W111 280 SE Coupé 1968 harrasteautona
W111 280 SE Coupé 1968 harrasteautona
Onko tietoa kuinka monta kupeeta valmistettiin 1968? Etenkin 280 koneella ja automaatilla. Manuaali oli kai saatavilla myös.
Mites muilla koneilla, 220 sekä 250? Milloin tuli 8-kone? Onko ne kaikki veekasit niitä "flachkuhlereita" ? Vanhempi kolmesatanenhan on jo harvinaisempi peli.
Lopuksi vielä, kuulin että on olemassa W112 malli. Millainen se on?
Mites muilla koneilla, 220 sekä 250? Milloin tuli 8-kone? Onko ne kaikki veekasit niitä "flachkuhlereita" ? Vanhempi kolmesatanenhan on jo harvinaisempi peli.
Lopuksi vielä, kuulin että on olemassa W112 malli. Millainen se on?
Viimeksi muokannut karra, La 01.05.2010 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1968 280 SE Coupe valmistusmäärä
Jees, aloitetaan tuosta lopusta, eli W112 nimenomaan on tuo 300-malli (300SE, 300SE coupe, 300SE cabrio, 300SEL), erotuksena W111:een on mm. ilmajousitus. 1965 vuonna sedanmallit vaihtuivat W108-W109 mallisarjaksi; 300SE:hen (W108) ei enää kuulunut ilmajousitusta, tasonsäätö toki, kuten muihinkin malleihin. 300SE C&C sekä 300SEL -mallit olivat kaikki (2,8 /3,0 / 3,5 / 6,3 -litraiset) ilmajousituksella varustetut.karra kirjoitti:Onko tietoa kuinka monta kupeeta valmistettiin 1968? Etenkin 280 koneella ja automaatilla. Manuaali oli kai saatavilla myös.
Mites muilla koneilla, 220 sekä 250? Milloin tuli 8-kone? Onko ne kaikki veekasit niitä "flachkuhlereita" ? Vanhempi kolmesatanenhan on jo harvinaisempi peli.
Lopuksi vielä, kuulin että on olemassa W112 malli. Millainen se on?
V8:t tulivat W109:ään M100:n muodossa vuonna 1967, M116 300 SEL 3,5 (muistaakseni vain jenkkimalli) vuonna 1968. Coupeen ja cabrioon, eli 280SE 3,5 vuonna 1969 (176kpl)... Kaikki V8-mallit ovat "Flachkühlereita".
220SE(b):n (M127-koneella) valmistus loppui 1965, ja silloin alkoi myös 250SE:n valmistus. 300 SE:tä tehtiin vuoteen 1967 asti. Nämä siis 2d-malleista.
280SE:tä tehtiin vv.1967-1971 ja 280SE 3,5:tä vv.1969-1971.
Vuosi 1968 on siitä helppo että silloin valmistui coupe- ja cabrio -malleina ainoastaan siis 280SE:tä, yhteensä 1950 kappaletta. Tietolähteeni ei erittele kuinka monta näistä olisi coupea, eikä myöskään kerro kuinka monta näistä olisi lisävarustettu automaattivaihteistolla. Vuodesta 1969 M130:n jatkoksi sai lisähintaan 5-vaihteisen manuaalilaatikon, jostain syystä 280SE coupessa, kuin myös V8-malleissa, vaihdevipu oli manuaalin kanssa aina keskikonsolissa.
300 SE coupe ja cabriolet ovat jokatapauksessa harvinaisia pelejä, eikä valmistusmäärät suoraan kerro mikä olisi harvinaisin; alotusvuonna -62 tehtiin runsaat 300 ajoneuvoa ja viimeisenä vuonna -67 runsaat 200, siinä välissä joka vuosi vähintään 500 kappaletta.
Ja pahoittelut jos on kovin sekavaa numerohässäkkää...

Toivottavasti sait joitain vastauksia.
Luulisin että tarkempien valmistusmäärien selvittely on lähes mahdotonta, tosin jollain flosse-sivullahan varmasti löytyy ainakin coupe + cabrio valm.määrät eriteltynä, en vain ole löytänyt....

Re: 1968 280 SE Coupe valmistusmäärä
Kiitokset, tämä auttaa asiaa - pitää vaan lukea ajatuksella (tai vaikka printata paperille). Minulle kun on nuo 60-lukuiset mallivariaatiot olleet aina vähän epäselviä.raul kirjoitti: Ja pahoittelut jos on kovin sekavaa numerohässäkkää...![]()
Toivottavasti sait joitain vastauksia.
Luulisin että tarkempien valmistusmäärien selvittely on lähes mahdotonta, tosin jollain flosse-sivullahan varmasti löytyy ainakin coupe + cabrio valm.määrät eriteltynä, en vain ole löytänyt....
Eli 1968 280 SE Coupe on suht vähän valmistettu, ja siis tuona vuonna ollut tavallaan "huippumalli". Joka tapuksessa hieno ja arvostettu malli, ja minun mielestäni erittäin näyttävän näköinen.
Tällä hetkellä Suomessa on yksi tuollainen kaupan...pitäis vaan lähtee kattomaan.
Ohessa linkki mobileen, tämä oli jo aiemminkin foorumilla, mutta antaa vähän osviittaa mitä nuo huippumallit maksaa tuolla suuressa maailmassa.
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1137571181&
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Jeah, kyllähän se taitaa niin olla että huippuyksilöille vain taivas on hintakattona...
Mutta kyllä hienoja 300SE cabrioitakin näkee yli 50k€ hinnoissa. Saksalaisten suosikkimalli näistä vain tuntuu olevan nimenomaan tuo 280SE 3,5, tarjontaa niistä on myös melkoisen hyvin. Tuollainenhan olisi aika mielenkiintoinen löytö sillä 5-vaihteisella 
Nimenomaanko etsit coupea, et avoa?


Nimenomaanko etsit coupea, et avoa?
Coupea, koska haluaisin museorekisterikuntoisen, ja avojen hinnat on siis siellä taivaskatossaraul kirjoitti: Nimenomaanko etsit coupea, et avoa?

Ruotsissa olisi tarjolla (ollut pitkään jo yksityisellä) valkoinen 220 avo coupe, hintapyynti noin 30 k euroa.
Lisäksi jotenkin se kasi + automaatti olisi minun mieleen. Tukholmassa ajoin sellaista ja kokemus oli miellyttävä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
280 SE Coupe
Täten ilmoitetaan foorumille liittyneeksi uusi mersu, eli 1968 280 SE Coupe.
Auto on museorekisterissä, MR-katsastettu 2000, jolloinka se on tuotu maahan USAsta (Kalifornia-auto). Auto on kunnostettu (ei entisöity) jenkeissä erään pajan toimesta, ja maalattu todennäköisesti tuolloin. Sisusta on siisti mutta ajan patinoima - samoin kromiosat.
Väri on tummanruskea, sisustus on ruskea.
Varusteita: automaatti, sähkölasit, Becker-radio C-kasettisoittimella sekä ilmastointi.
Todennäköisesti tulen esittämään jatkossa visaisia kysymyksiä mutta minun täytyy tutustua autoon ensin kunnolla, Haynesin opus on jo tilattu Alfameriltä.
Alkuun kuiteskin pari: ne lisävalojen näköiset kaltaiset "sumarit" keulassa pitää sisällään parkit sekä vilkut. Takavalot on kokopunaiset, etuvalot jenkkimallit tietty valkoisilla "parkeilla", tosin niissä ei pala valoja. Edessä on keltaiset heijastimet sivulla, sellaiset jenkkien " side marker" -tyyliset, ilman valoja. Mutta. takana on punainen sivuheijastin ainoastaan kuskin puolella - onko tämä alkuperäinen ratkaisu ( esim. puoliparkki-idea, tosin vaan heijastimella)
Sitten, puskurin kävyt puuttuu, reiät niille on. Mertzi60:n mersun kävyt herätti keskustelua aiemmin että minkämalliset kuuluisi siinä olla. Eli sama kysymys minulla? Mistä saisi selville
Auto on museorekisterissä, MR-katsastettu 2000, jolloinka se on tuotu maahan USAsta (Kalifornia-auto). Auto on kunnostettu (ei entisöity) jenkeissä erään pajan toimesta, ja maalattu todennäköisesti tuolloin. Sisusta on siisti mutta ajan patinoima - samoin kromiosat.
Väri on tummanruskea, sisustus on ruskea.
Varusteita: automaatti, sähkölasit, Becker-radio C-kasettisoittimella sekä ilmastointi.
Todennäköisesti tulen esittämään jatkossa visaisia kysymyksiä mutta minun täytyy tutustua autoon ensin kunnolla, Haynesin opus on jo tilattu Alfameriltä.
Alkuun kuiteskin pari: ne lisävalojen näköiset kaltaiset "sumarit" keulassa pitää sisällään parkit sekä vilkut. Takavalot on kokopunaiset, etuvalot jenkkimallit tietty valkoisilla "parkeilla", tosin niissä ei pala valoja. Edessä on keltaiset heijastimet sivulla, sellaiset jenkkien " side marker" -tyyliset, ilman valoja. Mutta. takana on punainen sivuheijastin ainoastaan kuskin puolella - onko tämä alkuperäinen ratkaisu ( esim. puoliparkki-idea, tosin vaan heijastimella)

Sitten, puskurin kävyt puuttuu, reiät niille on. Mertzi60:n mersun kävyt herätti keskustelua aiemmin että minkämalliset kuuluisi siinä olla. Eli sama kysymys minulla? Mistä saisi selville

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 280 SE Coupe
Onnittelut uudesta hankinnastakarra kirjoitti:Täten ilmoitetaan foorumille liittyneeksi uusi mersu, eli 1968 280 SE Coupe.

Onko kenties Bremerin Ykän tuomisia...?
Ja ihan mukavat varusteetkin, ne tärkeimmät...

Niin, jenkkimalleissahan noita käpyjä on näkynyt, olivat kaiketi ihan tehdasperäisiä. Tuo auto on ilmeisesti aito jenkkimalli?
Re: 280 SE Coupe
Auto on yksityistuonti - kait...raul kirjoitti:[Onnittelut uudesta hankinnasta![]()
Onko kenties Bremerin Ykän tuomisia...?
Ja ihan mukavat varusteetkin, ne tärkeimmät...Tietysti kattoluukku olis aina omiaan.... Onko nahkasisusta vai keinonahka?
Niin, jenkkimalleissahan noita käpyjä on näkynyt, olivat kaiketi ihan tehdasperäisiä. Tuo auto on ilmeisesti aito jenkkimalli?

Tuo vanhan ajan nahka on mulla aina ollut jotenkin outoa tunnistaa - eli sisustus on nahkaa, kojelaudan päällinen sekä mittaritaulunkin päällinen on sitä ihteään, sanoi minulla apuri mersuguru lahdesta kun eilen autoa ihmeteltiin.
Auton on myynyt uutena firma Sunset Boulevardilla, Hollywoodissa, sain mukana kaikki alkuperäiset paperit

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Eka kuvat otin tunti sitten ja mailasin If-asiamiehelleni. Huomenna pitäisi tehdä sitten vakuutukset ja If:in politiikka on se että kaavakkeen (tiedot & omistajan hintakäsitys) lisäksi tarvitaan 4 kuvaa.Daaz kirjoitti:Ja missä kuvat ovat?![]()
![]()
-Daaz
Kotisivua/serveriä ei ole mutta jos joku voisi tallettaa ne jonnekin muiden nähtäväksi niin voin kyllä mailata ao. henkilölle (yv:llä email-osoite minulle esim.

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Hieno ajoitus, loggasin sisään 18.46 ja tuo viestisi oli ylinnä uusistaraul kirjoitti:Ja tässä kuvat, olkaa hyvä...
Kerroppa vielä mikä tuo väri on? Koodeineen kaikkineen...

Väri on 423 Tabakbraun eli Tobacco Brown.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Nätti auto, ja väritkin ovat kuin viime yön unista. Ainoa, mistä en tykkää, on nuo keltaiset valot edessä, eurosumuvalojen paikalla. Torpedo-look 

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Siis tuossa ajovalojen ja maskin välisellä alueella? Niissä on ainakin meidän W111:ssa vilkut...Timo L. kirjoitti:Nätti auto, ja väritkin ovat kuin viime yön unista. Ainoa, mistä en tykkää, on nuo keltaiset valot edessä, eurosumuvalojen paikalla. Torpedo-look
Mutta näyttää tosiaan hyvältä tuo karran peli. Iskukunnossa kuvan perusteella myös konehuoneesta. Muuten myös ainoa kuva, josta auton tosiaan tuntee tupakinväriseksi -- ulkokuvista voisi äkkiseltään heittää, että mustahan se. Pitäisi joskus oikein nähdä livenä, niin tajuaisi sävyn.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: 280 SE Coupe
Eli, tuossa yllä niistä keltaisista valoista. Mutta onko "valaistusta" tuohon toispuoleiseen takasivuheijastimeen?karra kirjoitti:Todennäköisesti tulen esittämään jatkossa visaisia kysymyksiä mutta minun täytyy tutustua autoon ensin kunnolla.
Alkuun kuiteskin pari: ne lisävalojen näköiset kaltaiset "sumarit" keulassa pitää sisällään parkit sekä vilkut. Takavalot on kokopunaiset, etuvalot jenkkimallit tietty valkoisilla "parkeilla", tosin niissä ei pala valoja. Edessä on keltaiset heijastimet sivulla, sellaiset jenkkien " side marker" -tyyliset, ilman valoja. Mutta. takana on punainen sivuheijastin ainoastaan kuskin puolella - onko tämä alkuperäinen ratkaisu ( esim. puoliparkki-idea, tosin vaan heijastimella)![]()
Tänään katselin pohjaa ja hyvältä näytti. On uutta iskaria, niveltä, simpukan korjaussarjaa (kuitit oli siitä kuten kansiremontista 2001), jarruletkua ja kaiken näköistä putkea (polttoaine?).
Auto kaipaa hieman siistimistä, pieniä naarmuja on sekä oven päätyjä kolhittu ym. Lisäksi maalipinta kaipaa myllytyksen, se on hieman "pinttynyt". Pientä ruostetta polttainetäyttöaukon kolossa sekä sen luukussa. Takakontti kaipaa siistimistä - pintaruostetta "kaukaloissa". Sisustus kaipaa puhdistusta sekä tuulilasin sisäkehyksen puuvuoraukset lakkausta.
Autossa on muuten vielä olkatapit, eli vanhan ajan teknologiaa. Alustan rasvauksen jälkeen ne pienetkin välykset poistui kokonaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Jaa parkitkin niissä "torpedo-look-valoissa? Kaikkea sitä. Mutta onko sinulla parkit myös sisemmässä noista umpioiden välisistä "salmiakinmuotoisista" valoista? Uloimmassahan on vilkut, mutta sisimmissä taas meillä parkit... 

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
On jenkkimalli, juu. Erona tuohon karran auton etuosaan vaan noiden "side markereiden" puuttuminen. (Vastaavasti meillä on sitten kromilistaa aika lailla useammassa paikassa...Timo L. kirjoitti:Ai että Akullakin? Olikos se auto jenkkimalli? Euro-spekseihinhän ne eivät kuulu.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: 280 SE Coupe
Eli vielä kerran, tuossa ylhäällä yritin havainnollistaa huonolla menestyksellä että ajovalojen välissä, niissä pienissä kolmionmallisissa valoissa, ei ole mitään toimintoja minulla.karra kirjoitti: Takavalot on kokopunaiset, etuvalot jenkkimallit tietty valkoisilla "parkeilla", tosin niissä ei pala valoja.
Mertzi60:n autossa ne torpeedovalot on jonkinlaiset "huomio-sumarit", eli näyttävät että täältä tullaan - muuta hyötyä niistä ei ole. Taisivat syttyä kun valokatkaisijan nupista vedetään, perinteiseen mersutyyliin.
Omassa ohjekirjassa lukee että tuo vedettävä nuppi on jotain "optional circuit" tms. Minulla siitä ei kuiteskaan tule mitään laitteita päälle (sumareita

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 280 SE Coupe
Tätä se sitten on, kun lukutaito pettää...karra kirjoitti:Eli vielä kerran, tuossa ylhäällä yritin havainnollistaa huonolla menestyksellä että ajovalojen välissä, niissä pienissä kolmionmallisissa valoissa, ei ole mitään toimintoja minulla.
Mertzi60:n autossa ne torpeedovalot on jonkinlaiset "huomio-sumarit", eli näyttävät että täältä tullaan - muuta hyötyä niistä ei ole. Taisivat syttyä kun valokatkaisijan nupista vedetään, perinteiseen mersutyyliin.
Omassa ohjekirjassa lukee että tuo vedettävä nuppi on jotain "optional circuit" tms. Minulla siitä ei kuiteskaan tule mitään laitteita päälle (sumareita)

tosiaan se käännettävä valokatkaisija sytyttää vetämällä mahdolliset sumarit, kuten periaatteessa nykymalleissakin. Namiskaa vastapäivään kiertämällä saisi päälle ns. saksanparkit eli seisontavalot jommalle kummalle puolelle.
"Optional circuit" on sitten jotain ekstraa, arvannen.
EIhän tuossa ratin vasemmalla puolella sitten vakiona vedettäviä olekaan kuin pyyhkijän käyttönamiska.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: 280 SE Coupe
Mutta onko "valaistusta" tuohon toispuoleiseen takasivuheijastimeen?karra kirjoitti:takana on punainen sivuheijastin ainoastaan kuskin puolella - onko tämä alkuperäinen ratkaisu ( esim. puoliparkki-idea, tosin vaan heijastimella)![]()
[/quote]
Arvelen, että tuo takasivu äärivalo vaan jostakin syystä puuttuu.
Mutta mielestäni se on sama kuin w108, ja w115 malleissa ?. Joten
voisi olla mahdollista ostaa kyseinen osa vaikkapa Venetmäeltä,
koska heille on tullut jotakin purkuautoja jenkeistä.
Sitten sarja olisi täydellinen
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: 280 SE Coupe
Ei se mitn, ei ollut tuo tekstin asettelunikaan niitä kaikkein selkeimpiä.Aku P kirjoitti: Tätä se sitten on, kun lukutaito pettää...![]()
EIhän tuossa ratin vasemmalla puolella sitten vakiona vedettäviä olekaan kuin pyyhkijän käyttönamiska.
Mutta lisää vielä, mielenkiintoinen pyyhkijän käyttö systeemi autossani on. Kun sumu sakeni ti-ke yönä ja kondensoitui tuulilasin ulkopintaan niin luulin että pyyhkijän katkaisin on rikki. Se on nimittäin vilkkuviiksen päässä ja siinä on keinukytkin asennoille I - II. Pyyhkäisin sitten aina vasemmalla jalalla sieltä pesurin "sangasta".
Kotona sitten päivänvalossa huomasin että vilkun viikseä pitää painaa sisään kerran niin pyyhkijät lähtee päälle. Toinen painallus sammuttaa - nopeus valitaan siitä keinukytkimestä (muistuttaa vähän jenkkiautojen cruiserin kytkintä). Aina oppii uutta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Jaa, tietty se autosi on jo niiiin uutta mallia, että siinä on tuo sittemmin W115:sta ja kuorkeista tuttu vilkkuviiksi, jossa valitsin. Jos kohta toimintatapa vaikuttaa perin aikaansa edellä olevalta...
Oliko tuossa coupessa jotenkin jalalla toimiva konepellin avaus, vai pettääkö muistini valkosipuliperuna-keskiolutannoksen ansiosta uudemman kerran?
Muuten kyllä paistaa parahimman karran tekstistä läpi, että mieshän on oikein innostunut uushankinnastaan. Mahtaisiko samaa omistamisen riemua syntyä, jos olisikin tullut hankittua vaan se -96 mallin V40...
Oliko tuossa coupessa jotenkin jalalla toimiva konepellin avaus, vai pettääkö muistini valkosipuliperuna-keskiolutannoksen ansiosta uudemman kerran?
Muuten kyllä paistaa parahimman karran tekstistä läpi, että mieshän on oikein innostunut uushankinnastaan. Mahtaisiko samaa omistamisen riemua syntyä, jos olisikin tullut hankittua vaan se -96 mallin V40...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Konepellin avaus on tavallinen...luulisin, semmoinen hantaaki. Mutta käsijarru on siis käsin vedettävä, sateenvarjokahva.Aku P kirjoitti:Oliko tuossa coupessa jotenkin jalalla toimiva konepellin avaus, vai pettääkö muistini valkosipuliperuna-keskiolutannoksen ansiosta uudemman kerran?
Muuten kyllä paistaa parahimman karran tekstistä läpi, että mieshän on oikein innostunut uushankinnastaan. Mahtaisiko samaa omistamisen riemua syntyä, jos olisikin tullut hankittua vaan se -96 mallin V40...
No totta maar olen innostunut, vaimokin sanoi samaa...tai se sano että on kalliit lelut aikamiehillä

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Sateenkeppi täälläkin.karra kirjoitti:Konepellin avaus on tavallinen...luulisin, semmoinen hantaaki. Mutta käsijarru on siis käsin vedettävä, sateenvarjokahva.Aku P kirjoitti:Oliko tuossa coupessa jotenkin jalalla toimiva konepellin avaus, vai pettääkö muistini valkosipuliperuna-keskiolutannoksen ansiosta uudemman kerran?
Muuten kyllä paistaa parahimman karran tekstistä läpi, että mieshän on oikein innostunut uushankinnastaan. Mahtaisiko samaa omistamisen riemua syntyä, jos olisikin tullut hankittua vaan se -96 mallin V40...
No totta maar olen innostunut, vaimokin sanoi samaa...tai se sano että on kalliit lelut aikamiehillä
Onhan nämät kalliit lelut juu. Halvemmalla ja vähemmällä hermojen raastamisella pääsisi, kun ostaisi kerran sen Avensiksen ja vaihtaisi uuteen aina parin vuoden välein -- mutta mitäs muistoja tästä siinä tapauksessa jäisi.


Juuei. Nyt maate. Pitää olla aamusella liikekannalla katsomassa, miten Mauri teedeeteensä kanssa suoriutuu Kiikalan burnout-partyssä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kiitokset! Pientä kohentamista ja siistimistä on jo tehty, mm. isommat naarmut ja ovien pään maalikolhut sekä kaikki ruostepiskut päältä + konehuoneesta.PKivireki kirjoitti: Onnea uudelle autolle. Meikä menee ens lauantaina "kattoon" 115 coupea. Saas nähän miten äijän käy..
Laitoin konepellin sisäpuolelle Motonetin tarvike-eristettä, sisälti liiman ja on pinnaltaan musta "muovitettu". Ei ole alkuperäinen mutta tuli todella siisti, käytin 2 kpl niitä - olikohan ne 0.5 x 1.0 m kooltaan. Halusin tehdä tuon nimenomaan ennen maalipinnan myllytystä koska konepellissä on sellaista pientä vikaa joka on tullut kait moottorin lämmöstä.
Vasemman olkatapin ylähela, jossa on sekä camber- että caster säätö osoittautui jumittuneeksi. Se kierteellinen holkki ei suostu irtoamaan vaikka vedettiin koko systeemi punaiseksi. Pyöränkulmat on kuitenkin nyt kohdallaan koska osti siihen koko helasarjan Auto-Sunilta, ja täten saatiin puuttuva epäkeskosäätöpala paikoilleen. Jäi ne muut uudet rojut nyt jemmaan josko joskus purkaisi koko olkatapin irti ja yrittäisi vaikka porata sen vanhan helan irti. Ei voi rasvata niveltä nyt, laitettiin vaan sprayta että saatiin narinat pois.
Toivottavasti saat itsekin mieleisesi auton hankittua, lykkyä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Minäpäs jatkan tätä ikivanhaa topiccia. Viisi vuotta meni ilman mitään isompia remontteja.
Talvella 2004-2005 tehtiin sisälle tuulilasin ympäryspuiden kunnostus uudestaan ootraamalla. Vuotava syylari paikattiin.
2005 pohja tarkastettiin ja auto osoittautui hitsaamattomaksi. Pintaruosteet putsattiin, käsiteltiin ruosteenmuuntoaineella ja suojattiin tarpeen mukaan. Maalipinta myllytettiin. Perushuolto tehtiin.
Tällä välillä on painiskeltu vaihdelaatikon käyttäytymisen kanssa. On soiteltu Siekkiset ja paikalliset remppaaja ym. Ongelma ei ole kuitenkaan niin paha että sen kanssa ei voisi elää, eli kuumana pidättää kolmosta 60 km/h asti ennen kuin vaihtaa neloselle. Siis kaupungissa kesäkuumalla ajetaan käytänössä kolmosvaihteella. Lisäksi ylämäkeen lähdettäessä vinkaisee kuumana. On kokeiltu öljynvaihdot, Motonetin lisäaineet, synteettinen öljy ja lopuksi vielä Forte lisäaine.
Vierailin heti kohta auton ostettuani sen kunnostajalla eli SV-Autolla Los Angelesissakin jossa sain auton vaiheista hieman tarkempaa tietoa. Auto oli käyty läpi teknisesti Simon toimesta ja siihen on uusittu koko joukko alustan osia. Puskurit on kromattu vissiin meksikaanojen toimesta. Kansiremppa on tehty Tampereella vuosituhannen vaihteessa.
Toinen puuttuva takamarker kielii peräkulmakolarista, pyöränholvissa sisällä näkyy korjauksen jälkiä. Etupenkit on vissiin otettu toisesta mallista koska niissä on manuaalinen selkänojien kippaus vaikka kuuluisi olla alipaineella lukittuvat selkänojat.
Viime kesänä uusin jarrupääsylinterien kumit. Alustan rasvauskin onnistui täydellisesti eli tukossa ollut rasvanippa avautui
.
Nyt kuluneena talvena otin auton talliin ja pukeille. Vaihdoin tulpat, kärjet sekä kondensaattorin ja laitoin ajoitukset lampulla kohdalleen ja koekäytin. Sitten purin syylarin irti ja tehostimen pumpun johon tuli uusi stefa ja säiliöön uusi suodatin. Syylarin vuoto korjattiin. Uusin orkkikset kovettuneet polttoaineletkut konehuoneesta sekä bensasuodattimen - vanha oli todella likainen ja kupin pohjalla oli varmaan reilu ruokalusikallinen hienoa hiekkaa joka oli siis päässyt tankin sihdin ja siirtopumpun läpi. Moottorin öljynjäähdyttimen letkut uusittiin. Jakoketku oli venynyt hieman, nokkamerkkien ollessa kohdallaan oli kampiakseli mennyt jo 10 astetta yli. Etujarruletkut uusittiin. Pohja käytiin uudestaan läpi, ei juurikaan toimenpiteitä... vasemman takajousen tienoilla oli pintaruostetta joka hoidettiin kuntoon.
Kuskin penkki kävi verhoomossa; istuinosan reuna eli kappa uusittiin sekä selkänojan vasen kaistale että vasemmanpuoleinen "poimu" uusittiin. Materiaaliksi tuli vinyyliä, sileänä ja poimuun rei'itettynä. Hattuhyllyn sivut pitää vielä uusia samasta materiaalista, siellä on nyt väärän väristä vinyyliä. Kuskjin oven sisäkahva verhoiltiin myös uudestaan, sen teki vinyylin toimittaja Kokkarinen Kuopiosta.
Väärän malliset vanteet irroitettiin ja vanhat renkaat meni Espooseen raid-mersun alle W108 järeillä tuuletetuilla vanteilla. Minulla on nyt hankittu 6" leveät W108 alkuiset levypyörät jotka odottavat puhallusta ja maalausta. Kumeiksi tulee Maxxis MA-1 205/75R15, sama koko joka siinä olikin mutta Cooperin muodossa.
Viime yönä koekäytin ja pitää vielä tarkistaa sytkän ajoitus uudelleen (kosketuskulmakin jäi pikkuisen pieleen syksyllä) ja yrittää säätää ruiskupumpun päädystä tyhjäkäyntiseosta. Pikkaisen käy edelleen epätasaisesti ja ehkä rikkaan puoleisesti. Mutta paremmin mitä ennen ketjun vaihtoa ( vai onko tämä psykoloogista
).
Talvella 2004-2005 tehtiin sisälle tuulilasin ympäryspuiden kunnostus uudestaan ootraamalla. Vuotava syylari paikattiin.
2005 pohja tarkastettiin ja auto osoittautui hitsaamattomaksi. Pintaruosteet putsattiin, käsiteltiin ruosteenmuuntoaineella ja suojattiin tarpeen mukaan. Maalipinta myllytettiin. Perushuolto tehtiin.
Tällä välillä on painiskeltu vaihdelaatikon käyttäytymisen kanssa. On soiteltu Siekkiset ja paikalliset remppaaja ym. Ongelma ei ole kuitenkaan niin paha että sen kanssa ei voisi elää, eli kuumana pidättää kolmosta 60 km/h asti ennen kuin vaihtaa neloselle. Siis kaupungissa kesäkuumalla ajetaan käytänössä kolmosvaihteella. Lisäksi ylämäkeen lähdettäessä vinkaisee kuumana. On kokeiltu öljynvaihdot, Motonetin lisäaineet, synteettinen öljy ja lopuksi vielä Forte lisäaine.
Vierailin heti kohta auton ostettuani sen kunnostajalla eli SV-Autolla Los Angelesissakin jossa sain auton vaiheista hieman tarkempaa tietoa. Auto oli käyty läpi teknisesti Simon toimesta ja siihen on uusittu koko joukko alustan osia. Puskurit on kromattu vissiin meksikaanojen toimesta. Kansiremppa on tehty Tampereella vuosituhannen vaihteessa.
Toinen puuttuva takamarker kielii peräkulmakolarista, pyöränholvissa sisällä näkyy korjauksen jälkiä. Etupenkit on vissiin otettu toisesta mallista koska niissä on manuaalinen selkänojien kippaus vaikka kuuluisi olla alipaineella lukittuvat selkänojat.
Viime kesänä uusin jarrupääsylinterien kumit. Alustan rasvauskin onnistui täydellisesti eli tukossa ollut rasvanippa avautui

Nyt kuluneena talvena otin auton talliin ja pukeille. Vaihdoin tulpat, kärjet sekä kondensaattorin ja laitoin ajoitukset lampulla kohdalleen ja koekäytin. Sitten purin syylarin irti ja tehostimen pumpun johon tuli uusi stefa ja säiliöön uusi suodatin. Syylarin vuoto korjattiin. Uusin orkkikset kovettuneet polttoaineletkut konehuoneesta sekä bensasuodattimen - vanha oli todella likainen ja kupin pohjalla oli varmaan reilu ruokalusikallinen hienoa hiekkaa joka oli siis päässyt tankin sihdin ja siirtopumpun läpi. Moottorin öljynjäähdyttimen letkut uusittiin. Jakoketku oli venynyt hieman, nokkamerkkien ollessa kohdallaan oli kampiakseli mennyt jo 10 astetta yli. Etujarruletkut uusittiin. Pohja käytiin uudestaan läpi, ei juurikaan toimenpiteitä... vasemman takajousen tienoilla oli pintaruostetta joka hoidettiin kuntoon.
Kuskin penkki kävi verhoomossa; istuinosan reuna eli kappa uusittiin sekä selkänojan vasen kaistale että vasemmanpuoleinen "poimu" uusittiin. Materiaaliksi tuli vinyyliä, sileänä ja poimuun rei'itettynä. Hattuhyllyn sivut pitää vielä uusia samasta materiaalista, siellä on nyt väärän väristä vinyyliä. Kuskjin oven sisäkahva verhoiltiin myös uudestaan, sen teki vinyylin toimittaja Kokkarinen Kuopiosta.
Väärän malliset vanteet irroitettiin ja vanhat renkaat meni Espooseen raid-mersun alle W108 järeillä tuuletetuilla vanteilla. Minulla on nyt hankittu 6" leveät W108 alkuiset levypyörät jotka odottavat puhallusta ja maalausta. Kumeiksi tulee Maxxis MA-1 205/75R15, sama koko joka siinä olikin mutta Cooperin muodossa.
Viime yönä koekäytin ja pitää vielä tarkistaa sytkän ajoitus uudelleen (kosketuskulmakin jäi pikkuisen pieleen syksyllä) ja yrittää säätää ruiskupumpun päädystä tyhjäkäyntiseosta. Pikkaisen käy edelleen epätasaisesti ja ehkä rikkaan puoleisesti. Mutta paremmin mitä ennen ketjun vaihtoa ( vai onko tämä psykoloogista

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Kuukausi vierähti 300SEL 6.3:n kanssa puuhastellessa ja coupe oli talvitallissa, eilen hain kotiin.
Tallin vietäessä ja noudettaessa ajossa oli terävää nykimistä, mutta kuitenkin perusveto koneessa oli kunnossa. Tänään tein sitten Bosch-tulppakeskustelun perusteella kokeen; olin nimittäin syksyllä laittanut 6.3:n mukana tulleet boschilaiset sinne, tyyppi oli W7DCO. Tulpat oli olleet hetken kiinni M100 moottorissa kun sitä oli käytetty muutaman kerran ihan liian rikkaalla seoksella. Sain lisäksi kassillisen (16 kpl) irtotulppia myös, autoon oli virranjakajan vaihtoa edeltävänä aikana vaihettu enemmänkin tulppia...
Laitoin sitten tänään vanhat 5 kesää paikalla olleet NGK BP6ES tulpat takaisin ja a vot nykiminen oli tiessään. Hyvin pelaa NGK kynttilöillä. Niillä on ajettu max about 6 tkm ja putsastin ne toki ennen paikalleen laittoa.
Tänään lopuksi sitten hiekkapuhalletut, pohja- ja epoksimaalatut vanteet uusilla Maxxisseilla meni alle, lakkasin vielä vanteet ennen kumeksien päälle laittoa. Tasaista kyytiä nyt, kelpaa ajella
.
Tallin vietäessä ja noudettaessa ajossa oli terävää nykimistä, mutta kuitenkin perusveto koneessa oli kunnossa. Tänään tein sitten Bosch-tulppakeskustelun perusteella kokeen; olin nimittäin syksyllä laittanut 6.3:n mukana tulleet boschilaiset sinne, tyyppi oli W7DCO. Tulpat oli olleet hetken kiinni M100 moottorissa kun sitä oli käytetty muutaman kerran ihan liian rikkaalla seoksella. Sain lisäksi kassillisen (16 kpl) irtotulppia myös, autoon oli virranjakajan vaihtoa edeltävänä aikana vaihettu enemmänkin tulppia...
Laitoin sitten tänään vanhat 5 kesää paikalla olleet NGK BP6ES tulpat takaisin ja a vot nykiminen oli tiessään. Hyvin pelaa NGK kynttilöillä. Niillä on ajettu max about 6 tkm ja putsastin ne toki ennen paikalleen laittoa.
Tänään lopuksi sitten hiekkapuhalletut, pohja- ja epoksimaalatut vanteet uusilla Maxxisseilla meni alle, lakkasin vielä vanteet ennen kumeksien päälle laittoa. Tasaista kyytiä nyt, kelpaa ajella

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224