ASD perän modaus koko aika pitäväksi
ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Juu elikkä ois kiva saada toi lukko pitää vähän kovemissakin vauhdeissa eli kyselen et mitä pitäis tehdä. Modaisko sitä asd boksia vai tekeekö jonku modauksen hydrauli putkistoon ja pumppaa sinne sen 30bar et se on koko aika siellä.
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Tässä on yksi ratkaisumalli, jolla ASD:n saa ajaessa käsipelillä päälle ja pois, http://www.superturbodiesel.com/std/thread-597.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Foorumilla on paljon sellaisia ratkaisumalleja, jotka kuulemma toimivat, mutta dokumentoituja tapauksia ei ole näkynyt.
Jos haluat sen lukitsevan "koko ajan", käy yksinkertainen rasvanippa ja- prässi -viritys, mutta auto on hankala ajaa ja perä rutisee joka kurvissa.
tomant
Jos haluat sen lukitsevan "koko ajan", käy yksinkertainen rasvanippa ja- prässi -viritys, mutta auto on hankala ajaa ja perä rutisee joka kurvissa.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
ei sinne tarvi niin suurta painetta pumpata että on ihan tönkissä.tomant kirjoitti:
Jos haluat sen lukitsevan "koko ajan", käy yksinkertainen rasvanippa ja- prässi -viritys, mutta auto on hankala ajaa ja perä rutisee joka kurvissa.
tomant
nosta toinen taka rengas ilmaan ja kokeile momenttiavimella pyörän navasta vääntää ja silloin kun rengas alkaa pyöriä noin 80-100Nm voimalla on paine aika hyvä.
omista kokeiluista mielestäni paras oli kun perään laitettiin lukkopalikat painamaan tasauspyörästön rattaita pakkoja vasten.
palikoista pinnoitettiin ennen asennusta rattaita vasten olevat pinnat. reilun 15tkm ajon jälkeen perän sisälle kurkistettiin ja pinnoite ei ollut kulunut, eli sitä metallin purua mitä jotkut niin kovasti näissä pelkäävät ei ollut syntynyt.


Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Joskus luin tuosta jukkiksen lukosta, mutta en muista missä se oli, niin eikös se toiminu hyvin? On tää oma auto niin aneeminen ilman lukkoa että pakko sinne olis jotain saada. Mitäs niitä periä nyt oli, pieni, iso ja sitte vielä isompi? Mikähän tässä 32:sessa on
Vetarit varmaan joutuis teettämään jos tonne jonku asd perän laittais ja "esipaineitais" noilla paloilla? Vai voiko ne asd:n sylinterit jättää pois?

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Siinä varmaan on se isoin perä. Niissä "kunkku" perissä asd ja lukoton on saman levyisiä.
Tuohon sun autoos varmaan saa semmosen quafen lukonkin.
Niin ja mulla ei oo tuon lukon kans sen enempää tekemistä kun olen semmosen asentanu autooni, että ihan ostonen tavara kyseessä.
Tuohon sun autoos varmaan saa semmosen quafen lukonkin.
Niin ja mulla ei oo tuon lukon kans sen enempää tekemistä kun olen semmosen asentanu autooni, että ihan ostonen tavara kyseessä.
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Quaife ja WaveTrac ainakin tarjoaa suoraan käyviä LSD:tä.S202 kirjoitti:Joskus luin tuosta jukkiksen lukosta, mutta en muista missä se oli, niin eikös se toiminu hyvin? On tää oma auto niin aneeminen ilman lukkoa että pakko sinne olis jotain saada. Mitäs niitä periä nyt oli, pieni, iso ja sitte vielä isompi? Mikähän tässä 32:sessa onVetarit varmaan joutuis teettämään jos tonne jonku asd perän laittais ja "esipaineitais" noilla paloilla? Vai voiko ne asd:n sylinterit jättää pois?
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Jep, mutta hintaa pitkälti toista tonnia. Onhan ne kyllä sitte hyviäki. Nii oliko toi jukkiksen perä asd perästä tehty?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Joo kyllä oli asd. Jätin asd-sylinterit pois ja vaihdoin normiperän vetarin laipat niin meni 202:n heittämällä.
Vetarin lainoihin pitää sitten laittaa semmoset sokat kuin esimerkiksi bemarissa on vastaavassa paikassa. Mersun omia sokkia ei pääse enään laittamaan paikolleen kun nuo palikat on perän sisällä.
Vetarin lainoihin pitää sitten laittaa semmoset sokat kuin esimerkiksi bemarissa on vastaavassa paikassa. Mersun omia sokkia ei pääse enään laittamaan paikolleen kun nuo palikat on perän sisällä.
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
"Niissä "kunkku" perissä asd ja lukoton on saman levyisiä."
Siis asd ilman niitä sylintereitä saman levyinen ku lukoton kunkkuperä? Vai miten? Ryssäsivun mukaan 32:ses olis 3,06 välitteinen perä. Mahtuisko se asd:n tasauspyörästö tonne kunkkuperän kuoriin, jos vaikka löytäis jostain ulisevan asd perän halvalla, laittais uudet kitkalevyt ja kasais tonne vakioperän sisään? Noi palikathan sinne pitäis ostaa tai teettää vielä.
Siis asd ilman niitä sylintereitä saman levyinen ku lukoton kunkkuperä? Vai miten? Ryssäsivun mukaan 32:ses olis 3,06 välitteinen perä. Mahtuisko se asd:n tasauspyörästö tonne kunkkuperän kuoriin, jos vaikka löytäis jostain ulisevan asd perän halvalla, laittais uudet kitkalevyt ja kasais tonne vakioperän sisään? Noi palikathan sinne pitäis ostaa tai teettää vielä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Kunkkuperä ja iso perä ovat erikokoiset varsinaisen perävälityksen osalta, joten tasauspyörästön muutkaan osat eivät todennäköisesti ole vaihtokelpoisia keskenään. Kannattaa etsiä sellaiste sisuskalut kuin perässä kuuluukin olla tai toinen perä. Jos kotimaasta ei löydy, katso esimerkiksi ebay.de tai bildelsbasen.se.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Lukoton kunkku perä on samanlevyinen kuin asd kunkku asd sylintereineen.
Ei käy perän sisuskalut sekaisin ison perän ja kunkku perän välillä.
Ei käy perän sisuskalut sekaisin ison perän ja kunkku perän välillä.
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Alkuperäiseen kysymykseen vastaten, tekisin sähköisen pakko ohjauksen. Erillinen kytkin jolla voisi laittaa lukon päälle._jomppa_ kirjoitti:Juu elikkä ois kiva saada toi lukko pitää vähän kovemissakin vauhdeissa eli kyselen et mitä pitäis tehdä. Modaisko sitä asd boksia vai tekeekö jonku modauksen hydrauli putkistoon ja pumppaa sinne sen 30bar et se on koko aika siellä.
Siis jos on asd vehkeet valmiina.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Voisko jukkis kertoa mistä tuollaisen lukkopalikan saa ja minkähän hintainen mahtaa olla?
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
race.fi:stä ja mansikoita; http://static.race.fi/data/quaife/quaif ... &locale=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Onko nuo hinnat markois 

W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
nuiden on pakko olla jo kuku tasauspyörästön hintoja. kuka hekvetti maksaa kahdesta raudan palasta ja neljästä jousesta 1400€ 

w201 om605
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Jos osaa lukea nii noi on quaifen lukkoja, tulee siis tasauspyörästön tilalle kokonaan uus, torsen tyyppinen tasauspyörästö. Toimii hyvin, siirtää suurimman osan vedosta pitävämälle pyörälle, ei sisällä kuluvia kitkalevyjä tai vastaavia, huonona puolena se että toimii kuten lukoton perä jos toinen pyörä kadottaa pidon kokonaan. Wavetrack lähes samanlainen, mutta sisältää jonkun systeemin joka luo vastusta jos toinen pyörä kadottaa pidon(esim kaarteessa nousee ilmaan). Samoissa hinnoissa kai. Eihän noi silleen kalliita oo, kuitenkin sisältää vähän muutakin ku kitkalevyja tai pari palaa ja jousia. By the way, se kleemannin palalukko maksaa 795€, sisältää ne kaks palaa ja neljä jousta, ja sillä ei tee hevonvattua. Tossa jukkiksen systeemissä kun on noi kitkalevyt, ja kun se lukittaa ihan luonnostaanki ku noi rattaat pyrkii pyöriessään leviämään ja alkavat ottamaan kiinni noihin levyihin, nii noilla paloilla luodaan sitä esijännitystä sinne niin se kai toimii ihan ok, mitä nyt tahtoo noi levyt kulua.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
mesekisti kirjoitti:Voisko jukkis kertoa mistä tuollaisen lukkopalikan saa ja minkähän hintainen mahtaa olla?
http://elbe.ee/products/drivetrain/lsd" onclick="window.open(this.href);return false;
180€ tais olla pari vuotta sitten hinta.
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
S202 kirjoitti:. Tossa jukkiksen systeemissä kun on noi kitkalevyt, ja kun se lukittaa ihan luonnostaanki ku noi rattaat pyrkii pyöriessään leviämään ja alkavat ottamaan kiinni noihin levyihin, nii noilla paloilla luodaan sitä esijännitystä sinne niin se kai toimii ihan ok, mitä nyt tahtoo noi levyt kulua.
se kleeman on ihan samanlainen systeemi kuin tämä. niitä vaan on laitettu lukottomiin periin eikä asd:hen. eli tämä mikä mullakin oli on aivan yhtä huono jos laittaa sen lukottomaan perään.
mutta se kleeman on ylihinnoiteltu..
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Nii sitä tarkotinki, että eihän sillä mitään tee kun se ängetään sinne lukottomaan perään.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
tuliko tuolla palikalla mitenkä hyvin pitoa lisää? jos vakio on joku 30% niin paljokos on arvio tälle?
w201 om605
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
mitempä tuommosesta mitään prosentteja tietää.
mutta todella hyvin piti.
ja ei silti murtanut kännettäessä. ei soralla eikä asvaltilla.
mutta todella hyvin piti.
ja ei silti murtanut kännettäessä. ei soralla eikä asvaltilla.
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
nii, olishan tuon tieten voinu tehä asd.n sisälle eikä hommata kossun perää ja sorvaile sitä kokovuotta että saa 2,65 välityksen sinne niinkuin joku viisas teköö 

w201 om605
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Niin siis sisukalut ei käy sekaisin kunkkuperän ja kunkku asd:n välillä?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
eikös se niin ole että kun kuoret on saman kokoiset keskenään niin osat käy ristiin.
w201 om605
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Isoperässä ainakin 2.65 ja 2.88 välitykset on samoisa kuorisa. 3.07 ylöspäin ei kamat käy ristiin nuiden harvempien kans. Eli käy kaikki ristiin vaikka kuoret on samat.
Kunkkuperä = 210mm lautaspyörällä
Isoperä = 185mm lautasella
Kunkkuperä = 210mm lautaspyörällä
Isoperä = 185mm lautasella
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
jukkis millä noi palikat pinnoitettiin ja missä? Selviskö mitä tuo materiaali noissa on?
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
S202 kirjoitti:Niin siis sisukalut ei käy sekaisin kunkkuperän ja kunkku asd:n välillä?
Kyllä mahdollisesti käy jos välitys on lähelle sama. Ainakin isossa perässä ei käynyt ristiin kun välityksissä oli iso ero (2.65-3.69).
Se pinnoite oli sitä mitä männän helmaan laitetaan. Nuiden palojen materiaalia en muista, selviää varmaan kun kysyy tuolta hirmasta.
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Myönnetään että ei edellistä viestiä tullut ihan ajatuksella kirjoitettua 

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: ASD perän modaus koko aika pitäväksi
Mie olen muutaman ASD lukon muuttanut jatkuva toimiseksi. Syöttää jatkuvan virran sinne magneettiventtiilille joka ohjaa sitä lukkoa ja laittaa katkaisijan kautta sen virran sinne menemään. Vetää maat sinne mistä haluaa.
Toiminut monta vuotta useammassa autossa.
Toiminut monta vuotta useammassa autossa.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900