M111 kannen etupään pikkupultit kiinni kierrelukitteella?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
M111 kannen etupään pikkupultit kiinni kierrelukitteella?
Terve! Otsikossa kysymys, eli kannattaako nuo neljä kuusiokolopulttia sylinterikannen etupäässä laittaa kiinni tipalla kierrelukitetta? Kestääkö se tuolla tai onko siitä apua?
Potilas on -94 200 bensa C.
Potilas on -94 200 bensa C.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto

Re: M111 kannen etupään pikkupultit kiinni kierrelukitteella
Voihan siihen laittaa pikkatipan mutta älä kokonaan voitele...että joskus aukeaisikin.
Siinä on muutenkin ahdas paikka irroittaa etummaisia että avain kestää sitten vääntää niitä auki.
Siinä on muutenkin ahdas paikka irroittaa etummaisia että avain kestää sitten vääntää niitä auki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: M111 kannen etupään pikkupultit kiinni kierrelukitteella
Jep, jotain tämän suuntaista ajattelinkin. Kyllähän tuohon ihan normi puolen tuuman kuusikolohylsy mahtui ihan mukavasti kun nuo avasin. Varmaankin kestää kuitenkin muutaman vuoden vuotamatta vaikka ei kierrelukitetta laittaisikaan.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto

Re: M111 kannen etupään pikkupultit kiinni kierrelukitteella
Mites minä kun kirin sisempiä pultteja jakopäästä niin eipä ollut tilaa kuin L-avaimelle ...no jos nokkaratas oli irti niin voi mahtuakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: M111 kannen etupään pikkupultit kiinni kierrelukitteella
Jep rattaat oli irti kun kantta muutenkin irrottelin. Ei taida kovinkaan hyvin edes L mallin avaimella yltää noihin sisempiin pultteihin jos nokkapyörät ovat paikoillaan.
Tiedustelin KL:stä siitä että nuo pikkupultit olisi vaihdettu parempiin jossain vaiheessa. -95 vuoden paikkeilla pultteihin vaihtuu torx kanta, muuta eroa ei osattu KL:ssä sanoa. Pultit 3€ kappale ja tilauskamaa jos oikein ymmärsin.
Tiedustelin KL:stä siitä että nuo pikkupultit olisi vaihdettu parempiin jossain vaiheessa. -95 vuoden paikkeilla pultteihin vaihtuu torx kanta, muuta eroa ei osattu KL:ssä sanoa. Pultit 3€ kappale ja tilauskamaa jos oikein ymmärsin.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto

Re: M111 kannen etupään pikkupultit kiinni kierrelukitteella
.
Viimeksi muokannut Tuempsi, Ti 17.03.2015 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: M111 kannen etupään pikkupultit kiinni kierrelukitteella
Monessa mersun koneessa tollanen tappi ja kuviakin löytyy miten vetäistään ulos joko liukuvasaralla tai holkilla ja pultti mutteri asetelmalla ja sitten lähtee se ohjuri irti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: M111 kannen etupään pikkupultit kiinni kierrelukitteella
Tähän tyyliin olen kahdesta mersusta ottanut laahaimen tapit irti. Hässäkkä tappiin kiinni ja mutterista kiristämällä tappi nousee kannesta.
Muokkaus, tapin kierteet kannattaa putsata hyvin ennen irrottamista vaikka ihan kierretapilla.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
