Noniin... Pulssi alkaa pikkuhiljaa laskea. Eli ruuvasin ilmansuodatinkotelon irti tuosta 250d:stä ja otin sammutinvivun irti pumpusta koska sen juuresta on vuotanut löpöä. Ja kasailin komeuden silmämääräisesti samaan kuntoon. Eli pumpun muihin kohteisiin en kajonnut. Nyt käynnistäessä kierrokset nousee holtittomasti tappiin ja kone ei sammu avaimesta eikä vivusta. Vaihteella töksäyttäen saa sammumaan... Mikä meni vituralleen? Tuossa imusarjan/suodatinkotelon päällä olevat pari vipua ja letkua tulivat samoille paikoilleen kuten olivat.
Onko mahdollista, että sammutinvivun akseli on pyörähtänyt päin persettä ja jos on niin miten asia hoituu kuntoon?
Käyntihäiriö OM602
Käyntihäiriö OM602
Viimeksi muokannut kantri64, To 09.05.2013 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Käyntihäiriö OM602
Ja muutamia tarkennuksia tähän tapaukseen. Nyt kolme käynnistystä takana ja edelleen huutaa. Irroitin siis sammutin vivun ja sen alta sokan sekä prikan. Siellähän on alla kumitiiviste, johon ei kajottu. Tuota sokkaa takaisin painaessa akseli on voinut pyörähtää ja ainakin se liikkui päittäin millin pari. Kuitenkin prikka, sokka ja itse vipu asettui paikoilleen.
Onkohan tuo sammutinvivun akseli jotenkin yhteydessä syötön säätöön. Ruiskutuspumpun sisälmys on minulle ihan tuntematonta kamaa...
Onkohan tuo sammutinvivun akseli jotenkin yhteydessä syötön säätöön. Ruiskutuspumpun sisälmys on minulle ihan tuntematonta kamaa...
Re: Käyntihäiriö OM602
Sammutin vipuhan vipuaa hammastankoa joka pyöräyttää elementtejä ..eli tyhjäkäynnillä on pienellä ja loppu sulkeutuu vivusta .
Sen pääty osanhan voi irroittaa pelkäämästä että pumppua tarttee säädättää mutta se vaatii että otat pumpun pöydälle.
Toinen keino että irroitat vivun ja kokeile käsin paljonko voi sammutin akseli kiertyä kun alipaine sammuttimessa ei ole painetta.
Ensin etsit tyhjät pois ja vipu paikalleen ja kokeilet ..tai ääri pää ja ääripää .
Toisekseen voit kokeilla ihan pihdillä mutta tartet toisen hepun starttaamaan ja sammuttamaan vaihteella jos et saa siitä pumpusta etsittyä sammutus kohtaa johon sitten vivun asettelet.
Voi olla myös että akselissa ja vivussa olis merkit mihin se kuuluu mutta epäilen.
Sen pääty osanhan voi irroittaa pelkäämästä että pumppua tarttee säädättää mutta se vaatii että otat pumpun pöydälle.
Toinen keino että irroitat vivun ja kokeile käsin paljonko voi sammutin akseli kiertyä kun alipaine sammuttimessa ei ole painetta.
Ensin etsit tyhjät pois ja vipu paikalleen ja kokeilet ..tai ääri pää ja ääripää .
Toisekseen voit kokeilla ihan pihdillä mutta tartet toisen hepun starttaamaan ja sammuttamaan vaihteella jos et saa siitä pumpusta etsittyä sammutus kohtaa johon sitten vivun asettelet.
Voi olla myös että akselissa ja vivussa olis merkit mihin se kuuluu mutta epäilen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Käyntihäiriö OM602
Kyllä se on se akseli pyörähtäny väärään kohti ja elementtien säätötanko jää kantamaan. Voi olla että joudut pumpun ottamaan pois ja säädinosan irti. Ei ole mikään mahdoton homma eikä säädöt mene miksikään.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103