W210 290TD Menee vikatilaan
W210 290TD Menee vikatilaan
Hei arvoisat foorumilaiset. Nyt olisi viisaampien neuvot tarpeen. Olenpa tässä nyt muutaman illan asunut tuola väyrysen konetilassa ja ihmetellyt sen sielunelämää. Potilaan nimi on siis vm-97 290TD W210 automaattivaihteinen väyrynen.
Oireet ovat seuraavat, normaalisti rauhallisesti kiihdyttäessä ei mitään epänormaalia ja auto toimii niin kuin pitääkin. Kuitenkin ripeämmässä lähdössä kaikki toimii normaalisti kunnes kierrokset ovat sielä 4000-4500 paikkeilla ja laatikko vaihtaa nelos tai vitosvaihteen. kierrokset tippuvat 3000 ja tehot katoavat muutenkin. Ymmärrykseni mukaan menee siis silloin vikatilaan, joka on taasen seuraavan kerran käynnistettäessä nollaantunut. Myös ns. Kickdown n. 80-100 km/ vauhdissa aiheuttaa saman ongelman.
Katsoin vikakoodit ja Autocom näyttää joka kerta samaa koodia " 1470 Kuormituspaineen säädin"
Lähdin tätä jäljittämään ja ihan aluksi putsasin coolerilta putket imusarjalle asti, putsasin myös kaikki anturit mitä siinä äkkiä näin ja suihkin elektroniikka spraytä liittimiin. myös sen imusarjassa olevan ahtopaineanturin reiän rassasin auki.
Eipä auttanut mitään nämä toimenpiteet joten aloin tutkimaan alipainepuolta. Huomasin että auton käynnistäessä ei hukkaportille tapahdu mitään, eli alipaine ei siis vedä sitä kiinni. Kokeilin laittaa suoraan hukkaportin kelloon kumiletkun ja imaisemalla se kyllä liikkuu ihan hyvin.
Rakentelin suoran alipainelinjan sieltä jarrutehostimen haaroituksesta, josta otin tyystin irti kokeilun ajaksi alkuperäisen putken.
Tyhjäkäynnillä kun letkun laittaa suoraan hukkaportin kelloon niin se menee hitaasti kiinni, eli noin 1,5-2 minuuttia kestää että on kiinni. Mietinkin että onko tuo alipainepumpun paine riittävän tehokas vai kuuluuko se mennä noin hitaasti? Kokeilin ottaa EGR venttiilin myös irti ja laitoin sen suoran syötön siihen kiinni mutta sen kello oli niin jäykkä ettei se tuolla paineella liiku milliäkään, käsin kyllä se liikkuu ja alipainekellon kalvo tuntuisi olevan ehjä, tuollehan toki tulee pakokaasun voima avuksi kun on paikoillaan.
Jos laitan sen suoran syötön kulkemaan hukkaportin sen mustan painesäätimen kautta se toimii myös samalla lailla hitaasti. Taasen jos liitän mukaan haaroittimella myös EGR venttiilin suoraan tai painesäätimen kautta ei hukkaportti enää mene kiinni. Joka tilanteessa koeajossa seuraa sama vikatila.
Mitä siis seuraavaksi ehdotatte? onko tuo alipainepumppu ok? miten se testataan ja miten tuntuva alipaine sieltä kuuluisi syntyä? sormenpäähän se ei kunnolla tunnu mutta selvästikin sielä alipainetta täytyy olla kun venttiili kerran jossain oloissa liikkuu. Jarruissa en ole huomannut mitään erikoista.
Olenko ylipäätään edes oikeassa suunnassa etsimässä vikaa tuon vikakoodin perusteella?
Ei varmastikkaan liity tähän vikaan millään lailla mutta huomasin tänään että on alkanut hieman tiputtelemaan dieseliä alleen, öljypohjan kohdasta tippuu ja sen verran yläkautta katselemalla olin näkevinäni että olisi kostea sieltä syöttöpumpun paikkeilta? Onko ideoita mikä sielä vuotaa?
Suuret kiitokset jo etukäteen!
Oireet ovat seuraavat, normaalisti rauhallisesti kiihdyttäessä ei mitään epänormaalia ja auto toimii niin kuin pitääkin. Kuitenkin ripeämmässä lähdössä kaikki toimii normaalisti kunnes kierrokset ovat sielä 4000-4500 paikkeilla ja laatikko vaihtaa nelos tai vitosvaihteen. kierrokset tippuvat 3000 ja tehot katoavat muutenkin. Ymmärrykseni mukaan menee siis silloin vikatilaan, joka on taasen seuraavan kerran käynnistettäessä nollaantunut. Myös ns. Kickdown n. 80-100 km/ vauhdissa aiheuttaa saman ongelman.
Katsoin vikakoodit ja Autocom näyttää joka kerta samaa koodia " 1470 Kuormituspaineen säädin"
Lähdin tätä jäljittämään ja ihan aluksi putsasin coolerilta putket imusarjalle asti, putsasin myös kaikki anturit mitä siinä äkkiä näin ja suihkin elektroniikka spraytä liittimiin. myös sen imusarjassa olevan ahtopaineanturin reiän rassasin auki.
Eipä auttanut mitään nämä toimenpiteet joten aloin tutkimaan alipainepuolta. Huomasin että auton käynnistäessä ei hukkaportille tapahdu mitään, eli alipaine ei siis vedä sitä kiinni. Kokeilin laittaa suoraan hukkaportin kelloon kumiletkun ja imaisemalla se kyllä liikkuu ihan hyvin.
Rakentelin suoran alipainelinjan sieltä jarrutehostimen haaroituksesta, josta otin tyystin irti kokeilun ajaksi alkuperäisen putken.
Tyhjäkäynnillä kun letkun laittaa suoraan hukkaportin kelloon niin se menee hitaasti kiinni, eli noin 1,5-2 minuuttia kestää että on kiinni. Mietinkin että onko tuo alipainepumpun paine riittävän tehokas vai kuuluuko se mennä noin hitaasti? Kokeilin ottaa EGR venttiilin myös irti ja laitoin sen suoran syötön siihen kiinni mutta sen kello oli niin jäykkä ettei se tuolla paineella liiku milliäkään, käsin kyllä se liikkuu ja alipainekellon kalvo tuntuisi olevan ehjä, tuollehan toki tulee pakokaasun voima avuksi kun on paikoillaan.
Jos laitan sen suoran syötön kulkemaan hukkaportin sen mustan painesäätimen kautta se toimii myös samalla lailla hitaasti. Taasen jos liitän mukaan haaroittimella myös EGR venttiilin suoraan tai painesäätimen kautta ei hukkaportti enää mene kiinni. Joka tilanteessa koeajossa seuraa sama vikatila.
Mitä siis seuraavaksi ehdotatte? onko tuo alipainepumppu ok? miten se testataan ja miten tuntuva alipaine sieltä kuuluisi syntyä? sormenpäähän se ei kunnolla tunnu mutta selvästikin sielä alipainetta täytyy olla kun venttiili kerran jossain oloissa liikkuu. Jarruissa en ole huomannut mitään erikoista.
Olenko ylipäätään edes oikeassa suunnassa etsimässä vikaa tuon vikakoodin perusteella?
Ei varmastikkaan liity tähän vikaan millään lailla mutta huomasin tänään että on alkanut hieman tiputtelemaan dieseliä alleen, öljypohjan kohdasta tippuu ja sen verran yläkautta katselemalla olin näkevinäni että olisi kostea sieltä syöttöpumpun paikkeilta? Onko ideoita mikä sielä vuotaa?
Suuret kiitokset jo etukäteen!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 07.04.2013 12:07
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
muusta ei ole oikein tietoa mutta syöttöpumppu vuotaa todennäköisesti ylempien kansien välistä, Itsellä meni tuon takia samallalailla vikatilaan. mulla vuoti jokainen tiiviste pumpusta joten jouduin ottamaan pumpun irti, mutta yläkannet voi vaihtaa autoon päin. Tuossa lisää asiasta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=125722" onclick="window.open(this.href);return false;talakoski kirjoitti:Hei arvoisat foorumilaiset. Nyt olisi viisaampien neuvot tarpeen. Olenpa tässä nyt muutaman illan asunut tuola väyrysen konetilassa ja ihmetellyt sen sielunelämää. Potilaan nimi on siis vm-97 290TD W210 automaattivaihteinen väyrynen.
Oireet ovat seuraavat, normaalisti rauhallisesti kiihdyttäessä ei mitään epänormaalia ja auto toimii niin kuin pitääkin. Kuitenkin ripeämmässä lähdössä kaikki toimii normaalisti kunnes kierrokset ovat sielä 4000-4500 paikkeilla ja laatikko vaihtaa nelos tai vitosvaihteen. kierrokset tippuvat 3000 ja tehot katoavat muutenkin. Ymmärrykseni mukaan menee siis silloin vikatilaan, joka on taasen seuraavan kerran käynnistettäessä nollaantunut. Myös ns. Kickdown n. 80-100 km/ vauhdissa aiheuttaa saman ongelman.
Katsoin vikakoodit ja Autocom näyttää joka kerta samaa koodia " 1470 Kuormituspaineen säädin"
Lähdin tätä jäljittämään ja ihan aluksi putsasin coolerilta putket imusarjalle asti, putsasin myös kaikki anturit mitä siinä äkkiä näin ja suihkin elektroniikka spraytä liittimiin. myös sen imusarjassa olevan ahtopaineanturin reiän rassasin auki.
Eipä auttanut mitään nämä toimenpiteet joten aloin tutkimaan alipainepuolta. Huomasin että auton käynnistäessä ei hukkaportille tapahdu mitään, eli alipaine ei siis vedä sitä kiinni. Kokeilin laittaa suoraan hukkaportin kelloon kumiletkun ja imaisemalla se kyllä liikkuu ihan hyvin.
Rakentelin suoran alipainelinjan sieltä jarrutehostimen haaroituksesta, josta otin tyystin irti kokeilun ajaksi alkuperäisen putken.
Tyhjäkäynnillä kun letkun laittaa suoraan hukkaportin kelloon niin se menee hitaasti kiinni, eli noin 1,5-2 minuuttia kestää että on kiinni. Mietinkin että onko tuo alipainepumpun paine riittävän tehokas vai kuuluuko se mennä noin hitaasti? Kokeilin ottaa EGR venttiilin myös irti ja laitoin sen suoran syötön siihen kiinni mutta sen kello oli niin jäykkä ettei se tuolla paineella liiku milliäkään, käsin kyllä se liikkuu ja alipainekellon kalvo tuntuisi olevan ehjä, tuollehan toki tulee pakokaasun voima avuksi kun on paikoillaan.
Jos laitan sen suoran syötön kulkemaan hukkaportin sen mustan painesäätimen kautta se toimii myös samalla lailla hitaasti. Taasen jos liitän mukaan haaroittimella myös EGR venttiilin suoraan tai painesäätimen kautta ei hukkaportti enää mene kiinni. Joka tilanteessa koeajossa seuraa sama vikatila.
Mitä siis seuraavaksi ehdotatte? onko tuo alipainepumppu ok? miten se testataan ja miten tuntuva alipaine sieltä kuuluisi syntyä? sormenpäähän se ei kunnolla tunnu mutta selvästikin sielä alipainetta täytyy olla kun venttiili kerran jossain oloissa liikkuu. Jarruissa en ole huomannut mitään erikoista.
Olenko ylipäätään edes oikeassa suunnassa etsimässä vikaa tuon vikakoodin perusteella?
Ei varmastikkaan liity tähän vikaan millään lailla mutta huomasin tänään että on alkanut hieman tiputtelemaan dieseliä alleen, öljypohjan kohdasta tippuu ja sen verran yläkautta katselemalla olin näkevinäni että olisi kostea sieltä syöttöpumpun paikkeilta? Onko ideoita mikä sielä vuotaa?
Suuret kiitokset jo etukäteen!
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Hmmm. Voisikohan se vikatila sitten johtua kokonaan tuosta polttoainevuodosta, täytyypä laittaa heti hankintaan tuo tiivistesarja
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
.
Ensinnäkään tuossa ei ole mitään turbon hukka porttia vaan se alipaine venttiili on erg venttiille, veikkaisin, että egr venttiili jumittaa tai
alipaine vuotaa jossain
Ensinnäkään tuossa ei ole mitään turbon hukka porttia vaan se alipaine venttiili on erg venttiille, veikkaisin, että egr venttiili jumittaa tai
alipaine vuotaa jossain
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Pakkohan tuossakin on ollu hukkaportti turbolla. Sillähän se ahdot rajottaa ja ainakin 300 turbos se kello toimii alipaineella, eli se kun sinne kellolle menee alipaine niin silloin se on auki.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Kyllähän se hukkaportti sielä turbon kyljessä lymyilee, samasta letkusta toki haarotetaan sille EGR:lle ja niitä alipaine venttiilejä/ säätimiähän on myös siinä ilmanputsarin kyljessä kaksi, toinen EGR:lle ja toinen hukkaportille.
Osaako kukaan kuitenkaan sanoa miten voimakasta tuon alipaineen tulisi olla kun tässäkin tapauksessa olen kokeillut ottaa syötön suoraan eli vuotomahdollisuuksia ei oikeastaan ole
Osaako kukaan kuitenkaan sanoa miten voimakasta tuon alipaineen tulisi olla kun tässäkin tapauksessa olen kokeillut ottaa syötön suoraan eli vuotomahdollisuuksia ei oikeastaan ole
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Jool
Alipaine ohjattu tai ei.
Alipaine ohjattu tai ei.
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Hyvät Vaput kaikille.
Sen verran tarkennusta edellisiin, että turbon hukkaportti on lähtökohtaisesti auki ja menee alipaineella kiinni ts. jos alipainetta ei ole, on portti auki. Tällä vältetään ahtopaineen karkaaminen tilanteessa, missä alipaineohjaus katoaa, esim. vikatilan takia.
Alipaineen määrä on sen verran voimakas, että se ahtopainekello vetää pohjaan (kiinni) parissa sekunnissa, kun ohjausventtiilit ohittaa ja kytkee alipaineen suoraan turbon kellolle. Samalla tavalla voi testata sen EGR-ohjauksenkin kellon ja imusarjan läpän kellon, jos sellainen löytyy.
Tuo minuutin ja siitä yli vetoaika, viittaa alipainevuotoon tai pumpun tehottomuuteen.
Kerroit, että olit kytkenyt kaikki alipainelaitteet pois tehostajaa lukuunottamatta. Ota vielä se pääalipainelinja irti tehostimelta ja tulppaa vaikka kumitulpalla. Jos alipaine lisääntyy hakisin vikaa vuotavasta jarrutehostimesta tai sen liittimestä.
Katso myös onko siellä alipainepumpulla tai J-tehostimen liittimessä päälinjan vieressä sitä pientä alipainelinjaa ja onko se linja ehjä/tulpattupitävästi ja vuotaisko mahdollisesti sitä kautta. En nyt lonkalta muista kummasta se alipaineohjauksien linja lähtee tässä ko. mallissa.
Tarkista myös se iso kova muovinen alipaineputki pumpulta jarrutehostimelle, ettei ole hinkannut itseään puhki mihinkään.
Sen verran tarkennusta edellisiin, että turbon hukkaportti on lähtökohtaisesti auki ja menee alipaineella kiinni ts. jos alipainetta ei ole, on portti auki. Tällä vältetään ahtopaineen karkaaminen tilanteessa, missä alipaineohjaus katoaa, esim. vikatilan takia.
Alipaineen määrä on sen verran voimakas, että se ahtopainekello vetää pohjaan (kiinni) parissa sekunnissa, kun ohjausventtiilit ohittaa ja kytkee alipaineen suoraan turbon kellolle. Samalla tavalla voi testata sen EGR-ohjauksenkin kellon ja imusarjan läpän kellon, jos sellainen löytyy.
Tuo minuutin ja siitä yli vetoaika, viittaa alipainevuotoon tai pumpun tehottomuuteen.
Kerroit, että olit kytkenyt kaikki alipainelaitteet pois tehostajaa lukuunottamatta. Ota vielä se pääalipainelinja irti tehostimelta ja tulppaa vaikka kumitulpalla. Jos alipaine lisääntyy hakisin vikaa vuotavasta jarrutehostimesta tai sen liittimestä.
Katso myös onko siellä alipainepumpulla tai J-tehostimen liittimessä päälinjan vieressä sitä pientä alipainelinjaa ja onko se linja ehjä/tulpattupitävästi ja vuotaisko mahdollisesti sitä kautta. En nyt lonkalta muista kummasta se alipaineohjauksien linja lähtee tässä ko. mallissa.
Tarkista myös se iso kova muovinen alipaineputki pumpulta jarrutehostimelle, ettei ole hinkannut itseään puhki mihinkään.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Kiitos Harri S asiallisesta vastauksesta ja hyvistä neuvoista. Yritän ehtiä huomenillalla kokeilla noita konsteja, se pieni alipainelinja mistä mainitsit on muistaakseni tulpattu sielä alipainepumpulla.
Ruiskutuspumpun tiivistesarja nyt kuitenkin ainakin lähti eilen illalla tilaukseen tuolta dieselkonttorilta saksanmaalta
Ruiskutuspumpun tiivistesarja nyt kuitenkin ainakin lähti eilen illalla tilaukseen tuolta dieselkonttorilta saksanmaalta
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Mulla oli vähän samanlaisiin oireisiin syynä neulan asennontunnistin. Kakkospytyn suuttimessa on sellainen sähköosa joka vaikuttaa pumpun ohjaukseen. Se toimi välillä normaalisti ja välillä taas meni vikatilaan.
uusi on aika kallis, tais olla jotain 400 euron paikkeilla. Löysin petehrin avulla käytetyn merkittävästi halvemmalla.
Sen kunnon voi testata vastusmittarilla. piti muistaakseni olla jossain 100 ohmin paikkeilla jos on toimiva.
uusi on aika kallis, tais olla jotain 400 euron paikkeilla. Löysin petehrin avulla käytetyn merkittävästi halvemmalla.
Sen kunnon voi testata vastusmittarilla. piti muistaakseni olla jossain 100 ohmin paikkeilla jos on toimiva.
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Piru kun ei ole ehtinyt muilta kiireiltä nyt rassailemaan tuota väykkyä, se alipaineongelmakin edelleen selvittämättä. Joka tapauksessa niiden dieselkontorin ruiskutuspumpun tiivisteiden kanssa taisi käydä vähän "ohrasesti". maksu on mennyt tililtä mutta osia ei kuulu eikä myyjään saa mitään yhteyttä, eli älkää muut tilatko tuolta mitään! Kokeilin sitten uudelleen onneani Ebayn kautta, katotaan nyt saako britti toimitettua tiivisteet.
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
No niin nyt alipaineongelman alkuperäinen vika löytyi. Se haaroitusliitos ennen jarrutehostinta oli tukossa sen pienen liittimen osalta mistä alipaine haaroittuu muualle kuin jarrutehostimeen. Ronkin sen auki jekkulangalla niin alkoi hukkaporttiin tulemaan sellasta eloa kun pitääkin.
Tarkemmin kun ajattelin ja koeajolla kävin niin sinä aikana kun toi Väykky on minulla ollut se hukkaportti ei varmaankaan ole milloinkaan mennyt aiemmin kunnolla kiinni, oli jotenkin niin paljon vetoja enemmän kuin ennen. Nyt sitten tukkeutu niin pahasti että aiheutti ton vikatilan. Noh, enää ei mene vikatilaan!
Tutkin tuota polttoainevuotoa vielä tarkemmin. Ei kyllä vuoda niiden ylempien kansien välistä mitä monessa paikkaa ehdotettiin. käynnissä ollessa hiljakseen tiputtelee siitä nestepään alapuolella olevasta magneettiventtiilistä, en nyt sitten peilin kautta nähnyt kunnolla vuotaako se sieltä magneettiventtiilistä vai nestepään ja pumpun rungon välistä.
kertokaapa viisaammat, jos se vuoto tulee siitä magneettiventtiilistä, voiko sen huoletta ottaa irti ja O-rengashan sielä kaiketi olisi vaihdettavissa?
entäpä nestepään osalta, mitä sen irroittamisessa tulee tietää?
tuo täydellinen tiivistesarjahan pitäisi olla tulon päällä jo minulle päin.
Tarkemmin kun ajattelin ja koeajolla kävin niin sinä aikana kun toi Väykky on minulla ollut se hukkaportti ei varmaankaan ole milloinkaan mennyt aiemmin kunnolla kiinni, oli jotenkin niin paljon vetoja enemmän kuin ennen. Nyt sitten tukkeutu niin pahasti että aiheutti ton vikatilan. Noh, enää ei mene vikatilaan!
Tutkin tuota polttoainevuotoa vielä tarkemmin. Ei kyllä vuoda niiden ylempien kansien välistä mitä monessa paikkaa ehdotettiin. käynnissä ollessa hiljakseen tiputtelee siitä nestepään alapuolella olevasta magneettiventtiilistä, en nyt sitten peilin kautta nähnyt kunnolla vuotaako se sieltä magneettiventtiilistä vai nestepään ja pumpun rungon välistä.
kertokaapa viisaammat, jos se vuoto tulee siitä magneettiventtiilistä, voiko sen huoletta ottaa irti ja O-rengashan sielä kaiketi olisi vaihdettavissa?
entäpä nestepään osalta, mitä sen irroittamisessa tulee tietää?
tuo täydellinen tiivistesarjahan pitäisi olla tulon päällä jo minulle päin.
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
tuolta voi katsella, mitä on odotettavissa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=91417" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=91417" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Eikö kellään ole kokemusta muiden kuin ruiskutuspumpun kannen tiivisteiden vaihdosta?
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Laitan nyt tänne viestin, kun kerran tuskailin tuon vikatilan kanssa. Eli meni aina vikatilaan voimakkaammin kiihdyttäessä...
Se hiukkassuodatin/katalysaattori oli mennyt rikki ja tukki putken, ku 290td on se pönttö pystyasennossa. Ei muuta ku rälläkällä huoltoluukku kylkeen ja rojut pois sisältä. Sit migillä kiinni.
Ei kannata välttämättä laittaa käyntiin siistimmässä autotallissa... Meinaan tulee aikalailla nokea aluksi
Se hiukkassuodatin/katalysaattori oli mennyt rikki ja tukki putken, ku 290td on se pönttö pystyasennossa. Ei muuta ku rälläkällä huoltoluukku kylkeen ja rojut pois sisältä. Sit migillä kiinni.
Ei kannata välttämättä laittaa käyntiin siistimmässä autotallissa... Meinaan tulee aikalailla nokea aluksi

Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Mietin itekkin tuota katin tukkeutumista yhtenä vaihtoehtona ennen kuin huomasin tuon alipaine ongelman. Onko kellään muuten kokemusta meneekö vielä läpi päästöistä katsastuksessa jos ton katin "pemistää" tyhjäksi?
Yllätyksekseni tänään tuli ruiskutuspumpun tiivistesarja postilaatikkoon Dierselkonttorilta, aika ihme touhua etteivät vastanneet silti yhteydenottoihini. Noh, sieltä on nyt sitte tulossa toinenkin sarja briteistä eli jos jollain on tarvetta niin rohkeasti vaikka YV:llä kyselyä, myyn sen kyllä mielelläni pois omakustannehintaan.
Yllätyksekseni tänään tuli ruiskutuspumpun tiivistesarja postilaatikkoon Dierselkonttorilta, aika ihme touhua etteivät vastanneet silti yhteydenottoihini. Noh, sieltä on nyt sitte tulossa toinenkin sarja briteistä eli jos jollain on tarvetta niin rohkeasti vaikka YV:llä kyselyä, myyn sen kyllä mielelläni pois omakustannehintaan.
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Vähintään yhtä hyvin menee läpi pakokaasutestistä.Onko kellään muuten kokemusta meneekö vielä läpi päästöistä katsastuksessa jos ton katin "pemistää" tyhjäksi?
wiimax.fi
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Jep, perjantaina tuli sitten se toinenkin ruiskutuspumpun tiivistesarja. Eli se olis ylimääräisenä jos joku tarttee. Taidanpa hulluntuurilla vaan kiskasta sen sammuttimen magneettiventtiilin irti ja vaihtaa sinne tiivisteen, eipä sitä kukaan oo täälä ehtinyt kieltämäänkään 

Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Tuliko pumppu tiiviiksi?
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Joo tuli, ei toki ihan sillä lailla kun ajattelin. Lopetti nimittäin ihan itsestään vuotamisen ennenkö ehdin ainuttakaan tiivistettä vaihtelemaan. No täytyypä ootella koska se taas alkaa sieltä tiputtelemaan
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Nostetaanpas vanha topikki taas ylös! Elikkä itsellä samanlainen auto (W210, 290 TD) oireili hieman samalla tavalla. Auto piuhojen nokkaan ja syyks ilmeni egr venttiili. Noh eikun venttiili kouraan ja puhistamaan, mutta onnistuin kuitenkin tässä puhdistus vaiheessa (monen sattuman kautta) hajottamaan koko venttiilin.
Joten rakkaat foorumilaiset kertokaapas juniorille, millä tuon auton nyt sais takas liikkeelle? Nähtävästi egr:än tulppaus ei onnistu kotikonstein (menee vikatilaan?).
Joten rakkaat foorumilaiset kertokaapas juniorille, millä tuon auton nyt sais takas liikkeelle? Nähtävästi egr:än tulppaus ei onnistu kotikonstein (menee vikatilaan?).
Re: W210 290TD Menee vikatilaan
Ei mee välttämättä vikatilaan itellä samanlainen. egr-venttiilin alipaineletkuun kuula joka tukkii kunnolla tuon letkun ja sitten voi koittaa vetää kierroksen autolla. Sitten sokea laippa sinne pakosarjan päähän jos kaikki toimii
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan