Tuli ostettua tuommonen W201 korinen talvilintaksi viimekesän loppumetreillä. Sillon jotain pikku probleemaa edellisen omistajan mielestä öljynmäärä anturissa ja jotain semmosta.. todellisuudessa oli väärän mittanen öljytikku
Noh ekat öljyt vaihtelin koneeseen hetimiten oston jälkeen huomasin, että koneesta tuli ~2.5-3L öljyä ulos eikä sitä ~5L mikä on täyttömäärä.. NOOOH edetään tarinassa seuraavaan öljynvaihtoon. Kilometrit siis tuli täyteen vanhoilla öljyillä eli jota kuinkin 8500km tuli ajettua kyseisellä rakkineella..
Ja tässä se "Hups"
Vanha luotto pelaaja 1.8 Automaatti vaihdettiin vähän toisentyyppiseen pottuun konetilassa.. ja nyt uudella potulla muutamat tuhannet takana olen tyytyväinen uusiin öljyihin
EDIT: Vaihdettiin fiksu topic
Viimeksi muokannut Exami, Ke 19.06.2013 13:42. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
miksalo kirjoitti:Eikö löytynyt mersun omaa 2.8 tilalle? Vaikka samahan tuo melkein on kumpi siellä hyrrää. kun tehot ovat melkein identtiset.
Tämän "potun" kanssa lähinnä hinta, laatu, teho, saatavuus ja tieto suhdeluku on melkolailla sopiva.. M50 koneita kun on jokatoisessa penarissa ollu tossa 90-luvulla.
miksalo kirjoitti:Taitaa katsastusmies olla silmät soikeena kun avaa konepellin
Ainakin vilkaisee uudestaan rekisteriotetta että mikäs auto tää nyt olikaan.
Kai ne on tottunu näkee näit kaike maailman tekniikanvaihto miinoja ihan yhtenään? Tosin se missä muutoskatsastin ni sieltä kyllä etukäteen kysyin katsurilta leimalle tarvittavat tiedot ennenkun pottuvaihdettiin.
Näyttäs olevan minun vanhat nuo Rialin vanteet, tai ainakin samanlaiset ja samoilla specseillä kun omani olivat. Ne meni jonkun w123 alle kun ne möin. Itselläni ne olivat 124 mersun alla ja sopivat kivasti vaikka olikin jäähdytetyt jarrut.
Kuisma_ kirjoitti:Näyttäs olevan minun vanhat nuo Rialin vanteet, tai ainakin samanlaiset ja samoilla specseillä kun omani olivat. Ne meni jonkun w123 alle kun ne möin. Itselläni ne olivat 124 mersun alla ja sopivat kivasti vaikka olikin jäähdytetyt jarrut.
Tää setti pamahti saksanmaalta maanantaina Noh lätinät sikseen. Rupeenpa ettiin sitte 300TD jarruja, liekköpä samat kalikat 300 mallissa mutta 12V koneella?
Viimeksi muokannut Exami, Ma 13.05.2013 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuisma_ kirjoitti:Näyttäs olevan minun vanhat nuo Rialin vanteet, tai ainakin samanlaiset ja samoilla specseillä kun omani olivat. Ne meni jonkun w123 alle kun ne möin. Itselläni ne olivat 124 mersun alla ja sopivat kivasti vaikka olikin jäähdytetyt jarrut.
Kyllä normaalien jäähdytettyjen kans menee mitkä vaan. Mutta ei 24v pensan nelimäntästen kans.
Noniin nyt on W124 300-12V etusatulat ostettu, huomenna levyt ja palat ja sit kattellaan koska saadaan laitettuu paikalleen.. eiköhän nuo saada pikasesti paikalleen
Onko noissa kapeekantisen kolmisatkun ja kossun jarruissa eroja? Kossun levyt oli jotai 20e pala ja käytetyistä satuiloista pulitin jotai 60e luokkaa, parilla kympillä niistä sai kun uudet
nj^ kirjoitti:Onko noissa kapeekantisen kolmisatkun ja kossun jarruissa eroja? Kossun levyt oli jotai 20e pala ja käytetyistä satuiloista pulitin jotai 60e luokkaa, parilla kympillä niistä sai kun uudet
En tiedä mitä cossu malleissa on, mutta 300 bensassa pitäs olla samat ku 2.5-16V, pääasiassa et jäähdytetyt 1 mäntäset palikat..
Niin joo motonetis näytti olevan 31,9€/kpl uudet levyt noihin ja palat oli kaiketi 19,9€/sarja ... tiedä sitte saako jostain samoja palikoita halvemmalla
nj^ kirjoitti:Onko noissa kapeekantisen kolmisatkun ja kossun jarruissa eroja? Kossun levyt oli jotai 20e pala ja käytetyistä satuiloista pulitin jotai 60e luokkaa, parilla kympillä niistä sai kun uudet
En tiedä mitä cossu malleissa on, mutta 300 bensassa pitäs olla samat ku 2.5-16V, pääasiassa et jäähdytetyt 1 mäntäset palikat..
2.5-16 on juurikin cossu, 2.3 ja 2.5 malleissa samat jarrut, evoissa taisi olla enemmänkin sylintereitä, varmaksi en kuitenkaan sano.
Kannattaa jättää noi motonetin jarruosat sinne motonetin hyllylle....
Itse otin edelliseen 202:teen etulevyt ja palat.. Moottoritie nopeuksissa ravisti niin paljon ettei jarrua voinut edes käyttää.
Liikennevaloihin pysähtyessä kunnon nykimistä.
Taakse laitoin uudet motonetin palat niin vihelsivät ensimmäiset 2kk jarruttaessa.
Kai sieltäkin käyttökelpoisia löytyy jos tietää jotain noista tarvike merkkien laaduista.
Kaveri varoitteli ettei kannata ostaa mutta en uskonut kun niin monessa toyotassa oli toiminut ihan hyvin.
miksalo kirjoitti:Kannattaa jättää noi motonetin jarruosat sinne motonetin hyllylle....
Itse otin edelliseen 202:teen etulevyt ja palat.. Moottoritie nopeuksissa ravisti niin paljon ettei jarrua voinut edes käyttää.
Liikennevaloihin pysähtyessä kunnon nykimistä.
Taakse laitoin uudet motonetin palat niin vihelsivät ensimmäiset 2kk jarruttaessa.
Kai sieltäkin käyttökelpoisia löytyy jos tietää jotain noista tarvike merkkien laaduista.
Kaveri varoitteli ettei kannata ostaa mutta en uskonut kun niin monessa toyotassa oli toiminut ihan hyvin.
Onhan tuo noinkin, mitä isompi auto sen huonompia yleensä noi tarvike osat on.. edellisessä harrastepelissä koin saman ongelman, myös sen ettei motonetin osat välttämättä istunu edes paikalleen. Tässä tapauksessa levyt tuli Mapco:lta ja paloissa nyt meikäläiselle kelpaa kuhan ne tarraa levyyn.
Jos sitä tahtois hifistellä ni en tilais muutaku Brembon levyjä ja Ferodon paloja, mut tämä projekti kun ei nyt ihan hifistelyä ole.. tässä testaillaan ja turaillaan kaikenäköstä mielivaltasesti (haetaan tietämystä ja osien sopivuutta)
Tänään oli varattuna aika leimalle, no johan siellä nyt komeilee otteessa 2490 kuutiota ja 140 kW, ja taas 1 vanha pommimersu jatkaa elämäänsä vuodenverran
Piristyksenä: Leima-setä kiinnostu nopeusmittarista todellapaljon, tahtoi tietää kaiken miten toteutettu, kuulemma omassa harraste ajoneuvossa sama ongelma, vanhassa askissa vaijeri ja bmw:n aski tullu vanhan tilalle..