jalka pois kaasulta kokonaan... annat auton vauhdin hidastua miltei paikoilleen (1-vaihde kiinni joutokäynnille).
Tämän jälkeen auto P:lle parkkiin ja annat käydä joutokäyntiä muutaman minuutin... Menee muistiin.
(nyt kun koko adaptiotietopakettia ei tarvitse "ladata" muistiin riittää pari minuuttia).
Tänään sain sitten aikaiseksi mennä kokeilemaan tuota opetusta, ja eipä enää tunnu nykivän ykköselläkään kaasua painaessa. Kiitokset siis tästä

Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
Onnistuminen selviää kun on jonkun hetken ajellutH.E. von Kuusi kirjoitti:Kuten yllä kirjottelin, aina ollu tuossa omassa väykyssä semmonen "ominaisuus", että kun vaihteisto on S-tilassa, niin hijaa ryömittäessä (lähinnä ykkösellä) jos kaasun painaa nopeasti niin auto nytkähtää ikäänkuin manuaalilla ajaisi ykkönen päällä (eli moottorijarrutus vähän kuin jäi päälle alhaisillakin kiekoilla).jvk210cdi kirjoitti:-00 vuosimallisessa saattaa ja todennäköisesti on vanhanmalliset vapaakytkimet laatikossa.Paako kirjoitti:Morienttes,
Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
Alkaa poikimaan ja öljypohjasta alkaa löytymään kimaltelevaa![]()
Nuo vapaakytkimet kun kuluvat, niin pienellä erotusnopeudella eivät kytkeydy kunnolla... ja hetken kuluttua ryskäisee kiinni.
Toinen vapaakytkin ottaa moottorijarrutuksen kiinni.
Paavossa (riippuu HY:n mallista) voi opettaa laatikolle moottorijarrutuksen ilman adaptriotietojen nollausta:
Ota (vapaalla rauhallisella tiellä) pakko kolmosella vauhtia niin, että moottorin kierrokset nousee noin 4000rpm ja jalka pois kaasulta kokonaan... annat auton vauhdin hidastua miltei paikoilleen (1-vaihde kiinni joutokäynnille).
Tämän jälkeen auto P:lle parkkiin ja annat käydä joutokäyntiä muutaman minuutin... Menee muistiin.
(nyt kun koko adaptiotietopakettia ei tarvitse "ladata" muistiin riittää pari minuuttia).
Tänään sain sitten aikaiseksi mennä kokeilemaan tuota opetusta, ja eipä enää tunnu nykivän ykköselläkään kaasua painaessa. Kiitokset siis tästä

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
moiPaako kirjoitti:Morienttes,
Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
ihmettelen tässä että tuota alottajan autossa olevaa kyseistä vikaa tai toimintaa joka kyllä minunkin autossa ja joilakin muillakin tuntuu olevan ettei sitä kukaan ole saanut korjattua . olisi kyllä mukava jos jollakin on tuo vika ollut ja saatu korjattua ja kertoisi täällä miten se korjattiin
oireet kun ovat juuri nuo. kun se on täysin lämmin (myös laatikko ) ei oireita ole. jotenkin tuntu että se kylmänä pyrkii kovin voimakkaasti eteenpäin d päällä ja lämmityään ei läheskään niin, voisiko olla syy yhteys?
tjmj
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
No olitpa taas oikeassa, uudelleen kun läksi ajelemaan niin ei taas laatikko tuntunut oikeen tietävän miten sitä moottorijarrua käytetäänCDI203 kirjoitti:Onnistuminen selviää kun on jonkun hetken ajellutH.E. von Kuusi kirjoitti:Kuten yllä kirjottelin, aina ollu tuossa omassa väykyssä semmonen "ominaisuus", että kun vaihteisto on S-tilassa, niin hijaa ryömittäessä (lähinnä ykkösellä) jos kaasun painaa nopeasti niin auto nytkähtää ikäänkuin manuaalilla ajaisi ykkönen päällä (eli moottorijarrutus vähän kuin jäi päälle alhaisillakin kiekoilla).jvk210cdi kirjoitti:-00 vuosimallisessa saattaa ja todennäköisesti on vanhanmalliset vapaakytkimet laatikossa.Paako kirjoitti:Morienttes,
Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
Alkaa poikimaan ja öljypohjasta alkaa löytymään kimaltelevaa![]()
Nuo vapaakytkimet kun kuluvat, niin pienellä erotusnopeudella eivät kytkeydy kunnolla... ja hetken kuluttua ryskäisee kiinni.
Toinen vapaakytkin ottaa moottorijarrutuksen kiinni.
Paavossa (riippuu HY:n mallista) voi opettaa laatikolle moottorijarrutuksen ilman adaptriotietojen nollausta:
Ota (vapaalla rauhallisella tiellä) pakko kolmosella vauhtia niin, että moottorin kierrokset nousee noin 4000rpm ja jalka pois kaasulta kokonaan... annat auton vauhdin hidastua miltei paikoilleen (1-vaihde kiinni joutokäynnille).
Tämän jälkeen auto P:lle parkkiin ja annat käydä joutokäyntiä muutaman minuutin... Menee muistiin.
(nyt kun koko adaptiotietopakettia ei tarvitse "ladata" muistiin riittää pari minuuttia).
Tänään sain sitten aikaiseksi mennä kokeilemaan tuota opetusta, ja eipä enää tunnu nykivän ykköselläkään kaasua painaessa. Kiitokset siis tästä

Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
Tuolla aikaisemmin oli montakin mahdolista syytä mainitu mm vapaa kytkinten kuluminentjmj kirjoitti:moiPaako kirjoitti:Morienttes,
Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
ihmettelen tässä että tuota alottajan autossa olevaa kyseistä vikaa tai toimintaa joka kyllä minunkin autossa ja joilakin muillakin tuntuu olevan ettei sitä kukaan ole saanut korjattua . olisi kyllä mukava jos jollakin on tuo vika ollut ja saatu korjattua ja kertoisi täällä miten se korjattiin
oireet kun ovat juuri nuo. kun se on täysin lämmin (myös laatikko ) ei oireita ole. jotenkin tuntu että se kylmänä pyrkii kovin voimakkaasti eteenpäin d päällä ja lämmityään ei läheskään niin, voisiko olla syy yhteys?
tjmj
jos ne on tarkistettu ja nollus/opetus *:rila kokeiltu,
onko yksikön remontissa osat
(jopa ihan uusisakin yksiköissä on ollut tapauksia
mitkä ovat ollet toleransien rajoilla mistä on sitten tullut kummalista toimintaa)
pääseet sekaantumaan ja vaihto osat autoon kuuluvaa mallia,
yksikön paineet varmasti kunnossa
autosa mitään muutaa vikaa tai kummalista toimintaa,
jos autossa on tuhoboxsia se usein sotkee laatikon toimintaa,
myös huono ohjelma sotkee laatikon toiminnan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E200 cdi vm. 00 automaattiongelma(ko)
Harmi että joskus on oikeassaH.E. von Kuusi kirjoitti:No olitpa taas oikeassa, uudelleen kun läksi ajelemaan niin ei taas laatikko tuntunut oikeen tietävän miten sitä moottorijarrua käytetäänCDI203 kirjoitti:Onnistuminen selviää kun on jonkun hetken ajellutH.E. von Kuusi kirjoitti:Kuten yllä kirjottelin, aina ollu tuossa omassa väykyssä semmonen "ominaisuus", että kun vaihteisto on S-tilassa, niin hijaa ryömittäessä (lähinnä ykkösellä) jos kaasun painaa nopeasti niin auto nytkähtää ikäänkuin manuaalilla ajaisi ykkönen päällä (eli moottorijarrutus vähän kuin jäi päälle alhaisillakin kiekoilla).jvk210cdi kirjoitti:-00 vuosimallisessa saattaa ja todennäköisesti on vanhanmalliset vapaakytkimet laatikossa.Paako kirjoitti:Morienttes,
Otsikon mukaiseen kulkineeseen ilmeni viimeviikolla outo piirre, jota en aikaisemmin ole huomannu. Eli kaupunkinopeuksissa eli vaikka 50-60 ja hiljennetään vaikka liikenneympyrään, moottori menee tyhjäkäynnille kun kaasujalan nostaa lipalta jarrulle (moottorijarrutusta ei oo) ja vaikka noeus on jotain 20-30, kun painaa kaasua, niin moottori kyllä reagoi kaasuun normaalisti, mutta auto nykäsee voimakkaasti, eli laatikko heittää niinku jotenki lennosta pykälän silmään. Paikalta lähtiessä laatikko tuntuu toimivan pehmeesti. Tulikohan tuo nyt kovin vaikeesti kerrottua...ajatuksia ilmaan mahdollisesta viasta
Alkaa poikimaan ja öljypohjasta alkaa löytymään kimaltelevaa![]()
Nuo vapaakytkimet kun kuluvat, niin pienellä erotusnopeudella eivät kytkeydy kunnolla... ja hetken kuluttua ryskäisee kiinni.
Toinen vapaakytkin ottaa moottorijarrutuksen kiinni.
Paavossa (riippuu HY:n mallista) voi opettaa laatikolle moottorijarrutuksen ilman adaptriotietojen nollausta:
Ota (vapaalla rauhallisella tiellä) pakko kolmosella vauhtia niin, että moottorin kierrokset nousee noin 4000rpm ja jalka pois kaasulta kokonaan... annat auton vauhdin hidastua miltei paikoilleen (1-vaihde kiinni joutokäynnille).
Tämän jälkeen auto P:lle parkkiin ja annat käydä joutokäyntiä muutaman minuutin... Menee muistiin.
(nyt kun koko adaptiotietopakettia ei tarvitse "ladata" muistiin riittää pari minuuttia).
Tänään sain sitten aikaiseksi mennä kokeilemaan tuota opetusta, ja eipä enää tunnu nykivän ykköselläkään kaasua painaessa. Kiitokset siis tästäMutta tuo on niin kosmeettinen ja pieni "vika", ettei sille vissiin mitään sen kummemmin kannata (ainakaan tämän ikäisessä autossa) mitään tehdä. Muuten laatikko kuitenkin toimii niin pehmeästi että voittaa monet uudemmatkin lootat.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
