om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Kyllä oli kaksatases vetoja :D Alkaa tuo coupe rojekti taas etenemään kun inspiraatio nousi kohisten. Alasyötöllä vois saada alemmas vetoja.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

jekku90 kirjoitti:ärhäkkä se on kunnon pumpulla. jos se meinaa sammuilla niin ennakon tarkistus olisi varmaan paikallaan.
Ajootukset ok, onse 14 pesä liian suuri vaan.. hienosti se vetää ku 2,5 ahtoja mutta laulaa kunnolla n 5t rpm kohilla..
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Paljos tämä nyt kiertää? Onko venttiilinjouset shimmattu tai vaihdettu?
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Kiertääs alta 7t rpm. Mutta vältetty yli 6t kierroksia.. koska vakio vena jouset. Vielä ei oo ainakaan jääny kellumaan ei oo oireellu.
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Nyt olis 12 pesällä olevaa 40superia kokeeltu. Herää tonnin alempaa ja mukavee ajaa.. pitää ruveta tohon 35 seen ettimään 12 pesää vaihdos sais ton 14sen..
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Minkäs näköinen ja rakenteinen pakosarja tässä on ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

veskola kirjoitti:Minkäs näköinen ja rakenteinen pakosarja tässä on ?
Todella lyhyt gummins tyylinen.. kuvaa ei nyt just oo..
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Nyt on hetki ajeltu tuolla 35sella 14 pesällä.. ja masentaa kun ei herää millään.. eli tulipa siinä mieleen hankkia remmi alakertaan.. miten olis eaton 62 ? Eli 230kompressoristaki löytyvä.. olis muutama etuusasti tarjolla :) ja lisäksi tuntuu että tosta 35 loppuu tuotto kun ei saa yli 2.1 bar ahtoja millään.. 40superi olis messevä :)
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
bte
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 29.10.2010 21:22

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja bte »

Dislike kirjoitti:Nyt olis ensimmäisiä vetoja kokeiltu, muutaman kerran ahtoputki irtos 1,5bar ja lopuksi 1,7 bar yks ahtokumiputki repes, vähä herää huonosti kun 4-5tr pm välis alkaa vasta tuntuun ahdot.. saisko alasyötöllä muutettua heräävyyttä. Tai ennakolla osuutta asiaan.. muuten käy hyvin ja lämmöt pysyy alle 80ºc ainoastaan huonosti voimaa tyhjäkäynnillä.. siis herkkä sammumaan. Ja kauhee totuttelu kaasuun, on nimittäin ärhäkkä :D
Tuohon sammuiluun auttaa sen "tyhjäkäynnin hienosäädön" palauttaminen alkuasetuksiinsa.. sillä vaikutetaan myös tyhjäkäynnin voimaan..
W123 250T

ex. W211 320T Cdi
ex. W210 300TDT
ex. w124 300TDT ST
ex. w124 300TDT
Petri1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Pe 29.06.2012 19:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja Petri1 »

Niin ja ahtoputket silleen kiinni, että pysyy.
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Kyllä nyt pelaa hienosti, ainoastaan turbon herääminen ketuttaa, joten pitää jatko jalostaa prokkista ja testata kompressorilla härnäämistä :twisted:
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5496
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja S202 »

Laita kunnon lysholm sinne niin ahdot alkaa nousta heti eikä huomenna :thumbup:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja Dislike »

no se olis, mahtaa vaan olla vähä turhan tyyriis hinnoos :D
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
-Yamatec-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 12.03.2013 09:19
Paikkakunta: Sastamala

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja -Yamatec- »

Mielenkiintonen rojekti ja tsemppiä siihen! :thumbup: Selvis miks kannustelit sillon niin innokkaasti siihen turbon vaihtoon :lol:
W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Heh ;D
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Laitappa vähä näkösälle suunnitelmia tuosta remmi rojektista. Itellä sama homma suunnitteilla niin kiinnostaa kovasti muidenki toteutukset.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5496
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja S202 »

Paljoko tuo remmiahdin syö tehoa, jos aattelee että siihen perus 606 laittais sen kunnon lysholmin, saako sieltä 400hp irti? Siis pelkkä remmi, ilman turboa :roll: En tiedä onko juurikaan järkeä, bensakoneessa kyllä toimii kivasti, nii miksei dieselikin heräisi toiseen tyyliin.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja pera8x »

olisko ollu jollain messuilla, tai muualla, missä noita harrastelijoita on, niin joskus kysyin joltain jenkkiharrastajalta, että mitä varten sen kompuran remmin tarvii olla noin järjettömän kokonen. sano vaan, että kun pelkkä kompura haukkaa jo yli sata heppaa kampuralta. se oli kyllä joku sellanen ylitehokas iso lohko. kyllä se varmaan pienemmässäkin koneessa haukkaa jonkun verran tehoa, että saa tehtyä sinne imusarjaan sen pari baaria yli painetta vielä isoillakin kierroksilla. tehoohan sellanen vaatii.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannattaa varmaan laskea että 10% häviää sen siliän tien. OM601 kohdalla se on vähän ikävää kun ei se pannu tahdo muutenkaan kestää, ellei ole todella hyvin tehty. Sen takia mieluiten vapauttaisi bypassilla sen ahtimen isommilla kierroksilla missä turbo on jo alueella. Remmiahdin pitää sitten kuitenkin mitoittaa siten, ettei se mene mekaanisesti ylikierroksille vaikka bypass on auki.

On se silti parempi, että vääntö alkaa heti vaikka huipuista uupuu se 30 hp, 300 hp kohdalta.

Jokos se remmeli on hankittu ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Lainaan vähän tätä topiccia, kun alan harrastajat kuitenkin lukevat. Alkaa olla aika tapissa tossa omassa kilpurissa vakio 300:en kkk. Ahdot karkaa, kun kierrokset on korkealla. Yksi vaihtoehto olisi laittaa lisähukkis, mutta parempi olisi isompi turbo. Mikähän oli raadin mielestä seuraava sopiva koko? Vakiokone, 7mm Mynäpumppu? Heräävyys ei saisi mennä huonoksi. Välilaippaa valmiina jostain??
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Nojoo, pitääpä tänne vähä päivittää. tuli ostettua 12# pesä tohon 35.seen ja taas ihan eri auto ajella. kytkin rupes vaan sanomaan pahaa ja kolmosella alkaa jo luistaan kunnolla. nyt kun vielä on harvempi asd ku lähties.. Mitä kytkintä vois ajatella, toi m5/m3 asetelma ei oikeen nappaa. sen käyttömukavuudettomuuden takia.. on niin jäykkä :D olisko toi sprinterin aselema mitään?
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Nyt olis penkis käyty.. kaikki meni ok.. tehot 295hp/395nm
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ihan jees lukemat pikkulohkolle. paljonko kierti?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja Dislike »

pera8x kirjoitti:ihan jees lukemat pikkulohkolle. paljonko kierti?
N.6500 ja 2.4bar
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Kivat lukemat! Itsekkin tähtään tuommosiin tehoihin, om604 koneella. Mitkä kietokanget ja männät tässä nyt on? Kanget turbo 606/605?
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Lukee kyllä tuolla mutta 606 kanget ja männät.

Mitäs se Dislike meinaa ku pumppu näytti olevan myynnissä?
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Jutzk kirjoitti:Lukee kyllä tuolla mutta 606 kanget ja männät.

Mitäs se Dislike meinaa ku pumppu näytti olevan myynnissä?
Olis huvittanu mynää kokeella, mut ei sitte kuitenkaa. :D
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Vastaa Viestiin