
om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Kyllä oli kaksatases vetoja
Alkaa tuo coupe rojekti taas etenemään kun inspiraatio nousi kohisten. Alasyötöllä vois saada alemmas vetoja.

- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Ajootukset ok, onse 14 pesä liian suuri vaan.. hienosti se vetää ku 2,5 ahtoja mutta laulaa kunnolla n 5t rpm kohilla..jekku90 kirjoitti:ärhäkkä se on kunnon pumpulla. jos se meinaa sammuilla niin ennakon tarkistus olisi varmaan paikallaan.
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Paljos tämä nyt kiertää? Onko venttiilinjouset shimmattu tai vaihdettu?
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Kiertääs alta 7t rpm. Mutta vältetty yli 6t kierroksia.. koska vakio vena jouset. Vielä ei oo ainakaan jääny kellumaan ei oo oireellu.
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Nyt olis 12 pesällä olevaa 40superia kokeeltu. Herää tonnin alempaa ja mukavee ajaa.. pitää ruveta tohon 35 seen ettimään 12 pesää vaihdos sais ton 14sen..
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Minkäs näköinen ja rakenteinen pakosarja tässä on ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Todella lyhyt gummins tyylinen.. kuvaa ei nyt just oo..veskola kirjoitti:Minkäs näköinen ja rakenteinen pakosarja tässä on ?
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Nyt on hetki ajeltu tuolla 35sella 14 pesällä.. ja masentaa kun ei herää millään.. eli tulipa siinä mieleen hankkia remmi alakertaan.. miten olis eaton 62 ? Eli 230kompressoristaki löytyvä.. olis muutama etuusasti tarjolla
ja lisäksi tuntuu että tosta 35 loppuu tuotto kun ei saa yli 2.1 bar ahtoja millään.. 40superi olis messevä 


Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Tuohon sammuiluun auttaa sen "tyhjäkäynnin hienosäädön" palauttaminen alkuasetuksiinsa.. sillä vaikutetaan myös tyhjäkäynnin voimaan..Dislike kirjoitti:Nyt olis ensimmäisiä vetoja kokeiltu, muutaman kerran ahtoputki irtos 1,5bar ja lopuksi 1,7 bar yks ahtokumiputki repes, vähä herää huonosti kun 4-5tr pm välis alkaa vasta tuntuun ahdot.. saisko alasyötöllä muutettua heräävyyttä. Tai ennakolla osuutta asiaan.. muuten käy hyvin ja lämmöt pysyy alle 80ºc ainoastaan huonosti voimaa tyhjäkäynnillä.. siis herkkä sammumaan. Ja kauhee totuttelu kaasuun, on nimittäin ärhäkkä
W123 250T
ex. W211 320T Cdi
ex. W210 300TDT
ex. w124 300TDT ST
ex. w124 300TDT
ex. W211 320T Cdi
ex. W210 300TDT
ex. w124 300TDT ST
ex. w124 300TDT
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Niin ja ahtoputket silleen kiinni, että pysyy.
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Kyllä nyt pelaa hienosti, ainoastaan turbon herääminen ketuttaa, joten pitää jatko jalostaa prokkista ja testata kompressorilla härnäämistä 

Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Laita kunnon lysholm sinne niin ahdot alkaa nousta heti eikä huomenna 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
no se olis, mahtaa vaan olla vähä turhan tyyriis hinnoos 

Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Mielenkiintonen rojekti ja tsemppiä siihen!
Selvis miks kannustelit sillon niin innokkaasti siihen turbon vaihtoon 


W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
W201 190 Om605 St-Projekti
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Heh ;D
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Laitappa vähä näkösälle suunnitelmia tuosta remmi rojektista. Itellä sama homma suunnitteilla niin kiinnostaa kovasti muidenki toteutukset.
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Paljoko tuo remmiahdin syö tehoa, jos aattelee että siihen perus 606 laittais sen kunnon lysholmin, saako sieltä 400hp irti? Siis pelkkä remmi, ilman turboa
En tiedä onko juurikaan järkeä, bensakoneessa kyllä toimii kivasti, nii miksei dieselikin heräisi toiseen tyyliin.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
olisko ollu jollain messuilla, tai muualla, missä noita harrastelijoita on, niin joskus kysyin joltain jenkkiharrastajalta, että mitä varten sen kompuran remmin tarvii olla noin järjettömän kokonen. sano vaan, että kun pelkkä kompura haukkaa jo yli sata heppaa kampuralta. se oli kyllä joku sellanen ylitehokas iso lohko. kyllä se varmaan pienemmässäkin koneessa haukkaa jonkun verran tehoa, että saa tehtyä sinne imusarjaan sen pari baaria yli painetta vielä isoillakin kierroksilla. tehoohan sellanen vaatii.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Kannattaa varmaan laskea että 10% häviää sen siliän tien. OM601 kohdalla se on vähän ikävää kun ei se pannu tahdo muutenkaan kestää, ellei ole todella hyvin tehty. Sen takia mieluiten vapauttaisi bypassilla sen ahtimen isommilla kierroksilla missä turbo on jo alueella. Remmiahdin pitää sitten kuitenkin mitoittaa siten, ettei se mene mekaanisesti ylikierroksille vaikka bypass on auki.
On se silti parempi, että vääntö alkaa heti vaikka huipuista uupuu se 30 hp, 300 hp kohdalta.
Jokos se remmeli on hankittu ?
On se silti parempi, että vääntö alkaa heti vaikka huipuista uupuu se 30 hp, 300 hp kohdalta.
Jokos se remmeli on hankittu ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Lainaan vähän tätä topiccia, kun alan harrastajat kuitenkin lukevat. Alkaa olla aika tapissa tossa omassa kilpurissa vakio 300:en kkk. Ahdot karkaa, kun kierrokset on korkealla. Yksi vaihtoehto olisi laittaa lisähukkis, mutta parempi olisi isompi turbo. Mikähän oli raadin mielestä seuraava sopiva koko? Vakiokone, 7mm Mynäpumppu? Heräävyys ei saisi mennä huonoksi. Välilaippaa valmiina jostain??
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Nojoo, pitääpä tänne vähä päivittää. tuli ostettua 12# pesä tohon 35.seen ja taas ihan eri auto ajella. kytkin rupes vaan sanomaan pahaa ja kolmosella alkaa jo luistaan kunnolla. nyt kun vielä on harvempi asd ku lähties.. Mitä kytkintä vois ajatella, toi m5/m3 asetelma ei oikeen nappaa. sen käyttömukavuudettomuuden takia.. on niin jäykkä
olisko toi sprinterin aselema mitään?

Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Nyt olis penkis käyty.. kaikki meni ok.. tehot 295hp/395nm
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
ihan jees lukemat pikkulohkolle. paljonko kierti?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
N.6500 ja 2.4barpera8x kirjoitti:ihan jees lukemat pikkulohkolle. paljonko kierti?
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Kivat lukemat! Itsekkin tähtään tuommosiin tehoihin, om604 koneella. Mitkä kietokanget ja männät tässä nyt on? Kanget turbo 606/605?
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Lukee kyllä tuolla mutta 606 kanget ja männät.
Mitäs se Dislike meinaa ku pumppu näytti olevan myynnissä?
Mitäs se Dislike meinaa ku pumppu näytti olevan myynnissä?
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Re: om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Olis huvittanu mynää kokeella, mut ei sitte kuitenkaa.Jutzk kirjoitti:Lukee kyllä tuolla mutta 606 kanget ja männät.
Mitäs se Dislike meinaa ku pumppu näytti olevan myynnissä?

Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)