
Projektit C215 CL500 + C124 CE230 Restoration + C124 CE300
Re: Kipparin rojekti W210 E420
juu selvä 

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Ei oo mersun automaateissa ollu samaa vikaa ku esim. e39 Bemarissa. Bemareissa automaatti on pirun tarkka et renkaitten halkaisia on sama etu/taka ja vieläpä et renkaaat on originaalin kokoset.Kiviranta kirjoitti: JooTiedätkö muuten onko noissa mersun automaateissa tullu ongelmia erikorkusella rengastuksella ajaissa kun bmw e39 puhuvat että ei heittoa saisi juuri olla kun viimeisellä vaihteella ei turbiini lukitu tai jotain?
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Hyvä homma tietää niin ei tuu hajotettuu sit mitään.tenzo kirjoitti:Ei oo mersun automaateissa ollu samaa vikaa ku esim. e39 Bemarissa. Bemareissa automaatti on pirun tarkka et renkaitten halkaisia on sama etu/taka ja vieläpä et renkaaat on originaalin kokoset.Kiviranta kirjoitti: JooTiedätkö muuten onko noissa mersun automaateissa tullu ongelmia erikorkusella rengastuksella ajaissa kun bmw e39 puhuvat että ei heittoa saisi juuri olla kun viimeisellä vaihteella ei turbiini lukitu tai jotain?
Perjantaina ois tavote uudet kumit taakse vaihtaa niin sais ton vakkarin pelittää kun ärsyttävä vika kesäreissuissa jos ei toimi oikein

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Dodiin nyt on taas kerran vaihettu renkaat ja taakse tuli tilanpuutteen vuoksi 235/35. Ja mikä parasta vakkari toimi ainakin viellä 150 asti kun tallille päästelin.
tuli sitten sadepäivän iloks vedettyy prestan bestwaxs pintaan ja käytettyy pyörä kerrallaan irti kahtoen miten raapii niin kyllähän sinne piti vingutella välimillejä lisää 


Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Pohdinnassa olisi lasien sävyttäminen kaikki paitsi tuulilasi tyyliin 50% kalvolla , mahdollisesti ehkä takalasi pykälää tummemmalla tai sitten sillä 50% sekin kun omasta mielestä kevyet sävytykset kävisi tuohon omaan väykkyyn paremmin kun kirkkaat lasit? Mutta mitään säkki mustia ei kuitenkaan ikinä olisi tulossa..
Niin ja autolle varasin huvikseen penkitys päivään ajan niin olisi ollut mukava nähdä mitä enää nykyisin löytyy ja voimansiirto tappiot.. mutta luultavastikkin imusarjan tiiviste päätti puuttua peliin ja rupesi aiheuttamaan lämpimällä koneella käynti häiriötä pienillä kierroksilla...

Niin ja autolle varasin huvikseen penkitys päivään ajan niin olisi ollut mukava nähdä mitä enää nykyisin löytyy ja voimansiirto tappiot.. mutta luultavastikkin imusarjan tiiviste päätti puuttua peliin ja rupesi aiheuttamaan lämpimällä koneella käynti häiriötä pienillä kierroksilla...

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Morjens.
Aiemmin mainitut käyntihärötkin selvis.. joku alipaine letku oli irronnut peräti ja yhdessä tulpan syvennyksessä vettä
Jyväscruisingeissa tuli pyörähettyy aikasa kuluks tos viikonloppuna niin pari räpsyy todistus aineistoks
Kuvat jäi vähä vähäsiks kun huomasin et olin jättäny muistikortit pöydälle odottaa seuraavaa reissua..



Kotimatkalta..

Muutos ideoita tulikin nimeltä mainitsemattomalta S600L omistajalta
niin kun arvelinkin, että oikea tähti pitäs keulalle saada (Äsken varattu hartikaiseen, niin testataan nyt sitten) ja ihteekin mietityttämään jäänyt takapuskurin cromi hässäkkä pitäs hoidella luultavastikkin poikkeen 
Niin ja äsken käytin väykyn ilmastoinnin huollossa ja kaikki oli niiltä osin miten pitääkin niin nyt ei kompura ota pitoja ja EC valo ei ota sammuakseen, että kuullostaako kellekkään tutulta??
Aiemmin mainitut käyntihärötkin selvis.. joku alipaine letku oli irronnut peräti ja yhdessä tulpan syvennyksessä vettä

Jyväscruisingeissa tuli pyörähettyy aikasa kuluks tos viikonloppuna niin pari räpsyy todistus aineistoks





Kotimatkalta..

Muutos ideoita tulikin nimeltä mainitsemattomalta S600L omistajalta


Niin ja äsken käytin väykyn ilmastoinnin huollossa ja kaikki oli niiltä osin miten pitääkin niin nyt ei kompura ota pitoja ja EC valo ei ota sammuakseen, että kuullostaako kellekkään tutulta??
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Kipparin rojekti W210 E420
ON SE HIENO !!!! 

Re: Kipparin rojekti W210 E420
KiitoksiaAP-race/lake kirjoitti:ON SE HIENO !!!!

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Onko nuo ovenkahvat semmoset mattamuovipintaiset (kuvien mukaan saattaisi olla)? Ne näyttää muuten virheettömässä pinnassa hiukan harmailta. Siihen vois kokeilla esim Autoglymin Bumper Care:ia. Omien kokemuksien valossa suosittelen vilpittömästi. Muuttaa vaha- yms jäämien harmaannuttamat ulkoiset muovipinnat lähes uuden veroisiksi 

Re: Kipparin rojekti W210 E420
Joo sellaset ne on. Niit piti vastaaval aineel hölvätäkkin mut ei ollu mukana sitäHavis kirjoitti:Onko nuo ovenkahvat semmoset mattamuovipintaiset (kuvien mukaan saattaisi olla)? Ne näyttää muuten virheettömässä pinnassa hiukan harmailta. Siihen vois kokeilla esim Autoglymin Bumper Care:ia. Omien kokemuksien valossa suosittelen vilpittömästi. Muuttaa vaha- yms jäämien harmaannuttamat ulkoiset muovipinnat lähes uuden veroisiksi

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Ilmastointikin toimii jälleen! Oli vaan jäänyt vikakoodi kylmäaine määrästä ja hartikaisella sen nollasivat niin kyllä puhaltaa kylmää
Testasin tota normi tähtäintä keulalle niin ei kyllä käy väykkyyn omasta mielestä mitenkään päin?


Testasin tota normi tähtäintä keulalle niin ei kyllä käy väykkyyn omasta mielestä mitenkään päin?


Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
oikkee hyvä ! kuvissa näyttäis siltä ettei oikeen kaaret täyty (varsinkaan takana), alemmas 
ja tähdestä, molempi parempi

ja tähdestä, molempi parempi

Re: Kipparin rojekti W210 E420
Tuli tuota ihailtua jyväskyläs, komia oliKiviranta kirjoitti: Jyväscruisingeissa tuli pyörähettyy aikasa kuluks tos viikonloppuna niin pari räpsyy todistus aineistoks![]()


Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Ihan samaa mieltä että alemmas sitä pitäs saada niin "olemusta" sais lisääepk kirjoitti:oikkee hyvä ! kuvissa näyttäis siltä ettei oikeen kaaret täyty (varsinkaan takana), alemmas
ja tähdestä, molempi parempi

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Aa te olitte sillä mietinkin kun käytii kahtelemas sitä et kenenhän mahtaa olla.C280 kirjoitti:Tuli tuota ihailtua jyväskyläs, komia oliKiviranta kirjoitti: Jyväscruisingeissa tuli pyörähettyy aikasa kuluks tos viikonloppuna niin pari räpsyy todistus aineistoks![]()
Oltiin vihreällä pikkumesellä liikentees, joka oli samas hallis kans mutta toises pääs evon ja nissanien keskellä


Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Se vois olla juu, niin ei näyttäs niin erilaiselta tossa keulalla kun kaikki on tummaa..mietin sellasta plastidippi käsittelyy kun sais yhen putelin käsiin niin vois testata ! En tiedä sit et pitäskö takatähtikin olla tumma jos edessä on?vk00 kirjoitti:Koita mustana tähtee
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Kyllä sitten melkeen pitää takaakin laittaa
,ite ajattelin kanssa sitä plastidippiä hommailla jossain välissä. Ne saa pois niin kätevästi jos ei tuu hyvä 


Merseedespents
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Tää on hieno!
Onko maalipinta suoraan ruiskusta vai myllytelty? Näyttää tosi hyvältä, propsit maalarille jos on suoraan ruiskun jälkeä tuo pinta.
Onko maalipinta suoraan ruiskusta vai myllytelty? Näyttää tosi hyvältä, propsit maalarille jos on suoraan ruiskun jälkeä tuo pinta.
Re: Kipparin rojekti W210 E420
On sulla todella hieno peli
Mulla kans w210 e420 mutta farmarina. Oliko kylmäaineissa vajautta kun käytit ilmastointihuollossa? Oman kun käytin jokunen viikko sitten, niin oli muistaakseni jotain 400g vajautta. Ei ollu edellinen omistaja tehny huoltoa ihan äsken
Tosta tähdestä, kyllä mun mielestä mersussa pitää tähti olla keulalla
Muuten, onko minkä kokoiset noi vanteet ja renkaat? Meinaan vaan kun omassa on 17'' vanteet ja 205/45/17ZR renkaat ja mahtuu just pyörimään edessä?


Tosta tähdestä, kyllä mun mielestä mersussa pitää tähti olla keulalla

https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Joo toi kyl pitää kokeilla täs jossakin välisvk00 kirjoitti:Kyllä sitten melkeen pitää takaakin laittaa,ite ajattelin kanssa sitä plastidippiä hommailla jossain välissä. Ne saa pois niin kätevästi jos ei tuu hyvä

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Suurimmaks osaks ruiskusta mitä nyt muutamia roskia on myllytelty pois ja samal vaan tahnal pyyhkästy nopeesti leveemmältä.EeKi kirjoitti:Tää on hieno!
Onko maalipinta suoraan ruiskusta vai myllytelty? Näyttää tosi hyvältä, propsit maalarille jos on suoraan ruiskun jälkeä tuo pinta.
Kylhän siin kaikenlaista pientä on mitä fixsaillaan ensitalvena ja sillon meinasin sit oikeesti kiillotella koko auton kunnolla

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
toni20 kirjoitti:On sulla todella hieno peliMulla kans w210 e420 mutta farmarina. Oliko kylmäaineissa vajautta kun käytit ilmastointihuollossa? Oman kun käytin jokunen viikko sitten, niin oli muistaakseni jotain 400g vajautta. Ei ollu edellinen omistaja tehny huoltoa ihan äsken
![]()
Tosta tähdestä, kyllä mun mielestä mersussa pitää tähti olla keulallaMuuten, onko minkä kokoiset noi vanteet ja renkaat? Meinaan vaan kun omassa on 17'' vanteet ja 205/45/17ZR renkaat ja mahtuu just pyörimään edessä?
Joo kyl se tonkin huollatuksesta oli aikaa niin saan pistettyy paremmaks et lapun mukaan 600g oli menny ja sit siitä määrästä oli jo vikailmoitus jääny

Kokeilen niit tummia tähtiä viellä täs kuhan ajoiks saan niin laitella sit kuvaa niin pääsee porukka arvostelemaan

Tossa on edessä ET15 9x19" 225/35 takana ET15 10,5x19" 235/35

Re: Kipparin rojekti W210 E420
Tuli tossa kokeiltua noita mersun jousipuristimia väykkyyn ja eteen tuli kammettua ykkösen kumit ennen motoparkin reissua niin nyt on tälle kesälle riittävät mataluudet, kun kaaret tarvitsevat vähän muutoksia sitten talven aikana niin tulisi joustoihin tilaa lisää. Keulan ilme omasta mielestä koheni alle 10mm jousikumi muutoksella jonkin verran parempaan päin


Seuraavaksi suuntana luultavastikkin Kouvolan cruisingit.



Seuraavaksi suuntana luultavastikkin Kouvolan cruisingit.

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
On kyllä sitten todella hieno ja kliini! Toisaalta tähti sopii ja tuo yksityiskohdan keulalle mutta toisaalta ilman on tommonen mafia look mikä taas sopii tummiin meseihin...

Jatka samaan malliin


Jatka samaan malliin

W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
W201 190 Om605 St-Projekti
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Täytyy tulla Kouvolaan ihmettelemään 

S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: Kipparin rojekti W210 E420
-Yamatec- kirjoitti:On kyllä sitten todella hieno ja kliini! Toisaalta tähti sopii ja tuo yksityiskohdan keulalle mutta toisaalta ilman on tommonen mafia look mikä taas sopii tummiin meseihin...![]()
Jatka samaan malliin
Kiitoksia, aikalailla samaa mieltä niin ajattelin tän kesän saa mennä noin ja kahtoo sit mitä ensi talvena keksii..

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Joo eikun kaikin mokominnix0n kirjoitti:Täytyy tulla Kouvolaan ihmettelemään

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Kun siinä kerta kromia kyljen listoissa on niin suosittelisin maskin kehyksen kromauttamista


