Wiken SL
EDIT: Ei riitä aika kirjoitella blogia. Kirjoitellaan tänne kun ehditään, ehkä jollekin voi olla hyötyä minunkin raapustuksista.

Mulla kanssa oli 95 katkennut 450-motissa. Puuttuva pala toivon mukaan turvallisesti öljypohjassa....gipsy kirjoitti:Mullon kolme 380 moottoria , mistä on numero 83 tai 95 katkennut ,
Jotenkin sellainen tunne , että sielläpäin kiertelee öljypumpun ketju..... Toivotaan , että pala on juuttunut pohjasedimenttiin.B.Ewing kirjoitti:Mulla kanssa oli 95 katkennut 450-motissa. Puuttuva pala toivon mukaan turvallisesti öljypohjassa....gipsy kirjoitti:Mullon kolme 380 moottoria , mistä on numero 83 tai 95 katkennut ,
Päivän, kahden homma, SL:n öljypohjan kanssa. W126:ssa n. tunti...B.Ewing kirjoitti:Joo. On käynyt mielessä öljypohjan irtikäyttäminen. Onkohan iso homma?
Miten toi sama homma menis W116:ssa?unski kirjoitti:
Päivän, kahden homma, SL:n öljypohjan kanssa. W126:ssa n. tunti...
Timppa
riippu kumpi öljypohja siinä on.Miten toi sama homma menis W116:ssa?
Tarkotatko nyt tuon pikku pohjan irroitusta vai isomman ? Täytys saada kolmosen mäntää ihmeteltyä.unski kirjoitti:riippu kumpi öljypohja siinä on.Miten toi sama homma menis W116:ssa?
Tämän kanssa menee tunti:
Tämän kanssa yleensä ainakin päivä:
Timppa
Ei taida mäntä mahtua lähtämään alakautta, kun on se mokoma kampura tiellä, voihan sitä helmaa tietysti katsella. Peltipohjan kautta saa ö-pumpun pois, se helpottaa ö-pohja irrotusta huomattavasti...ehkä se tunti on hieman llian nopea aika, mutta useamman tunnin nopeampaa on tuollaisen peltisellä pohjan alaosalla varustetun ö-pohjan irrotus ja kiinnitys. Moottoriakaan ei tarvitse nostella niin paljoa.Tarkotatko nyt tuon pikku pohjan irroitusta vai isomman ? Täytys saada kolmosen mäntää ihmeteltyä.
Taisi olla tuo pelti kuppi, mutta eikai siinä noita turbon paluuputkia oo.
Omassa 75-vuoden SLC:ssä on tämä keskikohtaan tuleva pystytuki. Mutta siitä ei ole mitään tietoa, onko nuo muutkin ns. virallisia malleja tuohon vuosimalliin. Mutta ilmeisesti siis tämä pystymalli nyt ainakin...Wikke kirjoitti:Kesäauton valmistelu tulevaan kauteen on kovasti käynnissä. Tässäpä mietin tuota lukkopeltiä, kun konepelti vähän väpättää yli 100km/h vauhdissa säätötoimenpiteistä huolimatta. Autosta on jossain vaiheessa hävinnyt lukkopellin ja eturungon välissä olevat putkimaiset tuet, siis siitä syylärin edestä. Minkäs näköiset kuuluisi 75-vuosimallisessa olla kun tuntuu että noita on yhtä X-ristikkoa, kahta X-ristikkoa vierekkäin ja sitten vain yhdellä keskikohtaan tulevalla pystymäisellä tuella vaustettuja.