Mittaristo ongelma W124 300 D

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
marboo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Mittaristo ongelma W124 300 D

Viesti Kirjoittaja marboo »

Ihan muittenkin iloksi kerron yksinkertaisuuksia: Auto MB W124 300 D, 1990. Nopeusmittari oli pomppinut ja lakkoillut jo kauan. Kokeeksi vaihdettiin vaijeri. Jatkoi sirinää ja tärinää 70-80 alueella. Sitten ykskaks hävisi valo oikeasta pikku lampusta kierroslukumittarin kohdalla. Kiskoimme vaivoin mittariston irti ja vaihdoimme uuden lampun, Shelliltä haetun. Jossain siinä huomasimme että hehkun lamppu ei pala, öljynpainemittari on nolla , kierroslukumittari on nolla. Ja se uusi pikkulamppu ei valaise. No sisään ulos leikkiä niin kauan että hehkulampusta jo irtosi johto, joku lie sen siihen jo aiemmin tinannut. Innoissaan tinaamaan kiinni. Ei apua.
Tänään vietiin korjaamolle joka vaihtoi nopeusvaijerin. Onneton Bosnialainen korjaaja oli ymmällään. Kaverini sanoi, että tutki sitä pikku lamppua tarkemmin. Itse emme jaksaneet. Simsalabim, sen pikkulampun kannan kautta kulkee joku hemmetin maadoitus systeemi. Nyt on uusi lamppu. Maadoitukset kunnossa ja koko mittaristo pelaa kuin enkeli.
Niin että tuota, olen nainen enkä ymmärrä mitään. Tosin olen kerran auttanut sähkökaavat lukemaan kun laitettiin vanhaan Jaguaariin ilmastointi.
Vastaa Viestiin