W210 200K teho / kulutus ja säätömahdollisuudet?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: La 11.05.2013 22:23
W210 200K teho / kulutus ja säätömahdollisuudet?
Uutena foorumille saapujana vielä oon vähän epävarma kuuluuko tämä nyt turbot-osastolle vai projektit osastolle.
Omaa autoa tutkiskellessani ja muita vastaavia ihmetellessäni rupesi ajatus kulkemaan...
Auton rekisteriotteessa lukee tehoksi 136kW tehona. Kyseisen painoiseksi ja tehoiseksi kovin pieni kulutus kuitenkin; vain 7,5litraa sadalla. Auto on joskus muinoin Italiasta tuotu edellisen omistajan toimesta ja olen kuullut, että muissa vastaavissa autoissa olisi enemmän kulutusta / vähemmän teho tai muuta vastaavaa.
Löytyykö ihmisiltä asiantuntemusta aiheesta?
Sitten itse aiheeseen:
Miten härskisti täytyy toimia että saa viritettyä noita kompressorikoneita.
Tavoitteena lisätä tehoa ja pitää samana kulutus (pienennys on kai turha haave...)
Virittäminen on tosiaan uusi ihmetyksen aihe minulle joten pahoittelut amatööriydestä ja mikäli kysymys on typerä niin itsellenihän en voi mitään.
Omaa autoa tutkiskellessani ja muita vastaavia ihmetellessäni rupesi ajatus kulkemaan...
Auton rekisteriotteessa lukee tehoksi 136kW tehona. Kyseisen painoiseksi ja tehoiseksi kovin pieni kulutus kuitenkin; vain 7,5litraa sadalla. Auto on joskus muinoin Italiasta tuotu edellisen omistajan toimesta ja olen kuullut, että muissa vastaavissa autoissa olisi enemmän kulutusta / vähemmän teho tai muuta vastaavaa.
Löytyykö ihmisiltä asiantuntemusta aiheesta?
Sitten itse aiheeseen:
Miten härskisti täytyy toimia että saa viritettyä noita kompressorikoneita.
Tavoitteena lisätä tehoa ja pitää samana kulutus (pienennys on kai turha haave...)
Virittäminen on tosiaan uusi ihmetyksen aihe minulle joten pahoittelut amatööriydestä ja mikäli kysymys on typerä niin itsellenihän en voi mitään.
w210 200k '98vm
pitkä matala ja leveä: as it should be.
pitkä matala ja leveä: as it should be.
Re: W210 200K teho / kulutus ja säätömahdollisuudet?
Tehon lisääminen ja kulutuksen samana pitäminen on vaikea tehtävä. Ensinnäkin lisää tehoa ei saa ilmaiseksi, vaan se tulee polttamalla enemmän polttoainetta. Toiseksi lisääntynyttä tehoa tulee myös käytettyä, eihän sillä muuten tee mitään.SuperKamiGuru kirjoitti:Tavoitteena lisätä tehoa ja pitää samana kulutus (pienennys on kai turha haave...)
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: La 11.05.2013 22:23
Re: W210 200K teho / kulutus ja säätömahdollisuudet?
True. Ei oletuksena ollutkaan helppous. Mutta mahdotontahan se ei ole. Taannoin näin ~250hp audin (a4 1,8t) jossa kulutus 6-7 litran välillä. (Lastutettu, vaihdettu varmaan kaikki mitä pystyy...)
Turbohan periaatteessa vähentää kulutusta? Mutta en tosin tiedä vaikuttaako se bensa-autoissa hyötysuhteeseen samoin kuin diesel-koneissa. Mutta ihan mahdottomana ideana en pitäisi turbon asentamista tohon remmin rinnalle. (vuorottelu, remmillä alakierrokset, turbolla ylä.. jne.) Meneekö täysin kohtuuttoman hintaiseksi tuommoiset suunnitelmat ja kannattaako mielummin hakea parannuksia pienillä muutoksilla?
Turbohan periaatteessa vähentää kulutusta? Mutta en tosin tiedä vaikuttaako se bensa-autoissa hyötysuhteeseen samoin kuin diesel-koneissa. Mutta ihan mahdottomana ideana en pitäisi turbon asentamista tohon remmin rinnalle. (vuorottelu, remmillä alakierrokset, turbolla ylä.. jne.) Meneekö täysin kohtuuttoman hintaiseksi tuommoiset suunnitelmat ja kannattaako mielummin hakea parannuksia pienillä muutoksilla?
w210 200k '98vm
pitkä matala ja leveä: as it should be.
pitkä matala ja leveä: as it should be.
Re: W210 200K teho / kulutus ja säätömahdollisuudet?
^Unohda koko juttu.
Jos jotain haluat tuolle tehdä, vaihda(ta) hihnapyörillä välitystä. Haulla löydät.
Jos jotain haluat tuolle tehdä, vaihda(ta) hihnapyörillä välitystä. Haulla löydät.
Musta on voimaa, sininen sitkeyttä.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: La 11.05.2013 22:23
Re: W210 200K teho / kulutus ja säätömahdollisuudet?
oolrait. kiitos neuvosta.
w210 200k '98vm
pitkä matala ja leveä: as it should be.
pitkä matala ja leveä: as it should be.
Re: W210 200K teho / kulutus ja säätömahdollisuudet?
Nämä on jotain ns. verokiertomalleja, Italiassa autoverotus tapahtuu ilmeisesti litratilavuuden mukaan ja siksi näin. Omassa Giorgion vanhassa 200K CLK:ssa siis 230K tehotSuperKamiGuru kirjoitti:Auto on joskus muinoin Italiasta tuotu edellisen omistajan toimesta ja olen kuullut, että muissa vastaavissa autoissa olisi enemmän kulutusta / vähemmän teho tai muuta vastaavaa.
Löytyykö ihmisiltä asiantuntemusta aiheesta?

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: W210 200K teho / kulutus ja säätömahdollisuudet?
Yritin tässä etsiä yhtä linkkiä jonka joskus laitoin. Näytti että olisi siinä tehokkaammassa 2l kompurassa pienemmät puristukset. Eli olisiko sitten ahtoja enemmän? No mene ja tiedä..sonikki kirjoitti:Nämä on jotain ns. verokiertomalleja, Italiassa autoverotus tapahtuu ilmeisesti litratilavuuden mukaan ja siksi näin. Omassa Giorgion vanhassa 200K CLK:ssa siis 230K tehotSuperKamiGuru kirjoitti:Auto on joskus muinoin Italiasta tuotu edellisen omistajan toimesta ja olen kuullut, että muissa vastaavissa autoissa olisi enemmän kulutusta / vähemmän teho tai muuta vastaavaa.
Löytyykö ihmisiltä asiantuntemusta aiheesta?Olen koittanut selvitellä miten tuo tehoero on saavutettu, löytämättä kuitenkaan mitään selkeää vastausta.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: W210 200K teho / kulutus ja säätömahdollisuudet?
Ahtopaineita mittaamalla tuon pitäisi selvitä,163 hp.versiossa 0,4 bar.,ja tehokkaammissa tuontipeleissä 0,8 bar.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: W210 200K teho / kulutus ja säätömahdollisuudet?
OT mutta Jep, Italiassa verotuksen kannalta merkittävin raja on tuo kaksi litraa... Alle sen ei ole autoveroa lainkaan (paitsi tietty alv.) ja sitä isommissa suommistoliitostakin tuttu autovero. Urbaanilegendana puhutaan, että Italia olisi ainoa varsinainen autoteollisuusmaa jossa autoveroa perittäisiin?sonikki kirjoitti:
Nämä on jotain ns. verokiertomalleja, Italiassa autoverotus tapahtuu ilmeisesti litratilavuuden mukaan ja siksi näin. Omassa Giorgion vanhassa 200K CLK:ssa siis 230K tehotOlen koittanut selvitellä miten tuo tehoero on saavutettu, löytämättä kuitenkaan mitään selkeää vastausta.
Samasta syystä johtuen esim. Alfalla on ollut 2.0 V6 Turbo ja eksoottisempana Maseratilla 2.0 V6 Biturbo joka kireimmillään vakiona antoi 330hv. Kehitetty täysin kotimarkkinoita varten kun on voinut verotta kilvitellä, toki on muuallekin myyty jos halukkaita on ollut. Ja ei Mercedes ole ainoa ei makarooni valmistaja, joka on tehnyt Italian vientimallin. Sen verran iso markkina kuitenkin kyseessä.
Musta on voimaa, sininen sitkeyttä.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: La 11.05.2013 22:23
Re: W210 200K teho / kulutus ja säätömahdollisuudet?
Kuulin eilen, että auto on vihdoin korjattu ja saan sen vklona takaisin( Jee ). Jotain hämärää on tapahtunut myös korjauksen yhteydessä koska tehot on noussu 10kW .. En tiedä oliko alunperinkin noin ja rekisteriottessa vain väärä info vai säädettiinkö ajotietokonetta parempaan suuntaan korjauksien yhteydessä.
No, kohtahan ne tehot on tavoitteessa, että tohon ei enää paljon tarvitse tehdä. Nyk tehot siis 196 hummaa, tavotteena 250.
En löytänyt haulla tota hihnapyörien välityksestä löytyvää infoa, kokeilin eri sanamuodoillakin. Oisko ihan jotain yleistä ohjeistusta tai linkkiä sivulle?
Pystyykö koneen puolella tekeen muita pieniä simppeleitä muutoksia tuon tehon lisäämisen suhteen muutoin?
No, kohtahan ne tehot on tavoitteessa, että tohon ei enää paljon tarvitse tehdä. Nyk tehot siis 196 hummaa, tavotteena 250.
En löytänyt haulla tota hihnapyörien välityksestä löytyvää infoa, kokeilin eri sanamuodoillakin. Oisko ihan jotain yleistä ohjeistusta tai linkkiä sivulle?
Pystyykö koneen puolella tekeen muita pieniä simppeleitä muutoksia tuon tehon lisäämisen suhteen muutoin?
w210 200k '98vm
pitkä matala ja leveä: as it should be.
pitkä matala ja leveä: as it should be.
Re: W210 200K teho / kulutus ja säätömahdollisuudet?
Käytä Googlen hakusanoina esim. "mercedes pulley kit", jos haluat tietoa merkkikohtaisista osista / keskusteluista.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W210 200K teho / kulutus ja säätömahdollisuudet?
Morjesta!
Noin viikko sitten tuli hankittua ensimmäinen mersuni, CLK W209 vm.03 1,8 kompressori 163hv ajettu 158tkm!
Olen ollut kyllä autoon tosi tyytyväinen, mutta mielenkiintoa herättää se että kannattaako tuota pienempää
kompressori konetta lähteä virittämään "pulley kitillä" ja ohjelmoinnilla?
Kyllähän kaikki 35hp olisi aina tervetullut!
Mistä asiaa kannattaisi tiedustella enemmän? Onko kellä kokemusta/tietämystä vai kannattaako viritykset jättää tekemättä?
Noin viikko sitten tuli hankittua ensimmäinen mersuni, CLK W209 vm.03 1,8 kompressori 163hv ajettu 158tkm!
Olen ollut kyllä autoon tosi tyytyväinen, mutta mielenkiintoa herättää se että kannattaako tuota pienempää
kompressori konetta lähteä virittämään "pulley kitillä" ja ohjelmoinnilla?
Kyllähän kaikki 35hp olisi aina tervetullut!

Mistä asiaa kannattaisi tiedustella enemmän? Onko kellä kokemusta/tietämystä vai kannattaako viritykset jättää tekemättä?