S211 ja S210 pohdintaa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Taitaa olla niin että sitä farmaria tarvitaan ja nyt on pohdinnassa että kumpaa nyt sitten katselee tässä jossain vaiheessa.
SBC jarrut askarruttaa s/w211 autoissa. Se yksikkö ilmeisesti hajoaa aina. Ja onko tosiaan niin että autoa ei kannata ostaa jos se ei ole yli 2006 vuosimalli.
Eli jos budjetti huitelee tuolla 6 - 14 000 välissä niin sillä ei yli 2006 malleja hirveästi saa. Joitain paljon ajettuja ehkä. Mutta miten olette pärjänneet 2002 - 2005 malleilla
ja mitä näistä pitää katsoa kun ostaa ja uskaltaako ostaa ?? Vai pitääkö suosiolla ostaa näillä budjeteilla mahd. hyvä väyrynen ja tyytyä sen tunnettuihin vikoihin. Edellytys olisi että autolla pitää päästä " aina " liikenteeseen
ja laittoautot erikseen käyttöautoa kovaan ajoon siis haen. S211 on ihan nätti kyllä muuten muodoiltaan. Paremman näköinen kuin väyryset farmarina, mielestäni.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5566
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllähän väyrynen muuten, mutta kun ne on aina niin vtun ruosteessa. 211 kohdalla ruosteesta ei oo paljoa puhuttu. Ja väyrynen on ainakin farmarina niin stanan ruma, vaikkakin kyllä ISO.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

S202 kirjoitti:Kyllähän väyrynen muuten, mutta kun ne on aina niin vtun ruosteessa. 211 kohdalla ruosteesta ei oo paljoa puhuttu. Ja väyrynen on ainakin farmarina niin stanan ruma, vaikkakin kyllä ISO.
Juuri näin asia on. W211 ruostuu myös, mutta pienemmällä vauhdilla kuin W210.

W211:n kootut muutokset vuosimalliin 2007:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 07#p795645" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos ihan käyttöautoa etsit, ota vähän ajettu auto pienellä moottorilla ja vähillä varusteilla.
On vähemmän hajoavia osia ja lähtöhinta on halpa, kilometrejäkin on jäljellä.

Suorassa, nopeassa kaupassa yksityiseltä voit tinkiä rajusti.

Kaikki osat hajoavat kaikista autoista joskus, kyse on vaan aikataulusta. SBC:ssa
aikataulu on mietitty tarkkaan etukäteen.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
thenq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: La 11.06.2011 23:20
Paikkakunta: Kpo

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja thenq »

S211 .
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 936
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja esukki »

Entäs S211 farkun takapään ilmajousitus? Eikö siitä ole harmia?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja dealer »

On niin eri hintaluokan autoja että ei useimmiten ole vaihtoehtoja toisilleen.
Kumpikaan ei ole auto joka on aina valmis lähtemään.
wiimax.fi
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

dealer kirjoitti:On niin eri hintaluokan autoja että ei useimmiten ole vaihtoehtoja toisilleen.
Kumpikaan ei ole auto joka on aina valmis lähtemään.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ja se kierivä :lol:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja koyama »

S202 kirjoitti:Kyllähän väyrynen muuten, mutta kun ne on aina niin vtun ruosteessa. 211 kohdalla ruosteesta ei oo paljoa puhuttu. Ja väyrynen on ainakin farmarina niin stanan ruma, vaikkakin kyllä ISO.
Sama se sille ulkopuolelle.Televisio on katsomista varten :D Pittää olla voimaa niinkuin tuikun moottorissa.Voi vain arvailla mitä esim.uuden kalliin perhesportin ratin takana olevasta uraputki jupista tuntuu kun ruumisauton kokoinen auto häipyy ennen kuin oota ehtii sanoa :mrgreen:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Mutta mitä mieltä ollaan vm 2003-2005? Onko se jotenkin niin selkeästi huonompi ja hajoamisalttiimpi porukoiden mielestä kuin uudemmat?
JarkkoN laittoi jo linkin parannuksista mutta mitä omistajat sanovat? Onko kaikki rahat menneet ja enemmänkin?

Saahan tosta Väyrysen farmaristakin hieman nätimmän pienillä muokkauksilla. Ei se nyt niin hirvittävän ruma auto ole :)
Niin ja lähtemään nämä Mersut eivät taida aina valmiita olla :lol:
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Kyllähän se S211 huomattavasti nätimmän näkönen. Mutta varmaan juurikin niin että jos väyryseen päätyy, niin tietty 320cdi ja huippuvarusteilla. Toisaalta jonkun perus S210 220cdi perus facelift varusteilla ja kohtuu kilometreillä voi saada halvallakin (jää rahaa ruokaan).

Kokemusta itsellä ei ole kun W210. Tuohon olen laittanut vissiin 25-30tkm (~275-303tkm), sinä aikana ollut yksi ajoa haittaava vika (ilmamäärämittari). Ja pääsihän autolla sillonkin, oli vaan vikatilassa. Toisaalta koko auton omistamisen ajan taustalla ollut välillä enemmän ja välillä vähemmän kiusaava jyrinävika, jonka syytä ei tahdo löytyä. Vaihdelaatikkoon olen itse alkanut kallistua, mutta koska niin kallis korjata niin olen antanut toistaiseksi olla.

Vikoja siis voi tulla molempiin. Jos haluat viattoman auton osta avensis. Jos tuo 14 000 on laittaa oikeasti pelkästään auton ostoon, niin kyllä itse ottaisin ehdottomasti S211, yksityiseltä vähillä kilometreillä, perus kamppeet ja pikkukone. Kuten joku jo aikasemmin sano voi saada suht edullisestikin kun käteiskaupalla saa hyvin tingattua. Mielestäni S210 ja S211 ovat ominaisuuksiltaan niin mielettömän hyviä, että se voittaa omalla kohdalla senkin että molempiin voi joskus tulla jotain vikaa.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja acparma »

Täältä löytyy w211 E200 CDI -03, tosin sedan. Autolla oli ostaessa ajettu 380 tkm ja nyt ajettu n. 450tkm. Tällä välillä autoon on vaihdettu vain termari. n. 430 tkm:n kohdalla meni jarruputki poikki "luultiin että SBC poikii". Silti autolla pystyi ajaa vikatilassa, kunhan vain lisäsi jarrunestettä :D . Eli aina on valmiina ollut lähtemään :thumbup: Pitää heti koputtaa puuta. Niin ja ruosteeton.

Ps. Tyytyväisiä ollaan toistaiseksi

Pitää vielä lisätä tuosta SBC:stä, että ei ole tietoa onko se alkuperäinen vai joskus vaihdettu. Saako sen selville jostakin sarjanumerosta?
W124 300 E -87 Aut.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

H.E. von Kuusi kirjoitti:Toisaalta jonkun perus S210 220cdi perus facelift varusteilla ja kohtuu kilometreillä voi saada halvallakin (jää rahaa korjauksiin).
FYP
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Kävin eilen Lohjalla autoliikkeessä katsomassa ja ajamassa yhden S210 farkun.
Hinta oli n. 8900 ja 270cdi classic muutamin extravarustein --> paremmat nahkapenkit ja kattoluukku.
Kori oli ok jälkiä ainoastaan oikeassa etulokarissa kaaressa ja puskurin yläpuolella. Mutta ajoltaan oli kyllä pas..
heilui jo 60km/h vaudissa ja laakeri äänsi, ratti vinossa ja kone kävi hieman erikoisesti. Hummasi ja resonoi kaasua painettaessa.
Kilometrejä alle 300tkm. Ainakin mittarissa. Näitä on nähty. Oikeampi hinta tuollaiselle olisi n. 3000e MAX

Pitää nyt käydä 211 korejakin ajamassa. Nolona täytyy myöntää että en muistaakseni ole koskaan ajanut W211 koria tai uudempaa :oops:
Löytäisi edukkaasti jonkun mustan farmarin :) Tai vaikka tällaisia...

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5318603
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5558398
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5528538
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Eilen ajettu S210 220cdi classic ja s211 270cdi avangarde. Molemmat hyviä. s211 oli hieman jäykähkön tuntuinen. jarruakin sai painaa aika kovaa ja oli jotenkin kova. Olisiko käytönvähyyttä.
Perusväyrynen oli vakioalustalle tosi hyvä ajaa, mutta olikin huollettu auto. v 03 s211 hinta 14900 ja v 2001 väy7kyn hinta 7600 ;)
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

y30harrastaja kirjoitti:Eilen ajettu S210 220cdi classic ja s211 270cdi avangarde. Molemmat hyviä. s211 oli hieman jäykähkön tuntuinen. jarruakin sai painaa aika kovaa ja oli jotenkin kova. Olisiko käytönvähyyttä.
Perusväyrynen oli vakioalustalle tosi hyvä ajaa, mutta olikin huollettu auto. v 03 s211 hinta 14900 ja v 2001 väy7kyn hinta 7600 ;)
Jos ulkonäkö ei väyrysessä häiritse ja ruosteita ei ole ainakaan näkyvillä niin on kyllä erinomainen vaihtoehto. Tolla hinnalla kun mietit hinta/laatu -suhdetta verrattuna tohon s211, niin huomattavasti parempi. Väykyt on oikeesti (faceliftinä) tosi laadukkaan tuntusia ja mukavia autoja toimiessaan.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
pjj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 21.01.2007 15:10
Paikkakunta: Kanta Häme

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Itse luovuin S211 4matic, airmatic, "kaikki"matic -mallista sen huolto-/korjauskulujen takia. Nyt on tilalla S202 250 turbo. Ei häpeä tavatilaltaan juurikaan S211:lle, eikä ole ilmajousituksia :!:
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

H.E. von Kuusi kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:Eilen ajettu S210 220cdi classic ja s211 270cdi avangarde. Molemmat hyviä. s211 oli hieman jäykähkön tuntuinen. jarruakin sai painaa aika kovaa ja oli jotenkin kova. Olisiko käytönvähyyttä.
Perusväyrynen oli vakioalustalle tosi hyvä ajaa, mutta olikin huollettu auto. v 03 s211 hinta 14900 ja v 2001 väy7kyn hinta 7600 ;)
Jos ulkonäkö ei väyrysessä häiritse ja ruosteita ei ole ainakaan näkyvillä niin on kyllä erinomainen vaihtoehto. Tolla hinnalla kun mietit hinta/laatu -suhdetta verrattuna tohon s211, niin huomattavasti parempi. Väykyt on oikeesti (faceliftinä) tosi laadukkaan tuntusia ja mukavia autoja toimiessaan.
Kyllä nyt jonkin aikaa sedan väyrysellä ajaneena voin suositella jopa muillekin ajotuntuman perusteella. Eikä se nyt toistaiseksi vielä tielle ole jättänyt.
Mitenkäs tuollainen säädettävä "nivomat" takajousitus toimii s210 mallissa? Sellainen on yhdessä osto vaihtoehdossa. Ovatko siis säädettävät iskarit vai mitkä?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja RH »

y30harrastaja kirjoitti:
H.E. von Kuusi kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:Eilen ajettu S210 220cdi classic ja s211 270cdi avangarde. Molemmat hyviä. s211 oli hieman jäykähkön tuntuinen. jarruakin sai painaa aika kovaa ja oli jotenkin kova. Olisiko käytönvähyyttä.
Perusväyrynen oli vakioalustalle tosi hyvä ajaa, mutta olikin huollettu auto. v 03 s211 hinta 14900 ja v 2001 väy7kyn hinta 7600 ;)
Jos ulkonäkö ei väyrysessä häiritse ja ruosteita ei ole ainakaan näkyvillä niin on kyllä erinomainen vaihtoehto. Tolla hinnalla kun mietit hinta/laatu -suhdetta verrattuna tohon s211, niin huomattavasti parempi. Väykyt on oikeesti (faceliftinä) tosi laadukkaan tuntusia ja mukavia autoja toimiessaan.
Kyllä nyt jonkin aikaa sedan väyrysellä ajaneena voin suositella jopa muillekin ajotuntuman perusteella. Eikä se nyt toistaiseksi vielä tielle ole jättänyt.
Mitenkäs tuollainen säädettävä "nivomat" takajousitus toimii s210 mallissa? Sellainen on yhdessä osto vaihtoehdossa. Ovatko siis säädettävät iskarit vai mitkä?
Eiks näissä ole kaikissa automaattitasonsäätö takapäässä?
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

RH kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:
H.E. von Kuusi kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:Eilen ajettu S210 220cdi classic ja s211 270cdi avangarde. Molemmat hyviä. s211 oli hieman jäykähkön tuntuinen. jarruakin sai painaa aika kovaa ja oli jotenkin kova. Olisiko käytönvähyyttä.
Perusväyrynen oli vakioalustalle tosi hyvä ajaa, mutta olikin huollettu auto. v 03 s211 hinta 14900 ja v 2001 väy7kyn hinta 7600 ;)
Jos ulkonäkö ei väyrysessä häiritse ja ruosteita ei ole ainakaan näkyvillä niin on kyllä erinomainen vaihtoehto. Tolla hinnalla kun mietit hinta/laatu -suhdetta verrattuna tohon s211, niin huomattavasti parempi. Väykyt on oikeesti (faceliftinä) tosi laadukkaan tuntusia ja mukavia autoja toimiessaan.
Kyllä nyt jonkin aikaa sedan väyrysellä ajaneena voin suositella jopa muillekin ajotuntuman perusteella. Eikä se nyt toistaiseksi vielä tielle ole jättänyt.
Mitenkäs tuollainen säädettävä "nivomat" takajousitus toimii s210 mallissa? Sellainen on yhdessä osto vaihtoehdossa. Ovatko siis säädettävät iskarit vai mitkä?
Eiks näissä ole kaikissa automaattitasonsäätö takapäässä?
Ok, kas kun en tiedä :) Eli se farmarissa on jotkut ilmaiskarit ilmeisesti?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

s211:ssä on ilmajouset ja tasonsäätö takana vakiona. 210:stä en tiedä. Nivomat on kai ZF:n (aiemmin Mannesmannin) tavaramerkki, käytössä mm. Volvoissa ja joissain mersuissakin, mutten edelleenkään tiedä s210:sta: http://en.wikipedia.org/wiki/Nivomat" onclick="window.open(this.href);return false;
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sekä 124 että 210 farkuissa on vakiona tasonsäätö takana.
Normaali kierrejouset ja iskarit joiden paine säätyy automaattisesti kurmituksen mukaan pitäen perän korkeuden vakiona, kaasupallot antavat iskareille joustovaraa.
wiimax.fi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja RH »

dealer kirjoitti:Sekä 124 että 210 farkuissa on vakiona tasonsäätö takana.
Normaali kierrejouset ja iskarit joiden paine säätyy automaattisesti kurmituksen mukaan pitäen perän korkeuden vakiona, kaasupallot antavat iskareille joustovaraa.
Nonni!
Sieltä se apteekin hylly taas löytyi 8) .
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

dealer kirjoitti:Sekä 124 että 210 farkuissa on vakiona tasonsäätö takana.
Normaali kierrejouset ja iskarit joiden paine säätyy automaattisesti kurmituksen mukaan pitäen perän korkeuden vakiona, kaasupallot antavat iskareille joustovaraa.
Ja nämähän oli kalliit iskarit, vai mitä?
Mitäs jos tuollaiseen autoon laittaa Eibachin madallusjouset? Mitkä iskarit siihen taakse kannattaa laittaa? Voiko siihen laittaa mitään muuta kuin ne säätyvät?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 738
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Tännään kuulin että hollannista saapi nuita väyrysen tasonsäätö iskareita 100e kpl takuu korjattuja. Joku pohjanmaalta tuo näitä suomeen, ei vaan nyt ole tietoa kuka.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alkuperäiset takaiskarit ovat oikein hyvät madalluksen kanssa, korkeus pitää vaan säätää venttiililtä.
wiimax.fi
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

dealer kirjoitti:Alkuperäiset takaiskarit ovat oikein hyvät madalluksen kanssa, korkeus pitää vaan säätää venttiililtä.
Homma selvä. Jos näitä halvemmalla joku tuo tai tietää jonkun tuovan niin saa vinkata.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Jos nämä on vaihtoehdot, ota ehdottomasti S210.
Itse etsisin 220cdi, 270cdi tai 300tdt koneisen ja toki 722.6 laatikkoisena.
Ruosteista viis veisaisin (kaikki ne on myyntimeikattu) , tekniikkaa syynäisin tarkkaan (näissä ne erot tulee esille).

211 ei ole vaihtoehto ja on mielestäni E-sarjan epäonnistunein malli...noo ehkä lankku pääsee samaan kastiin.
Minusta parasta E:tä on W210 ja 212, 212 valitettavasti on ulkoa ruma, sisältä erittäin hieno.
Tuo 211 jäykkyys josta mainitsit, saman huomasin kun ajoin W211/500 autolla...kauhea kanki, eikä minulla :wink:

.
Opel, "weird lieben autos"....
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

LopenUupunut kirjoitti:Jos nämä on vaihtoehdot, ota ehdottomasti S210.
Itse etsisin 220cdi, 270cdi tai 300tdt koneisen ja toki 722.6 laatikkoisena.
Ruosteista viis veisaisin (kaikki ne on myyntimeikattu) , tekniikkaa syynäisin tarkkaan (näissä ne erot tulee esille).

211 ei ole vaihtoehto ja on mielestäni E-sarjan epäonnistunein malli...noo ehkä lankku pääsee samaan kastiin.
Minusta parasta E:tä on W210 ja 212, 212 valitettavasti on ulkoa ruma, sisältä erittäin hieno.
Tuo 211 jäykkyys josta mainitsit, saman huomasin kun ajoin W211/500 autolla...kauhea kanki, eikä minulla :wink:

.
Joo sinne S210 puolelle olen jo miltei 100% kallistunut ;) Tietäisi nyt vain mitä tekisi. Jos siihen kympinkin sijoittaa niin minun mielestä sillä pitää saada jo hyvä.
Suomessa olisi eräs vaihtoehto myynnissä. Tuotu Saksasta ja ajettu mittarin mukaan reippaasti alle 200tkm. Myyjä vakuuttaa ettei ruostetta tai edes alkuja ole. Eikä kuulemma olisi koskaan maalattu :eh:

Vai pitääkö taas odottaa :) ja katsoa tai yrittää hommata välittäjän/agentin kautta joku mikä miellyttää. Musta Avantgarde tietenkin olisi se mukavin vaihtoehto.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

y30harrastaja kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Jos nämä on vaihtoehdot, ota ehdottomasti S210.
Itse etsisin 220cdi, 270cdi tai 300tdt koneisen ja toki 722.6 laatikkoisena.
Ruosteista viis veisaisin (kaikki ne on myyntimeikattu) , tekniikkaa syynäisin tarkkaan (näissä ne erot tulee esille).

211 ei ole vaihtoehto ja on mielestäni E-sarjan epäonnistunein malli...noo ehkä lankku pääsee samaan kastiin.
Minusta parasta E:tä on W210 ja 212, 212 valitettavasti on ulkoa ruma, sisältä erittäin hieno.
Tuo 211 jäykkyys josta mainitsit, saman huomasin kun ajoin W211/500 autolla...kauhea kanki, eikä minulla :wink:

.
Joo sinne S210 puolelle olen jo miltei 100% kallistunut ;) Tietäisi nyt vain mitä tekisi. Jos siihen kympinkin sijoittaa niin minun mielestä sillä pitää saada jo hyvä.
Suomessa olisi eräs vaihtoehto myynnissä. Tuotu Saksasta ja ajettu mittarin mukaan reippaasti alle 200tkm. Myyjä vakuuttaa ettei ruostetta tai edes alkuja ole. Eikä kuulemma olisi koskaan maalattu :eh:

Vai pitääkö taas odottaa :) ja katsoa tai yrittää hommata välittäjän/agentin kautta joku mikä miellyttää. Musta Avantgarde tietenkin olisi se mukavin vaihtoehto.

Kymmppi€:lla suomesta pitää jo löytyä 320cdi kaikilla kuviteltavissakin olevilla varusteilla lähes pakasta vedettynä!
Nuo alle 200tkm ajot hieman epäilyttää....melkein autossa kuin autossa joka on kymmenen vuotta vanha...varsinkin saksasta tuotuna, tai melkein mistä vaan.

.
Opel, "weird lieben autos"....
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: S211 ja S210 pohdintaa

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Vastaa Viestiin