Joo eli ihan tuttu juttu kyseisissä autoissa, mutta ruoste on vaan pirun ilkeä juttu, ainakin mulle. Tiedän foorumi täynnä näitä juttuja, koitin etsiä mutta en löytänyt juuri etsimääni apua.
Eli sitä ruostetta löytyy lähinnä kaarista ja kuskin ovista, ikävän näkyvistä paikoista kyse.
No tänään sitten ajattelin, että nyt saa ruosteet kyytiiä, kävin maalikaupassa jossa sävyttivät maalin suoraan spray-maalipurkkiin, otin purkin sellaista, happomaalia pohjalle ja kirkaslakka vielä päälle, otin myös hiomapaperia ja laikkoija 120-400 karkeudella.
No rupesin sitten työstämään, hion tietysti pellin näkyviin, sinänsä hyvä näky ettei puhki ruostetta löytynyt, no sitten teippasin kohdat tarkasti hiotuista kohdista ja suojasin sanomalehdellä autoa. No maalipinnasta tuli ihan hyvä, mutta kun otin teipit pois niin raja on todella selkeä ja ei näytä hyvältä (paremmalta kuin ruoste, mutta silti). Ihan alottelija olen näissä maalaushommissa, mutta kai se on jostain aloitettavakin.
Eli siis olisiko jollain vinkkejä miten saisin sen vähän edes sulautumaan vanhaan maalipintaan, kaikki kritiikit ja vinkit otetaan avosylein vastaan.
Varmaan jotain tärkeää tietoa puuttuu, mutta vastailen sitä mukaan mitä kysellään!
Kiitos kaikille!
w202 C180 -95 Ruosteongelmat
w202 C180 -95 Ruosteongelmat
MB w202 C180 Elegance -95
Re: w202 C180 -95 Ruosteongelmat
Hyvää siitä ei varmaan enää saa mutta voihan sitä rajaa koittaa vesihioa ja myllyttää. Taitaa tulla vain halvemmaksi maalata uusiksi jos ei oo aineita eikä konetta omasta takaa. Ja tulevaisuuden varalle unohda maalarinteippi rajailut, niillä tahtoo jäädä aina selvä kynnys
Re: w202 C180 -95 Ruosteongelmat
Jep, sen vähän mitä itte maalaillut niin kerrasta opin ettei kannata rajailla paljoa paikkamaalauksia.

Tuosta maalattu tuo keskikohta a-pilaria.

Tuosta maalattu tuo keskikohta a-pilaria.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: w202 C180 -95 Ruosteongelmat
Jos hyvää haluat niin koko osa maalaus ja oikeilla maalarin ohjeilla.
Häivyttää voi mutta spray tyotteet taas ei jäkeen päin jos korjaa oikea maalari niin tykkää ollenkaan kun se sulaa alle.
Kuiteskin hiominen ei poista ruosteita eli on käytettävä hiekkapuhallusta tai vähintään annitrol käsittelyä ja sitten happopohja,pohjaväri ,pintaväri ja tällöin vasta ruoste pysyy kurissa....alustassakin.
Happoväri ,pohjaväri ei yksissään estä kosteuden pääsyä peltiin asti mutta pinta väri akryylinä tai metallin lakka estää sen.
Eli pohjamaalattua autoa ei saa jättää ulos tai kosteaan tilaan koska se imee vettä...ja lopputulos on selvä.
Pohjien teossa se kestää vesihionnan mutta ei pitkä aikaista oloa veden ja kosteuden kanssa.
Häivyttää voi mutta spray tyotteet taas ei jäkeen päin jos korjaa oikea maalari niin tykkää ollenkaan kun se sulaa alle.
Kuiteskin hiominen ei poista ruosteita eli on käytettävä hiekkapuhallusta tai vähintään annitrol käsittelyä ja sitten happopohja,pohjaväri ,pintaväri ja tällöin vasta ruoste pysyy kurissa....alustassakin.
Happoväri ,pohjaväri ei yksissään estä kosteuden pääsyä peltiin asti mutta pinta väri akryylinä tai metallin lakka estää sen.
Eli pohjamaalattua autoa ei saa jättää ulos tai kosteaan tilaan koska se imee vettä...ja lopputulos on selvä.
Pohjien teossa se kestää vesihionnan mutta ei pitkä aikaista oloa veden ja kosteuden kanssa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-