dealer kirjoitti:jiisuu kirjoitti:dealer kirjoitti:Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota säätöpulttihommaa ja laitatin ne neljä pulttia toisella yrittäjällä. Mittausarvot alla.
Casterit on väärinpäin vaikka oikealle puoltamista on yritetty poistaa asentamalla 4 säätöpulttia, eli joko pultit on laitettu miten sattuu tai akselistossa on jokin vääntynyt.
Kerroit ettei toimenpide muuttanu puoltamista mitenkään joten ... nii-in ...
Soittelin nyt tuonne firmaan, kuulemma heillä ei ole mitään tehtävissä; kun kone antaa vihreät arvot niin silloin ne/pultit ovat oikein, piste. Ratti kyllä oikaistaan takuuseen...
Sitä milloin pultit ovat oikein ei katsota suuntauslaitteen ruudusta vaan ne asennetaan oikein ja piste

Tavoitteena on saada puoltamisen poistamiseksi mahdollisimman paljon eroa casteriin vasemman ja oikean puolen välille.
Arvot eivät ole "vihreällä" enää säätöpulttien asentamisen jälkeen. Suuntaus tehdään aurausten säätämiseksi ja ratin suoraan saamiseksi, castereita ja cambereita ei enää säädetä.
Seuraavalla kerralla korjaamolle joka osaa merkin.
No niin, tässä vähän hitaasti jatkokertomusta: vein sitten takaisin tuonne samaan firmaan takuukorjaukseen. Pultteja kovasti koitettiin saada oikeisiin asemiinsa, mutta asentaja myönsi, että homma on hänelle uusi. Uudet arvot uusien säätelyjen jälkeen alla (alimpana). Ei havaittavaa vaikutusta puoltamiseen. Sitten vein auton VEHOon. Siellä ilmeni, että pultit eivät olleet oikein paikoillaan! Mittausarvot VEHOsta myös alla. Säätäjä totesi, että puoltamista jäi vähän (totta), mutta syytä ei osannut sanoa, arveluita oli kaksi: vasemman puolen vaihdettu reaktiotanko on kuulemma uudempaa, eri tyyppiä kuin alkuperäinen oikealla (vaikka sen asentaneen asentajan kanssa (ei Veho) katsottiin että sama ja oikea KL:n varaosanumero). Toinen arvelu oli, että tukivarsien kiinnityspisteet rungossa eivät olisi kohdillaan (ei mitattu). Tätä on vaikea uskoa, luulisi että kuoppaanajo hajottaisi ensin rengasta, vannetta ja/tai tukivarsia...?
Mitä sanotte noista VEHOn säätöarvoista? Ok? Nyt ei kai kuitenkaan ole oikea pyörä mahd. edessä ja vasen takana?
Täytyykö jo luovuttaa? Ajoin tuossa pari päivää uudella Golfilla, eikä se kaarra tien kallistusten mukaan... Se kuitenkin Mersun ohjauksesta ja ajettavuudesta on sanottava, että moottoritienopeuksilla menee hienosti suoraan, uraherkyyttä eikä tuuliherkkyyttä juuri ole. Myös ohjauksen palautus vaikuttaisi olevan nyt aavistuksen tukevampi ainakin suuremmilta kääntökulmilta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.