190D kaipailis ahdinta.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
mersedes-benz 280
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 28.08.2012 01:04

190D kaipailis ahdinta.

Viesti Kirjoittaja mersedes-benz 280 »

elikkäs pikku hiliaa alkais tuntu siltä että 190 tarvis lisää voimaa , moottorina toimii nyt om 602 vähän päälle 300tkm ajettu moottori kannattaako sitä rueta ahtaan ku tarkotus ois päästä kuiteski siihen 200-250hv luokkaa ja auto toimii kuitenkin käyttö autona ympäri vuoden melkeempä. mutta oon miettiny myös sitä että kuinka iso homma se ois istuttaa tuonne keulille om 605 turbodieselin moottori ja manuaali laatikolla ? oisko kellää tietoa ? ja misähän hinta luokasa nuo om 605 turbodiesel moottorit pyörii..
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: 190D kaipailis ahdinta.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Moottori olisi sopivan väljä turbotukseen, mutta alakerta ei kestä kun sielä ei ole turbon veivejä mäntiä ja öljysuihkuja. Kestää turboa niin kauan kun on vakio pumppu ja sillä voi päästä hyväslykys 150heppaan.

Om605 koneen sovittaminen ei ole kova homma ja ne on 1000e ylöspäin hinnat.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 190D kaipailis ahdinta.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos manuaali askia haluat, niin sitten alkaa palaan rahaa. noi perus askit ei kestä sellasia voimia. vakio tomaatti kestää kohtuu hyvin vielä ton 250 hepan. jos tehoja otetaan vielä paljon enemmän, niin se vakio tomaattikin alkaa kulua paskaks ennen pitkää.

jotakin getrakkeja, tai bemarin askeja käyttävät noissa manuaali vaihteisissa st:issä. taikka sitten vaihtelee niitä perus askeja viikon...kuukauden välein.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
T-D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 24.09.2007 23:09
Paikkakunta: Rauma

Re: 190D kaipailis ahdinta.

Viesti Kirjoittaja T-D »

Ne on vähän yksilöitä noi koneet niinku laatikotkin, mullakin oli 602 vaparilla 7mm pumpulla 0,5-1,2bar ajettu 130tkm :lol: garretin kolmosella tuli 0,5bar ahdoilla pyörätehoa 175hv. 717.430 loota kesti mulla tolla setupilla 1,2 ahdoilla ja sai huolella kenkää. MUTTA silti liputan tuon 605 puolesta 8)
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: 190D kaipailis ahdinta.

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

pera8x kirjoitti:jos manuaali askia haluat, niin sitten alkaa palaan rahaa. noi perus askit ei kestä sellasia voimia. vakio tomaatti kestää kohtuu hyvin vielä ton 250 hepan. jos tehoja otetaan vielä paljon enemmän, niin se vakio tomaattikin alkaa kulua paskaks ennen pitkää.

jotakin getrakkeja, tai bemarin askeja käyttävät noissa manuaali vaihteisissa st:issä. taikka sitten vaihtelee niitä perus askeja viikon...kuukauden välein.

Kyllä se manuaali kestää sen +300hp, jos osaa vaihtaa rähinä päällä nätisti ja jos on 5-vaihteinen nii vitosella ei saa vedättää ollenkaan. 18tkm kesti 5-vaihteinen mulla st- käytössä, kunnes tuli vaihdemissi ja 3. Vaihteen rattaat sileeksi. Käyttäjästä kiinni. Toki vaikuttaa onko massa vai sintterilevy.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: 190D kaipailis ahdinta.

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

300 deen laatikolla n.30 tonnia tuli rullattua ja slikseilläkin vartilla laatikkoa kiusattua.kesti ainakin sen,pykälä vaan kunnolla sisään niin kohtuu hyvin pysyy rattaat ehjänä.toki joillakin on mennyt jatkuvalla syötöllä nuota lootia.
mersedes-benz 280
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 28.08.2012 01:04

Re: 190D kaipailis ahdinta.

Viesti Kirjoittaja mersedes-benz 280 »

Kiitos hyvistä neuvoista taijan vain suoraa ostella 605 turbomoottorin :D
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 190D kaipailis ahdinta.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Jutzk kirjoitti:
pera8x kirjoitti:jos manuaali askia haluat, niin sitten alkaa palaan rahaa. noi perus askit ei kestä sellasia voimia. vakio tomaatti kestää kohtuu hyvin vielä ton 250 hepan. jos tehoja otetaan vielä paljon enemmän, niin se vakio tomaattikin alkaa kulua paskaks ennen pitkää.

jotakin getrakkeja, tai bemarin askeja käyttävät noissa manuaali vaihteisissa st:issä. taikka sitten vaihtelee niitä perus askeja viikon...kuukauden välein.

Kyllä se manuaali kestää sen +300hp, jos osaa vaihtaa rähinä päällä nätisti ja jos on 5-vaihteinen nii vitosella ei saa vedättää ollenkaan. 18tkm kesti 5-vaihteinen mulla st- käytössä, kunnes tuli vaihdemissi ja 3. Vaihteen rattaat sileeksi. Käyttäjästä kiinni. Toki vaikuttaa onko massa vai sintterilevy.

mulla meni 5 pyttysestä kapeekantisesta muistaakseni 4, tai 5 manuaali askia rikki alle 100tkm matkalla. ja kovalla vauhtiksella. ei ne mun autossa ainakaan kehittäny mitään kovin suurta luottamusta..
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin