Onko kukaan kokeillut jotain muuta konstia kuin sarjan irroitus ?Painekotelon puhdistus ei ole konstikaan,polttoöljyä ja vanneharja.Onko imukanavien puhdistamiseen mitään tollo peloton konstia ?Edellisenä kesänä imusarjajumppaa harrastaneena tuli mieleen,että onhan hanurista .Ilman nosturia aika tyly homma.
Laittakaahan jotain ehdolle
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Tuommoista olen kerran suhauttanut,mutta kun ei ollut kaveria kaasupolkimelle niin meni harakoille koko homma http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Ke ... +Shot/3054" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos siellä imukanavassa on vaikkapa 5 mm kerros seinämissä tuota siveltävää pikeä niin tepsiikö nuo tärpätit ?Vähän kyllä epäilyttää !Eikös nuo ole tarkoitettu ennalta ehkäisemään pien ja karstan muodostumista.Eli ei enää silloin kun kakka on jo housuisssa.
Jos olisi mittaustulosta vaikkapa kiihtyyvyydestä ennen ja jälkeen noiden tärpättien niin selventäisi kummasti
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
En ole autonasentaja niin pakko kysyä että minkä vuoksi noita puhdistusaineita ei niin hanakasti myydä kuluttajille, eli onko odotettavissa konerikkoja jos menee väärää ainetta ruiskimaan esim starttipilottia ?
Jos suihkuttaa vaikkapa yhden pullollisen fortea auton olessa sammmuksissa ja sitten käynnistää niin moottirivauriohan siitä pahimmillaan tulee.Vaatii edes vähän asiaan perehtymistä noiden litkujen kanssa .Oliko näissä 90 % liuotinbensaa ?
Korjaamoilla kuitenkin asiantuntemusta yleensä enemmän kuin tavallisella tallaajalla,joka sen purkin motonetista hankkii .
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Minkälainen liima,kitti,kemiallinen,epoksi,liimamassa kestäisi imusarjassa ? Eli jos vaikka isompi reikä pitäisi paikata.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
dealer kirjoitti:Yritit kuitenkin irrottaa ? En paikkaisi vaan laittaisin ehjän tilalle, mutta se vaatii työtä.
Kyllä minä sen ehjänä irrroitan ja laitan takaisin,mutta en ihan vielä
Kokeilen vanhalla irto osalla jos vaikka jotain konstia löytyisi.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
täytyy myöntää että minun on hiukan vaikea ymmärtää tätä aihetta mikä on kyseessä että ne kaikki paskat syötettäisiin moottorilla
tulee helposti vakavia vaurioita diesel moottorille kun suihkutellaan imusarjaan kokoon puristumattomia nesteitä
hammaspesun yhteydessä varmaan nielette hammastahnatkin kurkusta alas
xr kirjoitti:täytyy myöntää että minun on hiukan vaikea ymmärtää tätä aihetta mikä on kyseessä että ne kaikki paskat syötettäisiin moottorilla
tulee helposti vakavia vaurioita diesel moottorille kun suihkutellaan imusarjaan kokoon puristumattomia nesteitä
hammaspesun yhteydessä varmaan nielette hammastahnatkin kurkusta alas
Njoo, imusarjan puhdistaminen EI onnistu sitä irrottamatta. Jos onnistuu on moskaa ollut niin vähän ettei olisi kannattanut tehdä mitään.
xr kirjoitti:täytyy myöntää että minun on hiukan vaikea ymmärtää tätä aihetta mikä on kyseessä että ne kaikki paskat syötettäisiin moottorilla
tulee helposti vakavia vaurioita diesel moottorille kun suihkutellaan imusarjaan kokoon puristumattomia nesteitä
hammaspesun yhteydessä varmaan nielette hammastahnatkin kurkusta alas
Ei kait tuo hammastahna niin huono evästä ole .Monet syö ja juo päivittäin kaikkia mahdollista moskaa.Hampurilaista ,chicken wingsejä ja kokista päälle.
Tämäpä oli tässä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Tuota olen ihmetellyt miten harvalla korjaamolla on endoskooppia käytössä. Eihän tuo eräästä Guentherien halpahallistakaan maksa kuin 80 €:a ja moisella vekottimella olisi kiva esim. katsoa imusarjan sisälle kuinka tukossa se on.
Imusarjan tukkoisuus näkyy kun ottaa letkun irti ja katsoo taskulampulla valaisten, jos EGR on tukossa on muuallakin pas*aa.
Endoskoopilla ei välttämättä saa selvää, kuten edellä mainittiin aika mustaa on.
... jotenkin vaikuttaa, että useat ei ymmärrä minkänäköisestä moskasta on kyse, ja jos tosissaan sen useamman kymmenen / sata grammaa ajaa venttiilien kautta mäntien päälle ei hyvä heilu
tuotehan on kuin tahmaisinta lanttulaatikkoa siirapilla höystettynä, ja kerrostuma monesti useamman sentin paksuinen, eli määrät ei ole ihan pieniä - hiljattain siivoilin toisen merkkisestä ahtoputkea ja olin helpottunut ettei tuote ole lähtenyt yhtäkkiä liikkeelle - käyntihäiriö tai moottorivaurio olisi ollut varma
Kyllä imusarja kannattaa puhdistaa.Itse en tehnyt vaan ulkoistin.Painekotelon puhdistin alkukesästä ja siinä oli noin 3-4 mm kerros pikeä.Sama määrä sitä oli kuulemma imukanavissakin.Testasin ennen remonttia suoran pätkällä,,tosi syrjässä ja suljetulla tieosuudella tietenkin .10 km/h ryömitin tyhjäkäynnillä ja kaasu pohjaan.Loppunopeus 133 km/h.
Sama homma puhdistuksen jälkeen ja loppuvauhti 148 km/h.Aikaisemmin oli hieman tuhnusen oloinen ja lähti hiukan tahmeasti liikkeelle.Nyt reagoi herkästi kaasuun ja vilkuttelee espiä kun ojentaa nilkkaa liikennevaloissa.Rattaat kuitenkin 245.Miten lienee muilla kulkee 270?Kulutus tipahti muutaman desin,mutta johtunee uudesta termarista.Moottorilämmöt nyt lähellä 90 astetta kun aiemmin alle 80 asteen.
Puhdas imusarja tuikutuksen kera tekee 270:stä ihan kelpo kulkupelin.Coolerin vaihto seuraavaksi kun iskee inspiraatio
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex